|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - dragstar 650 - odblokowanie
adam-CK - 2015-06-20, 22:19 Temat postu: dragstar 650 - odblokowanie Witam
Jestem nowy na forum, dlatego też serdecznie wszystkich witam - LWG
Taka nietypowa sytuacja ponieważ pisze w imieniu mojego taty (Adama właśnie), który jest posiadaczem Dragstara 650.
Liczę tez, że jak ogarnie, to będzie się samodzielnie tu udzielał
Obaj jesteśmy motocyklistami (mój koń to bandit 650). Ja Wrocław. Tata Kielce.
Latanie wokól komina, jak i też dłuższe trasy - to nas kręci
Panowie i Panie przechodzę do rzeczy, ponieważ liczymy na waszą fachową pomoc.
Jak wspominałem w temacie DragStar 650 - 2005r. taty jest zakuty do 25kw, a z racji tego że tata chciałby mieć pełną moc, poradźcie jak to uczynić. Pochodzenie motocykla - Austria
Zakładaliśmy 3 opcje:
1. moduł
2. zwężki na dolocie powietrza, bądź ogranicznik przepustnicy - gaźnik
3. okute wydechy
Mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł:
twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu
Nigdy nie słyszałem o takiej wersji draga (tj 25kw), jak i o takim ograniczaniu mocy - a pół neta przegrzebałem. Co ciekawe, ten drag jeszcze jakiś system obrotu spalin.
Ktoś słyszał, ktoś wie (ew ktoś w Kielcach lub okolicy godny polecenia, lub potrafiący łopatologicznie wytłumaczyć żebyśmy dali rady)
Wielkie dzięki z góry za pomoc
remol71 - 2015-06-20, 22:55
Hmmm. Lubię rozebrać maszynę na części pierwsze, lubię poczytać, ale o takiej wersji pierwszy raz słyszę Są wersje EU, USA, Kalifornia, ale o 25kW to jeszcze nie słyszałem. Wiem, że wiele maszyn jest tam wykastrowanych, ale o XVS 650 to pierwszy raz słyszę. Jeśli dasz radę, to wyciągnij gaźniki i zapodaj zdjęcia, zmierz średnice gardzieli i dyszy głównej. 25kW to 34KM. Standardowo jest 40 KM. Może dysza główna 86
adam-CK - 2015-06-20, 23:02
no też właśnie nie słyszałem o takiej wersji. wątpię żeby yamaha wypuszczała wersję z innymi wałkami.
stawiam na gaźnik właśnie.
jak rozkręcimy to wrzucę, a są jakieś poglądowe zdjęcia jak to w standardzie wygląda albo dane (gaźnik)
remol71 - 2015-06-20, 23:06
Jest standardowa instrukcja serwisowa, ale tam o gaźnikach jest informacja taka bardziej ogólna. Nie ma dokładnej instrukcji budowy gaźników. Na dyszy głównej na 100% jest wydziargany numer. Gdyby okazało się, że ten gaźnik ma nietypowe dysze i iglicę, to polecam zestaw Dynojet.
adam-CK - 2015-06-20, 23:14
czyli inne wałki rozrządu to raczej sci-fi?
też obstawiam ten gaźnik nieszczęsny.
dynojet, to chyba też dodatkowo tuning ponad serie?
F.I.P. Berek - 2015-06-20, 23:43
Wykonanie niestandartowych wałków rozrządu w celu ograniczenia mocy byłoby zbyt kosztowne - najbardziej logiczne wydają się być zmiany w obrębie gażnika.
Merlin - 2015-06-21, 00:00
Stawiam, że to nie XVS 650 a XVS 400 z wyglądu są identyczne.
25 kW x 1,36 = 34 kM
http://www.motorcyclespec..._dr_sr%2097.htm
remol71 - 2015-06-21, 08:39
Ooo. Nawet nie wiedziałem, że jest silnik o takiej pojemności.
adam-CK - 2015-06-21, 08:56
W papierach jest 650, a w niemczech i austrii czesto blokuja do 25 kw.
Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400)
pyra - 2015-06-21, 09:05
Być może ktoś już odblokował wcześniej Na początek może warto porównać z innym Dragiem
remol71 - 2015-06-21, 09:07
To jest myśl. Stańmy do zawodów na 1/4 mili
Właśnie gdzieś wyczytałem, że gaźniki są te same, BDS28.
adam-CK - 2015-06-21, 09:45
porównanie było, kolega ma 650 classica (US) i jest różnica na niekorzyść, za to mniej pali - 4,5 max
mechanik twierdzi że też porównywał i przemieniał moduł etc. (akurat był na warsztacie drugi)
nie wiem tylko czy rozbierał gaźnik, bo tu może tkwić klu problemu
patenty są rożne, np w kawie er6 lub fazerku blokują na lince gaze (banalnie proste do zrobienia) tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać
wemar - 2015-06-21, 10:45
Wygląda na to, że motocykl był adaptowany do niższej kategorii prawa jazdy (odpowiednik naszego A2). Sprawdź czy w kanale dolotowym w głowicy nie ma wstawionej zwężki. Podobnie na wyjściu z głowicy do rury wydechowej. Moduł zapłonowy oraz gaźnik będą takie same jak w "pełnej" wersji.
