|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
![](images/print.gif) |
Zakup - zakup przyczepy
pablo71 - 2015-06-11, 07:28 Temat postu: zakup przyczepy Witam poraz kolejny mam prosbe zanosze sie z zamiarem zakupu przyczepy do draga ale nie bocznej moze ktos dac namiary na jakichs producentow ale solidnych i prosze o opinie ewentualnych posiadaczy takowych o wrazenia z jazdy ,plusy i minusy
Pozdrawiam Pablo
HELLOWEEN - 2015-06-11, 08:33
Pablo do czego ma być ta przyczepka? Tylko transportowa,czy może namiot?
pablo71 - 2015-06-11, 09:33
Przyczepka transportowa na bagaze na dluzsze trasy i dobrze by bylo coby psa zapakowac mozna i niech klimatem do moto pasuje.
Pozdro
robert bagan - 2015-06-11, 11:59
http://www.gwc.pl/forum/v....php?f=5&t=4330
pablo71 - 2015-06-11, 12:28
O Cos takiego mi chodzi .ale ona chodzi przy goldzie a ja mam draga1100 i zastanawiam sie czy nie berzie mu przyciezko.macie jakies doswiadczenie.i wolalbym cos w kraju coby mozna obejzec
P
HELLOWEEN - 2015-06-11, 13:29
Pablo wpisałem na Allegro "Przyczepka motocyklowa" i trochę tam masz tego. Na OLX-ie to samo. Są też przyczepki namiotowe - mniejsze (polskie i ruskie) i większe produkcji zachodniej. Widziałem takie ciągnięte przez motocykle. Demonem prędkości z przyczepką nie będziesz,ale dasz radę.
witek1965 - 2015-06-11, 13:36
pablo71 napisał/a: | O Cos takiego mi chodzi .ale ona chodzi przy goldzie a ja mam draga1100 | no nie żartuj. Chyba nie sądzisz, że koleś do Goldasa przyczepił naczepę ciągnikową. Przyjrzyj się tej przyczepce. HELLOWEEN, dobrze prawi. Jest tego w cyc. Kwestia kasy.
http://www.selectivetrailers.pl/Sklep/
lenio - 2015-06-11, 21:54
Kolega z CCM robi i sprzedaje extra przyczepy , można transportować bagaż i przy okazji mieć sypialnie dla 2 osób, oglądnij bo warto http://www.campriders.com/
Parowóz - 2015-06-18, 18:09
Lenio, przyczepka faktycznie jest fajna tylko z tymi dwoma osobami to lekka przesada: znam kilku, którzy w pojedynkę mieliby pewien kłopot .. A na poważnie: gratulacje dla kolegi za pomysł i realizację!
pyra - 2015-06-18, 18:27
Jako pomysł może i dobry, ale ciekaw jestem, jakie jest obciążenie motocykla, skoro prawie cały ciężar na haku
Parowóz - 2015-06-18, 18:37
pyra, we Francji widziałem sporo maszyn z przyczepkami. Fakt, że nie pamiętam co to były za sprzęty, ale dawały dzielnie radę, nawet w Pirenejach.
lenio - 2015-06-18, 20:19
pyra napisał/a: | Jako pomysł może i dobry, ale ciekaw jestem, jakie jest obciążenie motocykla, skoro prawie cały ciężar na haku |
wiele motocykli lata z tą przyczepką po całej europie i spoko dają rade , na pewno DS 650 miał by problemy ale inne nie sądze.
pyra - 2015-06-18, 20:30
To trochę konkretniej.
Jadąc w trasę , z plecaczkiem, sakwami i czymś na bagażniku, zazwyczaj zbliżamy się do max obciążenia moto, lub je przekraczamy (nie zapominajmy o wadze gmoli, bagażników i innych dodatków) Dokładamy hak- a musi swoje ważyć, + przyczepka, nawet pusta. A skoro mamy przyczepkę to oprócz standartowego wyposażenia zapakujemy ją pod dach - bo po co wozić pustą. Biorąc pod uwagę że koła przyczepki jadą za nią to zapewne 1/2 jej wagi wisi na haku.
I nie mówię ,że tak się nie da, tylko należy o tym myśleć przed zakupem i w trakcie jazdy.
SATURIAN - 2015-06-18, 23:17
Dobra , ale ile ona kosztuje , bo nie mogę znaleźć .
witek1965 - 2015-06-18, 23:24
SATURIAN napisał/a: | ale ile ona kosztuje | mnóstwo kasy
[ Dodano: 2015-06-18, 23:26 ]
pyra, nie możesz w ten sposób liczyć ciężaru ciągnionego. Czy wyobrażasz sobie załadowanie do osobówki tony czegokolwiek ? a 4 pasażerów +kemping nie zrobi większego wrażenia na samochodzie, który waży 5 x tyle co motocykl i ma tylko 3 x więcej mocy od XVS 650
[ Dodano: 2015-06-18, 23:30 ]
inny przykład : ile jestes w stanie podnieść ? 100-120 kg, może jak ciężarowcy 200 kg ? ja nie, ale przepcham przyczepę ok 500 kg. Tej masy nawet nie oderwę z ziemi o milimetr.
