|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Eksploatacja - Piszczacy pas napedowy
kujawiak - 2015-10-01, 16:51 Temat postu: Piszczacy pas napedowy Od jakiegos czasu pojawil mi sie w silniku swierszcz (MS 1300 Tourer). Nie ma go na wolnych obrotach ani przy redukcji gazu. Glownie jak przyspieszam. Mysle, ze to dzwiek pasa napedowego.
Naciag jest w porzadku. Podpowiedzcie jak sie tego pozbyc. Wkurza jak diabli. Mysle, ze Robert72 ma podobny problem bo jak za nim jechalem to tez tak swistalo.
PS Prosze moda o przeniesienie tematu na dol do xvs 1300
PS A szukajka to juz kompletnie zwariowala...
Roberciano - 2015-10-01, 17:38
Kolega w kawasaki miał tez ten problem - ustawialiśmy naciągaliśmy wiele razy ,ktoś podpowiedział aby posmarować wodą z mydłem - pomogło na trochę .Zdecydował się na wymianę pasa i koła - wydatek spory ale problemu nie ma.
tygrys - 2015-10-01, 17:39
Ja miałem podobnie z pasem napędowym - wydawało mi się , że jest zbyt luźny (jeździłem sam) więc naciągnąłem - było dobrze , ale jak trochę bagażu plus żonka z tyłu i pojawiło się "świergotanie" , bo pod większym obciążeniem , pas bardziej się naciąga . Dlatego sięgnij w pamięci , czy może ten dziwny dźwięk nie pojawił się pod większym obciążeniem motocykla.Ja poradziłem sobie z tym napinając bardziej amorek , bo bardziej obciążony był zbyt miękki.
robert bagan - 2015-10-01, 18:14
Są specjalne spraye do pasa , pewnie do wymiany masz rolki napinające ( te przy silniku) koszt jakieś 20zł
artek - 2015-10-01, 20:22
Panowie żadnych siuwaksów do pasów, prawidłowy naciąg, dobrze umyty pas sprawne pulleye i nie ma prawa piszczeć i "osiowość" ...
pyra - 2015-10-01, 21:57
robert bagan napisał/a: | pewnie do wymiany masz rolki napinające ( te przy silniku) koszt jakieś 20zł |
Jesteś tego pewien, o czym piszesz ? wskaż z łaski swojej, na service manual strona 4-72 (200) co masz na myśli.
tygrys - 2015-10-01, 22:37
pyra napisał/a: | robert bagan napisał/a: | pewnie do wymiany masz rolki napinające ( te przy silniku) koszt jakieś 20zł |
Jesteś tego pewien, o czym piszesz ? wskaż z łaski swojej, na service manual strona 4-72 (200) co masz na myśli. |
Bzdura jakaś - kolega robert zobaczył rolki przy kole napędowym pasa i stwierdził , że to napinacze - one robercie bagan zabezpieczają pas , żeby przy nadmiernym luzie nie wyskoczył z koła napędowego co grozi ścięciem zębów na pasie.
kujawiak - 2015-10-02, 07:24
To swiergotanie zaczelo sie poczatkiem tego sezonu i sie nasila bez wzgledu na obciazenie motocykla. Dla mnie sezon juz sie skonczyl wiec moge poprosic brata aby moze podjechal do serwisu, ale sami wiecie jak to z serwisem jest, trzeba samemu znac przyczyne bo cie skasuja za wymiane wielu niepotrzenych rzeczy.
PSZEMAS - 2015-10-02, 08:11
kujawiak umyj porządnie pas w mydlinach, ja miałem to samo i nie myślałem, ze tyle syfu zbiera się na pasie, po umyciu piszczenie ustąpiło.
