| 
				
					| 
							
								|  | YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM 
 |  |  Eksploatacja - Klocki hamulcowe XV1900
 
 soft - 2016-03-27, 20:13
 Temat postu: Klocki hamulcowe XV1900
 Koledzy, czy ktoś może mi powiedzieć jakiej firmy klocki hamulcowe kupić do XV1900
 i co ile wymieniacie. Czy wymieniać przód i tył na raz?
 
 [ Dodano: 2016-03-27, 21:48 ]
 Ja znalazłem takie:
 Przód:
 - TRW MCB 611  - 80zł x2
 - ARC  - 50zł x2
 - EBC FA174 - 75zł x2
 - NHC Y2030-CU1 - 80zł x2
 - SBS 634HF  -  110zł x2
 - GOLDFREN  -  80zł x2
 - Nissin 2P210NS  -  120zł x2
 - BREMBO  - 110zł  x2
 - FERODO FDB605  - 90zł x2
 
 Tylne są w podobnych cenach ale x1.
 RTP - 2016-03-28, 23:15
 
 soft, ja wstawiłem ostatnio SBS-y , praktycznie nie brudzą jak inne. Co do ilości kilometrów na tych klockach na razie nie powiem bo wymiana była w połowie zeszłego sezonu. Przy wolnej jeździe na światłach potrafią zapiszczeć. Natomiast jakość hamowania lepsza od poprzednich. Jestem bardzo zadowolony. Ja sprawdzałem stan klocków jakiś czas po kupnie w zeszłym roku i przód był prawie na zero a tył był na 50% wtedy  wymieniłem na SBSy przód i tył . Dalej zobaczymy.
 Etek - 2016-03-29, 10:09
 
 Proponuję kupić oryginały.
 Fakt, że drogawe, ale bardzo wytrzymałe. (sprawdzone)
 soft - 2016-03-29, 19:01
 
 No właśnie .... studiowałem temat kilka dni i doszedłem do wniosku że im gorsze .... tym lepsze.
 Napiszę Wam o co chodzi - ale to są moje wnioski po rozpoznaniu tematu.
 Klocki hamulcowe ogólnie można podzielić na:
 organiczne (tańsze, szybko się ścierają, brudzą tarczę)  i spiekane (droższe, twarde, nie brudzą tarczy, wystarczają na długo) i jeszcze masa innych torowych (ale to nie dla nas)
 
 Z każdym co rozmawiałem mówił że lepszym wyjściem jest kupić organiczne (ponoć takie są też zakładane przez producenta) i wymienić je raz na kilka lat niż kupić spiekane i wymieniać tarcze raz na kilka lat.
 
 Jest w tym jakaś logika.
 RTP - 2016-03-29, 21:55
 
 soft, masz rację . Ja zastosowałem SBS-y organiczne. One też nie brudzą tak jak inne bo ten producent jest liderem w produkcji klocków samochodowych i motocyklowych. W moich samochodach też stosuję SBS-y i jestem bardzo zadowolony. Poniżej trochę wiedzy z neta :
 SBS jest duńską firmą istniejącą od 1964r. produkującą elementy hamulcowe do motocykli. Już w 1977r. była pierwszą firmą na świecie wykonującą bezazbestowe klocki hamulcowe. Ponad 40 lat temu firma postawiła na stały rozwój materiałów ciernych i procesów wytwarzania, dzięki czemu produkty SBS znajdują się dziś na najwyższym światowym poziomie, który doceniają zawodnicy WSB, WSS, MX1. Ponadto klocki hamulcowe SBS montowane są fabrycznie w niektórych modelach motocykli Yamaha. W ofercie SBS znajdują się klocki ceramiczne, ze spieków metali oraz z karbonu. Występują w wielu dostosowanych do szczególnych warunków eksploatacji wersjach: do codziennej jazdy szosowej, w teren oraz ekstremalnej rywalizacji na torze i w terenie. Charakteryzują się wysokim współczynnikiem tarcia oraz precyzyjnym „czuciem hamulca”.
 Merlin - 2016-03-29, 22:23
 
 Ja używam złotych klocków Galfer, nie wiem czy organiczne czy spiekane ale świetnie hamują.
 Na razie nie widać, żeby się nadmiernie zużywały i nie ścierają tarcz.
 soft - 2016-03-30, 22:12
 
 Dzięki RTP,
 Zanim przeczytałem Twojego posta, zdążyłem zamówić klocki Lucas TRW - organiczne.
 Trudno się mówi .... ale będę mógł się z Wami podzielić opinią o tym producencie.
 RTP - 2016-03-31, 08:49
 
 soft, nie ma sprawy ważne , że klocki wymienisz. Tydzień temu byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie motocyklowym i pokazali mi klocek z przetartym na wylot tłoczkiem hamulcowym zjechanym tak do połowy
  !!   Klient jeździł tak aż płyn mu się nie wylał . Potem laweta i do warsztatu z pytaniem do mechaników o co chodzi
   Żałuję , że zdjęcia nie zrobiłem . Będę tam za jakiś czas i jeżeli będą mieli ten egzemplarz to focię zrobię i wrzucę w ten temat. Szerokości, czekam na twoje opinie o Lucasach
   soft - 2016-03-31, 19:41
 
