|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Przestawiony rozrząd
griswald - 2015-08-04, 15:49 Temat postu: Przestawiony rozrząd Koleżanki i Koledzy! Problem polega na tym, że mam przestawiony rozrząd równo o 1 ząbek. Motocykl chodzi równo, odpala dobrze, nie kopci, przyspieszenie jest, tylko to cykanie - stukanie . Waszym zdaniem lepiej to poprawić czy nie ruszać ? czy to może być powodem stukania ? Może poprzedni właściciel zrobił to celowo ? Tylko Po co? Proszę o opinie i pozdrawiam
monkton - 2015-08-04, 20:08
A może to zawory stukają ? Daj jakiś filmik gdzie to "stukanie" słychać.
griswald - 2015-08-04, 20:15
zawory ustawiałem i na próbę zrobiłem troszkę ciaśniej, nic to nie dało. To stukanie to już sam nie wiem skąd dobiega, najpierw myślałem, że ais ale zdemontowałem i nic, później myślałem, że to przepustnice w gaźnikach ale też nie. Słuchałem przez stetoskop i przez chwilę wydawało mi się, że to z okolicy magneta a teraz po głowie chodzi mi ten rozrząd. Nie jest to przeraźliwe stukanie ale jednak wk..... denerwuje
arekw711 - 2015-08-04, 20:23
to poczytaj na forum gdzieś tam było o stukaniu w silniku , może nawet nie stukanie tylko takie jakby świerszcze czy coś innego , gdzieś o tym jest poszukaj , ale podobno ten model tak ma
griswald - 2015-08-04, 20:39
Tak tak już się sporo naczytałem o stukaniu cykaniu w DS i Virago . Tylko te niezgrywające się znaki na kole dały mi do myślenia i zastanawiam się czy warto z tym walczyć czy dać sobie spokój.
arekw711 - 2015-08-04, 20:50
Cytat: | Tylko te niezgrywające się znaki na kole dały mi do myślenia i zastanawiam się czy warto z tym walczyć czy dać sobie spokój. |
znaki na kole z prawej strony nie zgrywają się ze znakami na zębatkach wałków rożrządu o to chodzi ?
griswald - 2015-08-04, 20:55
Tak, jak na dole, na wale ustawię równo I F I to wówczas na tylnym garze kropka na zębatce jest przesunięta w prawo od tej wypustki w obudowie równo o jeden ząbek
arekw711 - 2015-08-04, 21:05
Cytat: | Tak, jak na dole, na wale ustawię równo I F I to wówczas na tylnym garze kropka na zębatce jest przesunięta w prawo od tej wypustki w obudowie równo o jeden ząbek |
no to tym się nie przejmuj , nie spotkałem żeby się kiedyś zgadzały a kilka dragów i virago przerobiłem , tak że możesz sobie odpuścić i cieszyć się z jazdy
griswald - 2015-08-04, 21:24
Bo faktycznie motocykl jeździ i odpala jak należy a tak swoją drogą czy myślisz, ze na magnecie są elementy , które mogłyby powodować takie cykanie ? Nie miałem okazji tego rozkręcać a wiem, że np w Virago 535 i w GS 500 lubi się rozkręcić sprzęgiełko i tak stukać a nie wiem czy w w moim przypadku montowane jestw ten sam sposób jak w 535
arekw711 - 2015-08-04, 21:31
Cytat: | ze na magnecie są elementy , które mogłyby powodować takie cykanie ? Nie miałem okazji tego rozkręcać a wiem, że np w Virago 535 i w GS 500 lubi się rozkręcić sprzęgiełko i tak stukać |
na magnecie nie ma i tam nic nie cyka , poszukaj na forum było o tym dużo pisane , a tym się nie przejmuj niektóre egzemplarze niestety tak mają i cykają , zresztą tak jak wbijanie jedynki no niestety taka skrzynia i nic nie poradzisz . Silnik DRAGA jest zresztą bardzo starą konstrukcją i wiele trzeba mu wybaczyć
griswald - 2015-08-04, 21:35
No to mi humor poprawiłeś dzięki serdeczne za rady i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam
kapat - 2015-08-05, 10:55
U mnie łańcuch rozrządu dzwonił przez ślizgacz łańcucha w górnej pokrywie. Jeśli ta prowadnica jest źle (luźno) zamocowana to slychać bardzo charakterystyczne dzwonienie.
