YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - przednie zawieszenie

drag-driver - 2009-09-17, 17:19
Temat postu: przednie zawieszenie
mam pytanie,mój przód odbija,czyli tłucze gdy sprężyna odbija do góry,to znaczyłoby,że nie ma tłumienia.Może brak oleju,tylko jak to sprawdzić i jak ewentualnie dolać.
zen - 2009-09-17, 20:30

Sprawdzasz "organoleptycznie", na oko. Wciskasz hampel i wciskasz teleskopy ile się da. Tylko doświadczenie albo innt sprawny motor do porównania.
Swoją droga przednie zawieszenie w 650 jest kiepskie i zdarza się, że dobija.

Ziółek - 2009-09-17, 21:21

Kolega drag-driver pisał chyba że mu odbija a nie dobija ... więc w takim wypadku musisz mieć albo wypracowany olej albo jest go zbyt mało (stawiam na to) i amortyzator nie tłumi wachań sprężyny.

Jak dolać nie wiem bo nigdy nie miałem okazji. ;D

zen - 2009-09-17, 22:01

No ale ja mówię o tym, jak sprawdzić.
Żeby sprawdzić poziom oleju, to tylko rozbiórka

kostass - 2009-09-18, 18:49

a mnie dla urozmaicenia przy predkosci 50-60 km/h przód wpada w dziwne wibracje . Poniewaz zaczeło sie to w czasie kiedy zmieniłem oponę i dolałem oleju do amorków wiec mam dwóch winnych . Moze cos podobnego wam sie zdarzyło
shipp - 2009-09-18, 19:28

kostass napisał/a:
a mnie dla urozmaicenia przy predkosci 50-60 km/h przód wpada w dziwne wibracje . Poniewaz zaczeło sie to w czasie kiedy zmieniłem oponę i dolałem oleju do amorków wiec mam dwóch winnych . Moze cos podobnego wam sie zdarzyło

Mi się zdarzyło. Wibracje pojawiały się szczególnie przy hamowaniu. Raz to nawet miałem całkiem niezłe shimmy! Po tym jak złapałem tylnego kapcia i wymieniłem oponę, wibracje ustąpiły. Domyślam się, że powodem mogło byc niedostateczne ciśnienie w tylnym laczku.

Ziółek - 2009-09-18, 23:33

Dziwne że tył ma wpływ na wibracje przodu :nie_wiem:
W/g moich doświadczeń wibracje podczas hamowania mogą wynikać z:
1 - krzywa tarcza hamulcowa.
2 - rozcentrowane koło
3 - walnięta opona

kostass - 2009-09-19, 10:45

Ziółek jak twoj tekst jest do mnie to w gre wchodzi rozcentrowane koło albo walnieta opona . Nawet nowa moze byc walnieta. Na szczescie sezon sie konczy i przez zime usunę wszystkie usterki .
shipp - 2009-09-19, 12:05

Ziółek, widocznie tył również ma wpływ. U mnie opona była już tak przetarta że puszczała powietrze mimo pompowania, aż w końcu zdarła się na amen. Motocykl mi wężykował najbardziej przy hamowaniu przodem. Jak złapałem gumę to efekt był taki że pomyślałem o pękniętym amortyzatorze z tyłu - przód jechał sobie a tył sobie. Dobrze że prędkośc była niewielka.
Simonides - 2010-06-05, 17:44
Temat postu: Piski z przedniego amortyzatora
Witam
Od paru dni dzięki naszym polskim drogom (tak sądzę) drag zaczął piszczeć na nierównościach nawet tych niedużych. Oczywiście parę razy zdażyło mi się najechać np na studzienkę ale myślę że to akurat każdemu. Motor zaczął też się dziwnie zachowywać - czuje czasami małe shimmy....

Czy jest jakieś lekarstwo na obecny stan rzeczy ?

Ja myślę że może poprzedni właściciel nie wymienił oleju w lagach i gdybym teraz wymienił i to jeszcze na jakiś gęstszy to by było gitez.


Pozdro

witek1965 - 2010-06-05, 18:55

ja zaczął bym od tego. Podejrzewam, że również przód jest wyczuwalnie miękki. Wymiana oleju w lagach nie stanowi absolutnie żadnego problemu i jesteś w stanie wykonać ja sam. Temat jest opisany na forum. Jak znajdę czas to dodam swój opis i fotki rozebranych lag, oraz czynności krok po kroku. Ja wlałem 15W
pandzioch2003 - 2010-06-05, 20:09

Najpierw sprawdz banalne rzacz - cisnienie w przednim kole :)
Jesli nie masz wyciekow z uszczelniaczy to raczej nie bedzie wina oleju, bo nie nastapilo by nagle pogorszenie sterownosci. moze sie cos rozkrecilo-poluzowalo. Poszukaj, bo czesto sa to pierdolki:)

Simonides - 2010-06-05, 20:43

Ciśnienie w przednim kole to już w ogóle zagadka - musi być dziurawa oponka bo ulatuje 0,3 bara tak na 2 tygodnie.

A czy 15 W to jest maximum ? Czy można jeszcze gęstszy wlać ? Bo chciałbym troche draga utwardzić evil evil

witek1965 - 2010-06-05, 20:43

pandzioch2003, ja nie miałem wycieków z uszczelniaczy, podobnie jak Hydra a nasze telaskopy były mięciutkie straszliwie. Piórnik obijał mi się o błotnik na każdej nierówności, a przy hamowaniu lagi uginały się na maksa. Po wymianie oleju, całkiem inne moto. Olej po prostu starzeje się i traci swoje właściwości. Nie oznacza to oczywiście, że może u Simonidesa, być inna przyczyna, bardzo prozaiczna. Jenak skoro Simonides, twierdzi, że poprzedni właściciel oleju w lagach nie wymieniał, proponuję wymienić tak czy siak.
Simonides - 2010-06-05, 21:55

Tzn to jest mój domysł i pewnie i tak to zrobię skoro usztywni to przedniego amora.

Pytanie zasadnicze - skąd te piski ? Jak będę w warsztacie u Maćka to go o wszystko dokładnie wypytam :)

witek1965 - 2010-06-05, 22:28

normalnie lany jest 10W, 15 utwardzi na pewno. Pewnie że są jeszcze gęściejsze, 20 i 25 widziałe, ale czy nie za twarde wtedy będzie zawieszenie ? Ponoć najlepszy jest Bel-Ray

[ Dodano: 2010-06-05, 22:32 ]
http://www.allegro.pl/ite...ej_bel_ray.html

[ Dodano: 2010-06-05, 22:33 ]
http://www.allegro.pl/ite..._myslenice.html

Simonides - 2010-06-05, 23:06

A ile wchodzi tego do lagów ? 1 L ? Kurcze nie wiem czy bym się na 20 W nie skusił :P
witek1965 - 2010-06-05, 23:27

nie wiem jak w customie, ale w classicu 507 ccm, co oznacza, że 14 ccm ci zabraknie z 1 litra. Lub inaczej. Na zamkniętym teleskopie 95 mm od krawędzi ma być lustro oleju, przed włożeniem sprężyny. tutaj masz wszystko opisane http://www.yamaha-dragsta...ighlight=lagach
Simonides - 2010-06-06, 00:20

http://www.scigacz.pl/Wym...zego,12549.html

Obejrzałem to i mam takie objawy, tak samo Zen pisał że jego przód zrobił się wiotki, ja mam dokładnie to samo. Pytanie czy to możliwe po 11 tys km :P w sumie to ten olej ma juz 10 lat ...
(takie mam domysły wątpię żeby poprzedni właściciel go wymieniał )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group