YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Stelaż pod sakwy firmy RoadStyler

Ziółek - 2009-08-25, 22:48
Temat postu: Stelaż pod sakwy firmy RoadStyler
Czy ktoś z szanownych kolegów lub koleżanek posiada stelaż pod sakwy firmy RoadStyler ?
Taki jak TU

Stelaż ten nie ma trzeciego punktu mocowania i całość opiera się tylko na dwóch śrubach. Zastanawiam się czy to wystarczy aby utrzymać sakwy ?

Mój obecny stelaż ma trzeci pałąk mocowany w okolicy stopki pasażera i wygląda to solidnie i mocno trzyma. Zamówiłem sobie nowe sakwy i nie wiem czy nie będę musiał kupić nowego stelaża i dlatego zastanawiam się właśnie nad tym. Mój obecny ma właśnie takie dodatkowe ramię.

jorg - 2009-08-25, 23:01

Ja mam taki sam stelaż,i już dwa razy urwały się śruby,a nic w sakwach cięzkiego nie wożę. :nie_wiem: dlaczego tak się dzieje.
Ziółek - 2009-08-25, 23:52

jorg napisał/a:
Ja mam taki sam stelaż,i już dwa razy urwały się śruby,a nic w sakwach cięzkiego nie wożę. :nie_wiem: dlaczego tak się dzieje.


Tzn śruba puściła czy sam stelaż w miejscu mocowania śrub ?

peter358 - 2009-08-26, 01:01

Hej ! Mam te stelaże, ale w wersji bez podpurek. Jak do tej pory wszystko jest ok, a mam je od jakichś 3 miesięcy. Przeglądałem kiedys katalog Yamahy i fabryczne stelaże też mają mocowania na 2 śruby, więc raczej nie ma się czym martwić. Po zakupie radzę sprawdzić długość przysłanych śrub - te, które mi przysłano, odarły mi nieco oponę. Ale ogólnie jestem hepi z zakupu :)
Gucio68 - 2009-08-26, 05:08

Ziółek ja mam takie stelaże i nie mogę złego słowa powiedzieć,a moje sakwy najmniejsze nie są(partz nasze Drag Stary)
jorg - 2009-08-26, 08:18

Ziółek śruba się urywa i zostaje w błotniku,stelaż okey tylko już oba błotniki mam porysowane przez to.A potem zajebisty problem z wykręceniem tego kawałka śruby co został w błotniku.
pan_wiewiorka - 2009-08-26, 09:20

Wczoraj je montowałem (ale mam nieco zmodyfikowane). Są trzy śruby mocujące do płaskownika ale zmieniam je na kwasówkę. Wcześniej miałem identyczne przy 650 i nie było problemu a pakowałm do sakw w chuj tałatajstwa.
jorg - 2009-08-26, 11:10

pan_wiewiorka napisał/a:
Wczoraj je montowałem (ale mam nieco zmodyfikowane). Są trzy śruby mocujące do płaskownika ale zmieniam je na kwasówkę. Wcześniej miałem identyczne przy 650 i nie było problemu a pakowałm do sakw w chuj tałatajstwa.


No to może moje wydechy tak na nie działają. shock evil

pan_wiewiorka - 2009-08-26, 13:29

Jorg, no możłiwe. Ja miałem wczoraj przykry myk. Wyskoczyły mi śruby mocujące tę ozdobną listwę na błotniku :wink:
Zakładam, że właśnie przez wydechy. Na szczęście tylko tylne (ale po obu stronach).

kostass - 2009-08-26, 13:48

ja miałem u mnie poluzowaną srube i w inym DS tez cos takiego było . Wydaje mi sie ze sruby mocujace stelaze mogą sie luzwac od drgań wiec nie pozostajie nic innego jak od czasu do czasu sprawdzic czy sa dokręcone. Tez mam takie stelaze tylko na razie puste bez sakw , wiec nie moge ocenić ich trwałość . Tez jestem zdziwiony JORG ze ci sie sruby oberwały , moze jakas wada materiału .
RafV - 2009-08-26, 14:16

Ja mam takie stelaże i już dwa sezony z nimi śmigam (15.000 km) i czasem sakwy mam mocno napakowane i wszystko OK! Osobiście polecam!!!
Wiedźma - 2009-08-26, 14:54

