YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Wymiana płynu hamulcowego XV 1900

Leonn - 2017-03-17, 10:19
Temat postu: Wymiana płynu hamulcowego XV 1900
Witam

Mam pytanie jak wymienić płyn hamulcowy przy XV 1900 - nie chodzi mi o podstawowe zasady (chociaż dla wyszukujących ten temat pewnie każda informacja się przyda) lecz o to od czego zacząć czy układ jest jakoś zintegrowany. Sprzęgło bodajże też chodzi na płynie hamulcowym więc jak przepompować/odpowietrzyć sprzęgło czy też przy zaciskach hamulcowych czy jest jeszcze gdzieś jakiś inny odpowietrznik


Chcę wymienić płyn bo po pierwsze nie zaszkodzi :) po drugie nie wiem jak dawno został on wymieniany a wiem że w przeciągu ostatnich 2,5 lat na pewno nie był ruszany no i po trzecie jak zmieniam biegi przy włączaniu jedynki jest trzask (według mnie zbyt mocny) i tak samo przy przełączaniu na kolejne biegi a tutaj już uważam nie powinno być wspomnianych trzasków tylko płynne przejścia między biegami

tqmeh - 2017-03-17, 11:30

Zgromadź potrzebne graty : płyn, klucze, śrubokręty, wężyki do założenia na odpowietrzniki, czyściwo
Możesz spróbować metody grawitacyjnej tzn dolewasz i spuszczasz jednocześnie lub tradycyjnej jedna osoba pompuje druga odkręca

Jeśli nie masz wycieków i układ nie jest zapowietrzony sama wymiana nie pomoże ze dużo ws działania sprzęgła
Sprzęgło i hamulec to oddzielne układy

Powodzenia

Leonn - 2017-03-17, 12:02

Sprawdzę zapowietrzenie czy nie pokazują się bombelki ale raczej nie widzę zapocenia nigdzie - a gdzie i jak odpowietrza się sprzęgło którym odpowietrznikiem?
kusy - 2017-03-17, 12:20

Odpowietrznik sprzęgła jest przy silniku w okolicach krótszego kolanka wydechu.
witek1965 - 2017-03-17, 16:37

tqmeh napisał/a:
Możesz spróbować metody grawitacyjnej tzn dolewasz i spuszczasz jednocześnie lub tradycyjnej jedna osoba pompuje druga odkręca
lub odsysania za pomocą pompy do tego przeznaczonej( potrzebna sprężarka). Piękna sprawa. Szybko i skutecznie. Polecam zarówno w motocykla jak i puszce.
soft - 2017-03-17, 18:28

Nie dopuść do kapnięcia płynu na powierzchnie lakierowane.
Płyn uszkadza lakier.

Troszkę ciężko jest odpowietrzyć przedni hamulec przez 2 zaciski.

Leonn - 2017-03-18, 10:06

Wczoraj uporałem się z wymianą świec - ciężko bez klucza dynamometrycznego ale wyznaje zasadę "dokręć palcami do oporu i następnie o 90 stopni kluczem" wcześniej wymieniłem olej a teraz przyszedł czas na ten płyn hamulcowy.

Pompy nie mam - spróbuje wymienić na zasadzie przepompowywania dźwigniami i jakoś przepchnąć stary płyn tylko zastanawia mnie czy jest jakiś kruczek przy odpowietrzaniu hamulca na dwa zaciski no i to nieszczęsne sprzęgło czy na takiej samej zasadzie jak hamulec czy nie ma tam dodatkowych szczegółów jakie trzeba wykonać lub na jakie trzeba zwrócić uwagę

wemar - 2017-03-18, 15:46

Leonn napisał/a:
Pompy nie mam - spróbuje wymienić na zasadzie przepompowywania dźwigniami i jakoś przepchnąć stary płyn ...

Sposób jeszcze gorszy, niż wymiana grawitacyjna. Nie da się przepompować płynu, bez dokręcania i odkręcania odpowietrznika, przy każdym cyklu naciśnięcia. Z prawej jeszcze się jakoś uda, choć czasu sporo zejdzie. Lewy i tył praktycznie niewykonalne w pojedynkę.
Obie metody mają tę wadę, że o ile wymienia się cały płyn w zbiorniczku i przewodach, o tyle w zacisku pozostaje sporo starego płynu (nawet do 1/3 objętości układu), który nie zostanie wypchnięty.
Przy wymianie płynu warto zdemontować cały układ, rozebrać, oczyścić tłoczki i zaciski. Płyn wymienia się co 3-4 lata i warto też zrobić przegląd całej instalacji. Sama wymiana płynu nie usunie innych dolegliwości układu.

Leonn - 2017-03-19, 19:58

Przepompuje tylko w sprzegle a z hamulcami podjade na fachowa wymiane...
kusy - 2017-03-27, 01:38

Fachowiec użyje takiej samej metody co Ty. Zrób sam,będzie taniej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group