YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Chromowanie szprych

MisiexZ - 2016-01-06, 14:13
Temat postu: Chromowanie szprych
Witam,

chciałbym doprowadzić swoje szprychy w dragu do wizualnie zadowalającego stanu. Obręcze są w porządku ale wszystkie szprychy poczerniały. Co myślicie o ich wymontowaniu i oddaniu do ocynkowania lub chromowania ? Jest sens ?

pyra - 2016-01-06, 14:50

Ja tam myslę, że już taki temat był np http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy i wiele innych, oraz p.4 regulaminu. Nie dokładaj pracy moderatorom ( jak długo będzie to we mnie siedzieć :beczy: )
soft - 2016-01-06, 16:23

Że się wtrącę.....
O chromowaniu szprych nikt słówkiem nie pisał ........ , a pomysł dobry.
Cynkowanie - pomysł zły, bardzo zły.

witek1965 - 2016-01-06, 17:01

MisiexZ napisał/a:
Co myślicie o ich wymontowaniu i oddaniu do ocynkowania lub chromowania ?
doskonały pomysł. Popieram całowicie softa, Szukaj ofert na allegro. Za komplet szprych http://archi.inosak.org/db/item5857046490_1.html cena bardzo atrakcyjna. Tylko chromowanie. Potem utrzymanie w czystości to bajka. Psikasz preparatem (jest ich mnóstwo) do alufelg i lśnią. Wygląd chromowanych szprych - bezcenny.
Cynkowanie, stanowczo nie.

pyra napisał/a:
Ja tam myslę, że już taki temat był
No chyba nie był, w temacie zbiorczym http://yamaha-dragstar.pl...ght=chromowanie jest jedno, czy dwa zdania o szprychach.

Ten, który zapodałeś, dotyczy czyszczenia szprych i wzmianki tam o chromowaniu nie ma.

Jarek74 - 2016-01-06, 17:47

Ja pochromowałem swoje szprychy i nyple, przelatane dwa sezony i jest super. Czyszczenie tak jak napisał Witek - bajka w porównaniu do ocynku, nawet dobrą myjką wysokociśnieniową przywracam je do blasku, ze dwa razy do roku autosolem do chromu dla spokojności ducha :) i lśnią całe koła.
Ogólnie polecam !

[ Dodano: 2016-01-06, 17:51 ]
witek1965 napisał/a:
cena bardzo atrakcyjna.

może być ciutkę drożej, bo w dragu jest 96 szprych

[ Dodano: 2016-01-06, 17:55 ]
soft napisał/a:
Cynkowanie - pomysł zły

dokładnie, ponowne cynkowanie nie jest już tak efektowne jak pierwsze gdy materiał jest surowy, bez wżerów itp (info od gościa, który pracuje w tym od 20 lat)

HELLOWEEN - 2016-01-06, 19:35

Może warto w tym temacie wspomnieć,że trzeba mieć również warsztat który nam te szprychy znowu zaplecie w koło? I podpowiedzieć że w 650 lubią pękać szprychy w tylnym kole,więc może przy okazji warto by było dokupić i pochromować parę więcej w razie "W"? :nie_wiem:
pyra - 2016-01-06, 19:47

soft napisał/a:

O chromowaniu szprych nikt słówkiem nie pisał ........
proszę pierwszy z brzegu
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy
ponadto napisałem
Cytat:
i wiele innych,
to znaczy że należy trochę poszukać a nie zakładać kolejny temat
były też
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy a i w tym są odnośniki do kolejnych
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy jest i o zaplataniu

i jeszcze kilka podobnych tematów.

Zakładając nowy temat, kolejny szukający będzie miał jeszcze jeden link więcej do sprawdzenia, o ile będzie mu się chciało szukać . Bo przecież łatwiej napisać "szukam" lub "co zrobić", i kolejne doktoraty powstaną.
Oczywiście gdy brak odpowiedzi, logiczne jest pociągnięcie istniejącego wątku, zamiast zakładanie nowego.witek1965, gdy byłeś modem, temat juz dawno byłby scalony, a tak tylko w wyszukiwarce przybył kolejny wątek.