pyra - 2015-06-19, 06:48
witek1965, wszystko gra jeżeli ciężar przyczepki spoczywa na kołach( a koła na środku przyczepki ) , a wtym przypadku tak nie jest , bo koła są za przyczepką, to prawie jak taczka
1janbo - 2015-06-19, 08:09
A tak na marginesie... czy nikt z władz nie zauważył tytułu tematu? Jest coś takiego jak "edycja".
zauważył i poprawił/WADERA
robert_p (vel Hipis) - 2015-06-19, 08:56
SATURIAN napisał/a: | Dobra , ale ile ona kosztuje , bo nie mogę znaleźć . |
Ok. 7 tysi.
[ Dodano: 2015-06-19, 09:05 ]
pyra napisał/a: | witek1965, wszystko gra jeżeli ciężar przyczepki spoczywa na kołach( a koła na środku przyczepki ) , a wtym przypadku tak nie jest , bo koła są za przyczepką, to prawie jak taczka |
Za producentem:
"Waga przyczepy z wyposażeniem - 65 Nacisk na hak 32 kg. Dopuszczalna masa całkowita - do 100 kg"
A więc do przyczepy wg. producenta można wpakować 35 kg wtedy masa całkowita wyniesie 100kg. Klucz jest w tym jak tę przyczepkę załadujesz ! Bo jeśli blisko haka napierdzielisz ciężkie rzeczy to wiadomo, że cała masa pójdzie na moto. Jeśli wszystko będzie blisko tyłu to waga też będzie zdecydowanie mniejsza. Generalnie jak w taczce
ps.
1.
doświadczenia w temacie nie mam żadnego ale rozmieszczenie kół centralnie w wózku jest chyba lepszym rozwiązaniem...
2.
Ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie jazdy z czymś takim ? Z chęcią bym poczytał jak to się wozi..
tygrys - 2015-06-19, 09:21
pyra napisał/a: | witek1965, wszystko gra jeżeli ciężar przyczepki spoczywa na kołach( a koła na środku przyczepki ) , a wtym przypadku tak nie jest , bo koła są za przyczepką, to prawie jak taczka |
To , że koła przyczepki są wysunięte do tyłu , to bardzo przemyślana sprawa , bo wtedy idzie jak po "sznurku". Jakieś 30 lat temu zrobilem podobną do CZ-350 z aluminiowej blachy (tak wypasiona nie była) i podwozie trzy razy przerabiałem tz. przekładałem koło - zawieszenie coraz dalej do tyłu , a to z tego powodu , że kołysała (wężykowała)w czasie jazdy na boki . I dopiero podobne rozwiązanie poskutkowało i swobodnie pomykałem 80-90 km/h . Lepiej prowadzi się na jednym kole tylko wtedy trzeba troszkę skomplikowany zaczep zrobić i oś koła musi być na wysokości podłogi przyczepy , a zaczep wysoko - na wysokości górnych krawędzi przyczepki - przy moto miałem zaczep na wspornikach bagażnika ,to wtedy przyczepa nie "wali się na zakrętach". Mam zdjęcia , pogadam z pierworodnym , to wstawi dla zobrazowania (ja nie potrafię) są czarno-białe , ale coś tam widać .
Pół Polski z tą przyczepką objechałem z małżonką i można było pomykać nawet 120 km/h , ale wiadomo nie bardzo było czym bo tylko CZ-350 , a i wyhamować na bębnowych hamulcach też było wyczynem . Sama jazda nie jest , żadnym wyzwaniem jeżeli fachowo skontruowana jest przyczepka , a co do obciążeń na tył motocykla , to w brew pozorom odczuwa się mniej niż na max załadowane sakwy i kufer , bo jednak to dodatkowe koło przyczepy przejmuje większość ciężaru , a z moto "ubywa" , bo możesz to wszystko co do bagażu pakowania pozdejmować .
robert bagan - 2015-06-19, 11:03
https://youtu.be/11JDMo8qOAc
witek1965 - 2015-06-19, 20:05
pyra napisał/a: | a wtym przypadku tak nie jest | i takowe trzeba omijac. Przyczepa jakakolwiek musi mieć odpowiedni nacisk na hak, a taki daje tylko wtedy kiedy koła sa centralnie, a nie na końcu. Cytat: |
1.
doświadczenia w temacie nie mam żadnego ale rozmieszczenie kół centralnie w wózku jest chyba lepszym rozwiązaniem... | zdecydowanie masz rację. Prawidłowo wyważona przyczepa musi mieć centralnie umieszczona oś (osie). Wtedy można ja podnieść jedną ręką. Nacisk na hak jest ściśle związany z wyważeniem przyczepy. tonowa przyczepa tez będzie miała nacisk na hak 50 kg ( do niedawna standard) lub maks 75 kg. Inaczej podniesie przód samochodu do góry, a tył będzie tył po asfalcie.
robert_p napisał/a: | 2.
