YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - śruby mocujące kolektory od rur wydechowych

krukerstool - 2009-08-21, 23:22
Temat postu: śruby mocujące kolektory od rur wydechowych
witam mam mega problem z moim dragiem 125. narętki przytrzymujące kolektory od rur wydechowych przy silniku zjadla rdza i kiedy odeszly to 2/4 byly tak zgniłe ze sie połamały. pytanie jest jak te śruby wymienić na nowe czy da rade przez rozebranie silnika? czy one są częścią obudowy silnika?
grzechu - 2009-08-22, 01:11

czy po zdjęciu kolanka wystaje jeszcze jakaś częśc śrubki jak tak to spróbuj marsem (takie zaciskowe szczypce ) a najlepiej przyspawać do nich jakieś nakrętki i próbować wykręcić jak nie to rozwiercanie ci zostaje
witek1965 - 2009-08-22, 06:53

grzechu napisał/a:
czy po zdjęciu kolanka wystaje jeszcze jakaś częśc śrubki jak tak to spróbuj marsem (takie zaciskowe szczypce ) a najlepiej przyspawać do nich jakieś nakrętki i próbować wykręcić jak nie to rozwiercanie ci zostaje


Lepiej przyspawaj nakrętki tak jak radzi Grzechu i szybko odkręcaj póki gorące, mozesz ewentualnie podgrzać to miejsce w którym siedzi szpilka w kolanku i wtedy odkręcać. Ten problem dotyczył słynnego Malucha. Zawsze to samo. Najlepszym wyjściem jest(jak jest taka mozliwość) przewiercić na wylor i zamiast szpilek zastosować śruby przelotowe( w kaszlaku się dało) Otwór np 8,2 mm, a śruba M8. jest minimalny luzik i jest mozliwośc wybicia jak skorodują

krukerstool - 2009-08-28, 00:46

dziekuje za pomoc niestety nie mam jeszcze dostepu do spawarki ale zaraz po urlopie sprobuje rozgrzac to palnikiem acetylenowym i szczypcami zaciskowymi przekręcić. o wynikach dam znac niebawem :)

jeszcze raz dzieki za rady i wyjasnienie najwazniejszego ze to nie sruba osadzona łbem w srodku a szpilka :)

witek1965 - 2009-08-28, 01:53

jak będziesz zakładał nowe śruby popsikaj je smarem miedzianym a aerozolu lub stałym Smar się nie wypali, śrubę wykręcisz zawsze. Dziś się dowiedziałem od kumpla, starego szoferaka.

smar miedziany

smar w aerozolu
To oczywiście tylko przykłady. Smar kupisz gdziekolwiek, niekoniecznie na alledrogo

Merlin - 2009-08-29, 11:02

Ja raczej molibdenowy (wysokotemperaturowy) bym radził.
Sprawdzone.

witek1965 - 2009-08-29, 11:38

Smar molibdenowy ma wytrzymałość temperaturową tylko 120 st. Miedziany 1100 st.
Spójrz tutaj
w opis i specyfikacje techniczną

Smar molibdenowy używa się miedzy innymi do smarowania sprężyny w wiatrówkach, ale w tym temacie to mistrzem nad mistrze na tym forum jest Senio.

burczas - 2010-06-26, 19:17

HEj ,... mam mały problem. otórz wykręcając przedni wydech przy cylindrze (to jest chyba kolektor) odkręcałem nakrętkę ze szpilki , z jednej odkręciła się idealnie, a druga nakrętka ukręciła spilke i wystaje z cylindra tylko gładka część spilki . Za nic nie umiałem tego odkręcić , Ma ktoś jakś pomyśł jak to odkręcić , nadmienie ze ta szpilka jest bardzo miękka i wszystkie próby odkręcenia zawiodły. Założyłem wydech spowrotem ale jest troszke głośny z przodu, czy takie przemuchy mogą zaszkodzić silnikowi ??
monkton - 2010-06-26, 20:20

Krukerstool pogadaj z Simsonem, moze jakos jeszcze znajdzie czas przed "Rozpierducha"
raf.ftr. - 2010-06-26, 20:23