witek1965 - 2016-01-06, 20:04

pyra napisał/a:
witek1965, gdy byłeś modem, temat juz dawno byłby scalony, a tak tylko w wyszukiwarce przybył kolejny wątek.
pytanie z którym ? . Często tematy wydzielałem i edytowałem tytuł, żeby łatwo było wyszukać. W temacie ogólnym, sprawdziłem, Chromowanie, jest słownie, jedno zdanie na temat szprych. Jest kilka tematów o chromowaniu i ............. nic konkretnego. Oczywiście jakby się komuś chciało pobawić, może wyciągnąć esencje w wszystkich i scalić w jeden konkretny. Jest co usunąć ;D
Samych tematów dotyczących zapytanie gdzie chromować, jest 4, jedno zapytanie z Regiony Śląskiego, jedno z Poznania, dwa w Warsztatach. Też mogłeś scalić w jeden, pod wspólnym tytułem -Zakłady wykonujące usługi galwanizerskie - Chromowanie więc niech nie przygania kocioł garnkowi ;D


Ponadto padło zapytanie również o cynkowanie, a to już nie podchodzi pod chromowanie.

Jarek74 - 2016-01-06, 21:11

HELLOWEEN napisał/a:
szprychy znowu zaplecie w koło

moje koła zaplatał i centrował motocyklista - pasjonat polecony przez Vaaksa z okolic Wolsztyna, zna się na robocie :)

MisiexZ - 2016-01-07, 16:21

pyra napisał/a:
Ja tam myslę, że już taki temat był np http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy i wiele innych, oraz p.4 regulaminu. Nie dokładaj pracy moderatorom ( jak długo będzie to we mnie siedzieć :beczy: )


dobrze że kojarzysz takie tematy - ja nie. Dlatego przed napisaniem nowego wklepałem w wyszukiwarce słowo "szprych" (żeby dowolne z "szprych, szprychy, szprychom" pasowało) i przewertowałem kilka tematów. Wszystkie były o czyszczeniu. Jeśli się czepiamy to jako moderator zmień tytuł "koła ze szprychami" na bardziej konkretny.

Dzięki wszystkim za rzetelne odpowiedzi :) Doczytałem że ponowne zamontowanie szprych trzeba zlecić specjaliście, a czy z wymontowaniem jest jakaś większa filozofia ? Zrobię to samemu ?

witek1965 - 2016-01-07, 16:57

MisiexZ napisał/a:
czy z wymontowaniem jest jakaś większa filozofia ? Zrobię to samemu ?
nie ma. Trzeba mieć po prostu kluczyk do nypli. jak takiego nie posiadasz, to zmierz szerokość nypla i kup klucz płaski o tej szerokości, lub wytnij rowek w kawałku twardej blachy. Tak na szybko. Nypel odkręcasz, potem wyjmujesz szprychę. Jeżeli będziesz chciał chromować, tam gdzie podrzuciłem link, to faktycznie polec dorobić po dwie szprychy z każdego rodzaju, bo są różne.
MisiexZ - 2016-01-07, 17:06

Tak jak radził HELLOWEEN, dokupię po kilka sztuk. Super, że można tam też je zamówić. Zlecę to wszystko temu gościowi z Bydgoszczy.

Cóż... trzeba się brać do roboty żeby przed sezonem zdążyć ;D

Dzięki jeszcze raz za pomoc :)
Napiszę za jakiś czas o efektach

witek1965 - 2016-01-07, 17:09

MisiexZ napisał/a:
Napiszę za jakiś czas o efektach
obowiązkowo ;D Foty samych szprych i nypli, oraz zaplecionego koła ;D
Jarek74 - 2016-01-07, 17:51

koło przed chromowaniem szprych

to samo koło po

dodatkowo piasty zostały wyczyszczone, przygotowane i polakierowane

witek1965 - 2016-01-07, 18:16

Jarek74, pięknie. Takie koło prezentuje sie za................ jefajnie Jak masz szybka mozliwośc, to zmierz szerokośc nypla. MisiexZ, sie przyda do zakupu kluczyka.
HELLOWEEN - 2016-01-07, 18:33

Jarek74 jak już rozszprychowujesz i dasz do chromowania,to może i piasty warto pochromować?
Co do rozplatania koła,to zrób sobie fotkę jak koło jest zaplecione i możesz się potem pokusić o samodzielne zaplecenie. To żmudna robota i potem jeszcze centrowanie obręczy,ale jak się chce,to wszystko można samemu. Co do rozkręcania nypli,to one z reguły są od góry nacięte na śrubokręt. Trzeba zdjąć fartuch i będzie je widać. Jak są mocno naciągnięte,to trzeba popuścić kluczykiem. Resztę rozkręcisz zwykłą wkrętarką. Będzie dużo szybciej. ;D

