YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - problemy z odpalaniem

mustang - 2015-03-07, 20:06
Temat postu: problemy z odpalaniem
Witam , mam problem z odpalaniem gwiazdy mianowicie ...włączam ssanie na maxa kranik on i odpalam a on kręci i kręci i kręci i nic... dopiero jak zdjąłem ssanie to odpalił ale zaraz potem zgasł ,odpalił i gasł i tak kilka razy trochę gazu mu dałem po odpaleniu trochę się rozgrzał w końcu było dobrze ... ogólnie na rozgrzanym silniku pali spoko ale na zimnym ma problemy i często gaśnie na zimnym ...

ogólnie przez 2 lata przejechałem może ze 3000km

akumulator naładowany

regulacja gaźników była 2 lata temu wtedy były wymienione też wszystkie filtry i świece

może to wina świec (mam te zwykłe nie irydowe)

dodatkowo rok temu wymieniłem wydech co skutkuje teraz strzelaniem z rur przy odpuszczaniu gazu choć nie zawsze ... nie wiem czy to ma znaczenie do problemu głównego

dobrze by było gdybyś napisał jaki to motocykl, kranik dużo mówi ale jednak /WADERA

tygrys - 2015-03-07, 22:01

mustang napisał/a:
nie wiem czy to ma znaczenie do problemu głównego


Może mieć znaczenie , bo świadczy o zbyt bogatej mieszance i na zimnym silniku może zalewać świece , bo piszesz , że bez ssania odpala . Ssanie to nic innego tylko chwilowe wzbogacenie mieszanki właśnie dla lepszego startu zimnego silnika . Musisz spróbować dać więcej powietrza na gażnikach - delikatnie po 1/4 obrotu wykręcać śrubki jednakowo na obu gażnikach i próbować odpalać .
Jeszcze jedna uwaga - paliwo - mało pomykasz więc może stare , radzę dolać świerzego lub wymienić całość.

mustang - 2015-03-07, 22:35

po regulacji gaźników 2 lata temu moto spoko odpalał ,problemy zaczeły się w tamtym roku jakiś czas po wymianie wydechów zaczął gorzej odpalać na ssaniu, łatwiej odpali bez ssania ale od razu gasł ...ogólnie jak jest zimny nie pracuje równo i zdarza mu się zgasnąć póki się nie rozgrzeje... od czasu regulacji nie było tej pory żadnej ingerencji w gaźnikach ...

dodatkowo dodam że powoli siada sprzęgiełko rozrusznika bo zaczynać stukać przy odpalaniu i gaszeniu

przemczyszyn - 2015-03-07, 22:42

Wymiana wydechu może mieć znaczenie
mustang - 2015-03-07, 22:54

przemczyszyn napisał/a:
Wymiana wydechu może mieć znaczenie

mógłbyś rozwinąć ?? ? w jaki sposób może zmiana wydechu wpłynąć na odpalanie ??

ja nie mam doświadczenia w regulacji moto dlatego pytam

Robrob - 2015-03-08, 08:48

mustang poszukaj na forum był temat wymiana wydechów a regulacja gaźników
OldDiver - 2015-03-08, 08:59

mustang napisał/a:
bo zaczynać stukać przy odpalaniu i gaszeniu

Poszukaj, poczytaj np. http://yamaha-dragstar.pl...ht=stuk&start=0

mustang - 2015-03-08, 13:48

odkręciłem świece i są suche ale z czarnym nalotem

czyli trzeba będzie gaźnik ustawić?

filtr powietrza jutro kupię choć obecny nie jest jeszcze zły

OldDiver - 2015-03-08, 16:17

Miałem coś podobnego. Tuż po zakupie moto. Moto stało przedtem długo nieużytkowane. Niby miało świeżą benzynę w baku. Przez jakiś czas przy każdym tankowaniu dolewałem do baku taki środek do przeczyszczania "instalacji benzynowych". Pomogło.
tygrys - 2015-03-08, 18:13