Polecili mi te stelaże jak kupowałem sakwy w Terysie. Sami są motonitami i takowych używają. Widzę Ziółek, że mamy ten sam problem. :)
pan_wiewiorka - 2009-08-26, 14:56

No ja właśnie montowałem Terysy ale poprosiłem o delikatną modyfikację stelaża. Nie mam wystającego płaskownika poza obrys pręta.
Ziółek - 2009-08-26, 17:34

Wiedźma napisał/a:
Polecili mi te stelaże jak kupowałem sakwy w Terysie. Sami są motonitami i takowych używają. Widzę Ziółek, że mamy ten sam problem. :)


No właśnie tez zamówiłem sakwy w Terysie i polecili mi ten stelaż. Choć waham się czy swojego nie zostawić... z drugiej strony mój obecny jest tak wyprofilowany że odstaje od błotnika jakieś 4-5 cm dodatkowo (nie wiem po co tak był zrobiony). :nie_wiem: Poszerza to motocykl z sakwami mocno, choć niektórym właśnie o to chodzi ;p

Wygląda to obecnie tak:

Biały - 2009-08-26, 17:53

I o to chodzi, Classic ma być szeroki i już
Jeżyk - 2009-08-26, 22:05

Ziółek, teraz to zajmiesz cały pas ruchu ....jak TIR :)
Ziółek - 2009-08-26, 22:55

Jeżyk napisał/a:
Ziółek, teraz to zajmiesz cały pas ruchu ....jak TIR :)


I teraz będę wiedział dlaczego płace za autostradę jak osobówka :hahaha:

DRAD - 2009-08-27, 01:26

Ziółek napisał/a:
Jeżyk napisał/a:
Ziółek, teraz to zajmiesz cały pas ruchu ....jak TIR :)


I teraz będę wiedział dlaczego płace za autostradę jak osobówka :hahaha:


TIR(osob)ÓWKA

Wiedźma - 2009-08-28, 14:22

Korzystając z porady Wiewióra zamówiłem stelaże z podpórkami w Motokuźni w Babicach. Czekałem 2 tygodnie i dziś odebrałem. Normalne, przyzwoite stelaże, bez szału czy atrakcji. Mocowane standardowo. Sakwy do stelaży mocowane bezpośrednio przez śruby mocujące stelaż (nie mają osobnej listwy do mocowania sakw). W komplecie śruby i tulejki przedłużające (długość zależna od potrzeb). Zobaczymy jak się będą sprawować. Cena 240 zł. Pytałem również o wspornik taki jak na Ziółek. Robią ale na indywidualne zamówienie, trzeba podjechać moto a i cena wtedy jest wyższa. Generalnie można zamówić wszystko co wiąże się z chromami.
Ziółek - 2009-08-28, 15:57

Wiedźma napisał/a:
...Pytałem również o wspornik taki jak na Ziółek. Robią ale na indywidualne zamówienie, trzeba podjechać moto a i cena wtedy jest wyższa...


350 zł ze wspornikiem chcą. ;>

pan_wiewiorka - 2009-08-29, 22:29

Ja zamówiłem w Roadstylerze. Można zmodyfikować i cena się nie zmienia. Jutro zrobię fotki, mam idealnie dopasowany pod sakwy :)
Wiedźma - 2009-08-29, 22:50

Właśnie dziś założyłem stelaż zakupiony wczoraj w Motokuźni. Musiałem zmienić sruby bo te, które dostałem były za krótkie. Ogólnie wydaje sie ok. Zamontowałem do nich sakwy z Terysa. Zobaczymy w praniu.
Ziółek - 2009-08-29, 23:03

Wiedźma napisał/a:
Właśnie dziś założyłem stelaż zakupiony wczoraj w Motokuźni. Musiałem zmienić sruby bo te, które dostałem były za krótkie. Ogólnie wydaje sie ok. Zamontowałem do nich sakwy z Terysa. Zobaczymy w praniu.


