|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Midnight Star 1300 - Olej
Robrob - 2015-02-10, 19:17 Temat postu: Olej Panowie jaki olej do XVS 1300 stosujecie
pyra - 2015-02-10, 19:26
Co kto lubi, wg instrukcji 20W40, np Johnypl leje do czerwonych MSów https://www.castrolmoto.com/pl/products/actevo.php
winiar - 2015-02-10, 20:36
Robrob, w intrukcji XV 1900 tez jest 20w40 ale ja leje 10w40 Castrol jak zaleca Yamaha
Etek - 2015-02-10, 21:34
10w40 Castrol ? Coś nowego zaleca Yamaha? Jeszcze nie słyszałem o castrol'u w Yamaha, ale cóż człowiek całe życie się uczy.
winiar - 2015-02-10, 21:49
Etek przepraszam ale użyłem skrótu myślowego ale pewnie nie o to Ci chodzi. Yamaha zaleca 20w40 Castrol a ja leje Castrol 10w40. Tak jest napisane w instrukcji XV 1900. Jeśli masz watpliwości to chętnie doślę scan polsko języcznej wesji powyższej instrukcji.
witek1965 - 2015-02-10, 21:58
winiar napisał/a: | Yamaha zaleca 20w40 Castrol a ja leje Castrol 10w40. | Yamaha zaleca olej innej marki jak własnej ? Bo Yamalube to marka Yamahy. Nie wiem jak jest w instrukcji XV 1900, ale w mojej z XVS 650 podano tylko zalecane lepkości oleju, anie konkretnego producenta. Nie wiem, ale z ciekawości chętnie się dowiem jak to wygląda.
[ Dodano: 2015-02-10, 21:58 ]
ja wbrew zapewne zaleceniom, leje 15W50
winiar - 2015-02-10, 22:31
Witek ponieważ nie wiem jak mam wstawić załacznik jako kopia ze skanu wykonanego z instrukcji pdf obsługi Yamaha XV 1900 prześlę Ci to na PW. Jesli możesz to proszę wstaw to do wątku za co z góry dziękuję. Oczywiście mogę Ci przesłać skan całej instukcji jeśłi masz watpliwości.
Merlin - 2015-02-10, 22:44
Etek napisał/a: | 10w40 Castrol ? Coś nowego zaleca Yamaha? Jeszcze nie słyszałem o castrol'u w Yamaha, ale cóż człowiek całe życie się uczy. |
W Motor Beskid w Czechowicach Dziedzicach sam widziałem ale przyznaję, że nie wiem czy to był silnikowy czy do lag.
witek1965 - 2015-02-11, 06:29
winiar napisał/a: | jeśłi masz watpliwości. | nie mam wątpliwości, tylko ciekawość.
Moja 650-tka byłe serwisowana w niemcowni i zalewana Castgrolem. Noe, ale to był rocznik 2002.
Yamaha wprowadziła na rynek swoją markę, więc logiczne wydałaby się promowanie właśnie jej, zgodnie z dewizą : Cytat: | Ponieważ produkty Yamalube zostały zaprojektowane przez inżynierów Yamaha specjalnie do silników tej marki, mają znaczną przewagę nad innymi olejami. |
remol71 - 2015-02-11, 06:33
Czy przypadkiem nie ma już kilometrowego wątku o olejach ?
johnypl - 2015-02-11, 21:47
remol71, tak ale o olejach do DS 650 i 1100, a tu padło pytanie o olej do MS1300'
witek1965 - 2015-02-11, 21:50
johnypl napisał/a: | tu padło pytanie o olej do MS1300' | a to jest jednostka nowocześniejsza, nie taki stary rzęch jak nasze
johnypl - 2015-02-11, 22:07
witek1965, tak tak tak i ma wytrysk
HARRY - 2015-02-15, 16:48
czy używaliście w swoich MS1300 oleju
Bel ray exp synthetic ester blend 20W50 4t półsyntetyk?
Rici - 2015-02-22, 21:06
Orginalna Instrukcja dla XVS 1300A przewiduje SAE20W-40.
