YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - Dziwne zacieki

Kita - 2015-06-02, 07:47
Temat postu: Dziwne zacieki
Panowie i Panie, mam problem, praktycznie po każdej jeździe mam takie zacieki na kopułkach, czym może to być spowodowane? Gdzie szukać rozwiązania problemu? Jakaś nieszczelność?



PSZEMAS - 2015-06-02, 08:13

Wygląda na to jakby gdzieś z przodu delikatnie olej puszczał i pod wpływem wiatru zostawał na obudowach.
Na zdjęciu z prawej strony (to co nie widać) masz filtr oleju, może tamtędy kapie.

Sprawdź na tym deklu czy nie ma zapocenia.

Czy jak stoi to masz gdzieś wycieki, plamy pod motocyklem, czy ucieka tylko jak się rozgrzeje?

Kita - 2015-06-02, 08:37

Chodzi Ci o ten dekielek, tak?

No to powiem Ci że nic tam nie widziałem żeby spod tego dekielka puszczało...

Jak maszyna stoi to żadnych wycieków nie ma.
Jedynie jak przyjadę z trasy, to maksymalnie jedna dwie krople spadną na osłony wiązki elektrycznej która idzie pod spodem ramy. To akurat spowodowane jest tym, że podczas wymiany oleju, trochę spłynęło na dół i po prostu ta wiązka jest lekko ubrudzona od oleju i jak maszyna się rozgrzeje to widocznie coś tam skapnie...
(tak przynajmniej to sobie tłumaczę)

Uryś - 2015-06-02, 08:54

Hej :D

Wymieniałeś ostatnio filtr oleju? Obudowa filtra oleju posiada oring, może tam jest nieszczelność... Spróbuj deliktanie dokręcić, odkręć dekielek, który wskazałeß czerwoną strzałką, pod nim też masz śrubę do dokręcenia ;)

Kita - 2015-06-02, 10:05

OK! Wykonam :-)

(Filtr oczywiście wymieniałem przy okazji wymiany oleju, marzec tego roku)

artek - 2015-06-02, 10:28

Albo zawaliłeś z o-ringiem albo z dokręceniem śrub. Dociąg tylko nie za mocno, można zerwać.
Uryś - 2015-06-02, 10:30

Kita, tylko nie zerwij gwintu :D jeśli nadal będzie pojawiać się najlepiej wymienić oring ;)

Ooo Artek mnie wyprzedził ;) za wolno piszę :D

Kita - 2015-06-02, 10:32

No dobra, spróbuję delikatnie dokręcić. Może się uda...
Tylko że najpierw chyba spróbuję odkręcić i poprawić O-Ring, co? Bo może źle się ułożył...

artek - 2015-06-02, 10:34

Najpierw dociąg delikatnie i sprawdż, o-ring jak się ch... ułożył to już po nim ...
Boober - 2015-06-02, 10:47

mnie wali olej po tylnym cylindrze i zbiera się na górze korpusu silnika, czasem dopływa do wydechu i się kopci. Stawiam na dekiel zaworów, albo?
To nie jest duży wyciek, aczkolwiek upierdliwy...

remol71 - 2015-06-02, 10:53

Jaki problem wymienić uszczelki poryw ? Tylko należy dokręcić odpowiednim momentem.
Uryś - 2015-06-02, 11:44

Boober, kilkanaście złotych i masz sucho. A jak nie regulowałeś zaworów i masz zamiar najlepszy moment na wyregulowanie i wymianę uszczelek.
robert_p (vel Hipis) - 2015-06-02, 12:25

Wnikliwie patrząc na zdjęcie ;D , zastanawiam się czy to nie paliwo z pod filtra powietrza ? Może przelewa ? Dobrze odpala ? Sprawdź czy ta maź śmierdzi paliwem czy olejem ...

ps.
Dla sprawdzenia czy oring ma winę, przyklej wąską taśmę samoprzylepną w miejscu gdzie jest klapka od filtra oleju i zobaczysz czy tam się zbiera olej.