Jeśli po umyciu piszczenie nie ustąpi zabierz się za osiowość i naciąg. Po co od razu serwis, takie czynności norbas ogarnie Ci bez problemu.
robert bagan - 2015-10-02, 09:22
tylko u mnie jak świergotało sprawdzana była osilowość naciąg i nic z tych zabiegów nie pomogło
A wymiana rolek jak ręką odjąć to bzdura
waldek.pl - 2015-10-02, 11:19
Witam miałem to samo po dłuższych wyprawach kilkudniowych wybrałem się na tzw. myjkę
bezdotykową i w ten sposób umyłem motocykl i się zaczęło "piszczenie" najtańszy i najprostszy sposób to zakup mydła szarego "biały jeleń" nacięcie drobnych wiórków i zrobienie pianki mydlanej z tych wiórków w niedużej ilości wody .Podnieść motocykl na podnośniku (wystarczy tylne koło) żeby można było nim pokręcić ( chodzi o przesunięcie pasa tak żeby można całość przemyć ) trzeba też zdjąć dolną osłonkę pasa napędowego .Do tego najzwyklejsza szczoteczka do zębów (może być używana ) .należy przemyć dokładnie cały pas ząbek po ząbku . Roboty na 30 minut u mnie pomogło .Jeśli nie pomoże to dopiero wtedy pomyślał bym nad serwisem pasa i koła bo to wydatek dość poważny.
tygrys - 2015-10-02, 11:52
robert bagan napisał/a: | tylko u mnie jak świergotało sprawdzana była osilowość naciąg i nic z tych zabiegów nie pomogło
A wymiana rolek jak ręką odjąć to bzdura |
Cuda się zdarzają.
kujawiak - 2015-10-02, 18:42
Mysle, ze w moim przypadku bedzie tak jak pisze waldek.pl i PSZEMAS - umyc dokladnie pas.
Musze powiedziec, ze myje moto na tych cholernych myjkach. Poprzednio robilem to na myjni parowej ale tam trzeba bylo czekac.
Dzieki za porade ale chyba teraz bedzie ciezko namowic brata na mycie zaczal sie dla niego pracowity okres w cukrowni.
Any way dam znac jak sie sprawy maja.
pyra - 2015-10-02, 22:09
robert bagan, nie odpowiedziałeś na moje pytanie, następnym razem zanim napiszesz ,przeczytaj p.19 regulaminu
robert bagan - 2015-10-03, 00:19
pyra napisał/a: | robert bagan, nie odpowiedziałeś na moje pytanie, następnym razem zanim napiszesz ,przeczytaj p.19 regulaminu |
Napisałem na swoim przykładzie mająć podobne swirgotanie nie piszczenie w okolicach silnika,xv1900 raider po różnych próbach ustawiania itp nic nie pomagało spryskanie pasa sprayem na krutko wyciszało ,doradzono mi posypać pas talkiem , było jeszcze gorzej i dopiero wymiana plastikowych rolek ,które kosztowały coś koło 20 zeta uleczyły moto więc jak ktoś napisał o bzdurach i cudach powinien się zastanowić ,a chciałem tylko pomóc dla kujawiaka
Myślę że udzieliłem wyczerpującej odpowiedzi pozdrawiam
arekw711 - 2015-10-03, 22:30
nie wiem prawdopodobnie po myciu szarym mydłem przechodzi ( nie wiem na kogo ) nawet w HD ale może tak być .. kto wie ?
kujawiak - 2016-03-31, 09:53
Dopiero teraz moge zakonczyc swoj temat. Dzieki za rady byly trafne - piszczenie to brudny i luzny pas.
Ze wstydem sie przyznam, ze czyszczenia dokonal Norbas Po prostu umyl go najpierw na myjni pozniej juz recznie. Razem naciagnelismy i ...CISZA.
Takze trzeba o niego dbac ot co. Dostep nie jest latwy trzeba bylo zdemontowac oslony i zdjac sakwy no i przydal sie podnosnik. Upierdliwe jest naciaganie bo z prawej strony przeszkadzal nam stelaz sakwy.
|
|