YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - problem z kierunkowskazami

pablo71 - 2015-04-23, 08:10
Temat postu: problem z kierunkowskazami
Witam to moja kolejna prosba o pomoc tym razem chodzi o kierunkowskazy .niedawno zmienilem kierunkowskazy na diodowe ale tylko tylne i po zamontowaniu bardzo szybko migaja .czy jest jakis prosty i szybki sposob poprawy czestotliwosci migania mysle o wymianie przekaznika lub opornikach .prosze o jakies rady .pozdro
OldDiver - 2015-04-23, 08:34

Szybkie miganie migaczy formalnie oznacza przepalenie którejś z żarówek. Czas mignięcia jest determinowany przez łączne obciążenie - moc żarówek. Dając diodówki zmniejszyłeś moc obciążeniową i przekaźnik odbiera to jako spalenie się jakiejś żarówki.
remol71 - 2015-04-23, 08:42

To co zaoszczędziłeś na ledach teraz wytracisz na rezystorach. Taki lajf :)
F.I.P. Berek - 2015-04-23, 08:43

Do każdego ledowego kierunku musisz równolegle podłączyć opornik. W zależności od mocy leda opornik o właściwej rezystancji. Suma mocy ledowego kierunkowskazu i opornika powinna dawać w przybliżeniu moc żarówki która była oryginalnie założona. Opornik 8,2 ohma symuluje około 17,6 W; opornik 7,5 ohma symuluje około 19,2 W.
OldDiver - 2015-04-23, 08:50

Tylko jak Ci padnie LED to możesz tego nie zauważyć.
.
.
.
Wyrzuć LEDy wstaw żarówki. ;D

pablo71 - 2015-04-23, 09:12

Dzieki tak zrobie .nie zakladalem ledow dla oszczednosci a dla wygladu .pozdro dla wszyskich tych co pomagaja i tych co gadaja .
OldDiver - 2015-04-23, 09:18

A jeszcze jedno. Kupując oporniki nie patrz się tylko na rezystancję ale na moc. Np. przez opornik 8.2 oma będzie płynął prąd ok. 1.5 A. To nie mogą być miniaturowe oporniki np. do druku.
pablo71 - 2015-04-23, 09:52

A jak z grzaniem sie tych opornikow i czy sa takie o wartosci zblizonej do zarowki chcialbym ominac metode prob i bledow
OldDiver - 2015-04-23, 11:05

Im większą będzie miał dopuszczalną moc to mniej się będzie grzał. Nie jestem już na bieżąco w te klocki ale kiedyś to były nawet noiskoomowe oporniki - drut oporowy nawinięty na porcelankę.
Obliczenia:
Moc żarówki kierunków - Pk
Moc "żarówki" LED - Pl
Moc dodatkowego opornika włączonego równolegle - Pr
Pr = Pk - Pl

Rezystancja dodatkowego opornika Rr
Rr = (12 *12)/Pr

Trzeba zdobyć opornik o rezystancji Rr i minimalnej mocy Pr.

remol71 - 2015-04-23, 14:00

Był już taki temat i tam wszystko obliczyłem.
F.I.P. Berek - 2015-04-23, 19:49

Ja się na elektryce nie znam.

Podałem parametry oporników przeznaczonych do kierunkowskazów motocyklowych. Nie wyważaj otwartych drzwi i nie szukaj ch...wie gdzie - zamów np. z Louisa . Oporniki podobno się grzeją do wysokich temp i nie zaleca się umieszczania np. przy pompie paliwa. Ja swoje przednie miałem wrzucone (luźno) do lampy, a tylne przykręciłem do błotnika pod bananem (wspornikiem błotnika).

Colmann - 2015-04-24, 10:16

http://archiwum.allegro.p...4423818360.html

Tu masz gotowe oporniki z radiatorami bez komplikacji podłączasz i cieszysz się z efektów:)

OldDiver - 2015-04-24, 10:26

pablo71 napisał/a:
kierunkowskazy na diodowe ale tylko tylne
Zwróć uwagę że w opisie oporników które wskazał Colmann, mówi się o oporniku dla całej jednej strony - przód i tył.
Colmann - 2015-04-24, 11:15

Tak jak kolega napisał wyżej moc trzeba dobrać do potrzeb według obliczeń.
Ja dałem link poglądowy odnośnie tego jakie oporniki się stosuje by były bezpiecznie.
Jak wyżej pisali koledzy ,zły dobór może skutkować niedziałaniem albo i mały pożarem ;P... co w trasie nie byłoby miłym przeżyciem:D

yoorki - 2015-09-13, 19:07

witajcie.
to może ja przedstawie swój problem, otóż zakupiłem swojego draga z wyciętymi wszystkimi kierunkami. dokładnie zostały tylko końcówki z konektorami w przedniej lampie i pod błotnikiem. Zakupiłem dwa komplety kierunków ledowych, zamontowałem, podłączyłem, testuję i... jaki kierunek bym nie właczył to palą się wszystkie (jakby awaryjne). sugestia znajomego że przekaźnik, więc kopie i... miałbyć albo trzy albo pięcio pinowy a jest dwu??? dwa brązowe kable i nic więcej. sprawdzałem wszędzie: w okolicy aku i pod bakiem. znalazłem takie małe coś koło stacyjki i tylko dwa kable jak pisałem wcześniej. nic innego nie wpływało na działanie kierunków.
odpuściłem więc przekaźnik bo dwa kable za cholere mi nie pasowały do teorii.
zapomniałem zaznaczyć że mimo iż działały wszystkie na raz to częstotliwość była ok, to znaczy zupełnie poprawna. trochę przez przypadek a trochę za sprawą jakiegoś dzwonu (co to gdzieś dzwoni tylko nie wiadomo gdzie) wyjąłem żarówkę z kontrolki pod zegarem i o dziwo wszystko działa jak należy lol ale kontrolki nie ma :cry:
próbowałem wsadzić diodową "żarówkę" ale to nie do końca pomogło bo wprawdzie w jedną strone działa oki ale w drugą znowu "awaryjne". sorki że się tak rozpisałem ale może ktoś z kolegów czy też koleżanek rozwiązał ten problem? byłbym wdzięczny za sugestie. pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group