Boober - 2015-06-02, 12:32

remol71 napisał/a:
Jaki problem wymienić uszczelki poryw Tylko należy dokręcić odpowiednim momentem.

No żaden, tylko na razie nie jestem pewien czy to jest właśnie to... Oczyszczę silnik płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych i popatrzymy.
Moment dokręcania? przód robiłem i po prostu dociągnąłem na "czuja", bo nie myślałem ze to aż takie ważne przy deklu...
Ale - poszukam coś na ten temat - nawet widziałem gdzieś na forum schematy z momentami dla poszczególnych śrub.

Wymienię komplet...

Uryś napisał/a:
A jak nie regulowałeś zaworów i masz zamiar najlepszy moment na wyregulowanie i wymianę uszczelek.

No właśnie mechanik przed sezonem miał regulować... choć lekko mi tam cuś klekoce, popatrzę, posprawdzam, tego jeszcze nie robiłem, a sorry, w Fiacie 125p robiłem ;)

Problem - czy to na pewno pokrywa zaworów... może coś innego. Ech życie, jak sam nie zrobisz to zawsze coś nie tak, a jak sam zrobisz... to są co najwyżej osobiste błedy edukacyjne :)
Mam nadzieję ze uszczeleczki dostanę od ręki...
Bo jak nie to będzie trzeba "produkować" ;)

Kita - 2015-06-02, 12:59

robert_p napisał/a:
Wnikliwie patrząc na zdjęcie ;D , zastanawiam się czy to nie paliwo z pod filtra powietrza ? Może przelewa ? Dobrze odpala ? Sprawdź czy ta maź śmierdzi paliwem czy olejem ...

ps.
Dla sprawdzenia czy oring ma winę, przyklej wąską taśmę samoprzylepną w miejscu gdzie jest klapka od filtra oleju i zobaczysz czy tam się zbiera olej.

Paliwo powiadasz? Szczerze to wątpię, filtr jest dość wysoko moim zdaniem. Gdyby coś przeciekało z filtra to wydaje mi się że byłby większy rozbryzg. Po za tym, zacieki nie są na całej powierzchni kopułki.
Czy dobrze odpala? Raczej tak. Trzeba dodawać zawsze troszkę gazu ale generalnie jest OK.
Maź która jest na kopułkach, właśnie nie pachnie niczym ... :-(

Czy mam tą taśmę nakleić w miejscu w którym zaznaczyłem? O to Ci chodzi?

robert_p (vel Hipis) - 2015-06-02, 13:08

Kita, tak , tam zaklej i jeśli tam będzie lecieć to zobaczysz i masz pewne miejsce do roboty.
Kita - 2015-06-02, 13:17

Dobrze gadasz ! Gdybym mógł to już bym Ci polewał lol
spider - 2015-06-02, 21:11

Ale pod tym dekielkiem nic nie ma to tylko zaslepka, filtr jest pod ta wieksza obudowa do ktorej jest przykrecona ta zaslepka i z tamtad nie ma prawa nic kapac.
Kita - 2015-06-02, 21:21

To żeś teraz "dojechał"...

Wiem, że ten dekielek jest tylko przykrywką do właściwych bebechów. Ale czy naprawdę nie ma prawa nic stamtąd ciec ?

Tatuś - 2015-06-02, 21:39

pod dużym deklem jest płytka dociskająca filtr oleju, przy kiepskim oringu może się pocić, ale to pozostawiało by ślady na postoju. nie ma opcji, że podczas jazdy się poci, a potem jest suche.
nie wiem co to jest, ale te ślady nie wyglądają na olej - przynajmniej na zdjęciu.

czy to są suche zacieki, czy jest to tłuste?

artek - 2015-06-02, 21:39

Nie ma prawa, dobrze Spider prawi ...
griswald - 2015-06-02, 21:55

Widzę, że masz założoną nową taśmę termiczną na wydechach. U mnie zawsze było ok a jak zmieniłem taśmę na nową , nie przepaloną to też pojawiły się takie plamki. Stawiam, że to taśma pozostawia coś po sobie podczas nagrzewania i wypalania się. Moja jest całkiem nowa i jeszcze delikatnie dymi. jak się wygrzeje na pewno przejdzie.
Uryś - 2015-06-02, 22:06

Kita, będziesz na Dragonowie? Jak zawitasz to naprawimy, weź imbusy ;)
Kita - 2015-06-03, 08:26

Tatuś napisał/a:
czy to są suche zacieki, czy jest to tłuste?

