YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Motor gaśnie po zimie gdy dodaje gazu

tomekb - 2016-05-14, 17:58
Temat postu: Motor gaśnie po zimie gdy dodaje gazu
Witam wszystkich Forumowiczów

Pewnie pytanie w wielu podobnych wersjach padało na tym forum ale z tego co widziałem każda sprawa była inna.
U mnie motor odpala na ssaniu ale nie wchodzi na zbyt wysokie obroty gdy zmniejszam ssanie gaśnie zapalił po zimie za pierwszym razem. gdy próbuje choć minimalnie dodać gazu na luzie gaśnie od razu. W poprzednim sezonie obroty tez były jakby za niskie . Ja niestety jestem laikiem i tak motor pójdzie do przeglądu ale chciałbym nim tam po prostu dojechać.

Z góry dzięki za jakiekolwiek uwagi od czego zacząć i przepraszam za tak banalne pytania

remol71 - 2016-05-14, 18:02

Pokrętas wolnych obrotów przy gaźnikach po lewej stronie :)
tomekb - 2016-05-14, 18:35

nie bardzo wiem którea to sruba lub sruby czy jest jedna dla dwóch gazników czy dla każdego osobne
remol71 - 2016-05-14, 18:51

To nie jest śruba, a elastyczny pokrętas, który służy do regulacji wolnych obrotów w czasie jazdy. Jego pokręcanie przestawia równocześnie obydwie przepustnice. Spojrzysz na gaźniki po przeciwnej stronie filtra, to na pewno go zobaczysz :)
and - 2016-05-14, 18:55

To śruba wystająca i pokryta gumowym wężykiem jak się schylisz to na pewno na nią trafisz ,obrót w prawo zwiększa obroty ;d
tomekb - 2016-05-14, 19:00

Dziekuje zaraz sprawdze

[ Dodano: 2016-05-14, 19:23 ]
praktycznie zero reakcji na krecenie srubą obroty bez zmian

Bartek 63 - 2016-05-14, 23:52

Może prosta przyczyna - za mało paliwa ?
tomekb - 2016-05-15, 00:49

nie ;-) paliwo jest widać je w baku na dodatek moto cały czas pracuje i nie dławi się na jałowym biegu dopiero po dodaniu gazu gaśnie
Bartek 63 - 2016-05-15, 00:53

No właśnie ( za mało ) czyli filtr paliwa lub coś z kranikiem , nie wiem , tak kombinuję :)
Harry bush - 2022-02-16, 16:42

szkoda ,ze tomekb nie opisał jak rozwiazał problem
Miron - 2022-02-16, 19:36

Harry bush, jeżeli masz taki sam problem, to kup środek Liquid Molly do gaźnikowców i dolej do benzyny. Potrafi zdziałać cudy.
OldDiver - 2022-02-16, 19:56

Inaczej mówiąc, klasyczna ... "stara benzyna".
witek1965 - 2022-02-20, 11:33

OldDiver napisał/a:
Inaczej mówiąc, klasyczna ... "stara benzyna".
a raczej to co po niej zostało w gaźniku po odparowaniu lekkich frakcji. LM ma bardzo bogatą ofertę (inni producenci również) środków do czyszczenia gaźników i uszlachetniania paliwa. No i najlepiej jest po prostu spuścić lub wypalić paliwo z gaźnika do zera. Warto raz na jakiś czas więc zaaplikować gaźnikom taki środek, a odwdzięczą się :)
mayu - 2022-02-20, 13:38

Bardzo często problemy z odpalaniem, czy poprawną pracą silnika po zimie powodują świece zapłonowe. Spora część użytkowników przepala silnik w zimie. Wielokrotne odpalenie na bogatej mieszance paliwowo powietrznej, co ma miejsce na ssaniu i nie nagrzanie silnika do normalnej temperatury pracy może sprawić, że świece odmówią dalszej współpracy.
Tak jak kolega wcześniej pisał, do zimowania motocykla m.in. należy spuścić paliwo z gaźników i dodatkowo zabezpieczyć cylindry/gniazda zaworowe itp. poprzez nalanie do każdego cylindra około 5-6cm3 oleju silnikowego przez otwór po wykręceniu świec i kilkakrotnym zakręceniu rozrusznikiem bez wkręconych świec.
Pierwsze odpalenie po zimie trochę zadymi, ale w ten sposób nie katujemy silnika zimowymi przepaleniami na zimno i mamy pewność, że był zabezpieczony jak należy.

OldDiver - 2022-02-20, 14:51

Ja od czasu jak miałem problemy ze "starą benzyną" to przed zimowaniem dodaje do baku takie "cóś" -> https://marinelab.pl/produkt/yamalube-fuel-stabilizer-conditioner-250-ml-ymd-65049-01-80/ Daje się to proporcjonalnie do pozostawionej w baku benzyny. Po dodaniu wymieszać benzynę w balu, odpalić moto aby trochę poszło do gaźnika. I nie odpalam moto w zimie ! Na wiosnę odpalamy moto i uzupełniamy bak "czystą" benzyną. Nie przedobrzać z dolewaniem tego specyfiku bo dodaje dużego kopa benzynie.
mayu - 2022-02-20, 16:25

Wg instrukcji zbiornik paliwa powinien być zalany do pełna przed dłuższym postojem. Ma to uniemożliwić skraplaniu się pary wodnej i zapobiega korozji zbiornika od wewnątrz. Jak najbardziej można dodać jakiś stabilizator paliwa.
Ja tego nie dodaję i nigdy w żadnym motocyklu nie było problemów po kilku miesiącach postoju.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group