Jarek74 - 2016-01-07, 18:44

HELLOWEEN moje koła są już zrobione, to są fotki sprzed dwóch lat, nie doczytałeś ; )
rozważałem chromowanie piast, ale myślę, że cena byłaby spora ;/ wolałem dać MARSINUSOWI do zrobienia klamki obudowy przełączników i pompę hamulcową
witek1965 napisał/a:
to zmierz szerokośc nypla

jak będę w garażu i nie zapomnę, to zmierzę,
ale ja rozkręcałem śrubokrętem, wcześniej spsikałem preparatem penetrującym z dwusiarczkiem molibdenu
HELLOWEEN napisał/a:
od góry nacięte na śrubokręt. Trzeba zdjąć fartuch i będzie je widać

witek1965 - 2016-01-07, 18:59

Jarek74 napisał/a:
ja rozkręcałem śrubokrętem
czasami szprycha wchodzi w nypel na tyle głęboko, że już nie łapie śrubokręt, a jeszcze nie wystaje, żeby zrobić dziurę w dętce. W kluczach rowerowych, na pewno kojarzysz taka blachę z różnymi rozmiarami) był klucz również do szprych. Ja zawsze zakładam, że mogą wystąpić trudności.
Jarek74 - 2016-01-07, 19:09

ok, zmierzę przy okazji, ewentualnie można się posiłkować małym kluczem nastawnym (angielskim)
MisiexZ - 2016-01-07, 21:22

Jarek74, super to wygląda!

pierwsze koty za płoty, zdjąłem przód... ;d

HELLOWEEN - 2016-01-07, 21:29

Jarek74 napisał/a:
to są fotki sprzed dwóch lat, nie doczytałeś ; )


Faktoza,nie doczytałem! :oops: Ale może następni chromujący wezmą to pod uwagę.

Jarek74 - 2016-01-07, 21:30

Nie takie to straszne MisiexZ :) , a jak już będziesz miał poskładane po chromowaniu, to banan jest.
Pamiętaj, nie skręcaj na siłę, lepiej poprawić gwinty w nyplach i na szprychach, jest on drobny i miedź, nikiel i chrom mogą go trochę "zalać"

soft - 2016-01-07, 21:36

a gdyby tak nakręcić nypel na szprychę i tak chromować? Myślę że wtedy ani gwint na szprysze ani gwint w nyplu nie ulegną uszkodzeniu.
Jarek74 - 2016-01-07, 21:40

Moje właśnie tak były chromowane, z tym że nie wolno nakręcać nypli do końca, bo potem możesz mieć kilka mm niepochromowane i będzie wyglądać tandetnie (wiem, bo dałem na próbę 3 szprychy tak nakręcone ;D , potem poszły do poprawki razem ze wszystkimi)
Potem wszystkie nakręciłem dokładnie 3 obroty, żeby nie pogubiły się w wannach na galwanizerni

VenoMek - 2016-01-07, 21:40

Jarek74, pięknie to wygląda na zdjęciach. Też się zastanawiam nad takim zabiegiem choć moje szprychy są jeszcze nienajgorsze. Tak jak pisze HELLOWEEN równierz pokusiłbym się o chromowanie piasty (to jakiś stop amelinium chyba - czy to w ogóle możliwe?) ;D - poza tym mam w Szadołce więcej elementów do pochromowania... Ale na razie mi się nie spieszy. Czekam na zdjecia jak już MisiexZ będzie miał zrobione, a właśnie czy nie myślałeś też o piastach MisiexZ? ;D
Jarek74 - 2016-01-07, 21:44

Tak jak napisałem wcześniej, myślałem o piastach, ale po wycenie u MARSINUSA tego co na kierze, zrezygnowałem, przekraczało mój budżet.
W galwanizerni u MARSINUSA robią cuda z elementami z aluminium, tzn pięknie je chromują, ale to nie jest tanie ;/

[ Dodano: 2016-01-07, 21:46 ]
Nie każda galwanizernia chromuje aluminium, proces jest trochę inny niż elementów stalowych.

VenoMek - 2016-01-07, 21:50

Jarek74, dzięki za info ;D w swoim czasie odezwę się do Marsinusa. A zastanawiam się czy MisiexZ nie pokusi się o zrobienie również piast lol to musi wygladać obłędnie 8) 8)

HELLOWEEN - 2016-01-07, 23:14

Piasty są aluminiowe,można więc pokusić się o polerkę. Tylko potem trzeba o to bardzo dbać i czyścić. W końcu i tak zmatowieje trochę. Polakierowanie bezbarwnym lakierem przedłuży żywotność,jednak lakier "zabierze" trochę połysku. Jak już chromować,to całość - efekt jest powalający.
MARSINUS - 2016-01-08, 08:40

witek1965 napisał/a:
http://archi.inosak.org/db/item5857046490_1.html cena bardzo atrakcyjna.