Cytat:
nie jest jeszcze zły

To zakwalifikuje się do wymiany , jak zacznie gryzć? ;D
Piałem Ci przecież , że trzeba dać więcej powietrza na gaznikach . "Świece z czarnym nalotem" - ewidentnie za bogata mieszanka , ale widzę mustang[b] , że nie bardzo kumaty jesteś w tych "klockach" ;D [/b]więc doradzam wizytę u fachowca - bez obrazy lol

tygrys - 2015-03-08, 18:52

Na każdym gazniku są minimum dwie śrubki regulacyjne - jedna od obrotów , druga od regulacji powietrza . Odróżnić je łatwo bo ta od obrotów jest na cięgle przepustnicy. Nas głównie interesuje ta druga , od powietrza . Jest ona miedziana - mosiężna(żółta) i dość długa po wykręceniu 3 do 5 cm (zależy od gaznika) i zakończona iglicą . Jest na niej założona sprężynka (zapobiega odkręcaniu) , ale widoczna dopiero po wykręceniu . Nie należy jej wykręcać , ale tylko lekko pokręcać ;d . Wkręcając (w prawo) zmiejszamy powietrze , czyli wzbogacamy mieszankę , bo zmienia się stosunek paliwa do powietrza na korzyść paliwa ;d .
Wykręcając (w lewo) - co nas remol71 interesuje , zwiększamy ilość powietrza w komorze mieszania gaznika - uboga mieszanka , bo więcej powietrza w stosunku do paliwa ;D . Po regulacji powietrza , napewno trzeba będzie podregulować obroty - najprawdopodobniej - zmiejszyć (w lewo). Bardziej obrazowo wytłumaczyć nie potrafię - mam nadzieję remol71 , że zaspokoiłem Twoją ciekawość odnośnie regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej w gaznikach :>
Pamiętać jeszcze należy , że w silnikach wielogaznikowych (jak w tym przypadku - 2) regulację przeprowadzić należy na każdym gazniku o tą samą wartość - czyli tą samą iliść obrotów śruby reg.

tygrys - 2015-03-08, 19:18

remol71 napisał/a:
tygrys,

Taaa. Zbyt wiele nie naregulujesz w ten sposób.


No to jak Ty byś to zrobił? zaprowadził do serwisu?
Jeżeli masz na myśli wakuometry , to ja tak proste regulacje na dwu-gaznikowcach robię w 10 min bez zegarów.
Masz lepszy sposób - chętnie poznam - ponoć uczymy się całe itd... :>

mustang - 2015-03-08, 22:09

przecież pisałem że mało co się znam ,chyba że coś raz zobacze to sie wtedy naucze :) mam jakieś doświadczenia na małych moto ale przy większym wole aby ktoś najpierw pokazał
mechanik i tak będzie oglądał moto więc coś pomoże

filtr powietrza ma 5 tys km , przedmuchałem sprężarką i dla mnie wygląda spoko ale i tak kupie nowy ... ogólnie zastanawiam się czy warto zmieniać teraz świece na irydowe ?

remol71 - 2015-03-08, 22:12

tygrys

Silnik nie pali, a Ty chcesz robić synchronizację ? Bez sensu. Opis jest na tyle chaotyczny, że w ogóle nie wiadomo, o co chodzi. Ja bym zaczął od iskry, a potem gaźniki do kompleksowego czyszczenia.

mustang - 2015-03-08, 22:47

na ta chwile chciałbym wymienić filtr powietrza na nowy oraz kupić świece irydowe i zobaczyć czy będzie ciut lepiej ale i tak chcę oddać gaźnik do czyszczenia i regulacji

dzisiaj odpałalałem moto i jak zwykle na ssaniu nie łapie ,bez załapał od razu ale zgasł ,dałem troche ssania odpalił ale spadł z obrotów i zgasł ,jak sie rozgrzał to już chodził ale zauważyłem że teraz przy odkrecaniu gazu na postoju jak nie jest rozgrzany to zaczyna strzelać

tygrys - 2015-03-08, 23:00

remol71 napisał/a:
tygrys

Silnik nie pali, a Ty chcesz robić synchronizację ? Bez sensu. Opis jest na tyle chaotyczny, że w ogóle nie wiadomo, o co chodzi. Ja bym zaczął od iskry, a potem gaźniki do kompleksowego czyszczenia.


No , no - powodzenia , chcesz szukać przyczyny - gdybyś miał doświadczenie , to już byś ją znał . "Bez sensu" , to szukanie dziury w całym i dawanie rad z których nic nie wynika , bo co chłopakowi doradziłeś? :nie_wiem: , ale można i tak .