Jutro sam oblukam na własne oczka ...

witek1965 - 2011-02-14, 16:55

Mam lekki problem. Otóż mam sakwy West Star Nebraska i po pierwszej przymiarce lekko zbladłem. Otwierają sie od strony strony siedzenia pasażera, a nie od strony końca błotnika. Co gorsza mam zamocowane gmole tylne i nijak mi to nie pasi. Muszę wymyślić coś bo to już czas zaczyna naglić. Proszę o pomysły.
Peters - 2011-02-14, 17:11

witek1965, Może wrzuć jakieś foty.
fazzi - 2011-02-14, 17:17

witek1965 napisał/a:
Mam lekki problem. Otóż mam sakwy West Star Nebraska i po pierwszej przymiarce lekko zbladłem. Otwierają sie od strony strony siedzenia pasażera, a nie od strony końca błotnika. Co gorsza mam zamocowane gmole tylne i nijak mi to nie pasi. Muszę wymyślić coś bo to już czas zaczyna naglić. Proszę o pomysły.

ten sam problem mial kiedys kozak

witek1965 - 2011-02-14, 17:24

Pierwsza fotka obrazuje tylną ściankę, która jest zagłębiona

druga fotka sakwa zamknięta przyłożona na swoje przyszłe miejsce



trzecia obrazuje otwieranie. Kurcze podobny wzór Terysa otwiera się odwrotnie. Przynajmniej jeden problem z głowy.



tylko nie proponujcie założenia wąską stroną w kierunku gmola, czyli odwrotnie

marian00 - 2011-02-14, 20:57

witek1965, wychodzi na to że musisz zdjąc gmole ;D
witek1965 - 2011-02-14, 21:09

marian00, coś ty. Jutrto jak mnie grypa nie dopadnie biorę garść nakrętek M 10, które bedą imitowac tulejki dystansowe i zaczynam kombinacje . Musi się dac radę tak załozyc, żeby został i gmol i sakwa była założona. Waldi ma ( tylko, że w 1100 i chyba minimalnie mniejsze sakwy) założone, to i ja dam radę. Najwyżej RoadStyler zrobi odpowiedni stelaż. Juz mailowałem z p. Andrzejem
wolf - 2011-02-14, 21:11

1.albo zdjac gmole
2. dac do przeszycia na odwrot mocowanie i zamkniecie
3. zwrocic sakwy i zamienic na inne z otwieraniem na dobra strone
4 zalozyc na odwrot
5 dac se siana i sie meczyc z otwieraniem
:nie_wiem:

marian00 - 2011-02-14, 21:12

A jakbyś strzelił sobie klik fixy ? :idea: One chyba sa takie delikatnie odstające ?
witek1965 - 2011-02-14, 21:28

wolf, wymyśł coś lepszego ? Sakw nie zwrócę, bo kupiłem późną jesienią, gmole muszą zostać bo to jest bezpieczeństwo, założyć na odwrót-mielibyście niezły ubaw przez pół roku, albo i lepiej. Nie otwierać- to po co w ogóle zakładaćmarian00, -atrapy mi nie potrzebne. Brałem to pod uwagę, ale najchętniej bym wziął to ustrojstwo do ręki i przymierzył. Na klik fixach sakwy odchodzą od moto co prawda na jakieś 5-6 cm, ale nie do końca rozwiązują temat. Juto będę miał robocze rozwiązanie . Już mi coś świta w łepetynie.
ttom - 2011-02-14, 21:57

witek1965, a próbowałeś przesunąć do tyłu o parę centymetrów ? Żeby tylko zrobić miejsce na zamykanie, bo sama klamra, jak widać na fotach, da się zamknąć przez środek gmola...
illusion - 2011-02-14, 22:21

witek1965, , kilkanaście dni temu dotarły do mnie zamówione Nebraski z West-Stara , mam też stelaż z podpórką oraz tylny gmol z Roadstylera i dokładnie wiem o co Ci chodzi ;D klik-fixy ... zarzuciłem kontynuację tematu na forum i zrezygnowałem z tego pomysłu ; ale mam pewien pomysł jak sobie poradzić z tematem a przy okazji zapewnić sobie prosty demontaż sakw :) ; jak co to pw , a jak realizacja zda egzamin to wrzucimy to na forum ...
Dawid Z. - 2011-02-14, 22:28

witek1965 napisał/a:
Jutrto jak mnie grypa nie dopadnie biorę garść nakrętek M 10, które bedą imitowac tulejki dystansowe i zaczynam kombinacje .

