|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - Takie bym kupił...
MarMar - 2015-10-13, 09:31 Temat postu: Takie bym kupił... https://www.youtube.com/watch?v=GScWPb8qcng
wemar - 2015-10-13, 09:54
Z materiału wynika, że powinny być dostępne od 7 lat, więc nic, tylko szukać po sklepach.
sagittarius - 2015-10-13, 12:49
A powyżej 200 km/h żel sika jak z sitka
Prawdę mówiąc to pewnie koncerny oponiarskie już wykupiły patent żeby na rynek tego nie puścic i dalej zarabiac na wymianach dziurawych opon...
HELLOWEEN - 2015-10-13, 13:26
A co z wyważeniem? Kiedyś pamiętam był taki środek. Nazywał się "SuperTacon". Po wlaniu do koła zaślepiał dziury,ale nie można było wyważyć koła,bo to "coś" latało ciągle w środku opony. Teraz też to sprzedają pod inną nazwą chyba.
remol71 - 2015-10-13, 13:58
HELLOWEEN,
Dokładnie to samo pomyślałem. Jak wyważyć galaretę ?
spider - 2015-10-13, 19:12
remol71 napisał/a: | Jak wyważyć galaretę |
Jesli jest rownomiernie rozlana po oponie to co za problem?
witek1965 - 2015-10-13, 19:28
sagittarius napisał/a: | Prawdę mówiąc to pewnie koncerny oponiarskie już wykupiły patent żeby na rynek tego nie puścic i dalej zarabiac na wymianach dziurawych opon... | nie pamiętam kiedy miałem kapcia, a nie jestem wyjątkiem. A opony się zużywają i trzeba kupić nowe. Ponadto o ile pamiętam już takie dawno reklamował niemiecki producent Kleber do samochodu. Nie bardzo się to przyjęło.
[ Dodano: 2015-10-13, 19:43 ]
wartwa tego niby żelu była pomiędzy warstwami gumy i dało się wyważyć. https://www.youtube.com/watch?v=BJ7Sf73u1Xk
wemar - 2015-10-13, 23:04
sagittarius napisał/a: | Prawdę mówiąc to pewnie koncerny oponiarskie już wykupiły patent żeby na rynek tego nie puścic i dalej zarabiac na wymianach dziurawych opon... |
dobre!
witek1965 napisał/a: | Nie bardzo się to przyjęło. |
Nie przyjęło się i to nie za sprawą zmowy koncernów. Pierwsza kwestia to wysoka cena i mała żywotność żelu, przy lepszych i tańszych rozwiązaniach. W oponach samochodowych lepiej sprawdzają się nadlewki gumy, które po ujściu powietrza, pozwalają zachować ok. 70-80% nominalnej wysokości. Opony takie są dedykowane do samochodów sportowych.
W motocyklu jest inny problem - ze względu na obły przekrój (samochodowe są płaskie), siła odśrodkowa powoduje przemieszczanie się uszczelniacza do środka opony, przez co zwiększa się masa obwodowa. W dodatku gruba warstwa uszczelniacza jest trudniejsza do ustabilizowania w czasie dłuższych np. zimowych postojów.
Ot, to tak od strony technicznej, ale ... jak ktoś woli, może trzymać się teorii spiskowej.
|
|