|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Huczenie i niewielki wyciek oleju
dawid986 - 2015-01-20, 10:37 Temat postu: Huczenie i niewielki wyciek oleju Witam, mam mały problem, pod koniec poprzedniego sezonu zauważyłem w moim Dragu 650 huczenie, które narasta wraz ze zwiększaniem prędkości, z czasem huczenie robiło sie coraz donioślejsze, nie jest to uciążliwe żeby nie dało sie jechać, ale mnie denerwuje i chce sie tego pozbyć.
Szukałem wycieków ale tylko podczas cało nocnego postoju udało mi sie zauważyć lekki wyciek oleju z lewej strony.
Wiecie może jak sobie z tym poradzić?
Pozdro
Robrob - 2015-01-20, 11:38
ale te huczenie to masz z silnika czy dyfra
dawid986 - 2015-01-20, 12:15
Raczej z dyfra, hałas wrasta wraz ze wzrostem predkośći niezależnie od obr silnika.
Robrob - 2015-01-20, 14:02
jeśli chodzi o dyfer to postawił bym na łożyska, poczytaj tu http://www.yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=450
artek - 2015-01-20, 15:12
Wrzuć fotę wycieku!
witek1965 - 2015-01-20, 15:25
a kolega ma w ogóle olej w przekładni (dyfrze) ? . Bo od tego wypadałoby zacząć poszukiwania. Jeżeli jest, to jak wygląda ? Powinien być czysty.
dawid986 - 2015-01-21, 10:05
Dyfra jeszcze nie rozkrecałem, wyciek można by rzec ze sie skończył, podczas zimowania nie było śladów wycieku, a sam wyciek był pod miejscem łączenia wału ze skrzynią a nie pod kołem.
1janbo - 2015-01-21, 10:40
Zobacz jeszcze jak wygląda uszczelka na wale dyfa. Jeśli jest "zmęczona", w konsekwencji możesz liczyć na wpadki związane z wymianą talerzy lub całości dyfra. Temat już był tutaj wałkowany, jest możliwość zamiany z innego modelu, za stosunkowo niewielkie pieniądze.
witek1965 - 2015-01-21, 13:15
dawid986, nadal nie napisałeś, czy masz w dyfrze olej. Nie trzeba go rozkręcać, żeby to sprawdzić.
1janbo, może nie jest aż tak źle. No,ale jeżeli dostawała się woda, a wielowypusty wału i wałka oraz tulei nie były smarowane, to może być "bieda".
dawid986 - 2015-01-21, 13:36
Odbyłem dzisiaj mały test drive i muszę was przeprosić za błąd, huczenie występuje ale jest w pełni zależne od obr silnika. Rozpędziłem sie do ok 50-60km/h i wcisnąłem klamkę sprzęgła, z malejącymi obr silnika huczenie ustawało mimo ze Drag nadal miał ze 50km/h na zegarku. Skoro jesteśmy przy dyfrze to jak sprawdzić jego poziom, nie robiłem tego jeszcze i średnio sie w tym orientuje.
artek - 2015-01-21, 14:31
Jeśli chodzi o poziom oleju, to odkręcasz śrubę w górnej części, z tego co pamiętam chyba na "17", powinno być 2 mm poniżej wlewu. Z drugiej strony jak nie masz pewności co tam jest i ile, odkręć śrubę dolną spuść to co masz. Zakręć ją, i górnym otworem wlej 200 ml (o ile dobrze pamiętam, jeśli nie proszę mnie poprawić) oleju przekładniowego 80W90.
witek1965 - 2015-01-21, 15:07
artek, dobrze prawisz.
|
|