|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Regulacja mieszanki 1100
wojciech333 - 2015-07-15, 14:37 Temat postu: Regulacja mieszanki 1100 Mam kłopoty z rozruchem na gorąco.Wykręcone świece są czarne czyli za bogata mieszanka.Jak prawidłowo wyregulować mieszanke.Wiem że trzeba odkręcić śruby(wiem które)ale jak to zrobić prawidłowo.Podłączyć pod analizator i na jego podstawie ustawiać?Czy liczyć obroty jak robił to mechanik u którego byłem?Świece,filtry,i regulacja zaworów to za mną.Proszę o podpowiedź.
monkton - 2015-07-15, 14:55
Sprawdź jeszcze filtr powietrza zanim zaczniesz regulację, może wymaga wymiany.
witek1965 - 2015-07-15, 23:00
wojciech333, jest takie urządzenie jak świeca diagnostyczna. https://www.youtube.com/watch?v=KnYQITkUpIg
analizator spalin poniekąd nie za bardzo zdaje egzamin przy dwóch osobnych wydechach.
wojciech333 - 2015-07-16, 11:24
Dzięki.Filtry są nowe.Takiej świecy nie mam.Muszę popytać.
remol71 - 2015-07-16, 11:48
witek1965 napisał/a: | analizator spalin poniekąd nie za bardzo zdaje egzamin przy dwóch osobnych wydechach |
Raczej odwrotnie. Tylko wtedy zdaje egzamin
wemar - 2015-07-16, 12:25
Olej świecę diagnostyczną i zacznij od podstaw:
- sprawdzenie szczelności zaworka(ów) iglicowego;
- sprawdzenie poziomu paliwa w gaźniku;
- weryfikacja czystości gaźnika i dysz;
- weryfikacja wielkości zamontowanych dysz paliwowych i paliwowo-powietrznych (jeśli były wymieniane lub nie masz wiedzy, co było robione przez poprzednich właścicieli);
- sprawdzenie wydajności pompki przyspieszacza - możliwe, że dla Twojego stylu jazdy, leje za dużo paliwa.
wojciech333 - 2015-07-21, 15:33
Dzięki Wemar,przed twoim wpisem rozebrałem i przeczyściłem gaziory.Były całkiem czyste poza okolicą przepustnicy.Niestety nie zerknołem na wielkość dysz i poziom w komoże pływakowej.Moto ma teraz 10tyś.mil.Jak miała 5 wtedy robiłem pierwszą regulacje.Wszystko jast orginalne a na śrubach mieszanki były fabryczne zaślepki więc licze że zaworki trzymają a poziom jest jeszcze dobry (fabryczny).Podjadę jutro do znajomych na regulację .Jak nie pomoże to nie wiem co dalej z tym paleniem na gorąco.
miodzik - 2015-07-21, 23:33
wojciech333 napisał/a: | Dzięki Wemar,przed twoim wpisem rozebrałem i przeczyściłem gaziory.Były całkiem czyste poza okolicą przepustnicy.Niestety nie zerknołem na wielkość dysz i poziom w komoże pływakowej.Moto ma teraz 10tyś.mil.Jak miała 5 wtedy robiłem pierwszą regulacje.Wszystko jast orginalne a na śrubach mieszanki były fabryczne zaślepki więc licze że zaworki trzymają a poziom jest jeszcze dobry (fabryczny).Podjadę jutro do znajomych na regulację .Jak nie pomoże to nie wiem co dalej z tym paleniem na gorąco. |
Palisz z gazem czy bez?
Ja na gorącym dodaje lekko gazu jak razrusznik kręci.
wojciech333 - 2015-07-22, 08:08
Jak delikatnie dodam gazu to zapali idealnie, jak za dużo to rozrusznik i jego sprzęgło dostają po pistonie i nie zapali(zmieni się kąt wyprz. zapłonu obróci wałem ale za wolno ciężko)Według mnie powinien palić bez gazu jak na zimno i na dotyk chyba że coś nie tak.
Endrjul - 2015-07-22, 09:45
A jak tam u Ciebie z akumulatorem ?
Może dlatego wolno kręci
wojciech333 - 2015-07-27, 19:23
Mieszanka wyregulowana i pali lepiej.Kupiłem też nowy akumulator i teraz gwiazdka pali idealnie.Dzięki za wskazówki.Dowiedziałem się też że jak jest gorąco to paliwo odparowuje z ukł.dolotowego i dlatego warto delikatnie podnieść iglice po np.10min.postoju.Powodzenia
witek1965 - 2015-07-27, 21:54
remol71 napisał/a: | Raczej odwrotnie. Tylko wtedy zdaje egzamin | masz rację.
remol71 - 2015-07-27, 22:29
Cytat: | warto delikatnie podnieść iglice po np.10min.postoju |
Nie czaję, o co chodzi. Poproszę garść szczegółów
wojciech333 - 2015-07-31, 09:32
Ja zrozumiałem to tak że jak gaszę gorący to do ok.5min.odpalam bez gazu.Kiedy mija więcej czasu (szczególnie latem przy wysokich temperaturach)warto delikatnie dodać gazu przy zapalaniu a zapali sprawniej bo mieszanka znajdująca się w dolocie po zgaszeniu wietrzeje(odparowuje z niej paliwo,staje się uboga),ucieka przez przepustnice w kierunku filtra.Pozdrawiam.
remol71 - 2015-07-31, 13:02
Przekręcasz kluczyk, pompa uzupełnia gaźnik i po temacie. Nigdy nie miałem problemów z parowaniem.
danek25 - 2015-08-10, 22:09
mam tak samo, że jak bardzo gorąca postoi 15 min to nie bardzo bez gazu chce odpalić, muszę lekko dać gazu. Na pewno ja podleje, bo puści czarnego lekkiego bąka. Jak palę 5 min po zgaszeniu pali bez gazu. Dusze składu mieszanki mam ustawione na 3 obroty. Jak wkręce na 1,5-2 to pali gorąca ok, ale strzela w wydechy po odpuszczeniu manetki (wydechy akcesoryjne). Jak coś wymyślisz to daj znaka co i jak wyszło u Ciebie. Z parowaniem, jest możliwe, bo jak zdejmę filtr powietrza to na gorącym silniku śmierdzi z rury wachą.
remol71 - 2015-08-12, 09:14
Najlepiej podjechać na stację diagnostyczną i podłączyć się do analizatora spalin. Ustawić gaźniki na Lambda = 1 W mojej okolicy to kosztuje 20 pln w kieszeń
|
|