|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - Zmiana pozycyjnych
Robrob - 2015-03-05, 09:16 Temat postu: Zmiana pozycyjnych Dla tych którzy chcą mieć białe pozycyjne i kierunkowskazy w jednym
http://www.allegromat.pl/aukcja170889 i filmik jak to działa https://www.youtube.com/w...outu.be&t=3m11s
wemar - 2015-03-05, 10:09
Trzeba tylko pamiętać, by dokupić dwa rezystory, bo moduł kierunków przyspieszy taktowanie uznając, że jedna z żarówek się przepaliła.
Robrob - 2015-03-05, 14:49
Mareczku widzę, że czuwasz, zapomniałem tego dopisać, jak się nie mylę to po 20 omów powinno starczyć
wemar - 2015-03-05, 17:53
Nie czuwam, ale temat jest mi znany. Zimą zacząłem próby z alternatywnym przerywaczem, ale jeszcze muszę dopracować obwód samowyłączenia kierunków od impulsatora przejechanego dystansu. Niestety, trochę innych spraw dość skutecznie przeszkodziło w dokończeniu projektu.
Tak czy inaczej, rezystorki po 20 omów powinny spokojnie usunąć problem przyspieszonego taktowania.
tqmeh - 2015-03-05, 18:13
Wygląda świetnie tylko jak się trafi upierdliwy z <R> to będzie lipa
spajk77 - 2015-03-05, 18:31
tqmeh napisał/a: | Wygląda świetnie tylko jak się trafi upierdliwy z <R> to będzie lipa |
w kilku nowych autach kierunki migaja na zmiane z dziennymi i problemu nie ma
teper - 2015-03-05, 18:41
temat przerabiałem w zeszłym roku przy okazji robienia awaryjnych ( na filmie kierunki mają jeszcze oryginalny przerywacz teraz jest do wersji led)
https://plus.google.com/u/0/110260741963228315619/posts/cNDkBS4tf2P?pid=6122790873452484050&oid=110260741963228315619
tqmeh - 2015-03-05, 18:55
spajk77 napisał/a: | w kilku nowych autach kierunki migaja na zmiane z dziennymi i problemu nie ma | Ponieważ tak wyjechało z fabryki - zostało zhomologowane
teper - 2015-03-05, 19:43
tqmeh napisał/a: | spajk77 napisał/a: | w kilku nowych autach kierunki migaja na zmiane z dziennymi i problemu nie ma | Ponieważ tak wyjechało z fabryki - zostało zhomologowane |
No i masz rację ale 90% naszych motocykli nie ma homologacji europejskiej ani na lampę przednia ani na kierunki ani na lampę tylna nie wspominając o wydechach
Żółw - 2015-03-05, 20:33
teper, zajefajnie to wygląda, ale mam pytanie czy z daleka te białe światło plus reflektor główny nie są mocniejsze od migacza? Chodzi mi o to że w samochodach rozstaw świateł jest duży i kierunek widać dobrze- tutaj w moto białe lampy są dość blisko siebie i dość intensywne. Mnie zależy na mojej widoczności i na bezpieczeństwie - to, że ja czy Ty widzimy to ok, ale czy dziadek lat >79 jadący np. Tico z odległości 100-200m będzie widział że sygnalizujesz skręt, żeby Cię nie zabić ?
wemar - 2015-03-05, 20:57
teper napisał/a: | No i masz rację ale 90% naszych motocykli nie ma homologacji europejskiej ani na lampę przednia ani na kierunki ani na lampę tylna ... |
Pojazd wprowadzany do ruchu w danym kraju, musi być przystosowany do stosownych przepisów. To nie kwestia homologacji, ale dostosowania i weryfikacji na stacji kontroli, które sprawę motocykli generalnie olewają. Gdyby trzymali się przepisów, to każdy motocykl ściągnięty ze Stanów musiałby mieć przerobione kierunki i wymieniony wkład lampy głównej. Oczywiście, żadnych lightbarów. Lampy tylne w większości przypadków spełniają polskie przepisy. Wydech ... tu nie ma znaczenia czy europejski, czy amerykański, bo fabryczny wydech jest jeden i dopasowany do zestrojenia silnika.
teper - 2015-03-05, 21:16
wemar napisał/a: | teper napisał/a: | No i masz rację ale 90% naszych motocykli nie ma homologacji europejskiej ani na lampę przednia ani na kierunki ani na lampę tylna ... |
Pojazd wprowadzany do ruchu w danym kraju, musi być przystosowany do stosownych przepisów. To nie kwestia homologacji, ale dostosowania i weryfikacji na stacji kontroli, które sprawę motocykli generalnie olewają. Gdyby trzymali się przepisów, to każdy motocykl ściągnięty ze Stanów musiałby mieć przerobione kierunki i wymieniony wkład lampy głównej. Oczywiście, żadnych lightbarów. Lampy tylne w większości przypadków spełniają polskie przepisy. Wydech ... tu nie ma znaczenia czy europejski, czy amerykański, bo fabryczny wydech jest jeden i dopasowany do zestrojenia silnika. |
Jeśli chodzi o lampy to nawet tylna lampa jak nie ma homologacji europejskiej to nie powinna być zakwalifikowane jako spełniająca warunki. A jeśli chodzi o wydech fabryczny to fakt masz rację ja miałem na myśli wydech akcesoryjny.