Jeśli nic praktycznie nie wystaje, a szpilka ukręcona na równo to są chyba dwa wyjścia, mniejszym wiertłem nawiercić otwór i użyć wykrętaka (chyba tak to się nazywa), działa to na zasadzie gwintownika tyle, że gwintuje w lewą stronę, czyli wkręcając to ustrojstwo w szpilkę automatycznie wykręcasz ją. Tylko przed tą operacją proponuję (przy chłodnym silniku) popsikać jakimś odrdzewiaczem np. WD 40 nawet kilka godzin przed rozpoczęciem.
A w najgorszym wypadku pozostaje rozwiercanie i gwintowanie na nowo otworu.
To moja propozycja, a może ktoś podpowie Ci coś korzystniejszego.

burczas - 2010-06-26, 20:30

raf.ftr. napisał/a:
Jeśli nic praktycznie nie wystaje, a szpilka ukręcona na równo

Własnie że wystaje około 1,5 może 2cm, ale niczyn tam konkretnym nie mogę dojść , żeby wykrecić.

raf.ftr. - 2010-06-26, 20:48

Jeśli tyle wystaje to jest jeszcze ok. Są takie specjalne chwytaki, ściski nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Zaciska się to podobnie jak kombinerki tyle, że za pomocą sprężyny i w uchwycie jest pokrętło do regulacji siły ścisku.
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.nokaut.pl/ofer...5szt-ar-01.html

i tutaj masz filmik nawet żebyś zobaczył o co chodzi
http://www.beta24.pl/narz...j-cieplnie.html

[ Dodano: 2010-06-26, 20:52 ]
tutaj są różne wykrętaki
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html

[ Dodano: 2010-06-26, 21:11 ]
Albo jeszcze prostszy sposób, jeśli jest gwint na szpilce i dasz radę nakręcić dwie nakrętki to na dwa klucze skręcasz je na mocno i tą wewnętrzną zaczynasz odkręcać (w lewo), ale tak czy inaczej najpierw użyj WD 40 na starą szpilkę.

burczas - 2010-06-26, 21:19

hho
raf.ftr. napisał/a:
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html

shock ceny masakyczne , chyba taniej wyjdzie u mechanika roll

raf.ftr. - 2010-06-26, 22:02

Skontruj dwie nakrętki to będzie bez kosztów, a link podałem żebyś wiedział o co chodzi, może ktoś znajomy ma takie klamoty.
Merlin - 2010-06-27, 00:01

raf.ftr. napisał/a:
Jeśli tyle wystaje to jest jeszcze ok. Są takie specjalne chwytaki, ściski nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Zaciska się to podobnie jak kombinerki tyle, że za pomocą sprężyny i w uchwycie jest pokrętło do regulacji siły ścisku.
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.nokaut.pl/ofer...5szt-ar-01.html

i tutaj masz filmik nawet żebyś zobaczył o co chodzi
http://www.beta24.pl/narz...j-cieplnie.html

[ Dodano: 2010-06-26, 20:52 ]
tutaj są różne wykrętaki
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html

[ Dodano: 2010-06-26, 21:11 ]
Albo jeszcze prostszy sposób, jeśli jest gwint na szpilce i dasz radę nakręcić dwie nakrętki to na dwa klucze skręcasz je na mocno i tą wewnętrzną zaczynasz odkręcać (w lewo), ale tak czy inaczej najpierw użyj WD 40 na starą szpilkę.


Te chwytaki to szczypce albo kleszcze Morse"a
http://www.allegro.pl/lis..._view=1&order=p
potrafią nieźle zacisnąć.

raf.ftr. - 2010-06-27, 10:25

Mwrlin dokładnie o to mi chodziło ;d
Ghost_Writer - 2013-08-23, 15:54

witek1965,

Co jeszcze oprócz śrub przelotowych można było by wkręcić (ujebałem szpilkę ;/ ).

Madburn - 2013-08-27, 03:25

rozwiercić i gwintownik (tak np szpilki z tarczy hamulcowej da się wyjąć)
no chyba ze gwint zwalony - to wtedy spirala naprawcza

te wykrętaki-sraki to g ..warte - skoro np łeb śruby (kutej 10.9 objarało na około - to żadne takie nie pomogą - - jak w puszce wybijałem śrubę z McPhersona po 12 latach od produkcji to pomógł tylko palnik i młotek 5kg :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group