|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Wolne obroty
kroolik - 2016-07-15, 11:50 Temat postu: Wolne obroty Witam.
Jako że od nie dawna stałem się szczęśliwym posiadaczem Wilda1600 mam kilka pytań do użytkowników tych sprzętów. Kilka rzeczy musze ogarnąć za nim zacznę regularne ujeżdżanie.
Pierwsze co chciał bym zrobić, to wyregulować wolne obroty. Chodzi o to że moto ich nie ma. gaśnie. Ostatnio jadąc około 150km dojechałem do bramek na A4, zatrzymałem się, a moto samo zgasło. Wcześniej też się tak działo, ale myślałem że to może z winy zimnego silnika. jak chodzi tak na 1/2 ssania jest ok, ale za to widać że z kominów leci delikatny dymek. Zła mieszanka. Na początek chciałem dobrać się do filtra powietrza, i tu pierwsze zaskoczenie, to nie takie proste. Jak się dostajecie do filtra? Próbowałem kręcić pokrętłem obok osłony filtra pow. Domyślam się że to własnie od obrotów. Niestety, o ile obroty się zmieniały, o tyle nie bylo to zadowalające. Moto się dławi trochę jak odkręce manetkę.
Moto jest jeszcze przed serwisem po zakupowym, wiec zastanawiam się czy nie zlecić jakiś dodatkowych czynności typu regulacji, czyszczenia itp.
Macie pomysł? Piszcie. Chetnie wysłucham na co powinienem zwrócić uwagę.
Pozdrawiam i czekam na kom.
nunio - 2016-07-15, 12:08
No proszę - sąsiad... przyczyn może być wiele, więc oddaj moto na serwis a dobry serwisant sam Ci powie, co trzeba zrobić... od zatkanego filtra powietrza czy paliwa, przez fałszywe powietrze, wypalone świece aż do wyklepanego zaworu iglicznego i diabli wiedzą, co jeszcze... nie kombinuj, szkoda zdrowia, daj zarobić mechanikowi
U mnie np.przyczyną była nieszczelność między filtrem powietrza a gaźnikiem, na gumowym króćcu za parę $
kroolik napisał/a: | i tu pierwsze zaskoczenie, to nie takie proste. Jak się dostajecie do filtra? |
A co Ty masz za filter Jedna śruba prawie na środku obudowy filtra...
kroolik - 2016-07-15, 12:13
25.08 oddaje moto do serwisu. Chciałem tak z grubsza zasięgnąć języka.
skygge - 2016-07-15, 12:29
Hej!
Jeśli moto miało grzebane w gaźniku to trzeba to ogarnąć. Ten gaźnik jest w miarę prosty.
Motocykl ma pompę paliwa czy została zdemontowana? Jaki filtr powietrza? Standardowy czy otwarty? Jest czysty? Filtr paliwa był wymieniany? Wydechy oryginalne czy akcesoryjne?
Po pierwsze: sprawdź jakie masz dysze (rozmiary): główną i pilot, czy dostęp do śruby PMS jest rozwiercony, oraz to co w tym gaźniku ważne: poziom paliwa w komorze pływaka - trzeba podpiąć przezroczysty wężyk na dole gaźnika do odprowadzenia które wychodzi do tyłu, wężyk dać do góry ponad krawędź komory pływaka, poluzować śrubkę i zobaczyć poziom. http://roadstarclinic.com/content/view/59/96/
Jakbyś był bliżej to mógłbyś podjechać do mnie, z tym gaźnikiem walczyłem swego czasu trochę
kroolik - 2016-07-15, 12:30
nunio napisał/a: |
kroolik napisał/a: | i tu pierwsze zaskoczenie, to nie takie proste. Jak się dostajecie do filtra? |
A co Ty masz za filter Jedna śruba prawie na środku obudowy filtra... |
No też tak myślałem. Ale nie idzie. Wygląda że od tyłu śa jeszcze dwie śruby.
skygge - 2016-07-15, 12:36
Filtr odkręca się jedną śrubą na środku osłony.
Z tyłu są jeszcze trzy śruby - dwie na górze i jedna na dole - do odkręcenia całej obudowy filtra celem uzyskania dostępu do gaźnika plus opaska zaciskowa na gumie łączącej obudowę filtra z wlotem powietrza w gaźniku. Żeby do niej się dostać trzeba albo mieć długi śrubokręt krzyżakowy albo podnieść bak.
Jeszcze jedna, ważna rzecz: szczelność kolektora ssącego, który doprowadza mieszankę z gaźnika do silnika. Trzeba to też sprawdzić. I generalnie szczelność całego układu, czy gdzieś nie bierze lewego powietrza. Czy jak schodzi z obrotów to strzeli w rury? Albo czy kicha w gaźnik? Jakiego koloru jest dym o którym pisałeś we wcześniejszym poście? Wykręć świecę i zobacz jaki kolor mają elektrody - tak łatwo rozpoznać czy jest za bogato czy za ubogo...
nunio - 2016-07-15, 13:32
- 9 - obudowa filtra powietrza mocowana do podstawy filta,
- 10, 11 - filtr powietrza + oring uszczelniający,
- 8 - podstawa filtra powietrza mocowana do motocykla,
- 14 - guma mocująca podstawę filtra z gardzielą gaźnika,
- 23 - opaska mocująca gumę, którą trzeba odkręcić długim krzyżakiem,
- 1, 2, 3, 4 - kolektor dolotowy /ssący/ gaźnika z uszczelnieniami i mocowaniem
kroolik - 2016-07-15, 14:35
A więc właśnie rozkręciłem. Teraz już wiem że nie ma możliwości ściągnięcia chromowanej części obudowy filtra powietrza bez ściągnięcia jej całej z odkręceniem od gaźnika. Jedna śruba na środku, owszem, ale również dwie od góry od tylu podstawy obudowy na krzyżak. Na rysunku u "nunio" zaznaczone numerem 17 jedna z dwóch śrubek.
nunio - 2016-07-15, 16:59
A niech mnie... istotnie są, tyle że u mnie ich albo nie było albo zwyczajnie brakuje aż to sprawdzę, tyle, że moto nie trzymam w domu... na rysunku bezwiednie wziąłem je za wkręty 12 tym bardziej, że brak liniowego odnośnika do pokrywy zewnętrznej filtra
artek - 2016-07-17, 19:26
Poczytaj tu: https://www.google.pl/url...e6DpAKGU2TCjl1g
są opisane różne sytuacje ...
kroolik - 2016-07-30, 10:23
A więc. Wymiana świec, dyszy na większą, czyszczenie gaźnika i pomogło.
To tak jak by ktoś był ciekawy finału.
Pozdrawiam.
|
|