A pan Afelt chromuje u nas :D

Venomek jest u nas na forum kolega ciupagers pochromował chyba wszystko co możłiwe do pochromowania w swoim dragu - koła wyszły super :)

Teraz jego kolega chromuje radosława jak skończymy wrzucę zdjęcia szprych i piasty.

MisiexZ - 2016-01-08, 09:33

aż w żołądku ściska na widok pochromowanej całości z piastami włącznie :)

pytanie ile kosztuje taka przyjemność ? może ktoś rzucić jakąś orientacyjną ceną ?

Jarek74 napisał/a:
Moje właśnie tak były chromowane, z tym że nie wolno nakręcać nypli do końca, bo potem możesz mieć kilka mm niepochromowane i będzie wyglądać tandetnie (wiem, bo dałem na próbę 3 szprychy tak nakręcone ;D , potem poszły do poprawki razem ze wszystkimi)
Potem wszystkie nakręciłem dokładnie 3 obroty, żeby nie pogubiły się w wannach na galwanizerni


kolejna bardzo cenna uwaga! dzięki! :brawo:

VenoMek - 2016-01-08, 10:03

MARSINUS, czekam na foty ;)
A ile taka usługa? jeśli nie chcesz publicznie podawać ceny to daj info na PW ;) orientacyjnie szprychy + piasta, przód tył (w Szadołce 750 tył to bęben więc jest większy).
Podkreślam tylko, że ja na takie estetyczne bajery będę sie zabierał dopiero na zimę 2016/2017. Na ten rok mam stety/niestety inne wydatki. Ale warto się przygotować i utworzyć nową skarbonkę ;)

witek1965 - 2016-01-08, 15:29

MARSINUS napisał/a:
pan Afelt chromuje u nas :D
i tym sposobem potwierdziłeś dobrą jakość jego usług :) . Podałem ten link ze względu na możliwość dorobienia szprych.
Oczywiście polecam usługi jakie świadczy Twoja firma. Trochę czasu minęło i całość na kierze jak nowe ;D

MisiexZ - 2016-02-18, 07:53

no i stało się :)
dogadałem się z MARSINUSem i druty zostały wysłane :)
teraz muszę się uzbroić w cierpliwość... a sezon tuż-tuż :D

kilka zdjęć:
chromowanie

RTP - 2016-02-28, 15:10

MARSINUS, jako że temat ciekawy a szprychy mam pochromowane poproszę o info na PW o cenie chromowania samych piast do Drag Star 650 Classic zgodnie z fotami zamieszczonymi przez MisiexZ,
MisiexZ - 2016-04-07, 08:02
Temat postu: centrowanie
Jako że szprychy pojawiły się na horyzoncie, a zbliża się otwarcie sezonu w Częstochowie muszę się sprężyć i zacząć szukać szpeca od centrowania. Możecie kogoś polecić ze Śląska ? Znalazłem temat o centrowaniu ale polecani są z okolic Wa-wy - trochę daleko..
MARSINUS - 2016-04-07, 12:53

RTP mi zdjęcia nic nie dają.

Wymiary, wymiary wymiary i wtedy mogę coś powiedzieć.

RTP - 2016-04-10, 02:03

MARSINUS, już po sprawie, dzięki za pamięć. Przez nagły zwrot pogody na plus obsadziłem koło nowymi szprychami i Gwiazda na kołach czeka na przegląd.
MARSINUS - 2016-04-10, 10:46

To nie pamięć tylko niedawno zobaczyłem posta ;D
MisiexZ - 2016-05-30, 15:09

Efekt końcowy jest więcej niż zadowalający :brawo:

Dzięki MARSINUS za sprawne załatwienie sprawy

Zdjęcia kół "w komplecie" z resztą draga jeszcze dorzucę jak go wyczyszczę po tym weekendzie :roll:

https://onedrive.live.com/redir?resid=596A42FF2C962981!26594&authkey=!AGM653C2dMtcmBc&ithint=album%2c

kacmar - 2016-05-31, 09:27

Faktycznie, ładnie się prezentują :brawo2:
Budyniasty - 2016-10-06, 20:22

Kojarzycie może kogoś w Warszawie lub okolicach, kto rozbierze koła ? mam znajomego, który zajmuje się chromowaniem części samochodowych, motocyklowych i wielu innych, ale trzeba dostarczyć rozebrane koła...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group