YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - dragstar 650 - odblokowanie

adam-CK - 2015-06-20, 22:19
Temat postu: dragstar 650 - odblokowanie
Witam
Jestem nowy na forum, dlatego też serdecznie wszystkich witam - LWG
Taka nietypowa sytuacja ponieważ pisze w imieniu mojego taty (Adama właśnie), który jest posiadaczem Dragstara 650.

Liczę tez, że jak ogarnie, to będzie się samodzielnie tu udzielał :)

Obaj jesteśmy motocyklistami (mój koń to bandit 650). Ja Wrocław. Tata Kielce.
Latanie wokól komina, jak i też dłuższe trasy - to nas kręci

Panowie i Panie przechodzę do rzeczy, ponieważ liczymy na waszą fachową pomoc.

Jak wspominałem w temacie DragStar 650 - 2005r. taty jest zakuty do 25kw, a z racji tego że tata chciałby mieć pełną moc, poradźcie jak to uczynić. Pochodzenie motocykla - Austria

Zakładaliśmy 3 opcje:
1. moduł
2. zwężki na dolocie powietrza, bądź ogranicznik przepustnicy - gaźnik
3. okute wydechy

Mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł:
twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu
Nigdy nie słyszałem o takiej wersji draga (tj 25kw), jak i o takim ograniczaniu mocy - a pół neta przegrzebałem. Co ciekawe, ten drag jeszcze jakiś system obrotu spalin.

Ktoś słyszał, ktoś wie (ew ktoś w Kielcach lub okolicy godny polecenia, lub potrafiący łopatologicznie wytłumaczyć żebyśmy dali rady)
Wielkie dzięki z góry za pomoc

remol71 - 2015-06-20, 22:55

Hmmm. Lubię rozebrać maszynę na części pierwsze, lubię poczytać, ale o takiej wersji pierwszy raz słyszę :( Są wersje EU, USA, Kalifornia, ale o 25kW to jeszcze nie słyszałem. Wiem, że wiele maszyn jest tam wykastrowanych, ale o XVS 650 to pierwszy raz słyszę. Jeśli dasz radę, to wyciągnij gaźniki i zapodaj zdjęcia, zmierz średnice gardzieli i dyszy głównej. 25kW to 34KM. Standardowo jest 40 KM. Może dysza główna 86 ??
adam-CK - 2015-06-20, 23:02

no też właśnie nie słyszałem o takiej wersji. wątpię żeby yamaha wypuszczała wersję z innymi wałkami.
stawiam na gaźnik właśnie.
jak rozkręcimy to wrzucę, a są jakieś poglądowe zdjęcia jak to w standardzie wygląda albo dane (gaźnik)

remol71 - 2015-06-20, 23:06

Jest standardowa instrukcja serwisowa, ale tam o gaźnikach jest informacja taka bardziej ogólna. Nie ma dokładnej instrukcji budowy gaźników. Na dyszy głównej na 100% jest wydziargany numer. Gdyby okazało się, że ten gaźnik ma nietypowe dysze i iglicę, to polecam zestaw Dynojet.
adam-CK - 2015-06-20, 23:14

czyli inne wałki rozrządu to raczej sci-fi?
też obstawiam ten gaźnik nieszczęsny.
dynojet, to chyba też dodatkowo tuning ponad serie?

F.I.P. Berek - 2015-06-20, 23:43

Wykonanie niestandartowych wałków rozrządu w celu ograniczenia mocy byłoby zbyt kosztowne - najbardziej logiczne wydają się być zmiany w obrębie gażnika.
Merlin - 2015-06-21, 00:00

Stawiam, że to nie XVS 650 a XVS 400 z wyglądu są identyczne.
25 kW x 1,36 = 34 kM
http://www.motorcyclespec..._dr_sr%2097.htm

remol71 - 2015-06-21, 08:39

Ooo. Nawet nie wiedziałem, że jest silnik o takiej pojemności.
adam-CK - 2015-06-21, 08:56

W papierach jest 650, a w niemczech i austrii czesto blokuja do 25 kw.
Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400)

pyra - 2015-06-21, 09:05

Być może ktoś już odblokował wcześniej ;D Na początek może warto porównać z innym Dragiem :roll:
remol71 - 2015-06-21, 09:07

To jest myśl. Stańmy do zawodów na 1/4 mili :D

Właśnie gdzieś wyczytałem, że gaźniki są te same, BDS28.