Spróbuj zrobić coś takiego z płaskowników.

[ Dodano: 2011-02-14, 22:32 ]
Taki płaskownik.

http://www.mutazu.com/pro...13&img=mounting brackets.JPG

illusion - 2011-02-14, 22:40

Dawid Z., stelaż w takim układzie idzie do kosza .... trochę szkoda ;/
Dawid Z. - 2011-02-14, 22:47
Temat postu: Stelaż
Ja swoje sakwy mam z tworzywa i wiszą na tych płaskownikach.
witek1965 - 2011-02-15, 07:00

Dawid Z., cos podobnego, tylko nie na płaskownikach, a na ramce. Muszę tylko wykonać odpowiednie dystansowe tuleje. Dzisiaj zabawa z nakrętkami, które zastąpią tuleki i po dobraniu odpowiednich odległości, albo wykorzystam tą ramę , którą mam, albo wykonam drugą.
kostass - 2011-02-15, 08:42

Witek ja bym nie kombinował tylko zwrocił sie do jakiegos kaletnika zeby ci przerobił zamkniecie . To chyba bedzie najtanisze i najlepsze .
SATURIAN - 2011-02-15, 09:48

kostass ma rację . Najprościej będzie przerobić zamknięcie. Daj dobremu fachowcowi i zrobi Ci tak , że znaku nie będzie. Przełoży Ci elementy sakwy na drugą stronę ,czyli pasy , klamry i ten tzw. zawias , przeszyje i będą jak laleczki ;D .Ewentualnie dołoży kawałek skóry . Po co sobie dokładać roboty , no chyba , że lubisz.
wolf - 2011-02-15, 10:13

Jak dla mnie to spokojnie da sie tam wsadzic lape do otwierania (miedzy gmola) i jak nie mozesz oddac albo ich zamienic to ja bym sobie darowal i zakladal jak sa, jesli nie wzioles pod uwage jak to bedzie przy zakupie. ;/
Skolei po przeszyciu na odwrotna strone moze Ci przeszkadzac ze pokrywka zawadza o gmola no i co z zamknieciem na kluczyk. Zamienisz stronami to zostanie dziura, nie zamienisz to nie bedzie spelnial swojej roli.
A moze je poprostu opchnac i kupic nowe? :o
Bo nawet jak je wezniesz na jakies dystanse to beda znowoz glupio odstawac :?

illusion - 2011-02-15, 10:16

SATURIAN, obawiam się że ani Ty ani kostass niestety nie macie racji ;/ w przypadku zamontowanych tylnych gmoli ( a takowe Witek posiada , ja również więc wiem co piszę ;D ) przełożenie zapięcia spowoduje że może łatwiej będzie odpiąć sakwę ale napewno się jej do końca nie otworzy , bo podnosząc pokrywę sakwy będzie "zapierała" się o gmol ; jeżeli teraz Witek ma problem m.in z otwieraniem sakwy to po zmianie stron zapinki i "zawiasu" będzie mógł wsuwać tylko wąskie rzeczy ;)

[ Dodano: 2011-02-15, 10:19 ]
wolf, jeżeli nie zastosuje się jakiejkolwiek formy dystansów to wygląda napewno głupiej ;) ponieważ górną część sakwy idzie przykręcić bezpośrednio do stelaża ale w takim układzie dolna część i tak odstaje o szerokość zszycia ; przymierzyłem się by tak to zrobić u siebie ale efekt jest taki że sakwy są po skosie i wygląda to fatalnie ; jeżeli zamontujemy dystanse to i tak są bardzo mało widoczne a przynajmniej sakwy wyglądają jak powinny

[ Dodano: 2011-02-15, 10:20 ]
.. a dystans to tylko ok 1,5-2 cm

wolf - 2011-02-15, 10:29

A tam ja mam tylko podkladki i jakos nic krzywo nie wyglada ale ja mam stelaze z podpora od Sepiola ;p
Mialem na mysli takie dystanse, ze sakwa wystawala by poza te gmole albo takie zeby sakwy byly przesuniete bardziej do tylu 8)

SATURIAN - 2011-02-15, 11:00

illusion , jeśli chodzi o zakres otwierania się góry w stronę gmoli , to masz rację . Może być problem z pakowaniem do sakw.
kostass - 2011-02-15, 11:52

