|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - Tuleje w górnej półce Drag star 650 custom - demontaż ?
Jarek74 - 2015-02-09, 21:18 Temat postu: Tuleje w górnej półce Drag star 650 custom - demontaż ? Kolega chciałby pochromować górną półkę w XVS 650, w półce są tuleje gumowo-metalowe absorbujące drgania, przez te tuleje przechodzą risery. Próbowaliśmy te tuleje wyjąć, wybić. Nie poddają się łatwo. Czy ktoś już to rozbierał ? Można by spróbować wypchnąć na prasie, ale czy się nie rozwalą ? Bo siedzą cholernie mocno i wg serwisu nie występują oddzielnie jako część, tylko jako jeden element z półką. Nie potrafili nam odpowiedzieć, czy są wklejane, wciskane w jakiś tajemniczy sposób.
MARSINUS - 2015-02-12, 12:22
No ludziska nikt nie wie ? ? ?
witek1965 Ty też nic ?
witek1965 - 2015-02-12, 18:39
nie demontowałem więc się nie wypowiadam. Serwis ma rację. Nie występują jako części zamienne. Tyl;ko kompletna pólka. czy zamiast kombinować jak koń pod górkę, nie prościej zabezpieczyć je przez działaniem elektrolitu ? przecież to jest o wiele prostsze.
Jarek74 - 2015-02-12, 19:01
witek1965 nikt tu nie kombinuje jak koń, MARSINUS po prostu nie daje 100% gwarancji, że pomimo zabezpieczenia jakieś chemikalia nie zniszczą gumy w tulejach.
Okienko w pompie hamulcowej też zabezpieczył, a jednak zrobiło się matowe
witek1965 - 2015-02-12, 19:45
No i po c....j mi to było.
Jarek74 napisał/a: | witek1965 nikt tu nie kombinuje jak koń | to tylko takie powiedzonko. Szukać różnych rozwiązań, często skomplikowanych.
O sposobach zabezpieczenia nie wypowiadam się. Po co mam znowu dostać po łapach.
MARSINUS - 2015-02-12, 20:02
ok witek wywołałem Cię do tablicy bo myślałem, że o DS wiesz wszystko...
Jakże się zawiodłem
A na poważnie to kurcze ludzie nikt tego nie rozbierał ? ? ?
A w innych modelach ?
Jakoś to tam włożyli więc i wyjąć jakoś trzeba
F.I.P. Berek - 2015-02-12, 20:22
Gumie w procesie galwanicznym nic się nie powinno stać. Kiedyś chromując golenie teleskopów miałem je zakorkowane gumowymi zaślepkami, aby nic nie dostało się do wnętrza. W przypadku półki miałbym jedynie obawy, że chrom może zacząć się łuszczyć na krawędziach - dookoła tych gumowych tulejek.
Na rynku są dostępne analogiczne tulejki do harrego , ale trzeba by sprawdzić czy z wymiarami byłyby kompatybilne.
Przed końcem lutego będę chciał zmienić w swoim dragu półki na szersze - jak będę miał oryginalną zdemontowaną mogę spróbować, czy na prasie pójdzie bez problemów - o ile do tego czasu kolega, który chce półkę chromować, nie zdobędzie się na ten sam krok.
witek1965 - 2015-02-12, 20:26
MARSINUS napisał/a: | myślałem, że o DS wiesz wszystko...
| a skąd takie przypuszczenie ? ja tylko amator jestem i to przez małe a. Wszystko co wiem, to na podstawie tego co sam zrobiłem, lub przeczytałem.
Cytat: | Jakże się zawiodłem | przepraszam MARSINUS napisał/a: | Jakoś to tam włożyli więc i wyjąć jakoś trzeba | niekonieczne.
Ostatnio rozebrałem pompe, z czystej ciekawości. Żeby się dostac do środka trzeba było ją ........................................roztoczyc. Producent nie przewidywał rozbierania. Raz zmontowana i zgrzana. Koniec tematu. Kup pan sobie nową. A szkoda, bo naprawa to koszt jakieś kilkanaście złotych, biorą pod uwagę, że zniszczyły się proste części z tworzywa sztucznego. Można kupić całą pompę i na dodatek z silnikiem. Został mi na pamiątkę, może sobie rożen zbuduję
Jarek74 - 2015-02-12, 20:37
Teoretycznie nie ma potrzeby, żeby te tuleje siedziały tam aż tak mocno, sądzę, że czas zrobił swoje i to się zapiekło. WD40 nie pomogło jak do tej pory. Moim zdaniem zostaje tylko prasa.
witek1965 - 2015-02-12, 20:43
Jarek74 napisał/a: | Moim zdaniem zostaje tylko prasa. | dobrze zabezpiecz, zalej silikonem, żywicą. Przecież wydłubiesz do zera. Zresztą, zrobisz jak będziesz uważał
Jarek74 - 2015-02-12, 21:04
Nie znam się na chemii stosowanej w procesie chromowania amelinium , jeśli MARSINUS twierdzi, że może być zonk, to lepiej byłoby tuleje wyjąć.
MARSINUS - 2015-02-12, 21:28
FIP Berek ma rację co do chromu na krawędziach, tyle, że jak sądzę tuleje nie wystają poza półkę tylko są minimalnie schowane jeżeli nie to doopa.
Co mnie martwi to co się stanie z gumą po chromowaniu tym bardziej, że guma nie jest nówka sztuka tylko ileś tam już przepracowała. No i czysta guma to na 100% nie jest więc może być różnie.
Reasumując coś może nie wyjść, a klient ma być zadowolony
Rafcon - 2015-02-13, 17:40
W xvs1300 dawałem do proszkowania cały przód, tak więc wyjmowałem tulejki za pomocą śruby i większych nasadek a następnie skręcałem aż wyjdą, zajęło to z 5 min niestety włożenie ich na miejsce o wiele wiele dłużej a słów wypowiedzianych w kierunku japońskich inżynierów tu nie zacytuję.
Jarek74 - 2015-02-23, 18:13
Tuleje poddały się pod naciskiem prasy
|
|