adam-CK - 2015-06-21, 09:45

porównanie było, kolega ma 650 classica (US) i jest różnica na niekorzyść, za to mniej pali - 4,5 max

mechanik twierdzi że też porównywał i przemieniał moduł etc. (akurat był na warsztacie drugi)
nie wiem tylko czy rozbierał gaźnik, bo tu może tkwić klu problemu

patenty są rożne, np w kawie er6 lub fazerku blokują na lince gaze (banalnie proste do zrobienia) tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać :/

wemar - 2015-06-21, 10:45

Wygląda na to, że motocykl był adaptowany do niższej kategorii prawa jazdy (odpowiednik naszego A2). Sprawdź czy w kanale dolotowym w głowicy nie ma wstawionej zwężki. Podobnie na wyjściu z głowicy do rury wydechowej. Moduł zapłonowy oraz gaźnik będą takie same jak w "pełnej" wersji.
Usunięcie zwężek nie jest czynnością prostą, ale jest wykonalne.

adam-CK - 2015-06-21, 11:17

Dzisiejsze grzebanie:
Wer ein 34-PS-Modell sucht, aber nicht gleich eine gedrosselte Maschine findet, kann eine 40-PS-Variante preiswert umrüsten; es genügt ein Drosselklappenanschlag, der in 30 Minuten montiert ist. (czyli przerobienie normalnego na 34PS i odwrotnie)

Przegladając dalej fora niemieckie (OMG):
Blokady na przepustnicy:
1. 4VR jest ograniczona przez skok zaworu przepustnicy
2. 4XR ograniczona przez otwory w slajdzie przepustnicy (coś doklejone)

za tydzień będzie wyciąganie gaznika - może znajomy da coś podejrzeć w swoim :P
bez wakuometra, chyba się nie obejdzie ?

Merlin - 2015-06-21, 11:32

adam-CK napisał/a:

Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400)


pojemność w XVS 400 jest pisana gdzieś pomiędzy cylindrami

robert_p (vel Hipis) - 2015-06-21, 13:00

Merlin napisał/a:
adam-CK napisał/a:

Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400)


pojemność w XVS 400 jest pisana gdzieś pomiędzy cylindrami


A Vin prawdy nie powie?

adam-CK - 2015-06-22, 08:57

Wysłałęm do Yamahy, muszę ich przyspieszyć.
Nie zakładam takiego scenariusza. Czy VIN nie jest na ramie?
Jak pisałem wyżej - Drosselklappenanschlag:)
To sprawdzimy

HELLOWEEN - 2015-06-22, 12:18

Drosselklappenanschlag to blokada położenia przepustnicy. Bardzo prosta do demontażu. Zdejmij zbiornik i zobacz w miejscu gdzie przychodzi linka od gazu. Powinna tam być zamontowana blaszka ograniczająca skok przepustnicy. Wystarczy ją zdemontować i po kłopocie. Z tego co udało mi się wyczytać na niemieckim forum STARS,blokada jest z lewej strony przykręcona na dwie śrubki. Wystarczy ją odkręcić. Wstawiam tabelę z nr. części do obniżania mocy
http://www.yamaha-motor-s...s/XVS650_A.html

Misin1 - 2015-07-02, 22:00

Witam. Przymierzam się do zakupu Draga 650 34KM i w związku z tym mam pytanie. Czy udało się odblokować omawiany motor tak jak pisze kolega Helloween?
witek1965 - 2015-07-03, 15:52

adam-CK napisał/a:
Mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł:
taaaa
Cytat:
twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu
:hahaha: :hahaha: :hahaha: zajebisty kolo.
HELLOWEEN - 2015-07-03, 23:24

Witja co się cieszysz? ;D Poniekąd gość ma rację. Daj wałki do szlifu na sportowe krzywki,a sam odczujesz różnicę.

Adam-CK a możesz nam podpowiedzieć jak on sprawdzał ten moduł? Polizał go,a może powąchał? Ciekawe czy zna wielkości dysz,szerokość gardzieli w gaźnikach i króćcach ssących i czy sprawdził kolanka wydechów kamerką? A może to taki wróż-czarodziej i szklaną kulę ma? ;D

witek1965 - 2015-07-05, 14:10

HELLOWEEN napisał/a:
Daj wałki do szlifu na sportowe krzywki,a sam odczujesz różnicę.

Mundrze prawisz. Tunerzy wykonują te zabiegi, ale w druga stronę, w celu podniesienia mocy. Jeszcze nie obiło mi sie o uszy, żeby w druga stronę to robiono, skoro można prostszymi metodami ;D
HELLOWEEN napisał/a:
A może to taki wróż-czarodziej
pewnikiem tak.
Moduł mógł sprawdzić po jego symbolu.
Aż dziw, że nie sprawdził najprostszych spraw :nie_wiem:
Omijałbym go z daleka.

HELLOWEEN - 2015-07-05, 14:12

witek1965 napisał/a:
Omijałbym go z daleka.


Ja również. Szerokim łukiem i jeszcze kolegom motonitom odradzał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group