Tłuste.

Nie planowałem się pojawić na Dragonowie, no ale jak zajdzie taka potrzeba...

andrzejnow666 - 2015-06-03, 08:46

Nadam nowy trop w sprawie :) pamiętam, że jak miałem nieszczelność w dragu w przednim zawieszeniu to tez miałem podobne zacieki i to o dziwo w miejscach, w których byś nie skojarzył z zawieszeniem. Po uszczelnieniu zacieki zniknęły
Kita - 2015-06-03, 10:55

Nigdy bym nie pomyślał że to może być od przedniego amora... :shock:
andrzejnow666 - 2015-06-03, 11:05

ja też, ale mechanik pomacał w palcach to coś tłustego i od razu powiedział, ze to coś nie pochodzi z silnika :) , a że byłem u niego właśnie w sprawie uszczelnienie to miałem dwie diagnozy w jednej, a co ważniejsze trafne :)
oczywiście nie twierdzę, że to właśnie z tego źródła są Twoje zacieki ale nie zawadzi zajrzeć i tam

maciey - 2015-06-03, 12:12

Tatuś napisał/a:
pod dużym deklem jest płytka dociskająca filtr oleju, przy kiepskim oringu może się pocić, ale to pozostawiało by ślady na postoju. nie ma opcji, że podczas jazdy się poci, a potem jest suche.
nie wiem co to jest, ale te ślady nie wyglądają na olej - przynajmniej na zdjęciu.


Niekoniecznie zostawiałoby ślady na postoju. Miałem dokładnie tak samo, tyle że ja zostawiłem stary o-ring przy wymianie filtra, bo nie miałem nowego i musiałem operację przeprowadzić po raz drugi.
Po wymianie wspomnianego O-ringu pocił się tylko po solidnym rozgrzaniu (kilku przejechanych km) i dokładnie w taki spocób jak pokazał Kita. Pomogło dokręcenie śrub (również tej pod okrągłym dekielkiem) na rozgrzanym silniku.

Kita - 2015-06-03, 12:53

maciey napisał/a:
na rozgrzanym silniku.

Cenna uwaga!

Tatuś - 2015-06-03, 13:37

maciey napisał/a:
Niekoniecznie zostawiałoby ślady na postoju

jeśli poci się po rozgrzaniu, to jak ostygnie również będzie mokry ślad od oleju (nie musi kapać ale mokry będzie) - olej nie wyparuje.
maciey napisał/a:
na rozgrzanym silniku

polemizowałbym
śruby po wkręceniu w alu po rozgrzaniu "dociągają się"

Uryś - 2015-06-03, 13:50

Kita, dojedziemy tak do 10 strony, przede wszystkim odkręć pierwszy dekiel, drugi dekiel, zobacz o-ring, dokręć jeszcze raz i tyle... a jak nie będzie to dopiero zacznij coś kombinować więcej. Zaczyna się od pierwszej myśli ;)
maciey - 2015-06-03, 14:45

Tatuś, chyba trochę opatrznie Cię zrozumiałem- mój błąd :oops: Chodziło mi o to, że nie zostawiał śladów na ziemi, bo były tego naprawdę niewielkie ilości.

Jeśli chodzi o dokręcenie na ciepłym to wyłącznie dlatego że O-ring jest bardziej plastyczny i może jeszcze jakąś minimalną odległość "usiąść".

Uryś dobrze prawi- zacznij od tego co wskazane a jak nie pomoże to trzeba poszukiwać dalej.