... a moze uniesc je wyzej i przesunąc troche do tyłu . Tak zeby dolna krawędź klapy była ponad gmolem i mozna był swobodnie wysynąc pasek .
illusion - 2011-02-15, 12:04

jeżeli uniesie się nawet tylko kilka cm wyżej to będą już ponad linią błotnika a nawet siedzenia , co prawda to kwestia gustu ale .... , poza tym jeżeli jest zamontowany stelaż z podporą to taka forma mocowania mija się trochę z celem , to jakbym kupił kompa bez klawiatury ;)
fazzi - 2011-02-15, 13:06

ja zamontowalem najpierw gmole tylne i gdy przymierzalem rozne sakwy okazalo sie ze jedyne dobre rozwiazanie to sakwy otwierane z boku do gory i takie kupilem mimo ze sakwy typu łezki sa o wiele ladniejsze do draga
witek1965 - 2011-02-15, 14:54

fazzi, wybrnę z tego. Niestety nie zdrowy rozsądek, a optyka wzięły górę. Po prostu zaje...............e mi się podobały. Plan już jest i dziś bedzie zrealizowany ( prowizorycznie na razie)
illusion - 2011-02-15, 19:04

fazzi, mialem sakwy otwierane do góry , dość długie , przy otwieraniu mocno przycierały się o gmol ; m.in. dlatego kupiłem takie sakwy jak ma Witek , bo może nie są zbyt wygodne do odpinania ale przy odpowiednim zamontowaniu nie haczą o gmol ... no i do tego ta optyka ;D
witek1965 - 2011-02-15, 19:31

temat panowie został rozwiązany i to bez wielkich kombinacji.
Stare sakwy zamontowane było do stalowej ramki, o grubości 4 mm , która z kolei była przykręcona górą do błotnika, a dole wspierał ją dodatkowy wspornik. Po dołożeniu gmoli nic się nie zmieniło, ponieważ sakwy były otwierane do góry ( moim zdaniem kiepski pomysł) i były o wiele mniejsze więc nic nie przeszkadzało. Teraz poprzestawiałem trochę elementy kombinując z tulejkami dystansowymi i wyszło OK.




Tak to wyglądało.

Teraz jedno pytanie .

Czy zostawić tą ramkę i na niej zawiesić sakwę


czy zrobić drugą, na wielkość sakwy ?




a jeżeli chodzi o sugerowane przeróbki. Aż dziw, że nikt nie wpadł na inny pomysł. Sprzedać gmole i poprosić Roadstylera i zrobienie drugich. Górna blacha gdyby była dłuższa to gmol by się lekko przesunął w kierunku przodu motocykla. Wystarczyłoby 5 cm do pełni szczęścia. Gmol co prawda nie byłby w pionie, ale spełniałby nadal swoje zadanie, nie przeszkadzając plecaczkowi w podróżowaniu. ( sprawdziłem jakby to wyglądało)

Zaker - 2011-02-15, 19:45

Druga wersja lepiej będzie trzymała dociążoną/przeładowaną sakwę - lepszy rozkład obciążeń.
Peters - 2011-02-15, 19:49

witek1965, Wydaje mi się że stara ramka powinna wystarczyć, zobaczysz w "praniu" jak się będą telepać to po prostu poprawisz .Jak ściana sakwy jest sztywna to powinno być git.
witek1965 - 2011-02-15, 19:54

sakwa ma tylną ścianke z blachą w środku. Niestety nie wiem jakiej grubości.

[ Dodano: 2011-02-15, 19:55 ]
Zaker, też tak myślę.

illusion - 2011-02-15, 20:24

witek1965, wg danych producenta : wykonane z 4-5 mm skóry bydlęcej krytej z powłoką wodoodporną. Usztywnione specjalnym usztywniaczem zachowujący pierwotny kształt sakwy podczas wieloletniego użytkowania. Tylna scianka wzmocniona blachą 2mm - przygotowana pod rożnego rodzaju mocowania
witek1965 - 2011-02-15, 20:26

illusion napisał/a:
Tylna scianka wzmocniona blachą 2mm - przygotowana pod rożnego rodzaju mocowania


miód


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group