[ Dodano: 2015-03-05, 21:20 ]
Żółw napisał/a: | teper, zajefajnie to wygląda, ale mam pytanie czy z daleka te białe światło plus reflektor główny nie są mocniejsze od migacza? Chodzi mi o to że w samochodach rozstaw świateł jest duży i kierunek widać dobrze- tutaj w moto białe lampy są dość blisko siebie i dość intensywne. Mnie zależy na mojej widoczności i na bezpieczeństwie - to, że ja czy Ty widzimy to ok, ale czy dziadek lat >79 jadący np. Tico z odległości 100-200m będzie widział że sygnalizujesz skręt, żeby Cię nie zabić ? |
Widać bardzo dobrze ja mam identyczny patent również w samochodzie z usa (świeci białe a jak wrzucę kierunek to białe gasnie i pulsuje pomaranczowe) i ostatnio policjant się przyglądał przy kontroli i stwierdził : nie jest to nie zgodne z przepisami
Żółw - 2015-03-05, 21:27
teper napisał/a: | Widać bardzo dobrze ja mam identyczny patent również w samochodzie z usa (świeci białe a jak wrzucę kierunek to białe gasnie i pulsuje pomaranczowe) i ostatnio policjant się przyglądał przy kontroli i stwierdził : nie jest to nie zgodne z przepisami |
Mnie nie chodzi o przepisy są potrzebne i tyle - zrób sobie filmik z 200m w ciemności i w dzień i zobacz czy widać kierunek tak dobrze ...
Lucash79 - 2015-03-06, 08:52
Żółw, masz chyba trochę racji. To jest żarówka 21/21W. A powinna być 21/5W. 21W na kierunkowskaz, a 5W na pozycje. Dalej w tej aukcji jest pokazana taka żarówka ale ma inne mocowanie. Na filmie też widać, że te białe światła świecą za mocno.
[ Dodano: 2015-03-06, 08:59 ]
Znalazłem coś takiego: www.allegromat.pl/aukcja170939
i podobno ma coś takiego cytuję: Żarówka wyposażona jest w system can bus dzięki któremu na komputerze nie będzie pojawiała się informacja o spalonej żarówce co ma miejsce przy innym oświetleniu tego typu.
Robrob - 2015-03-07, 21:12
Znalazłem 21/5 http://www.sklepledowy.pl...LOR-130-CW/1905
wemar - 2015-03-07, 22:37
Lucash79 napisał/a: | i podobno ma coś takiego cytuję: Żarówka wyposażona jest w system can bus dzięki któremu na komputerze nie będzie pojawiała się informacja o spalonej żarówce co ma miejsce przy innym oświetleniu tego typu. |
Can-bus to zupełnie inna bajka i nie uświadczysz jej w motocyklach. W naszych sprzętach kontrola działania świateł oparta jest na sprawdzaniu wartości prądu płynącego w obwodzie. Kontroli tej dokonuje moduł przerywacza.
Canbus to system transmisji cyfrowej, którym elementy elektroniczne oznajmiają komputerowi pojazdu, że są sprawne, a zwrotnie dostają polecenia do wykonania, choć czasem sterowanie jest tradycyjne. W przypadku pojazdu z canubs'em wstawienie zwykłej żarówki, która może sprawnie działać, też wywoła komunikat o spalonej żarówce.
Różnica praktyczne jest taka, że w motocyklach i pojazdach bez canbus'a by wstawić żarówki led potrzeby jest opornik, a w pojazdach z magistrala canbus nie jest on potrzebny, ale wstawiane elementy muszą być kompatybilne z canbus.
Radio - 2015-03-08, 23:42
wemar napisał/a: |
Can-bus to zupełnie inna bajka i nie uświadczysz jej w motocyklach. |
Jesteś w błędzie, pierwszy z brzegu przykład to motocykle BMW, tam od dawna jest stosowana szyna CAN, jako ciekawostkę dodam że pomiar dokonywany jest poprzez moduły lub nawet pomiar zwykłej oporności i poboru prądu.
wemar - 2015-03-09, 08:06
Sorki, nie znam motocykli BMW i chyba nie o takich tu rozmawiamy, które jednak nie posiadają centralnego komputera sterującego całą elektroniką.
Radio napisał/a: | ...jako ciekawostkę dodam że pomiar dokonywany jest poprzez moduły lub nawet pomiar zwykłej oporności i poboru prądu. |
Kontrolę, przez pomiar prądu robią moduły Yamahy i tak samo funkcjonowało to w modułach w Maluchu, bo to najprostszy do zrealizowania sposób. Tylko nie ma to nic wspólnego z magistralą canbus, która funkcjonuje w pojazdach z jednym (czasem dwoma) komputerem sterującym całością elektroniki i gdzie nie występuje osobny moduł przerywacza kierunkowskazów.
Radio - 2015-03-09, 12:12
wemar, odniosłeś się do wszystkich motocykli dlatego sprostowałem, gdybyś napisał konkretnie że chodzi o Yamahy to nie byłoby tematu
|
|