Kita - 2015-06-05, 22:08

No to tak, przed jazdą ładnie wyczyściłem, odkręciłem kopułkę, dokręciłem pokrywkę od filtra oleju, (czyli kolejne trzy śruby, z czego jedna ma zerwany gwint się okazało...), i tutaj z obserwacji nie widziałem pod kopułką nic mokrego, więc na moje to nie to...
Dokręciłem także pokrywę filtra powietrza. Przy spokojnej jeździe, maksymalnie 110km/h. Trasa zrobiona 160 km. Zaciek bardzo malutki ale był. Czy jest to możliwe, że np przy wkręcaniu maszyny na wysokie obroty np na 2 biegu, coś gdzieś wypluwa? W sensie że paliwo? No bo dziś właśnie nie zarzynałem maszyny i zacieku praktycznie brak...

remol71 - 2015-06-06, 07:35

Może z odmy daje ? Co do tych gwintów, to 10Nm.
Kita - 2015-06-06, 22:11

Wiesz, to nie ja zerwałem te gwinty ;D .
Ale czy z odmy by waliło podczas jazdy? Nie raczej po?

Uryś - 2015-06-06, 22:19

Kita, odkręć pokrywę filtra i zobaczysz czy masz olej na obudowie
Kita - 2015-06-06, 22:20

OK! Wykonam przy najbliższej okazji. Dam znać.
Boober - 2015-06-06, 23:09

a u mnie lało spod obudowy łańcuszka na 2 garze :) zrobione :)
Uryś - 2015-06-06, 23:14

Boober, wymieniłeś uszczelniacz? Czy tylko dokręciłeś?
Boober - 2015-06-06, 23:36

no z oringiem był kłopot zeby dostać, ale dodałem pastę uszcelniająca silikonową i trzyma, a jak dostanę oring wymienię.
Dokręcałem na czuja bo nie mam klucza dynamometrycznego :(

Uryś - 2015-06-06, 23:50

Przy rozłożeniu silnika, też miałem problem z wyciekami, nie ma co żałować najlepiej od razu wymieniać uszczelki (o-ringi) na nowe ;)
Kita - 2015-06-08, 20:40

No to kolejny mały raport. Tak wyglądają te lekkie zacieki o których pisałem wcześniej, po ostatniej jeździe:


Próbowałem odkręcić obudowę filtra powietrza. Z naciskiem na próbowałem, dwie górne śruby spoko, ta na dole, niestety zerwany gwint.


Powiedzcie mi teraz, jak bardzo jestem w "czarnej d*pie" ?
:ryczy:

Natomiast, chyba z pozytywów, to mogę powiedzieć że zaglądając do środka po odkręceniu dwóch górnych śrub, nie widziałem nic żeby olejem było w środku zasyfione...

[ Dodano: 2015-06-15, 10:32 ]
Filtr powietrza rozkręcony, sprawdzony i to nie to!

Za to w weekend kręciłem z kumplem, i problem został zdiagnozowany.
Cieknie w tym miejscu:

Najprawdopodobniej, trafiony jest O-Ring, chciałbym go wymienić tylko za bardzo nie wiem jaki kupić, podpowiecie coś?

Wspominałem już wcześniej o tym, że mam zerwany gwint. Czy według Was, to jest powodem cieknącego oleju? Czy wymiana O-Ringu pomoże?

MARSINUS - 2015-06-15, 13:24

Ja też miałem zerwany gwint ale sprawdź jak daleko/głęboko jest uszkodzony u mnie pomogła dłuższa śruba z większym "zapasem gwintu".

Parę lat od tamtego czasu minęło ale z tego co pamiętam było to dość powszechne uszkodzenie wynikające z pomieszania śrub przy skręcaniu.

Co do uszczelki pokrywy filtra to u mnie wszystkie zamienniki były po ch...u fest, kupiłem oryginalną za 15pln i pomogło.

A i w razie jakby co to miałem customa nie classica ale nie sądzę, żeby to miało wielkie znaczenie.

