YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Tylne kolo

Falcon69 - 2009-09-21, 19:30
Temat postu: Tylne kolo
Panowie proszę o pomoc bo nie ma co ukrywać na nie wszystkich rzeczach musimy sie znać. Dzisiaj złapałem gumę w tylnym kole i powietrze schodzi mi kolo wentyla.Bardzo proszę o informacje czy jest to opona dętkowa czy bez dętkowa.jest to rocznik 2003.jeszcze jedno pytanko:czy jestem w stanie sam odkręcić kolo??
oldnita - 2009-09-21, 19:40

Jeśli masz szprychy to dętkowa , co do reszty inni napiszą (....) Lokis kolega się przywitał już dawno
shipp - 2009-09-21, 20:55

Na dętkowej będzie napis: TUBE TYPE
Na bezdętce TUBELESS

1janbo - 2009-09-21, 21:09

Jeśli masz szprychy - masz dętkę. Alusy - to masz 50/50 :)
witek1965 - 2009-09-22, 01:52

Koło jesteś w stanie sam odkręcić, ale się trochę namordujesz. najlepiej jest miec pomoc drugiej osoby.Są specjalne podnośniki do motórów, ale są drogie i de facto sam nie wrzucisz Draga, za cięzki Potrzebne są dwa podnośniki typu "żaba". Podstawiasz po każdej stronie pod ramę i podnosisz do góry. Raz jedną stronę raz druga. Przed podniesieniem odkręcasz oczywiście nakrętkę szpilki, luzujesz linkę hamulca, luzujesz jedną śrubę przy łączniku wydechów, trzeba będzie lekko podnieść do góry górny wydech. Jak już podniesiesz to odkręcasz kardana i wysuwasz go. Przy okazji oględziny wzrokowe i jeżeli zachodzi taka potrzeba to proszę przesmarować. najlepiej smarem z dodatkiem molibdenu. Przy okazji kontrola bębna hamulcowego, oczyszczenie z brudu. Masz wszystko uwolnione i podniesione wysuwasz koło i .......zawozisz do zakładu wulkanizacyjnego, gdzie ci zdejmą oponkę, załatają dętkę założą oponę z powrotem i wyważą koło.

Kurcze żałuję, że nie porobiłem dokumentacji zdjęciowej co i jak po kolei robiliśmy. Będę zmieniał przód to porobię na 100%

arekw711 - 2009-09-22, 10:12

Mnie też czeka to samo bo niestety pora zmienić oponę ale mam bezdętkowe (alusy) no i 1100 ale to chyba podobnie tylko hamulec inny
witek1965 - 2009-09-22, 12:42

Dokładnie tak. Pomijasz punkt, klejenia dętki. Za to zdejmujesz zacisk hamulcowy i zdejmujesz koło razem z tarczą
Falcon69 - 2009-09-22, 21:14

Na razie dzięki i jeszcze jedno pytanie. Czy przy zdejmowaniu tylnego kola muszę zdejmować osłonę ,,B,, jak to pisze w instrukcji, którą znalazłem na forum ?? ? Pozdrawiam ,a co do - Miejsce na 50 motorów masz ? - to spoko lol ;p
1janbo - 2009-09-22, 21:17

Falcon69 napisał/a:
Na razie dzięki i jeszcze jedno pytanie. Czy przy zdejmowaniu tylnego kola muszę zdejmować osłonę (...)


Możesz sprecyzować pytanie? O jakiej osłonie mowa? Ja koło zdejmowałem 700 razy (niestety), odkręcasz śrubki i wszystko masz na wierzchu...

Falcon69 - 2009-09-22, 21:23

Osłona z przy silniku z której wychodzi wal :beczy: tak to sprecyzowali i instrukcji
1janbo - 2009-09-22, 21:26

Falcon69 napisał/a:
Osłona z przy silniku z której wychodzi wal :beczy: tak to sprecyzowali i instrukcji


Spoko. Dyfer sam się wysunie, jak odkręcisz koło. Nic nie trzeba dodatkowo odkręcać.

Falcon69 - 2009-09-22, 21:34

Wielkie dzięki lol

[ Dodano: 2009-09-24, 20:49 ]
Demontaż przebiegł bez większych stresów jak to pisał , witek,.Dzieki. Ale jeszcze jedno , zakładając dyfer na kolo jakim smarem mam posmarować zębatkę ? ;/ :nie_wiem:

[ Dodano: 2009-09-24, 21:27 ]
Demontaż przebiegł bez większych stresów jak to pisał , witek,.Dzieki. Ale jeszcze jedno , zakładając dyfer na kolo jakim smarem mam posmarować zębatkę ? ;/

[ Dodano: 2009-09-24, 22:41 ]
Mały błąd sory :nie_wiem:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group