|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechaniczny - Budowa trójkołowca "sam" 
						
												 janekhes - 2017-01-06, 12:40 Temat postu: Budowa trójkołowca "sam" Witam  Wszystkich   !!
 
Przymierzam się do budowy trikes , mam prośbę do ludzi , którzy mają doświadczenie przy tego typu budowach :
 
Jaka zalecana jednostka napędowa , może przeróbka draga 1100 ,sprawy dopuszczenia do ruchu , co lepsze, silnik z przodu czy z tyłu.
 
Jeśli chodzi o mechanikę , projektowanie , materiały , to myślę że sobie poradzę , nie powinno być problemu z budową ramy ( gięcie rur , spawanię ,elektryka, lakierowanie czy chromowanie) .
 
Jestem na etapie podjęcia decyzji co to ma być, jakie mocne i jak ma wyglądać. Nie ma problemu, po podjęciu decyzji , zaprojektowania wszystkiego w autocadzie i wizualizacji projektu, myślę że jak będzie jednostka napędowa i zawieszenie, to można już zająć się  konkretnym projektem.
 
Proszę o mądre rady, opinie i pomoc.
 
 
przeniesione //ciecio
												 grzechu - 2017-01-06, 14:06
  Zarejestrowanie "sama"  to dziś praktycznie  nie do przejścia w Polsce wiec dowiedz się wszystkiego na temat zanim podejmiesz  decyzję
												 OldDiver - 2017-01-06, 14:33
  janekhes, Tu na forum już była na ten temat dyskusja. Poszukaj przez "szukajkę".
												 tygrys - 2017-01-06, 15:22
  Jeżeli jesteś mocno zdecydowany , to mam do sprzedania za niewielkie pieniądze taki projekt w około 40% zbudowany tzn.rama silnik i skrzynia biegów w ramie boxer z Alfy 135KM zamontowane tylne zawieszenie do wyboru na sprężynach lub pneumatyczne (są i sprężyny i poduszki z zaworami) części do zawieszenia przodu : koło rury . Felgi na tył alu skręcane.Cała elektronika sterowania silnikiem.Ja odstąpiłem od budowy , bo między czasie "zaświtał" mi inny projekt trajki już zrealizowany i jeżdżący. Miałbyś sporo kosztów i pracy zaoszczędzone.
 
Co do opinii na temat trajki , to moją już chyba znasz - pozytywna        a jeszcze większa frajda , jak sam zbudujesz i przetestujesz , poprawki , próbne jazdy itd. Samą ramę od podstaw spawałem 4 miesiące (rama podstawowa , przeróbki tej ramy , spawanie właściwej , poprawki) potrzeba sporo samozaparcia i troszkę profesjonalnych narzędzi , dostępu do tokarki i wyrozumiałego tokarza co na życzenie zostawia robotę i robi Tobie jakąś "pierdołę".
 
Zdjęciami nie dysponuję , bo stoi teraz w garażu dość ciasnym i w zasadzie nie mam możliwości zrobić (trzeba by na zewnątrz wyciągać). Co do rejestracji , to wszystko można "przeskoczyć" - faktycznie rejestracja po normalnej "ścieżce", to droga przez mękę i bardzo kosztowna , ale są inne sposoby   
												 Bakteria77 - 2017-01-06, 16:28
  Ciekawy jestem  tych innych sposobów, zwłaszcza żeby było to opłacalne i tańsze od zakupu  oryginału lub już zarejestrowanej.
												 tygrys - 2017-01-06, 20:24
  Zaspokoję Twoją ciekawość     - jednym sposobem jest zakup takiego sprzętu zarejestrowanego , ale niezbyt "wyszukanego" tzn. takie "dżwiczki zbiliczki" i do tego z możliwością wykorzystania niektórych części czy elementów do budowy Twojej . Znalazlem nawet taką        na silniku Skody z przodem WSK i piękną skórzaną pikowaną kanapą na dwie osoby i z fotelem kierowcy w tym samym stylu za 6.500 złociszy do tego sprytny zbiornik paliwa na 38 litrów zamontowany w oparciu kanapy. Zarejestrowana w 2007 r. Właśnie te fotele ze zbiornikiem miałem wykorzystać w swojej i oczywiście papiery. Zrobienie podobnych kanap dzisiaj to myślę , że jakieś 6-8 tyś.
 
Drugi sposób , to znajomek na Słowacji rejestruje i "kupujesz" od niego. Znam jeszcze dwa inne sposoby , ale to już gadka przy flaszce   
												 Bakteria77 - 2017-01-06, 20:33
  na pewno    
												 janekhes - 2017-01-06, 20:36 Temat postu: trajka sam Dzięki , widzę że temat ciekawy i tak łatwo nie odpuszczę , wiem że jest do pokonania dopuszczenie da ruchu , nadal będę kopać temat ,
 
 Pozdrawiam. 
 
Co będzie gdy przerobię swego draga 1100 ?
												 Miron - 2017-01-06, 20:40
  janekhes, możesz też popytać Marka w Mega-techu, który sam zbudował traikę i parę motocykli.
												 pyra - 2017-01-06, 20:42
 
  	  | janekhes napisał/a: | 	 		  
 
Co będzie gdy przerobię swego draga 1100  | 	  
 
będziesz miał wszystkie wady motocykla i samochodu..... razem wzięte   
												 tygrys - 2017-01-06, 21:05
 
  	  | janekhes napisał/a: | 	 		  | Co będzie gdy przerobię swego draga 1100 | 	  
 
 
Przymierzałem się do budowy trajki kilka lat i robiłem przymiarki na żywo prosząc właścicieli różnych konstrukcji o jazdę i oczywiście pogaduchy . Nie będziesz zadowolony - za słaby silnik i przednie zawieszenie . Jeżeli myślisz o rejestracji , że już zarejestrowany     to zapomnij - diagnosta przy przeglądzie , albo policjant przy kontroli    
												 janekhes - 2017-01-06, 21:14
  OK. dzięki Miron na pewno z nim pogadam 
 
 
[ Dodano: 2017-01-06, 21:17 ]
 
Dzięki , macie rację, trza budować od zera tylko ta piep..... rejestracja. 
 
 
[ Dodano: 2017-01-07, 14:31 ]
 
Mam kolejne pytanie  ,czy ktoś ma doświadczenie rejestracji trajki w Czechach ? 
 
 
[ Dodano: 2017-01-21, 11:38 ]
 
Witam ponownie   
 
 
Nadal jestem w polu, rozmawiałem z ludźmi o których piszecie , żadnych konkretów .
 
Czy jest ktoś na forum z doświadczeniem rejestracji sama w Czechach ?Czy ma ktoś niedrogiego sama z dokumentami ? , a może ktoś załatwiał rejestrację po 2014 roku w Polsce . Błagam pomocy   !!!    
 
Czekam na kontretne informację .
												 tygrys - 2017-04-09, 16:34
  Jeżeli nadal jesteś zainteresowany tematem http://allegro.pl/trajka-...60.html#thumb/8
 
Odkopałem moje "dzieło" w garażu i mam namiar na jeżdżącą traje w rozsądnej kasie w mojej okolicy z papierami .
												 
					 | 
				 
			 
		 |