toni175 - 2015-08-05, 15:21
sprawdzałeś znaki rozrządu na przednim i na tylnym cylindrze?
na którym się nie zgrywają? Miałem kilka przypadków że ludzie jeździli na przestawionym rozrządzie i nic o tym nie wiedzieli.
griswald - 2015-08-05, 16:28
Tak, jest przestawiony na przednim i tylnym o jeden ząb a odnośnie tego co powiedział kapat - ślizg wydaje się ok, poza tym łańcuszki i napinacze są także w porządku
toni175 - 2015-08-05, 17:04
Jeżeli jest przestawiony na przednim i tylnym cylindrze to albo błąd paralaksy albo ktoś wymieniał łańcuszki i źle ustawił rozrząd na obu cylindrach. Ja spotykałem się z przestawionym jednym cylindrem - bo ktoś chciał zajrzeć tylko do sprzęgiełka, i potem źle złożył.
Natomiast przestawienie na obu cylindrach to dziwna sprawa. Ja osobiście bym ustawił tak jak powinno być. Przestawienie o jeden ząb, obu cylindrów, ciężko wychwycić w czasie pracy silnika - dużo zależy w którą stronę są przestawione wałki rozrządu.
Możesz zrobić prosty test, przykładając liniał przy zębatce wałka rozrządu,łącząc oś wałka i punkt(znak rozrządu) i zobaczyć gdzie wypada względem znaku(odlewu). Następnie przyłóż liniał o jednego zęba dalej - jak się idealnie pokryje z odlewem to oki - masz przestawiony rozrząd, jeżeli natomiast wyjdzie za odlewem to będzie znaczyło ze jest oki( no może łańcuch być wyciągnięty). Starałem się wytłumaczyć, mam nadzieję że jasno opisałem.
Tak na marginesie, może nie każdy wie ale napęd rozrządu tylnego cylindra jest z lewej strony, a przedniego z prawej strony i jedyne powiazanie to wał korbowy.
griswald - 2015-08-05, 17:23
Bardzo jasno to wytłumaczyłeś, dzięki, jutro zrobię tak jak mówisz i napiszę jak to wygląda
duoma - 2015-08-05, 21:34
u mnie nie jest idealnie na znakach - inaczej nie udało sie ustawić - w ramach pomocy można sobie włożyć coś czystego w gniazdo świecy - znaki powinny się zgrywać w martwym punkcie (tłok na górze cylindra). U mnie to przesunięcie wynosi okolo 1/3 zęba
griswald - 2015-08-06, 20:16
Zrobiłem test tak jak radził toni175 i faktycznie dopiero po rozrysowaniu jasno widać, że przesunięcie jest mniej więcej o pół zęba. Bez dodatkowego oznaczenia na odlewie, to zależy pod jakim kątem spojrzeć ale naprawdę wyglądało mi to na przesunięcie równo o jeden ząb. Nie brałem pod uwagę aż takiego wyciągnięcia łańcucha ze względu na to, że napinacz jest dopiero w połowie regulacji. Wygląda na to, że to jednak wyciągnięty łańcuch. Dzięki serdeczne za rady mam nadzieję, że innym też się przydadzą. Pozdrawiam
PS Odnośnie poprzednich moich postów, oczywiście na wale przy ustawianiu zaworów dla tylnego gara znak ustawiamy na T I a nie na F jak napisałem. Robiłem dobrze ale błędnie napisałem.
pdrobny - 2017-02-06, 18:34
Poniżej mój przestawiony rozrząd do konsultacji.
Przedni cylinder o jeden ząbek w stosunku do wału.
Motocykl podobnie jak u Kolegi moim zdaniem palił na dotyk i jeździł normalnie, czasem strzelił w ruru... i trochę obroty na wolnym miał nierówne.
[ Dodano: 2017-03-16, 20:50 ]
Zostawiłem jak powyżej - moto śmiga aż miło...
|
|