Mozna tez stosowac: "Castrol" Power1 Racing T4 10W-40, lub
Motul TS 10W-40 (zostal zalamy ostanio na przegladzie w Niemczech)
Tytus - 2015-02-24, 23:11
Drugi rok z rzędu leje 15W50 Motul 5100. Jak sie regularnie wymienia to moim skromnymi zdaniem w zupełności wystarczy. Wymieniać z filtrem i musi grać.
hawk - 2015-04-21, 07:24
Tym razem zalałem olejem MOTUL 7100 20W50 100% synthetic.
Praca silnika jakby cichsza, zniknęły niektóre wkurzające odgłosy. Wg mnie jest lepiej niż na 10W40
Przy wymianie starego zaskoczyła mnie rzadkość i słaba lepkość spływającego 10W40. Przewinąłem na nim ok 12 tys km.
kujawiak - 2015-04-21, 10:00
A to ci ciekawostka. Ja leje 10W-40. Ale troche bym sie wahal wlac full syntetyk.
Nie mniej sie zastanowie a co Etek na to? Chyba na glosna skrzynie biegow madrych w tym modelu nie ma...
MIKI - 2015-04-21, 10:25
hawk napisał/a: | Przewinąłem na nim ok 12 tys km |
Robisz tak duże przebiegi na jednym oleju ?
burza - 2015-04-21, 10:26
miki, a Ty ile robisz ? 6.000 ? mil czy km ?
wemar - 2015-04-21, 11:05
hawk napisał/a: | Przy wymianie starego zaskoczyła mnie rzadkość i słaba lepkość spływającego 10W40. Przewinąłem na nim ok 12 tys km. |
Przejechałeś 12 tyś. zamiast rekomendowanych 6 tyś. i dziwisz się, że się rozrzedził?
kujawiak napisał/a: | Ja leje 10W-40. Ale troche bym sie wahal wlac full syntetyk. |
Skąd takie obawy?
remol71 - 2015-04-21, 11:20
hawk napisał/a: | Przy wymianie starego zaskoczyła mnie rzadkość i słaba lepkość |
Czy ten zlany stary olej to był też Motul ?
arkady007 - 2015-05-24, 18:17
Panie i Panowie
Dla pełnej jasności :
Yamaha zaleca olej Yamalube (olej robiony przez koncern ENEOS dla Yamaha).
Dealerzy zalecają Castrola, Mobila i inne bo taką podpisali umowę!!!
Są spore różnice w jakości olejów (odczuwam to w samochodzie i motocyklu) i dlatego ja osobiście stosuję w motocyklu Motula (od wielu lat) i nie narzekam.
Silnik pracuje cicho, skrzynia też, jak się reguluje zawory silnik jest czysty w środku - to mi wystarcza.
Pomimo, że mam V-kę chłodzoną wodą, stosuję olej do V-ek chłodzonych wiatrem (odporność na temperaturę to jeden z podstawowych parametrów) a lepkości i smarności - jak w instrukcji - i tu nie trzeba fabryki poprawiać
Walgav - 2016-03-07, 22:22
Sory za OT ale chciałbym się dowiedzieć jaki typ oleju można zalać do XVS1300 z przebiegiem niecałe 38 tyś.? W instrukcji obsługi jest podane tylko, że ma być SAE20W40 ale czy ma to byc mineralny? Gdzieś wyczytałem, że do MS powinien być mineralny bo inaczej sprzęgło się bedzie ślizgało (no chyba,że coś pokręciłem)
pyra - 2016-03-07, 22:30
i trzymaj się instrukcji
Walgav - 2016-03-08, 10:39
To wiem, ale czy olej o oznaczeniu 20W40 to jest olej mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny bo nie znam się na tym za bardzo 😄
remol71 - 2016-03-08, 12:32
20W40 to klasa lepkości oleju i nie zawiera informacji o składzie chemicznym. Czy olej jest mineralny, czy syntetyczny, można wyczytać w ulotce producenta.
Walgav - 2016-03-08, 13:06
Ok więc znowu pojawia się pytanie: jaki olej 20W40 wlać do silnika XVS1300 z 2009r o przebiegu 38tyś km? Mineralny, półsyntetyczny czy pełny syntetyk? Od razu powiem, że nie mam pojęcia czym jest zalany obecnie.