Ruffi - 2015-06-15, 15:28

Wymiary o-ringa (znalezione na forum)
srednica wewnętrzna 64 x3,5 (mm)
Ja bym obstawiał, że sprawcą jest o-ring i od niego bym rozpoczął eliminację wycieku. Trzy gwinty do których dokrecasz obudowę filtra są ok i to one głównie dociskają oring uszczelniając dwie powierzchnie. Ja ostatnio wymieniałem olej z filtrem i wsadzilem oring nie orginalny tzn. kupiony w specjalistycznym sklepie zajmującym sie hydrauliką siłową i pneumatyką (mają też siedzibę w Kielcach - dla zainteresowanych mogę podać namiary na PW). Sprzedawca dobrał mi oring wykładając go w obudowie, którą wziołem do sklepu. Robię tak przy każdej wymianie oleju i do tej pory nie miałem żadnych wycieków spod obudowy filtra. Oringi również wymianiałem pod kapami zaworów też dobrane i zakupione jak powyżej. A czy nie da sie naprawic tego zerwanego gwintu?

robert_p (vel Hipis) - 2015-06-15, 16:36

Kita, podjedz do Tranzaxu http://www.tranzax.pl/kontakt.php , dostaniesz o-ring bez problemu . Jedź albo ze starym albo z obudową. Do mojej perełki też tam nabyłem gumkę :)
MARSINUS - 2015-06-15, 18:40

robert_p albo miałeś fuksa albo ja pecha - własnie w tranzaxie dobierali mi oring 3 razy za 4 kupiłem oryginał :/
robert_p (vel Hipis) - 2015-06-15, 19:48

Hmm,z dobraniem filozofii w tym zero jak ktoś umie obchodzić się suwmiarką. Miałeś pecha ;D
Kita - 2015-06-28, 12:06

O-ring wymieniony, wypucowany, czekam na dobra pogodę co by zobaczyć czy to było to.
Choć mogę powiedzieć ze na 99% to było to, ponieważ wyjety o ring był dość mocno przytrzaśnięty, postaram się zrobić fotę tego o-ringu żeby Wam pokazać. Sprawiał wrażenie za małego... I przy zakładaniu wypadł z rowka i lekko go ścięło i spłaszczyło...

Ruffi - 2015-06-28, 21:18

Kita, z twojego opisu wynika, że sprawcą był oring
Kita - 2015-07-01, 21:36

Jedna wielka kupa!!! 😡
Wymiana o-ringu NIC nie dała. Jest to samo a może nawet i gorzej...

I co dalej 😭?

pyra - 2015-07-01, 21:39

Kita, podjedź na Grunwald , tam się zbierze konsylium i naprawią od ręki, ;D
Kita - 2015-07-08, 21:17

Po regeneracji gwintów i wymianie śrub na dłuższe, wycieki spod kapy filtra oleju ustały. Za to przy wymianie tej dużej papierowej uszczelki pod tą większą kapą, coś poszło nie tak, oto efekty.
Jak bardzo zły jestem oczywiście pisać nie muszę...




pyra - 2015-07-08, 21:23

zmień mechanika ;/
Kita - 2015-07-08, 21:31

To jest pewne jak w banku. Z tym że, jak spierdzielił sprawę to niech doprowadzi to teraz do końca...
Niedźwiedź - 2015-07-08, 22:03

Kita, w Bydzi jest kilka miejsc polecanych przez nas. Masz wybór. Znajdź wątek o warsztatach w Bydgoszczy a kogoś z pewnością wybierzesz. Choć tam, jak sam pamiętam zachwalałem jednego, podczas gdy inni go ganili, też można lekko zgłupieć. Ale może...
Kita - 2019-06-17, 16:03

Panowie, no i po 4 latach problem wrócił.
Standardowa wymiana oleju i filtra przed sezonem, spowodowała, że olej znów mi "opluwa" sąsiednią kapę.

Pytanko, czy powodem tych problemów może być lekko zwichrowana kapa o numerze 39?
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-zamienne/18503/xvs400-dragstar/305240/pokrywa-silnika

Co według Was może być powodem? Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group