|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - Lusterko - da się je naprawić?
skygge - 2015-07-16, 22:22 Temat postu: Lusterko - da się je naprawić? Niechcący dziś przywaliłem w lusterko i się urwało to kolanko. W tym kolanku jest śrubka ze sprężynką. Nic się nie ułamało tylko wyskoczyło lusterko z tego kolanka... Da się to jakoś zmontować z powrotem?
Edit:
Już widzę, że będzie problem, musiałbym wyjąć całe lusteko (szybkę) z obudowy bez jego uszkodzenia a jest przyklejone klejem na gorąco w kilku, chyba czterech miejscach...
MIKI - 2015-07-16, 22:59
skygge miałem ten sam problem, połamałem wkładkę i skończyło się na zakupie używki.
skygge - 2015-07-16, 23:09
Szlag... no to trudno. Trzeba będzie kupić. Może zaszaleję i kupię jakieś wymyślne akcesoryjne oba.
VenoMek - 2015-07-17, 08:48
skygge, wymyślne akcesoryjne mają jedną zasadniczą wadę, mają płaskie szkła (asferyczne), w których nic nie widać. Chyba jedynie oryginały mają sferyczne szkła. Większość, jak nie wszystkie, z dostępnych zamienników też mają niestety płaskie szkła.
Mickey. - 2015-07-17, 08:49
skygge napisał/a: | Już widzę, że będzie problem, musiałbym wyjąć całe lusteko (szybkę) z obudowy bez jego uszkodzenia a jest przyklejone klejem na gorąco w kilku, chyba czterech miejscach |
skygge, co do szkła to mi kiedyś dzieciaki piłką rozwaliły, zamówiłem lusterko, ale potrzebowałem na już i mi podsunęli że szklarz wycina takie cuda - zapłaciłem 12 zł za wycięcie dokładnie takiego owalu jak trzeba i wklejenie w ramkę.
wemar - 2015-07-17, 09:08
VenoMek napisał/a: | skygge, wymyślne akcesoryjne mają jedną zasadniczą wadę, mają płaskie szkła (asferyczne), w których nic nie widać. Chyba jedynie oryginały mają sferyczne szkła. Większość, jak nie wszystkie, z dostępnych zamienników też mają niestety płaskie szkła. |
Miałem kilka kompletów fabrycznych i żadne nie było sferyczne. Trochę to też niepraktyczne (bezpieczne?), bo sferyczne zmieniają perspektywę.
VenoMek - 2015-07-17, 09:19
wemar napisał/a: | VenoMek napisał/a: | skygge, wymyślne akcesoryjne mają jedną zasadniczą wadę, mają płaskie szkła (asferyczne), w których nic nie widać. Chyba jedynie oryginały mają sferyczne szkła. Większość, jak nie wszystkie, z dostępnych zamienników też mają niestety płaskie szkła. |
Miałem kilka kompletów fabrycznych i żadne nie było sferyczne. Trochę to też niepraktyczne (bezpieczne?), bo sferyczne zmieniają perspektywę. |
Każdy chwali to do czego jest przyzwyczajony mnie nie przeszkadza, że obiekty w lusterku są mniejsze i wydają się być dalej. Ważniejsze dla mnie jest to że widzę więcej. Lusterka sferyczne mają większy "kąt widzenia".
skygge - 2015-07-17, 09:21
Moje też jest płaskie.
wemar - 2015-07-17, 10:28
VenoMek napisał/a: | Każdy chwali to do czego jest przyzwyczajony |
Chodziło mi o to, co pisałeś wcześniej, że fabryczne nie są płaskie tylko sferyczne.
VenoMek napisał/a: | Chyba jedynie oryginały mają sferyczne szkła. |
Nie jestem pewien na 100%, ale sferyczne (całe a nie np. kawałek przy krawędzi) nie otrzymałyby homologacji. Może takie są, ale nie spotkałem klasycznej "łezki Yamahy" z innym lustrem niż płaskie. Jeśli masz sferyczne, to chyba właśnie są akcesoryjne.
VenoMek - 2015-07-17, 15:28
wemar, OK, teraz łapię o co Ci chodzi... nie wiem jak mają Yamahy (stawiałbym jednak, że sferyczne ) ale Hondy mają właśnie sferyczne na pewno.
aha... też się pomyliłem, bo płaskie to nie są asferyczne. płaskie to płaskie a asferyczne to takie, które przy krawędzi zewnętrznej są bardziej zakrzywione aby obejmowały martwe pole. Stosowane w lusterkach bocznych samochodowych.
sferyczne to takie, których powierzchnia to fragment sfery - czyli powierzchni kuli. I takie mam w obu moich Hondach - oryginalnie
|
|