|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
![](images/print.gif) |
Mechanika - Nierówna praca silnika idle
Jaro2002 - 2016-04-14, 18:33 Temat postu: Nierówna praca silnika idle Koleżanki i Koledzy. Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star?
Startuje pięknie na ssaniu. Pracuje nierówno i gaśnie na wolnych obrotach. Świece nowe, gaźniki zsynchronizowane. Moto słabo się rozkręca i słabo wraca do wolnych obrotów. Pomyślałem, że to sprawa mieszanki paliwowo-powietrznej. Czyli albo bierze lewe powietrze na gaźniki albo mieszanka jest na gaźnikach źle ustawiona. Jednak za dziabła nie mogę znaleźć gdzie to się reguluje. Pomocy! Inni już śmigają a ja nie mogę...Dziękuję z góry. Jarek
jaro - 2016-04-14, 18:51
Zacznij jeszcze raz bo czegoś nie rozumiem.
Jaro2002 napisał/a: | Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star? |
na pewno chodzi o ten silnik.
Jaro2002 napisał/a: | Startuje pięknie na ssaniu. |
jakim ssaniu?, nie będę dalej cytował ale chyba napisałeś o jakimś innym silniku.
Tym bardziej że w stopce masz zaznaczone DS 1100
[ Dodano: 2016-04-14, 18:53 ]
Może chodzi o Royal Star ?
pyra - 2016-04-14, 18:57
XVZ...... znaczy Royal Star
stawiam na fałszywe powietrze, choc kiepski jestem w te klocki
nunio - 2016-04-14, 20:14
1. Wd-40 albo Plak na króćce w czasie pracy - jeśli obroty się podniosą, to nieszczelność.
2. Możliwa zbyt uboga mieszanka - błędna regulacja, przytkana dysza lub niedomykająca się przepustnica/e ew.mocno zaniżony poziom paliwa w komorze/rach pływakowej/wych
3. Ze świecami też bywa różnie - rzadko to się zdarza ale rozważ możliwość kontrolnego założenia starych świec jesli pracowały poprawnie, żeby to wykluczyć...
... to takie wróżenie z fusów ale czasem się udaje, jeśli akurat nie ma kasy na warsztat ale bardzo możliwe, że znajdziesz problem właśnie w króćcach...
Jaro2002 - 2016-04-16, 17:03
jaro napisał/a: | Zacznij jeszcze raz bo czegoś nie rozumiem.
Jaro2002 napisał/a: | Gdzie szukać przyczyn nierównej pracy silnika XVZ1300 Midnight Star? |
na pewno chodzi o ten silnik.
Jaro2002 napisał/a: | Startuje pięknie na ssaniu. |
jakim ssaniu?, nie będę dalej cytował ale chyba napisałeś o jakimś innym silniku.
Tym bardziej że w stopce masz zaznaczone DS 1100
[ Dodano: 2016-04-14, 18:53 ]
Może chodzi o Royal Star ? |
W każdym razie dzięki Jaro za pomoc. Chyba miałeś gorszy dzień...To, że mam w stopce inny moto nie ma znaczenia. Piszę o XVZ1300, który właśnie zakupiłem i reguluję. Wyjaśniło się? Stopkę zmienię wkrótce. Po drugie, sądziłem, że dla każdego kto zaczyna przygodę z motoryzacją jasne jest co to ssanie. W każdym razie nie zamierzam dla Twojej wygody zaczynać jeszcze raz "bo czegoś nie rozumiesz". Pytanie czy chcesz pomóc?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-04-16, 17:06 ]
nunio napisał/a: | 1. Wd-40 albo Plak na króćce w czasie pracy - jeśli obroty się podniosą, to nieszczelność.
2. Możliwa zbyt uboga mieszanka - błędna regulacja, przytkana dysza lub niedomykająca się przepustnica/e ew.mocno zaniżony poziom paliwa w komorze/rach pływakowej/wych
3. Ze świecami też bywa różnie - rzadko to się zdarza ale rozważ możliwość kontrolnego założenia starych świec jesli pracowały poprawnie, żeby to wykluczyć...
... to takie wróżenie z fusów ale czasem się udaje, jeśli akurat nie ma kasy na warsztat ale bardzo możliwe, że znajdziesz problem właśnie w króćcach... |
Wielkie dzięki. Miesznkę wyregulowałem. Sprubuję jeszcze z tym wd40. Mam jeszcze pomysł by wymienić filtr paliwa. Pozdrawiam.
nunio - 2016-04-17, 00:21
Dobry pomysł ale powinieneś móc go ocenić wzrokowo - jeśli ciemny to tak czy siak wymienić trzeba... chyba, że masz nieprzezroczysty...
Jaro2002 - 2016-05-06, 19:56
Dzięki za rady. Przyczyną były brudne gaźniki. Moto za długo stało nieużywane i zebrało się dużo osadów. Wyczyścił Piotr z Yamaha Łomianki. Teraz silnik chodzi OK.:)
nunio - 2016-05-06, 20:28
No i luuuzik... jak mawiał mój pierwszy szef kompanii, "czyste bebechy pomagają na wszystko"
|
|