|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechaniczny - Nietypowe "wynalazki" 
						
												 tygrys - 2017-03-14, 10:29 Temat postu: Nietypowe "wynalazki" Nie znalazłem takiego tematu , a kilka rzeczy można zrobić przy naszych maszynach aby poprawić sobie prowadzenie i użytkowanie . Ja mam kilka takich rozwiązań , które sam wymyśliłem (nie wszystkie) i już na pewno sam zrobiłem.Pomyślałem , że warto podzielić się na Forum tymi "rozwiązaniami" , bo mnie bardzo ułatwiają jazdę i cieszenie się z przebytych km    .
 
Pierwszym takim rozwiązaniem było obniżenie bagażnika z tylnym kufrem o około 12 cm . Poprawiło stabilność motocykla bo obniżyło znacznie środek ciężkości i wyeliminowało "walenie" się maszyny w zakrętach przy niskich prędkościach . Odczułem to bardzo , bo bardzo dużo pomykam z plecaczkiem i na max załadowany . 
 
Następnym problemem dla mnie było wyjechanie motocyklem z parkingów gdzie trzeba cofnąć - manewrować itd. szczególnie na trawie , piasku jakieś dziury , nierówności. Jestem dość małej postury , a maszyna jeszcze z bagażem dość ciężka - jednym słowem... problem. Postanowiłem zrobić wsteczny bieg i po wielu próbach i modyfikacjach (około pół roku) zrobiłem to i problem zniknął     
 
Z racji tego , że zawodowo jestem kierowcą i drażnią mnie pojazdy , które oślepiają w nocy światłami , zauważyłem jak jestem max załadowany i z plecaczkiem , to kierowcy mrugają światłami - wniosek jeden - na pobocze , śrubokręt i regulacja reflektora. Postanowiłem wydumać elektryczną regulację , żeby w czasie jazdy opuścić , czy podnieść reflektor - udało się i doskonale się sprawdza.
 
Jeżeli ktoś będzie zainteresowany szczegółami moich "modyfikacji" , chętnie opiszę tu jak to zrobiłem i zachęcam kolegów do opisania swoich rozwiązań poprawiających komfort i prowadzenie motocykla .
												 Dariow - 2017-03-14, 13:14
  Tygrys do mojego smoka przydał by się wsteczny bieg, możesz opisać jak to zrobiłeś?
												 MARSINUS - 2017-03-14, 14:20
  Dariow bardzo pomaga 100 przysiadów dziennie. Codziennie   
												 kujawiak - 2017-03-14, 15:11
  Regulacja swiatla bardzo ciekawa i pozyteczna, tez jezdze z plecaczkiem. 
 
 
Mam jedno udogodnienie ale niestety nie jestem autorem. Zamontowano mi wskaznik biegow. Bardzo pozyteczne  to ustrojstwo.
												 tygrys - 2017-03-14, 17:31
 
  	  | kujawiak napisał/a: | 	 		  | Zamontowano mi wskaznik biegow | 	  
 
 
Też myślałem nad tym , ale niestety sam nie jestem wstanie tego zrobić , tu tylko elektronika nic mechanicznego się nie wyduma     .
 
Dariow , wsteczny zrobiłem elektryczny przystosowując wyciągarkę od qada o uciągu jednej tony , a napęd przekazałem na koło napędowe pasa poprzez taki "grzebień" zazębiający się z trzema szprychami koła pasowego . Włączany  jest małą dzwignią przed lewym podestem pasażera czyli za nogą kierowcy . Uruchamiany jest przyciskiem pod kciukiem lewej ręki (zamontowany przed klawiszem klaksonu) na zasadzie - naciskasz maszyna cofa , puszczasz maszyna staje. Jest trochę grzebania , bo trzeba  przerobić pokrywę przykrywającą koło napędowe pasa - zrobić otwór fi-60 i zamontować na 6 śrubek fi-6 podstawę z "płozami" na których przysuwasz do koła napędowego i odsuwasz urządzenie napędowe (wciągarkę) Przykryte jest to wszystko puszką z blachy stalowej 1,5 mm przykręconej zamiast okrągłego dekla na pokrywie koła pasowego . Nie rzuca się to specjalnie w oczy , bo odstaje od silnika około 12 cm i jest lekko schowany pod lewym podestem pasażera . Uprzedzając komentarze kolegów na temat wstecznego na rozruszniku , że ktoś tam coś zrobił itd. otóż  ulegając tej bajce , próbowałem tego patentu i stwierdziłem, że to mit bo każdy rozrusznik działa w ten sposób - cały czas jak dostaje zasilanie - rozpędza się - nie ma maksymalnych obrotów , a tu potrzebne są małe obroty i duża moc , do tego średni pobór prądu i małe gabaryty , bo wszystko bez ingerencji w silnik i skrzynię biegów .
												 Robrob - 2017-03-14, 18:49
  tygry do opisu daj foty, a nie tak na sucho
												 tygrys - 2017-03-14, 20:49
  Żeby zrobić dokumentację zdjęciową pomocną do zrobienia wstecznego , musiał bym wszystko rozebrać...a i tak raczej nikt by tego na podstawie zdjęć raczej nie zrobił . Za dwa tygodnie będę testował , już skończony czwarty "wynalazek" opisywany z grubsza w ubiegłym roku w temacie "trajka czy trójkołowiec" i podparty krótkim filmikiem na ytube tytuł - "Rydwan Taty" , To postaram się zaprezentować te rzeczy o których wspomniałem . 
 