Usunięcie zwężek nie jest czynnością prostą, ale jest wykonalne.
adam-CK - 2015-06-21, 11:17
Dzisiejsze grzebanie:
Wer ein 34-PS-Modell sucht, aber nicht gleich eine gedrosselte Maschine findet, kann eine 40-PS-Variante preiswert umrüsten; es genügt ein Drosselklappenanschlag, der in 30 Minuten montiert ist. (czyli przerobienie normalnego na 34PS i odwrotnie)
Przegladając dalej fora niemieckie (OMG):
Blokady na przepustnicy:
1. 4VR jest ograniczona przez skok zaworu przepustnicy
2. 4XR ograniczona przez otwory w slajdzie przepustnicy (coś doklejone)
za tydzień będzie wyciąganie gaznika - może znajomy da coś podejrzeć w swoim
bez wakuometra, chyba się nie obejdzie ?
Merlin - 2015-06-21, 11:32
adam-CK napisał/a: |
Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400) |
pojemność w XVS 400 jest pisana gdzieś pomiędzy cylindrami
robert_p (vel Hipis) - 2015-06-21, 13:00
Merlin napisał/a: | adam-CK napisał/a: |
Jest jakas opcja zeby odroznic te modele? (650 vs400) |
pojemność w XVS 400 jest pisana gdzieś pomiędzy cylindrami |
A Vin prawdy nie powie?
adam-CK - 2015-06-22, 08:57
Wysłałęm do Yamahy, muszę ich przyspieszyć.
Nie zakładam takiego scenariusza. Czy VIN nie jest na ramie?
Jak pisałem wyżej - Drosselklappenanschlag:)
To sprawdzimy
HELLOWEEN - 2015-06-22, 12:18
Drosselklappenanschlag to blokada położenia przepustnicy. Bardzo prosta do demontażu. Zdejmij zbiornik i zobacz w miejscu gdzie przychodzi linka od gazu. Powinna tam być zamontowana blaszka ograniczająca skok przepustnicy. Wystarczy ją zdemontować i po kłopocie. Z tego co udało mi się wyczytać na niemieckim forum STARS,blokada jest z lewej strony przykręcona na dwie śrubki. Wystarczy ją odkręcić. Wstawiam tabelę z nr. części do obniżania mocy
http://www.yamaha-motor-s...s/XVS650_A.html
Misin1 - 2015-07-02, 22:00
Witam. Przymierzam się do zakupu Draga 650 34KM i w związku z tym mam pytanie. Czy udało się odblokować omawiany motor tak jak pisze kolega Helloween?
witek1965 - 2015-07-03, 15:52
adam-CK napisał/a: | Mechanik sprawdził wydechy, gaźnik i moduł: | taaaa
Cytat: | twierdzi, że to ograniczenie mocy jest na wałkach rozrządu | zajebisty kolo.
HELLOWEEN - 2015-07-03, 23:24
Witja co się cieszysz? Poniekąd gość ma rację. Daj wałki do szlifu na sportowe krzywki,a sam odczujesz różnicę.
Adam-CK a możesz nam podpowiedzieć jak on sprawdzał ten moduł? Polizał go,a może powąchał? Ciekawe czy zna wielkości dysz,szerokość gardzieli w gaźnikach i króćcach ssących i czy sprawdził kolanka wydechów kamerką? A może to taki wróż-czarodziej i szklaną kulę ma?
witek1965 - 2015-07-05, 14:10
HELLOWEEN napisał/a: | Daj wałki do szlifu na sportowe krzywki,a sam odczujesz różnicę. |
Mundrze prawisz. Tunerzy wykonują te zabiegi, ale w druga stronę, w celu podniesienia mocy. Jeszcze nie obiło mi sie o uszy, żeby w druga stronę to robiono, skoro można prostszymi metodami
HELLOWEEN napisał/a: | A może to taki wróż-czarodziej | pewnikiem tak.
Moduł mógł sprawdzić po jego symbolu.
Aż dziw, że nie sprawdził najprostszych spraw
Omijałbym go z daleka.
HELLOWEEN - 2015-07-05, 14:12
witek1965 napisał/a: | Omijałbym go z daleka. |
Ja również. Szerokim łukiem i jeszcze kolegom motonitom odradzał.
|
|