Jacek6 - 2016-03-08, 14:21
Ja do wszystkiego od zawsze (nigdy nie miałem motocykla o przebiegu pow 50-60tyś) leje syntetyka i jeszcze żaden motocykl nie grymasił.
pyra - 2016-03-08, 15:33
a instrukcja na to: mineralny
Jacek6 - 2016-03-08, 16:27
Instrukcja też nie grymasiła
Walgav - 2016-03-08, 16:30
pyra napisał/a: | a instrukcja na to: mineralny |
Pyra bardzo Cię proszę napisz mi na której stronie instrukcji pisze, że ma to być olej mineralny bo ja przeczytałem całą i nic nie znalazłem Jeśli to tam jest to ide jutro do okulisty :)
pyra - 2016-03-08, 19:03
Ano sprawdziłem, faktycznie nie jest tam nigdzie napisane olej mineralny ale też nie jest napisane syntetyczny.... gdyż nie ma olejów syntetycznych SEA20W40, a przynajmniej nie było w 2011, Moja pomyłka wynikła z tego że w 2011 roku wykonałem 2 telefony do różnych ASO Yamaha i tam potwierdzono ,że lejemy mineralny.Podobnie jak nie założymy świec irydowych do MSa( brak wzmianki w instrukcji) ...... gdyż nie ma takiego odpowiednika Nie powiem na jednej wymianie zaryzykowałem syntetyk - jednak szybko wróciłem na mineralny, przeszkadzała mi głośna praca klawiatury.
Jacek6 - 2016-03-08, 19:46
A to nie jest tak, że w miejsce 20W40 można wlać choćby i -100W1000 (tak mocno teoretycznie) i pośrednie byle nie pierwsza cyfra większa niż 20cia i 2ga nie mniejsza niż 40ci ?
Walgav - 2016-03-08, 19:52
Dzięki Pyra, sprawdzałem też dzisiaj inne fora motocyklowe i też piszą, że do dużych V-ek Yamahy powinno się lać wyłącznie olej mineralny.
pyra - 2016-03-08, 20:17
Jacek6, każdy leje na własną odpowiedzialność.... co chce.
remol71 - 2016-03-08, 20:19
Walgav napisał/a: | piszą, że do dużych V-ek Yamahy powinno się lać wyłącznie olej mineralny |
I tą mądrością ludową proponuję zakończyć temat
Jacek6 - 2016-03-08, 20:23
pyra napisał/a: | Jacek6, każdy leje na własną odpowiedzialność.... co chce. |
No na bank tak jest. Ale może ktoś zna odpowiedz na moje pytanie, czy szerszy zakres niż wskazany przez producenta jest gorszy... Producent może podaje tylko absolutne minimum...
pyra - 2016-03-08, 20:26
Przeczytaj pozostałe tematy olejowe na forum, a znajdziesz odpowiedź.
nunio - 2016-03-08, 20:42
Walgav napisał/a: | {...}na której stronie instrukcji pisze, że ma to być olej mineralny bo ja przeczytałem całą i nic nie znalazłem Jeśli to tam jest to ide jutro do okulisty |
... a nie ma tam /w tej serwisówce/ gdzieś przypadkiem trzech słów w języku Shakespeare'a "non friction modified" ?
W serwisówce do xv1600 jest to na stronie 21-szej
Walgav - 2016-03-08, 21:25
Ta instrukcja jest po polsku więc nie ma tam takiego stwierdzenia
Jacek6 - 2016-03-08, 22:35
A może ten sam model w każdym z krajów w takich samych warunkach klimatycznych potrzebuje innego oleju Bo lobby takie czy śrakie w danym kraju jest mocniejsze Socjotechniki to oni maja opanowane do perfekcji
wemar - 2016-03-08, 22:55
Jacek6 napisał/a: | Ale może ktoś zna odpowiedz na moje pytanie, czy szerszy zakres niż wskazany przez producenta jest gorszy... Producent może podaje tylko absolutne minimum... |
Weź sobie pełną kartę charakterystyki produktu i będziesz mądrzejszy. Oznaczenie 20W40 to tylko część oznaczenia. Jednym z istotnych, tez podawanych w instrukcji jest rekomendacja Sx. W starszych możesz spotkać zapis o SG, ale to technologia już zanikająca i prędzej znajdzie się SJ, a nawet SL. Większość z producentów podaje nr specyfikacji, jaka jest wymagana dla oleju. W motocyklach nie jest to tak istotne, ale np. w silnikach benzynowych doładowanych zastosowanie innej specyfikacji może grozić uszkodzeniem turbiny.