Uryś - 2015-03-08, 23:56

Wymień najpierw świece, na świecy nie powinno być czarnego nalotu. Ja miałem za małą przerwę na świecy i to była przyczna złego zapłonu i równej pracy silnika. Zacznij od prostych rzeczy, czyli świec. Możesz pół motocykla rozebrać a problem może być np. w świecy.
remol71 - 2015-03-09, 11:12

tygrys, Spokojnie.

Rzeczowo i po kolei. Jak Uryś, pisze, świece, badanie iskry, potem czyszczenie gaźników. Cudów nie ma.

Dodatkowo Kolega mustang pisze, ze ma strzały w wydech. Może był strzał w kolektor i odpadły korki zaślepiające króćce synchronizacji i silnik dostaje dużo lewego powietrza.

tygrys - 2015-03-09, 11:38

mustang napisał/a:
na ta chwile chciałbym wymienić filtr powietrza na nowy oraz kupić świece irydowe i zobaczyć czy będzie ciut lepiej ale i tak chcę oddać gaźnik do czyszczenia i regulacji

dzisiaj odpałalałem moto i jak zwykle na ssaniu nie łapie ,bez załapał od razu ale zgasł ,dałem troche ssania odpalił ale spadł z obrotów i zgasł ,jak sie rozgrzał to już chodził ale zauważyłem że teraz przy odkrecaniu gazu na postoju jak nie jest rozgrzany to zaczyna strzelać


Cały czas powtarzam " za bogata mieszanka" i wystarczy podać więcej powietrza .
Remol71 - cały czas jestem spokojny - zastanawiam się tylko , od czego miały zabrudzić się gazniki skoro mustang pisze , że zrobił "może 3000 km" od ostatniego czyszczenia? , a świeca albo pali , albo nie - przerwa na świecy nie wpływa na prawidłowy rozruch zimnego silnika - mam 38 lat zawodowej praktyki mechanika w silnikach gażnikowych i wiem co mówię ;D Czarny nalot na świecy świadczy o zalewaniu paliwem przy rozruchu na ssaniu czyli jeszcze bardziej wzbogaconej mieszance i raczej dobrze świadczy o stanie świec , skoro mimo zalewania nadal odpalają mieszankę . Chłopak pisze , że niezbyt orientuje się w regulacjach :> więc to co mu sugerujesz będzie musiał robić w warsztacie i wygoni trochę grosza z kieszeni lol , bo do tych spraw o których piszesz dodać trzeba jednak synchronizację , bo po rozbieraniu gazników do czyszczenia trzeba to zrobić ! , a stosując się do wskazówek regulacji , które opisałem - nauczy się sam i będzie miał satysfakcję :brawo:

remol71 - 2015-03-09, 11:53

To skąd nagle "za bogata mieszanka" ?
Uryś - 2015-03-09, 12:41

tygrys napisał/a:
mustang napisał/a:
na ta chwile chciałbym wymienić filtr powietrza na nowy oraz kupić świece irydowe i zobaczyć czy będzie ciut lepiej ale i tak chcę oddać gaźnik do czyszczenia i regulacji

dzisiaj odpałalałem moto i jak zwykle na ssaniu nie łapie ,bez załapał od razu ale zgasł ,dałem troche ssania odpalił ale spadł z obrotów i zgasł ,jak sie rozgrzał to już chodził ale zauważyłem że teraz przy odkrecaniu gazu na postoju jak nie jest rozgrzany to zaczyna strzelać


Cały czas powtarzam " za bogata mieszanka" i wystarczy podać więcej powietrza .
Remol71 - cały czas jestem spokojny - zastanawiam się tylko , od czego miały zabrudzić się gazniki skoro mustang pisze , że zrobił "może 3000 km" od ostatniego czyszczenia? , a świeca albo pali , albo nie - przerwa na świecy nie wpływa na prawidłowy rozruch zimnego silnika - mam 38 lat zawodowej praktyki mechanika w silnikach gażnikowych i wiem co mówię ;D


I tutaj się tygrysie mylisz !