 
[ Dodano: 2017-03-14, 20:59 ]
 
https://www.youtube.com/watch?v=Wow6ERlhLUI tu masz ten filmik o którym wspomniałem i na końcu jak zatrzymam się i podniosę podest pasażera na zbliżeniu widać pod podestem tą "puszkę" ze wstecznym.
												 kapat - 2017-03-15, 08:12
  O ja dziękuję, to się nazywają modyfikacje. Przy tym, moje zmiany manetek to pikuś    
												 soft - 2017-03-16, 00:48
  Wcześniej pisałeś, że rozwiązanie wstecznego z rozrusznika odpada. Możesz wyjaśnić dlaczego? Czy próbowałeś to zrobić?
												 tygrys - 2017-03-16, 10:37
 
  	  | tygrys napisał/a: | 	 		  | bo każdy rozrusznik działa w ten sposób - cały czas jak dostaje zasilanie - rozpędza się - nie ma maksymalnych obrotów , a tu potrzebne są małe obroty i duża moc  | 	  
 
 
Są silniki i reduktory , które  można zastosować , są lżejsze , przystosowane do dużych obciążeń i nie ma potrzeby kombinować z czymś (rozrusznik) co już z nazwy przeznaczone jest do czegoś innego . 
 
Próbowałem  	  | tygrys napisał/a: | 	 		  | próbowałem tego patentu i stwierdziłem, że to mit | 	  
 
 
Głównie miałem na myśli przystosowanie rozrusznika który znajduje się w motocyklu , bo sporo takich bajek się nasłuchałem , że odwrotnie prąd i do tyłu w tedy chodzi itd..próbowałem też rozwiązania dociskając rozrusznik do pasa napędowego przez gumową rolkę (paliła się rolka i pas) , później poprzez tryb zazębiający się z pasem , ale za wysokie obroty i motocykl trzeba było na hamulcu przytrzymywać , co skutkowało potężnym poborem prądu i...akumulator szlag trafił - wystrzelił.Zapomniałem , że mam filmik z działania wstecznego : https://www.youtube.com/watch?v=d6LK5LNnnds
												 kujawiak - 2017-03-16, 12:44
  Ten filmik sie zaladowal automatycznie jak wyswietlilem ten pierwszy o trajce. Tygrys masz smykalke  
 
   
												 OldDiver - 2017-03-16, 13:42
  A nie dało by się wykorzystać czegoś takiego ? Może o mniejszej mocy, mniejsze ?
 
https://www.youtube.com/watch?v=-SRdfeWl2yg
												 poldek - 2017-03-16, 13:56
  OldDiver, jakoś nie wydaje mnie sie żeby to to mniejsze było...
												 Merlin - 2017-03-16, 14:54
  tygrys, Szacunek dla pomysłowości i umiejętności    
												 tygrys - 2017-03-16, 22:41
 
  	  | OldDiver napisał/a: | 	 		  
 
A nie dało by się wykorzystać czegoś takiego | 	  
 
 
Pewnie można     , ale ja już zrobiłem i działa , tam jest elektronika..i gdzie te skrzynki upchnąć? masz pole do popisu - działaj     to temat o różnych "udogodnieniach" w naszych sprzętach - nikt nic nie wykombinował ?     
 
 
[ Dodano: 2017-07-28, 16:28 ]
 
Jak wcześniej pisałem skończyłem swoją "trajkę" na stratku xv 1900 , tu jest filmik z jazdy już na gotowo https://youtu.be/XGR9F4DJC9U . Najważniejszym moim założeniem było to , aby w ciągu kilku minut powrócić do motocykla i myślę , że udało się bo wystarczy odkręcić dwie śruby i wyjąć wtyczkę od świateł . Zrobiłem na tym "wynalazku około 150 km i spisuje się świetnie . Bez problemu 90-95 km/h można jechać (szybciej nie próbowałem) , ale na równej drodze - bez kolein można dużo szybciej - narazie "uczę" się tym pomykać   
												 
					 | 
				 
			 
		 |