I odwrotnie, producenci olejów podają swoje rekomendacje do popularnych silników, w doborze których zwracają uwagę na parametry, a nie ścisłe trzymanie się cyferek. Tak dla przykładu dla MS1300 Motul rekomenduje od 10W30 do 20W50 w zależności od warunków.
Producenci olejów podają też zalecany okres (przebieg) między wymianami dla danego gatunku oleju i wcale nie musi to być przebieg wpisany w instrukcję. Dla niektórych produktów, najczęściej syntetycznych, okresy te są znacznie wydłużone.
pyra napisał/a: | Ano sprawdziłem, faktycznie nie jest tam nigdzie napisane olej mineralny ale też nie jest napisane syntetyczny.... gdyż nie ma olejów syntetycznych SEA20W40, a przynajmniej nie było w 2011 ... |
Dziś tez ciężko będzie znaleźć, bo mało który producent chciałby obniżać parametry produktu. Syntetyk, mający 20 z przodu, bez trudu trzyma parametry w większych temperaturach, niż mineralny, który dużo szybciej zaczyna przypominać wodę.
arkady007 - 2016-03-11, 21:46
Jacek nie masz racji. Spróbuj pojechać w korku motocyklem chodzonym wiatrem jak jest solidny upał... Po chwili słychać, że się zmienia dźwięk silnika i charakter pracy. Z wodą jest łatwiej - bo jednak kawał chłodnicy jest wentylator no i najlepsze ciepło właściwe - więc i wymiana temperatury.
Nawet jak w silniku masz chłodnicę oleju to jest ona mała (i nie widziałem jeszcze chłodnicy oleju z wiatrakiem).
Także nie jest to sama socjotechnika (zresztą jak nie wierzysz podjedź sobie na stację benzynową i weź olej 20 W40 potrząśnij nim a potem zrób to samo z 5 W 50. Zobaczysz bez otwierania, że to nie to samo.
Spróbuj też pogadać z użytkownikami Hondy(samochodów) i Mazdy na pewno kogoś znasz - nie jeden z nich przerabiał kwestię olejów (te samochody mają bardzo rzadkie oleje stosować - są ciasno spasowane - i jak ktoś nalał za gęstego do w miarę nowego auta to się zdziwił i to ciężko). Dlatego co pisałem - klasa wg producenta ew lepszy i będzie OKI
Jacek6 - 2016-03-11, 22:20
Chyba w tej kwestii istotniejsze było by potrząsanie butelką przy temperaturze oleju 100-120 stopni. Ten parametr jest w szczegółowych danych olejów.
arkady007 - 2016-03-11, 23:13
Jacek zawsze możesz i taki test zrobić (tylko chyba nabycie drogą kupna będzie konieczne).
Kita - 2020-05-04, 15:13
Ponowie, odgrzejmy kotleta.
Taka sytuacja, dzwonie do swojego mechanika, mówię mu co i jak, że chce zalewać olej Motul 20W40 (mineralny) itd... A on: "Dlaczego 20W40 a nie 10W40, nie za gęsty? Jak praca sprzęgła na takim oleju, jak biegi wchodzą, jest ok?"
No i tu lekko klękłem, bo motocykl kupiłem dopiero w styczniu i nie mam go tak wyczutego, żeby wiedzieć, że tak jak pracuje aktualnie tak powinien pracować.
Pytanie do Was zatem, 20W40 czy 10W40?
Przeczytałem poprzednie strony, instrukcja niby mówi o 20W40, ale część z Was pisze, że i tak zalewa 10W40. Poprzedni właściciel zalewał 20W40, mówię, no dobra, w końcu Kujawiak wiedział co robi, o maszynę dbał, złego oleju by nie zalewał, no to kupuje 20W40, ale czytam dalej... drążę temat, i na dość rzetelnej stronce wyczytałem, że ma być zalewany 10W40.
https://swiatmotocykli.pl/motocykle/yamaha-xvs-1300-midnight-star-trzysta-kilo-przyjemnosci/
No i zgłupiałem...