Podam swój przykład, rok temu rozłożyłem silnik, wymiana części, złożenie, później regulacja zaworów i zacząłem bawić się w synchronizację (jak wiesz cudów nie ma) ale nie mogłem ustawić. Sprawdzałem iskrę domowym sposobem i była, ale to o niczym nie świadczy, dopiero podczas zapłonu mieszanki wychodzi czy jest odpowiednia iskra. Po przyjrzeniu się bliżej jednej ze świec okazało się, że przerwa była zbyt mała. Zakupiłem świece i po problemie, synchronizacja gazików i ok. Po przejechaniu kilkuset kilometrów na świecy nie było widać osadu. Mogę jeszcze dodać, kiedyś ustawienie mieszanki miałem za pomocą przyrządu (nie znam nazwy), widziałem w cylindrze kolor zapłonu. I nie tylko kręci się śrubkami regulacyjnymi, dodam, że w gaźniku na iglicy też (przestawia się wysunięcie iglicy, dokładnie nie pamiętam)

mustang - 2015-03-09, 14:26

zapomniałem dodać że świece odkręciłem wcześniej przejeżdzając bardzo krótki odcinek drogi więc sprawa czarnego nalotu na świecy też chyba nie jest przesądzona jednoznacznie że jest to wina ustawienia mieszanki... podobno bo krótkiej jeździe może być czarny nalot ?? (tak przynajmniej słyszałem)

tak czy inaczej zamówiłem nowy filtr powietrza oraz świece irydowe

tygrys - 2015-03-09, 18:54

Uryś napisał/a:
I nie tylko kręci się śrubkami regulacyjnymi, dodam, że w gaźniku na iglicy też (przestawia się wysunięcie iglicy, dokładnie nie pamiętam)


No fajnie Uryś , że uczysz się obserując serwis motocykla - powiem więcej ; reguluje się jeszcze poziom paliwa w komorze pływakowej i wiele innych rzeczy w zależności od sprzętu i gaznika w nim zastosowanego . Ten przyrząd z "kolorem zapłonu", to specjalna przezroczysta świeca właśnie do "dobierania" składu mieszanki - jest kilka sposobów na tą "dolegliwość" , ja opisałem najprostrzy , żeby mustang bez problemu sobie z tym poradził i nie naraził się na koszty. A zrobi , jak zechce ;D
Nacięcia na iglicy są po to , aby można było regulować - w pewnym zakresie - moc i osiągi silnika , poprzez regulację dawki paliwa (czyt. benzyny) do komory mieszania z powietrzem . Ale tutaj zwiększając "dawkę" znacznie zwiększamy spalanie czyli zużycie paliwa.
Tutaj mamy do czynienia z prostym niedomaganiem - utrudniony rozruch zimnego silnika po zmianach wydechu . I proszę mustang - napisz czy cokolwiek się zmieni po wymianie świec i filtra - jeżeli wszystko jest w silniku O-key to świeca nie ma prawa być okopcona - nawet zaraz po rozruchu zimnego silnika wykręcam z mojego świecę (nie tylko z mojego , ze zdecydowanej większości moto) i jest w kolorze cegielki . Wszystko na ten temat - dzięki za wyrozumiałą lekturę moich "wywodow" , ale zrozumiałem , że niektorych nie przekonam lol i bardzo dobrze , najlepiej , bo najskuteczniej uczyć się na swoich błędach.

remol71 - 2015-03-09, 19:05

tygrys napisał/a:
utrudniony rozruch zimnego silnika po zmianach wydechu


Dobre :)

mustang - 2015-03-09, 19:49

biorę pod uwagę wszystkie spostrzeżenia od was (specjalnie załozyłem ten temat aby się poradzić)... czekam na filtr i świeczki ale jaki by nie był efekt ich wymiany i tak jadę do mechaniora żeby wyregulował gaźnik bo wnerwia mnie to strzelanie w kominach a ostatnio wydaję mi się że się nasiliło (tak jak pisałem na postoju przy dodawaniu gazu). Na razie chcę zobaczyć jak fachowiec to robi ,później w przyszłości sam będę robił.

jak wymienie filtr i świece dam znać czy jest jakakolwiek zmiana

ale powiedzcie mi z punktu widzenia mechanicznego jak zmiana wydechu( obecnie mam rury Kaliński) ma wpływ na problem z rozruchem i tym gaśnięciem(tym bardziej że pojawiły się one po jakimś czasie) ??

