|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechaniczny - wydech XV1900 sonda dwururka 
						
												 spajk77 - 2017-09-12, 21:51 Temat postu: wydech XV1900 sonda dwururka co prawda jezdze na takim setupie juz drugi sezon, ale zaczela mnie ostatnio meczyc troche iedna mysl. w oryginale sona w xv1900 jest w miejscu, w ktorym rury z obydwu cylindrow zeszly sie w jedna. ja mam dwie osobne rury i co za tym idzie sonde mam wsadzona w jedna. ma to jakies znaczenie? wydaje mi sie, ze po wymianie wydechu stratek kopci mi przynajmniej literka wiecej na 100km. nic innego sie nie dzieje - pracuje normalnie, nie gasnie, nie zamula, a czasami sobie strzeli w rurki.
												 jaro - 2017-09-13, 06:30
  Dwie sondy lambda? raczej wątpię, nie widziałem takiego rozwiązania. Może po prostu trzeba zestroić na nowo układ, po wymianie wydechów raczej wskazane. W Nadarzynie jest hamownia gość zna się na rzeczy, sam u niego byłem. fakt ja mam jeszcze, power commandera
 
http://www.motokofeina.pl/
												 kusy - 2017-09-13, 07:13
 
  	  | jaro napisał/a: | 	 		  | Dwie sondy lambda? raczej wątpię, nie widziałem takiego rozwiązania.  | 	  
 
 
A Road Star ? Dwa wydechy i w każdym sonda.
 
Jeżeli chodzi o Twoje rozwiązanie to ominąłeś jeden cylinder,który nie jest w tej chwili kontrolowany przez sondę. Krótko mówiąc spaliny są poza kontrolą. Sonda wpływa na skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Stąd to większe spalanie.
												 spajk77 - 2017-09-13, 07:48
 
  	  | kusy napisał/a: | 	 		  
 
ominąłeś jeden cylinder,który nie jest w tej chwili kontrolowany przez sondę. Krótko mówiąc spaliny są poza kontrolą. Sonda wpływa na skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Stąd to większe spalanie. | 	  
 
 
teorie znam   
 
a jak to np. jest rozwiazane przy wydechach cobry?
												 pyra - 2017-09-13, 10:57
  W MSie 1300 kominy miały połączenie gdzie była sonda. Na pierwszy rzut oka wyglądają jak dwie oddzielne rury
												 kusy - 2017-09-14, 07:16
  Z reguły przy wydechach akcesoryjnych sonde można zastąpić eliminatorem. Dostępne są np. u producenta Power Commandera. Jest to kostka,która "oszukuje" komp.
												 Jacek6 - 2017-09-14, 18:02
  Emulatorem raczej ?
												 jaro - 2017-09-15, 06:29
 
  	  | spajk77 napisał/a: | 	 		  | a jak to np. jest rozwiazane przy wydechach cobry? | 	  
 
U mnie jedna sonda, ale ponieważ mam power commander to i tak sonda fizycznie nie jest podłączona do instalacji. Wszystkim steruje pc dla tego potrzebne jest strojenie jeżeli motocykl przypłyną z USA, inne paliwo a dokładnie oktany. 
 
Emulator to chyba coś innego ? i dotyczy samochodów z katalizatorem spalin.
												 kusy - 2017-09-15, 07:12
 
  	  | Jacek6 napisał/a: | 	 		  | Emulatorem raczej ? | 	  
 
Raczej nie. Emulator jest to dystans,który jest wkręcany w wydech . W niego z kolei wkręca się sondę. Eliminator z kolei jest to kostka ,którą wpina się w instalację w którą była wpięta sonda. W sumie jedno i drugie ma spełnić to samo zadanie...oszukać komputer.
												 
					 | 
				 
			 
		 |