Uspokoicie mnie, że 20W40 to dobry wybór Silnik, sprzęgło, skrzynia pracują poprawnie
pyra - 2020-05-04, 17:26
Dobry, tylko nie Motul. Mi nie służył.
witek1965 - 2020-05-04, 18:19
Kita napisał/a: | A on: "Dlaczego 20W40 a nie 10W40, nie za gęsty? | widać, że mechanik nie za bardzo ma pojęcie o tym co mówi, ale to jest nagminne.
Kita - 2020-05-04, 18:32
Oj witek1965, jesteś w mega błędzie .
O moim mechaniku, nie dam złego słowa powiedzieć po tym co zrobił z moim DS 650.
Więc Panowie, do brzegu.
Który zalewać
Tatuś - 2020-05-04, 19:20
ja do MS-a wlewałem 10w40 Motula i nie miałem nigdy z niczym problemu.
mayu - 2020-05-05, 06:23
Serwisówka w zależności od temperatury zewnętrznej powietrza przy których będzie używany motocykl podaje takie oto lepkości oleju: 10W-30, 10W-40, 15W-50, 15W-40, 20W-40 lub 20W-50.
Zalecana jakość wg API SG lub wyższa, JASO standard MA.
Konkretnie jeżeli chodzi o MS1300 dla oleju 20W-40 jest to przedział od 10 do 40 stopni Celsjusza a dla 10W-40 od -10 do 40 stopni Celsjusza. Nie dla każdego motocykla zakresy temperatury są takie same dla danych lepkości oleju!!!
Podsumowując, jeżeli nie jeździsz przy temperaturze powietrza poniżej 10 stopni Celsjusza to olej 20W-40 będzie ok dla MS1300, jeżeli spełnia wymagania jakościowe jak wyżej i nie jest w klasie CD (do diesla) i nie zawiera dodatków "ENERGY CONSERVING II".
Chodzi o informację że olej w tym silniku smaruje też skrzynię biegów oraz mamy mokre sprzęgło, które można uszkodzić stosując np. oleje do silników samochodowych lub dodając do oleju dodatki upamiętniające np. zawierające MOS2.
Osobiście wybieram oleje syntetyczne w silniku, bo m.in. po latach eksploatacji nie zostawiają tyle syfu w silniku. Wiem to z doświadczenia.
Kita - 2020-05-05, 09:59
mayu, dzięki za konkrety
Ja nie jeżdżę poniżej 10 st... Jeśli tak by się miało zdażyć, to naprawdę w wyjątkowych sytuacjach.
Czyli wychodzi na to, że powinienem zalać 20W40. On ma jedynie mniejszy zakres temperatury. Z czego to wynika? Że jest on gęstszy, no ok, ale tu chodzi w tym momencie, że im gęstszy olej, tym lepsze smarowanie, tak? I dąży się do tego, aby dobierać jak najgęstszy olej, żeby było lepsze smarowanie? Tak to przynajmniej staram się zrozumieć...
mayu - 2020-05-05, 10:12
Gęstrzy olej wolniej dotrze tam gdzie trzeba kiedy będzie zimno. Stawia większe opory, później zacznie być filtrowany, bo zanim osiągnie optymalną temperaturę pracy nie przejdzie przez materiał filtrujący w filtrze tylko bypasem.
Skoro producent podaje konkretne informacje to po co kombinować...
Ale co forum i dyskusje dotyczące oleju to w kółko to samo, a i tak każdy zrobi jak uważa.
Trochę to przypomina dyskusje dotyczące wyższości świąt Wielkanocnych nad świętami Bożego Narodzenia
Kita - 2020-05-05, 10:43
Czyli uważasz, że oba oleje i tak będą dobre, tak?
Obojętnie jaki bym zalał, czy 10W40 czy 20W40...
mayu - 2020-05-05, 11:05
Jeżeli spełnia wymagania jakościowe, to wg serwisówki oba są ok, tylko w nieco innym zakresie temperatur.