sorki za tak dla was banalne pytania, ale kto pyta nie błądzi

F.I.P. Berek - 2015-03-09, 20:02

Moim zdaniem - nie ma związku pomiędzy wymianą wydechów, a problemem z rozruchem.
remol71 - 2015-03-09, 20:10

A ja znalazłem coś takiego:

http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=16790

mustang - 2015-03-09, 21:33

remol71, to mój temat :) ale wtedy chodziło tylko o strzelanie w czasie jazdy przy odpuszczaniu gazu
DRAGON - 2015-03-09, 21:34

mustang napisał/a:
ale powiedzcie mi z punktu widzenia mechanicznego jak zmiana wydechu( obecnie mam rury Kaliński) ma wpływ na problem z rozruchem i tym gaśnięciem(tym bardziej że pojawiły się one po jakimś czasie) ??


Moim zdaniem nie ma. Ja mam wydechy od Kalińskiego i nie mam tego typu problemów.

mustang - 2015-03-09, 21:37

DRAGON, rozumiem też że wydech ci nie strzela ?

a robiłeś po wymianie jakieś regulacje gaźnika??

remol71 - 2015-03-09, 22:04

mustang,

Wywal to gówno od Kalińskiego i zapanuje spokój. To, że coś wygląda, to nie znaczy, że działa. Widać, że to z urządzeniem wydechowym nie ma nic wspólnego. Zwykła ozdoba i tyle.

mustang - 2015-03-09, 22:13

nie no bez przesady :) , wydechy kalińskiego brzmią zajebiście ... naprawdę od razu czuć że gwiazda ma kopa... słychać mnie w całym mieście ... mnie fabryczne wydechy drażniły ... były za ciche ... , mam nadzieje że regulacja gaziora i wymiana filtra i świec załatwi sprawę albo ją przynajmniej poprawi
DRAGON - 2015-03-10, 08:36

mustang napisał/a:
DRAGON, rozumiem też że wydech ci nie strzela ?

a robiłeś po wymianie jakieś regulacje gaźnika??


Czasami jak odpuszczam gaz to strzeli, ale sporadycznie, uważam że to sprawa do podregulowania. Jak wymieniłem tłumiki to mechanik robił mi regulację i synchronizację, widać trzeba to jeszcze trochę dopracować, ale tragedii nie ma. Jeżeli chodzi o odpalanie to bez żadnego problemu, łapie za pierwszym razem.

[ Dodano: 2015-03-10, 08:38 ]
remol71 napisał/a:
mustang,

Wywal to gówno od Kalińskiego i zapanuje spokój. To, że coś wygląda, to nie znaczy, że działa. Widać, że to z urządzeniem wydechowym nie ma nic wspólnego. Zwykła ozdoba i tyle.


I tu się remol z tobą nie zgodzę. Mam nadzieję że na tłumikach Kalińskiego jeździłeś ?

remol71 - 2015-03-10, 11:21

DRAGON napisał/a:
I tu się remol z tobą nie zgodzę. Mam nadzieję że na tłumikach Kalińskiego jeździłeś


Ja nie mam przekonania do tych wyrobów. Ładne są i owszem, ale od strony technicznej, a nie dekoracyjnej jakoś mi nie leżą. Moje zdanie odnośnie wydechu przelotowego jest ogólnie znane. Kilka razy pisałem na ten temat :)

Oczywiście moje opinie są czysto subiektywne, proszę się do mnie nie zrażać :)

DRAGON - 2015-03-10, 12:35

remol71, nic się nie martw, aż taki delikatny to nie jestem :zoobroofka: , ale jeżeli piszesz "wywal to gówno od Kalińskiego" to powinieneś mieć w tej kwesti jakieś doświadczenie a nie wygłaszać "czysto subiektywne opinie ". Ludzie to czytają i wyciągają jakieś wnioski. W życiu nie wrócił bym już do seryjnych tłumików, a leżą w garażu i w każdej chwili mógłbym to zrobić. ;p
remol71 - 2015-03-10, 22:30

DRAGON napisał/a:
W życiu nie wrócił bym już do seryjnych tłumików


Ktoś może pomyśleć, że Yamaha robi buble ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group