|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - śruby mocujące kolektory od rur wydechowych
krukerstool - 2009-08-21, 23:22 Temat postu: śruby mocujące kolektory od rur wydechowych witam mam mega problem z moim dragiem 125. narętki przytrzymujące kolektory od rur wydechowych przy silniku zjadla rdza i kiedy odeszly to 2/4 byly tak zgniłe ze sie połamały. pytanie jest jak te śruby wymienić na nowe czy da rade przez rozebranie silnika? czy one są częścią obudowy silnika?
grzechu - 2009-08-22, 01:11
czy po zdjęciu kolanka wystaje jeszcze jakaś częśc śrubki jak tak to spróbuj marsem (takie zaciskowe szczypce ) a najlepiej przyspawać do nich jakieś nakrętki i próbować wykręcić jak nie to rozwiercanie ci zostaje
witek1965 - 2009-08-22, 06:53
grzechu napisał/a: | czy po zdjęciu kolanka wystaje jeszcze jakaś częśc śrubki jak tak to spróbuj marsem (takie zaciskowe szczypce ) a najlepiej przyspawać do nich jakieś nakrętki i próbować wykręcić jak nie to rozwiercanie ci zostaje |
Lepiej przyspawaj nakrętki tak jak radzi Grzechu i szybko odkręcaj póki gorące, mozesz ewentualnie podgrzać to miejsce w którym siedzi szpilka w kolanku i wtedy odkręcać. Ten problem dotyczył słynnego Malucha. Zawsze to samo. Najlepszym wyjściem jest(jak jest taka mozliwość) przewiercić na wylor i zamiast szpilek zastosować śruby przelotowe( w kaszlaku się dało) Otwór np 8,2 mm, a śruba M8. jest minimalny luzik i jest mozliwośc wybicia jak skorodują
krukerstool - 2009-08-28, 00:46
dziekuje za pomoc niestety nie mam jeszcze dostepu do spawarki ale zaraz po urlopie sprobuje rozgrzac to palnikiem acetylenowym i szczypcami zaciskowymi przekręcić. o wynikach dam znac niebawem
jeszcze raz dzieki za rady i wyjasnienie najwazniejszego ze to nie sruba osadzona łbem w srodku a szpilka
witek1965 - 2009-08-28, 01:53
jak będziesz zakładał nowe śruby popsikaj je smarem miedzianym a aerozolu lub stałym Smar się nie wypali, śrubę wykręcisz zawsze. Dziś się dowiedziałem od kumpla, starego szoferaka.
smar miedziany
smar w aerozolu
To oczywiście tylko przykłady. Smar kupisz gdziekolwiek, niekoniecznie na alledrogo
Merlin - 2009-08-29, 11:02
Ja raczej molibdenowy (wysokotemperaturowy) bym radził.
Sprawdzone.
witek1965 - 2009-08-29, 11:38
Smar molibdenowy ma wytrzymałość temperaturową tylko 120 st. Miedziany 1100 st.
Spójrz tutaj
w opis i specyfikacje techniczną
Smar molibdenowy używa się miedzy innymi do smarowania sprężyny w wiatrówkach, ale w tym temacie to mistrzem nad mistrze na tym forum jest Senio.
burczas - 2010-06-26, 19:17
HEj ,... mam mały problem. otórz wykręcając przedni wydech przy cylindrze (to jest chyba kolektor) odkręcałem nakrętkę ze szpilki , z jednej odkręciła się idealnie, a druga nakrętka ukręciła spilke i wystaje z cylindra tylko gładka część spilki . Za nic nie umiałem tego odkręcić , Ma ktoś jakś pomyśł jak to odkręcić , nadmienie ze ta szpilka jest bardzo miękka i wszystkie próby odkręcenia zawiodły. Założyłem wydech spowrotem ale jest troszke głośny z przodu, czy takie przemuchy mogą zaszkodzić silnikowi
monkton - 2010-06-26, 20:20
Krukerstool pogadaj z Simsonem, moze jakos jeszcze znajdzie czas przed "Rozpierducha"
raf.ftr. - 2010-06-26, 20:23
Jeśli nic praktycznie nie wystaje, a szpilka ukręcona na równo to są chyba dwa wyjścia, mniejszym wiertłem nawiercić otwór i użyć wykrętaka (chyba tak to się nazywa), działa to na zasadzie gwintownika tyle, że gwintuje w lewą stronę, czyli wkręcając to ustrojstwo w szpilkę automatycznie wykręcasz ją. Tylko przed tą operacją proponuję (przy chłodnym silniku) popsikać jakimś odrdzewiaczem np. WD 40 nawet kilka godzin przed rozpoczęciem.