Osobiście zalewam 10W-40, ale między innymi dla tego, że ten sam olej leję też do drugiego moto i tam też spełnia wymagania jakościowe i lepkościowe w zakresie temperatur jaki mnie interesuje. Tym samym nie zostaje mi pozostała ilość z bańki.
tqmeh - 2020-05-06, 06:24
W MS w zależności od rocznika były 2 rodzaje oleju
Jeśli dobrze pamiętam starszy 20W40 nowszy (od 2013) 10W50
Jak już było wyżej napisane olej ma spełniać przewidzianą przez producenta normę jakości
Ważne jest także w jakim klimacie jeździ MOTO i do tego należy dobrać olej
[ Dodano: 2020-05-06, 07:27 ]
Kita napisał/a: | Czyli uważasz, że oba oleje i tak będą dobre, tak?
Obojętnie jaki bym zalał, czy 10W40 czy 20W40... |
Oba będą dobre, w zależności od temperatur otoczenia, może nie idealne jednak mechanicznie nic się w silniku przez to nie stanie
Jacek6 - 2020-05-06, 06:43
tqmeh napisał/a: | W MS w zależności od rocznika były 2 rodzaje oleju
Jeśli dobrze pamiętam starszy 20W40 nowszy (od 2013) 10W50 |
A to bardzo ciekawe jest. Zmienili jakoś radykalnie konstrukcję silnika i jego układu chłodzenia/smarowania ?
tqmeh - 2020-05-06, 07:16
Jacek6, Raczej nie, miałem/ mam jeden i drugi i tak mówi instrukcja
oba wersja Europejska
Kita - 2020-05-06, 09:20
tqmeh napisał/a: | Oba będą dobre, w zależności od temperatur otoczenia, może nie idealne jednak mechanicznie nic się w silniku przez to nie stanie |
I to mnie uspokaja
pyra - 2020-05-06, 11:53
Praca skrzyni/sprzęgła może być różna
tqmeh - 2020-05-06, 15:53
pyra, na jakiej podstawie tak mówisz ?
Obydwa oleje są zalecane do tego motocykla/ silnika / sprzęgła/ skrzyni
Pojadę w Karkonosze czy inne Alpy moto będzie jechało poprawnie,
Jeździłem na "letnim" oleju w zimie na minusowych temp, przynajmniej u mnie nie było wyczuwalnej różnicy
pyra - 2020-05-06, 19:21
Na podstawie kilku wymian oleum. I nie jest to żadne novum, ze na olejach o tych samych parametrach, różnych producentów, sprzęgło i skrzynia różnie pracują, szczególnie w wysokich temperaturach. Mi słuzył np castrol. W plajstiku pieknie chodzi na liquimolly.
witek1965 - 2020-05-06, 20:33
Kita napisał/a: | O moim mechaniku, nie dam złego słowa powiedzieć po tym co zrobił z moim DS 650.
| Czy ja napisałem, że jest złym mechanikiem ? Ani słowa w tej kwestii. Nadal nie zmienia faktu, że myli pojęcia, co akurat w tej kwestii jest nagminne. Nie oznacza to, że jest złym mechanikiem. Resztę jak widzę Ci wyjaśnili koledzy.
Wszystkie dane odnosnie parametrów technicznych olejów silnikowych znajdują sie na karcie charakteryrtyki oleju, natomiast parametry jakie powinien spełniac olej podaje producent silnika.
Wkleiłeś piekny diagram na którym wszystko jest jak na dłoni. LWG
tqmeh - 2020-05-07, 15:44
pyra, Używam wyłącznie Castrola i zawsze było OK więc może mi nie przytrafiły się jakieś kłopoty
Merlin - 2020-07-18, 08:23
Ja od lat używam Castrol Power1 Racing 10W50 i dl XV1900 i do Varadero i jest ok.
Dywagacja na temat: czy syntetyk 5W30 czy 10W40 w polskich warunkach normalnej eksploatacji to bzdury.
Chyba, że moto ma bardzo duży przebieg a zawsze jeździło na mineralnym.