Ktoś ma jakieś doświadczenie w temacie jazdy z czymś takim ? | kolega coś takiego, mniejszego i brzydszego ciągał całe lata Simsonem. Przyczepkę zrobił sam.
SATURIAN - 2015-06-20, 22:31
Panowie , o czym mówicie , ta przyczepa ma 100 kg z ładunkiem . Tu chodzi o trakcję bardziej niż o nacisk . Ile wam naciśnie na hak , 50 kg , to co to jest.
lenio - 2015-06-21, 22:02
Widzę że najwięcej do powiedzenia mają ci którzy nigdy nie widzieli na oczy tego typu przyczepy, ja mogę powiedzieć ze kolega jeżdzi z nią po całej europie i nie odstaje od grupy, więc nie jest tak żle chyba.
pyra - 2015-06-21, 22:41
lenio, skoro Ty występujesz jako ten doświadczony, to podziel się wiedzą . Np ile jest przeciążony motocykl kolegi, jaką ma przyczepkę itd
tygrys - 2015-06-22, 11:12
lenio napisał/a: | Widzę że najwięcej do powiedzenia mają ci którzy nigdy nie widzieli na oczy tego typu przyczepy, ja mogę powiedzieć ze kolega jeżdzi z nią po całej europie i nie odstaje od grupy, więc nie jest tak żle chyba. |
Taaak...Kolega Pablo71 prosił o podanie producentów - dostał namiary. Prosił też o wrażenia i opinie posiadaczy i tych co exploatują takie przyczepy - wrażenia z jazdy.
Ty kolego widziałeś i kolega jeżdzi . Ja też różne wynalazki w życiu widziałem , że nigdy bym na to nie wsiadł , a właściciel chwalił , że co to za extra sprzęt itd. a jechał 30-40 Km/h i co 10-15 km coś grzebał , drutował , sztukował , ale...chwalił... "każda pliszka swój ogonek chwali" . Nie posiadasz , nie jeżdziłeś więc raczej obiektywny nie jesteś , więc nie powinieneś wypowiadać się jakbyś był expertem , bo "widziałeś i kolega to-tamto..."
pablo71 - 2015-06-22, 20:32
witam widze ze temat rozgozal .znalazlem dwie przyczepy jedno osiowa i dwuosiowa z namiotem obie warte zainteresowania i cena jest ok 4000 i 7000 .dzieki za namiar ale chcialbym jeszcze sie dowiedziec o odczucia z jazdy takie jak droga hamowania zbieranie zakretow jazda w ewentualnych korkach itp zaznaczam ze jezdze sam mam singla bez udziwnien zonka gania drugim dragiem 650 custom i wielkie kufry nijak sie do niej maja chce tez zabierac psa .moje trasy sa glownie w gorach i chcialbym miec pewnosc ze nie zagotuje oleju paliwa lub spale hamulcow. dzieki i pozdro
Pablo
lenio - 2015-06-22, 21:05
pyra napisał/a: | lenio, skoro Ty występujesz jako ten doświadczony, to podziel się wiedzą . Np ile jest przeciążony motocykl kolegi, jaką ma przyczepkę itd |
podałem namiary na gościa który robi i jeździ czymś tym, więc najlepiej pytać u żródła na pewno nie będzie ściemniał po to żeby sprzedać 1 przyczepkę więcej zresztą znam faceta osobiście i powie wszystkie za i przeciw, ja napisałem tylko że kilka razy miałem okazje w grupie wraz z nim jechać i nie widziałem żeby miał jakieś problemy z jazdą,. Widocznie aż tak żle się nie prowadzi bo jego przyczepy sprzedawane sa w kilku krajach i można je spotkać na wielu zagranicznych zlotach, na pewno w zakręty nie pojedzie tak jak solówką.AMEN
pablo71 - 2015-06-22, 21:11
jestem po wymianie sms z gosciem zapewnia ze drag da spoko rade .pytam tylko czy jeszcze ktos ciaga przyczepe i jak to wyglada w praniu 7 kola za przyczepe jest ok ale jesli sie okaze ze przesadzilem to lipa
tygrys - 2015-06-23, 09:05
Jak obiecałem wstawiam zdjęcia przyczepki mojej produkcji z przed 30-stu lat za CZ 350 . Na górnym zdjęciu w podróży poślubnej w Bieszczadach w Wołkowyji na biwaku , a dolne przed samym wyjazdem z przed domu na trzech motocyklach . Na biwaku brakuje błotnika w przyczepce , bo gdzieś po drodze odpadł Prowadziło się to wspaniale - zrobiłem z tym "ogonem" około 30 tyś. km po Polsce , a i w NRD byłem
.
pablo71 - 2015-06-23, 16:35
noo szacun jak ceska dala rade to i moj to ogarnie .dzieki za wszelka pomoc po zakupie dam znac i klepne jakies foto .pozdro
|
|