A w najgorszym wypadku pozostaje rozwiercanie i gwintowanie na nowo otworu.
To moja propozycja, a może ktoś podpowie Ci coś korzystniejszego.
burczas - 2010-06-26, 20:30
raf.ftr. napisał/a: | Jeśli nic praktycznie nie wystaje, a szpilka ukręcona na równo |
Własnie że wystaje około 1,5 może 2cm, ale niczyn tam konkretnym nie mogę dojść , żeby wykrecić.
raf.ftr. - 2010-06-26, 20:48
Jeśli tyle wystaje to jest jeszcze ok. Są takie specjalne chwytaki, ściski nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Zaciska się to podobnie jak kombinerki tyle, że za pomocą sprężyny i w uchwycie jest pokrętło do regulacji siły ścisku.
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.nokaut.pl/ofer...5szt-ar-01.html
i tutaj masz filmik nawet żebyś zobaczył o co chodzi
http://www.beta24.pl/narz...j-cieplnie.html
[ Dodano: 2010-06-26, 20:52 ]
tutaj są różne wykrętaki
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html
[ Dodano: 2010-06-26, 21:11 ]
Albo jeszcze prostszy sposób, jeśli jest gwint na szpilce i dasz radę nakręcić dwie nakrętki to na dwa klucze skręcasz je na mocno i tą wewnętrzną zaczynasz odkręcać (w lewo), ale tak czy inaczej najpierw użyj WD 40 na starą szpilkę.
burczas - 2010-06-26, 21:19
hho
shock ceny masakyczne , chyba taniej wyjdzie u mechanika roll
raf.ftr. - 2010-06-26, 22:02
Skontruj dwie nakrętki to będzie bez kosztów, a link podałem żebyś wiedział o co chodzi, może ktoś znajomy ma takie klamoty.
Merlin - 2010-06-27, 00:01
raf.ftr. napisał/a: | Jeśli tyle wystaje to jest jeszcze ok. Są takie specjalne chwytaki, ściski nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Zaciska się to podobnie jak kombinerki tyle, że za pomocą sprężyny i w uchwycie jest pokrętło do regulacji siły ścisku.
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.nokaut.pl/ofer...5szt-ar-01.html
i tutaj masz filmik nawet żebyś zobaczył o co chodzi
http://www.beta24.pl/narz...j-cieplnie.html
[ Dodano: 2010-06-26, 20:52 ]
tutaj są różne wykrętaki
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html
[ Dodano: 2010-06-26, 21:11 ]
Albo jeszcze prostszy sposób, jeśli jest gwint na szpilce i dasz radę nakręcić dwie nakrętki to na dwa klucze skręcasz je na mocno i tą wewnętrzną zaczynasz odkręcać (w lewo), ale tak czy inaczej najpierw użyj WD 40 na starą szpilkę. |
Te chwytaki to szczypce albo kleszcze Morse"a
http://www.allegro.pl/lis..._view=1&order=p
potrafią nieźle zacisnąć.
raf.ftr. - 2010-06-27, 10:25
Mwrlin dokładnie o to mi chodziło
Ghost_Writer - 2013-08-23, 15:54
witek1965,
Co jeszcze oprócz śrub przelotowych można było by wkręcić (ujebałem szpilkę ).
Madburn - 2013-08-27, 03:25
rozwiercić i gwintownik (tak np szpilki z tarczy hamulcowej da się wyjąć)
no chyba ze gwint zwalony - to wtedy spirala naprawcza
te wykrętaki-sraki to g ..warte - skoro np łeb śruby (kutej 10.9 objarało na około - to żadne takie nie pomogą - - jak w puszce wybijałem śrubę z McPhersona po 12 latach od produkcji to pomógł tylko palnik i młotek 5kg
|
|