 Pojechałem z kolegą na Litwę motocyklami. Niestety klocki tylne skończyły mu się niespodziewanie. Do dzisiaj pamiętam jak przeleciał na czerwonym przez skrzyżowanie wydając z siebie bardzo głośne ku.....r..........wa. Przez całe skrzyżowanie krzyczał. Trochę upodobnił się do pojazdu uprzywilejowanego tym sygnałem.
 Dlatego wymieniam.... ze skąpstwa,  bo już wiem ile kosztują za granicą.
 Jacek79 - 2016-04-01, 17:56
 
 Ja w zeszłym roku wymieniłem przód a w tym roku tył. Oryginalne. W najbliższym czasie umyję felgi i dam znać jak brudzą.
 SATURIAN - 2016-04-01, 18:38
 
 
  	  | RTP napisał/a: |  	  | Ja zastosowałem SBS-y organiczne. One też nie brudzą tak jak inne bo ten producent jest liderem w produkcji klocków samochodowych i motocyklowych. W moich samochodach też stosuję SBS-y i jestem bardzo zadowolony | 
 
 Chcę kupić na przód do 1700 , podrzuć , gdzie kupowałeś swoje .
 arkady007 - 2016-04-01, 22:20
 
 Odnośnie klocków hamulcowych:
 Klocki hamulcowe oryginalne z logo i kupione w serwisie nie dlatego kosztują 30-60% drożej bo jest tam logo producenta. Przekonują się o tym w szczególności w samochodach dużych i mocnych  ludzie, którzy próbują oszczędzać. Klocek oryginalny w pewnym koncernie motoryzacyjnym posiada w składzie okładziny ciernej ponad 40 składników. Produkowany przez tego samego dostawcę jako aftermarket ma ich 17. Samo to świadczy o jakości (więcej składników nie dodają "dla jaj" tylko po to by optymalnie pracowały z tarczą o odpowiedniej twardości  - są dobierane pod kątem twardości obu elementów jako "para cierna"). Założenie klocków nieoryginalnych oczywiście zostawia kasę w kieszeni ale ... bezpieczeństwo, estetyka, piski, itp itd. No i czasem później konieczność wymiany z tarczami... Także proponuję wziąć pod rozwagę.
 Odnośnie klocków spiekanych ja załatwiłem sobie w Zygzaku tarcze z przodu (co prawda upalałem po serpentynach), ale okazało się, że tarcza oryginalna była za miękka i się przyjarała. W szczególności dla motocykli które mają jedną tarczę z przodu zalecam ostrożność bo w szczególności pod kaskiem lepiej czuć jak się włosy na głowię jeżą jak sie próbuje zatrzymać przed skrzyżowaniem
   nunio - 2016-04-02, 10:01
 
 Ja od lat mam zasadę: jaka tarcza - taki klocek
   
 W samochodach zawsze pierwsza zmiana tarcz i klocków to standardowe komplety z EBC - wypróbowane i sprawdzone latami oraz niezawodne /moim zdaniem/... ponieważ w moto tarcze to znaczny wydatek, staram się zawsze dobrać klocki do tarczy... do spieków musi być być specjalna tarcza, normalna błyskawicznie pójdzie w diabły a do tego efekt hamowania może być gorszy... tak czy siak jak dla mnie klocek może pylić, ile chce, byle hamował jak trzeba
   tomboj - 2016-04-02, 11:22
 
 nunio, konkretnie. Jakie klocki kupujesz do RS.
 Jacek6 - 2016-04-02, 12:25
 
 A to już nie jest temat klocki do XV1900 ?
 SATURIAN - 2016-04-02, 20:16
 
 
  	  | Jacek6 napisał/a: |  	  | A to już nie jest temat klocki do XV1900 ? | 
 
 Nie jest , teraz jest temat klocki do RS 1700 .
 
 
  	  | Cytat: |  	  | nunio, konkretnie. Jakie klocki kupujesz do RS.
 | 
 
 nunio , mnie też to interesuje .
 Jacek6 - 2016-04-02, 21:14
 
 A to może teraz będzie to pociąg zielonego groszku...
 Ktoś tu sprząta ?
 nunio - 2016-04-03, 10:36
 
 
  	  | SATURIAN napisał/a: |  	  | nunio , mnie też to interesuje | 
 koledze odpowiedziałem na PW więc i Ty masz już w skrzyneczce... widzę, że tu ORMO jak nakichał ale jak Panie moderatorki proszą o chętnych "na etat", to ich nie ma...
   arkady007 - 2016-04-03, 21:27
 
 Tak BTW dziś sprawdziłem swoje klocki (oryginalne) brudzą felgę jak cholera, ale hamują
  czyli jest cool. RTP - 2016-04-04, 15:02
 
 SATURIAN, już nie pamiętam ale swoje kupowałem chyba w Larssonie w Gdańsku.
 SATURIAN - 2016-04-04, 22:00
 
 Dzięki Panowie
   
 |  |