|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Szarpie przy hamowaniu
lukas029 - 2017-03-03, 21:12 Temat postu: Szarpie przy hamowaniu Witam!
Odkąd zakupiłem dragstara to nie mogę się uporać z "szarpaniem" przy hamowaniu przodem.
Podczas hamowania rzuca mocno przodem, ciężko to opisać słowami, ale wygląda tak jakby była np krzywa tarcza. Czuć mocno jak odbija klamka hamulca w ręku.
Wymieniłem już klocki, tarczę dałem do "zeszlifowania" na magnesówce, ale i tak nie wyglądała w ogóle na krzywą. Nie przyniosło to żadnego efektu.
Podobnie mogło by szarpać przy hamowaniu przez łożysko główki ramy, ale od razu to wykluczam bo przy przyspieszaniu jest ok no i to odbijanie klamki hamulca...
Wiem, że ciężko powiedzieć z takiego opisu ale może macie jakieś pomysły? Może coś z pompką hamulcową? Ale co by tam mogło się dziać..
Pozdrawiam
pyra - 2017-03-03, 22:00
Wymień tarczę ., skoro pulsuje klamka
witek1965 - 2017-03-03, 22:09
lukas029 napisał/a: | tarczę dałem do "zeszlifowania" na magnesówce | nie szlifuje sie tarcz hamulcowych w samochodowych, które są o wiele grubsze czasami można delikatną korektę zrobić, ale nie w motocyklowej. Z czego chcesz zbierać ? tarcze to twoje życie
lukas029 - 2017-03-03, 22:10
pyra napisał/a: | Wymień tarczę ., skoro pulsuje klamka |
Jak mówił, że była już prosta, mimimalnie ją złapał na magnesówce. Nowa tarcza nie jest tania i wolę narazie się wstrzymać
[ Dodano: 2017-03-03, 22:11 ]
witek1965 napisał/a: | lukas029 napisał/a: | tarczę dałem do "zeszlifowania" na magnesówce | nie szlifuje sie tarcz hamulcowych w Samochodowych, które są grubsze czasami można delikatną korektę zrobić, ale nie w motocyklowej. Z czego chcesz zbierać ? |
No tam nie było nie wiadomo ile zebrane
witek1965 - 2017-03-03, 22:12
lukas029 napisał/a: | Nowa tarcza nie jest tania | to na ile wyceniasz swoje życie ?
[ Dodano: 2017-03-03, 22:12 ]
Cytat: | No tam nie było nie wiadomo ile zebrane | a wiesz jaka jest dopuszczalna grubość tarczy ?
przednia 4.5 mm
tył 5.5 mm
zmierz jaka masz teraz.
kapat - 2017-03-04, 07:24
Obstawiam krzywą tarczę albo ... krzywą felgę. Jeśli felga będzie skrzywiona, to przy małej prędkości tego nie odczujesz ale już przy hamowaniu tak.
Poza tym Lukas, przy takiej dolegliwości nie masz tam 100 elementów albo skomplikowanych mechanizmów. Porozbieraj na spokojnie koło, zacisk, sprawdź wszystko po kolei.
andrzejnow666 - 2017-03-04, 08:34
miałem to samo (prawie jak z ABS) tylko, że w 1100. Wymiana tarczy załatwiła sprawę. Po za tym myślę że takie szarpanie za dobrze nie robi na łożyska itp. . więc nie zastanawiaj się za wiele tylko wymień, jak pisali poprzednicy - szkoda życia, zdrowia i motocykla
witek1965 - 2017-03-04, 18:44
kapat napisał/a: | Obstawiam krzywą tarczę albo ... krzywą felgę. | a luz na łożyskach ?
remol71 - 2017-03-04, 19:41
Zacisk stoi i wewnętrzny klocek przyciera.
witek1965 - 2017-03-04, 19:50
remol71, czy ktoś, kto zdemontował tarczę, przeszlifował ja, ponownie założył, następnie musiał osadzić klocki w zacisku, przykręcić zacisk hamulcowy, nie sprawdził zacisku ? czy tłoczki chodzą ? Nie chce mi się wierzyć, ale ............ możesz mieć rację. Szukanie pod lasem co jest pod nosem. No to byłby numer
remol71 - 2017-03-04, 20:44
witek1965 napisał/a: | ktoś, kto zdemontował tarczę, przeszlifował ja, ponownie założył |
To już daje do myślenia
soft - 2017-03-04, 21:12
Ja sprawdził bym luzy w zawieszeniu. (to nic nie kosztuje)
Koło przednie do góry i sprawdzić luzy na główce ramy i lagach.
Może to jest przyczyna? .... ale zapewne koledzy mają rację z tarczami.
danek25 - 2017-04-03, 07:51
klamka mu chodzi, więc to nie luzy tylko krzywizna tarczy
s1roman - 2017-04-03, 09:01
Lukas masz możliwość pożyczenia tarcz wymień i zobacz efekt, ja się pi......m przez 6 miesięcy z główką ramy z klockami z ciśnieniem, olej w lagach, wymiana tarcz obu pomogła, jeżeli tarcze były krzywe prostowanie nic nie da będzie wibrować i szarpać, przejedz się do kumpla wymień tarcze spróbować warto a roboty nie za dużo
|
|