MK33 - 2020-09-13, 09:29
Panowie, nie wiem jaki był zalany olej w mojej maszynie. Chciałbym wymienić po sezonie. Mam XVS 950. Czy np Motul 7100 10w40 będzie ok? i później już bym się trzymał tylko tego syntetyka. Co o tym sądzicie?
Robrob - 2020-09-14, 05:30
będzie git
igner - 2021-05-21, 08:38
Witam.
Czytam ten temat i zgłupiałem
Pomijając różnice w lepkości SAE 10w40 czy 20w40 czy jeszcze inne "wariacje" każdy dopasowuje do siebie i swojej filozofii ale rodzaj oleju- czyli czy jest to minerał, półsytentyk czy syntetyk wydaje mi się, że jest bardzo ważne
Kupiłem moto i tez nie wiem czy było zalane. Chciałem zalać 10w40 syntetykiem ale czytając ten temat już nie wiem....
Czy faktycznie producent zaleca do XVS 1300 olej mineralny????
Bo to jednak duża różnica czy mineralny czy syntetyk
Oczywiście pytam tylko o ten konkretny model i z całym szacunkiem mniej ważne jest dla mnie to czym zalewacie inne sprzęty
Z góry dzięki za odp.
Piotr1. - 2024-09-26, 20:19
Od niedawna stałem się posiadaczem Yamahy MS 1300 z 2007 roku i zastanawiam się jaki olej zastosować w następnym sezonie. W tej chwili silnik jest zalany olejem Motul 10W40. Kusi mnie aby zastosować inny olej tak dla porównania. Zaobserwowałem, że jak olej jest mniej rozgrzany to biegi wchodzą ciszej/lepiej, a silnik też pracuje jakby ciszej na z na rozgrzanym oleju. Wyczytałem w tym wątku, że do tego modelu stosowany jest olej o parametrach 20W40 lub 10W40. Chyba wypośrodkuje te wartości i zastosuję olej Yamalube 15W50. Cy to dobry pomysł?
BenWito - 2024-09-26, 22:36
Od 3 lat jeżdżę na BEL-RAY V-TWIN 20w50 półsyntetyk. Nie narzekam, moto też nie.
witek1965 - 2024-09-27, 11:28
Olej ma spełniać normy API, SAE oraz JASO zalecane przez producenta lub wyższe Producent nie gra roli, aczkolwiek Yamaha zaleci Yamalube, bo to jest ich marka. Oleje semisyntetyczne mają bazę mineralną i kupę dodatków syntetycznych, oleje syntetyczne oparte są na bazie syntetycznej. Bez dwóch zdań, oleje syntetyczne są lepsze. Wybór należy do Ciebie. Ja mam jeszcze starsza jednostkę silnikową, konstrukcyjnie pochodzącą z lat siedemdziesiątych ubiegłego stulecia i zalewam półsyntetykiem, mimo iż wcześniej zalany był (przynajmniej raz) mineralnym.
Piotr1. - 2024-09-29, 08:49
Mi tu bardziej chodzi o parametry 15W50, mniej o producenta. Wychodzi na to, że olej taki może pracować w temperaturze zewnętrznej od 0 stopni do ponad 40 i taki zakres temperatur też jest według mnie odpowiedni. Na pewno nie będę jeździł w temperaturze zewnętrznej poniżej zera, a wolę aby był bardziej odporny na wysokie temperatury. Na tą chwilę skłaniam się do marki Yamalube. W opisie mają, że jest to olej w pełni syntetyczny ale na pewno sprawdzę jeszcze innych producentów.
stachu_44 - 2024-09-29, 17:49
Ja jeździłem na semi 15W50 od Bel Ray
Piotr1. - 2024-09-30, 20:23
stachu_44 napisał/a: | Ja jeździłem na semi 15W50 od Bel Ray |
I jakie spostrzeżenia?
stachu_44 - 2024-10-01, 06:16
Olej jak olej, nic negatywnego nie zauważyłem. W upałach też dawał radę.
Mirek P. - 2024-10-15, 13:11
Witam. Mam pytanie . Nabyłem Yamahę Midnight Star 1300 De Luxe z roku 2015 i potrzebuję instrukcję obsługi z audio. Pozdrawiam
|
|