|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Dzwonienie z tyłu
Pewes - 2016-02-27, 13:42 Temat postu: Dzwonienie z tyłu Witam.
Mam problem. mam swojego drag stara od tygodnia. 650-ke i dzisiaj usłyszałem dziwne dzwonienie ewentualnie stukanie z tyłu. Rzecz dzieje się na zgaszonym silniku przy przestawianiu moto. Wcześniej nic takiego nie słyszałem.
Poza tym. Jestem początkującym motocyklista, a DS to moje pierwsze moto.a co do problemu tu Nie chciała mi dzisiaj odpalić. Być może ja zalalem. Z tego co się orientuję powinienem poczekać i jutro spróbować odpalić jeśli jest zalany. Tak?)
Może głupie pytanie ale czy manetka gazu można kręcić przy zgaszonym silniku? Czy przy odpaleniu dodawać gazu? I ssanie włącza się przed uruchomieniem silnika?
Będę Wdzięczny za odpowiedzi na pytania.
Trochę się martwię
nunio - 2016-02-27, 16:56
Nie znam tego sprzęta ale przejrzałem specyfikację i przychodzą mi do głowy trzy możliwości:
- pierwsza dość prawdopodobna: tam jest kardan jak widzę więc sprawdziłbym most bo wprawdzie kardan uchodzi za przekładnię bezobsługową ale zepsuć można wszystko... widziałem tutaj ładnie opracowany temat: przegląd przekładni wtórnej, polecam,
- druga wątpliwa ale morderca mógł do tego doprowadzić: łożyska tylnej piasty,
- trzecia raczej mało prawdopodobna ale raz mi się przydarzyła w samochodzie /różnicy nie ma/: przeciwbieżna szczęka hamulcowa ma luz i stuka o bęben albo coś odpadło i lata w bębnie,
Ponieważ potencjalnie każda z nich może doprowadzić do zablokowania koła to nie bagatelizowałbym... nie radzisz sobie z mechaniką to daj mechanikowi zarobić a nuż okaże się iż to jakaś pierdółka ale bez rozebrania się nie obejdzie...
Syku - 2016-02-27, 18:30
Jeśli chodzi o odpalanie to pewnie go zalałeś, wykręć świeczki i je przeczyść bo pewnie zafajdane. Nie kręć manetką na postoju, bo go będziesz zalewał, wyciągnij ssanie odpal i zmniejsz ssanie do połowy (jak wejdzie na wyższe obroty, to zmniejszaj). Jak odpali to przejedź się żeby go rozruszać i rozgrzać. Akumulator oczywiście max. naładowany ma być.
Z dzwonieniem z tyłu nie pomogę ale to może być coś z kardanem, poczytaj post od Niunia
przegląd przekładni wtórnej
arkady007 - 2016-02-27, 18:56
Tak BTW akurat z gaźnikami Yamahy nie miałem nigdy do czynienia, ale w żadnym innym motocyklu nie spotkałem się z pompką przyspieszającą w gaźniku (to się stosuje w samochodach).
Jeśli takiego ustrojstwa w gaźniku nie ma - to nie zalał się silnik przez dodawanie gazu "na sucho" - przy niezapalonym silniku.
Odnośnie stukania - masz podnośnik? albo możliwość pożyczenia od kogoś (najlepiej takiego co całe moto Ci dźwignie do góry).
Uwaga - jak nie masz doświadczenia to uważaj mocno i nie używaj broń Cię jakichś samochodowych podnośników - żeby Ci się sprzęt nie wywalił.
Jak już podniesiesz sobie do góry pokręć kołem ręką i wtedy dokładniej zlokalizujesz dźwięk - będzie łatwiej Ci coś doradzić....
jaro - 2016-02-28, 09:17
Pewes, przyczyn stukania może być mnóstwo, od całkiem błahych do poważnych. Musisz, najlepiej z kimś co się trochę zna na rzeczy dokładnie osłuchać i obejrzeć motocykl. Tak dla przykładu, kiedyś coś mi dzwoniło, brzęczało z tyłu, okazało się że poluzowała mi się śrubka mocująca sakwę i dzwoniła podkładka, pierdoła. Na odległość, tu na forum nie dostaniesz jednoznacznej i pewnej odpowiedzi na to pytanie.
Tygrys, bez urazy nie chodziło mi o karanie, tylko o zwrócenie uwagi.
Pewes - 2016-02-28, 10:30
Dzisiaj byłem jeszcze raz. Wydaje mi się że to dzwonienie jest od wału. Przy obrocie dzwoni. Jakieś sugestie? I tak myślę że w poniedziałek do jakiegoś mechanika go zawioze żeby sprawdził. Nowe moto. Lepiej być pewnym.
Świec nie mogę wykręcić. Są głęboko. Mocno trzymają. A klucz taka prowizorka i nie chce puścić. Boję się że jak Przyłoże więcej siły to coś urwe i będzie dużo więcej roboty. I Kosztów. Chyba że coś źle myślę.
Wykrecilem akumulator bo chyba go rozladowalem przez te problemy z odpalaniem. I tu kolejne pytanie... Czy mogę go ładować zwykłym prostownikiem od auta czy jakimś specjalnym? I nie mogę wypatrzyc żadnego oznaczenia, tylko 1A X 5 ~ 10 i jakieś japońskie znaczki (Hrs)
A model to GT12B-4 chyba.
Ktoś mi objaśni te moje problemy. Jestem bardzo początkujący i bez doświadczenia. Chcę się nauczyć dobrze dbać o moją gwiazdę. Początek wygląda słabo
Sorry za głupie pytania może, ale się kompletnie nie znam.
Będę wdzięczny za rady.
moondek - 2016-02-29, 14:17
Pewes napisał/a: | Dzisiaj byłem jeszcze raz. Wydaje mi się że to dzwonienie jest od wału. Przy obrocie dzwoni. Jakieś sugestie? |
Masz Classica, czy Customa? Jeżeli Customa, to będzie można wyłączyć z dzwonienia błotnik, bo jest plastikowy. Rozumiem, że "dzwoni" Ci, jak pchasz motocykl, bo go nie odpalasz? A weź spróbuj to nagrać, może będzie prościej to zdiagnozować. Ja mimo wszystko obstawiam jakiś poluzowany element...
arkady007 - 2016-02-29, 20:35
Pewes i coś odkryłeś?
Pewes - 2016-03-03, 14:41
Nic jeszcze. Classic
[ Dodano: 2016-03-07, 22:54 ]
W czwartek do mechanika jadę. Ale myślę że to może być coś z hamulcem.
[ Dodano: 2016-03-17, 20:00 ]
Hej.
Motocykl u mechaniora stoi. A dzwoniła z tyłu uszczelka w miejscu gdzie ten cienki wal wchodzi w obudowę przy tylnym kole. Uszczelka się przetarla że starości i że środka wyszło takie kuleczko jak od kluczy. I to dzwonilo o wal przy kręceniu.
|
|