YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - przygotowanie zbiornika do lakierowania

rochas - 2015-01-14, 12:28
Temat postu: przygotowanie zbiornika do lakierowania
jak w temacie :) proszę o kilka wskazowek ...
1 jak się zabrać do demontażu zbiornika
2 na co uważać .... itd.
3 jak sie demontuje licznik
4 jak poprawnie porozpinać wszystko co teraz jest pozapinane :)
pozdro Paweł

Beny - 2015-01-14, 13:57

powoli :) i zrób zdjęcia przez demontażem i przez rozpinaniem.
W taki sposób będziesz wiedział jak to spiąć

Dodatkowo poszukaj service manuala - tam znajdziesz na pewno techniczne informacje

Żółw - 2015-01-14, 14:04

1. Spuścić paliwo
2. Odłączyć akumulator (na wszelki wypadek ;) )
3. Odkręcić śruby mocujące zbiornik od dołu (to można równie dobrze na końcu)
4. Odłączyć przewody od zbiornika (od strony filtra i kraniku)
5. Odkręcić pokrywę z licznikiem/prędkościomierzem z baku
6. Odłączyc kabelki i odkręcić linkę prędkościomierza.
7. Zrobic zdjęcie lub odrysować na wzorniku kształt w jaki układają sie gumy-uszczelki na zbiorniku do późniejszego przyklejenia ich po malowaniu.
8. Odkleić gumy-uszczelki
9. Wyjąć korek wlewu paliwa i zabezpieczyć środek (przed dostaniem się farby ewentualnie pyłu) np taśmą malarską papierową - żółtą.
10. Ostrożnie podnieść zbiornik i wyjąć przewody od licznika.
11. Zlać resztki benzyny, które zostały w baku.
12. Oddać do malowania lub wykonac je samodzielnie :)

Robiłem tak w przypadku swojej 650-tki, może w 1100 cos jeszcze dojdzie ale jeżeli tak, to zaraz mnie poprawią koledzy :)

witek1965 - 2015-01-14, 16:04

Żółw napisał/a:
Robiłem tak w przypadku swojej 650-tki
w przypadku XVS 1100 jest troszeczkę inaczej i łatwiej.

1. Zdjąć siedzenie pasażera, jezeli jest zamontowane
2. zdjąć siedzenie kierowcy
3. odkręcić śruby mocujące zbiornik
4. zdjąć przewód paliwowy z kranika, spuścić paliwo do kanistra ( tą czynność możemy wykonać jako pierwszą)
5. Odkręcić pokrywę ozdobną licznika
6. wypiąć kostkę wiązki licznika (jeżeli nie wiesz która to, unieś lekko zbiornik, i "jedź" po przewodzie od licznika. Linka prędkościomierza, nie występuje, więc tym się nie musisz martwić
6. Unieść lekko do góry zbiornik i pociągnąć do siebie oraz zdjąć jak zejdzie z gumowych mocowań

Masz zbiornik na wierzchu.

Zdemontuj kranik, licznik, korek i oddaj zbiornik do lakiernika i wypij piwko, zasłużyłeś ;D .
Jak poradzić sobie ze zdjęciem szparunku, jeżeli istnieje :nie_wiem:

Wszystko jest bardzo proste do wykonania i nie wymaga specjalistycznych narzędzi, oraz specjalistycznej wiedzy. Wszystkie czynności wykonuje się intuicyjnie.

HELLOWEEN - 2015-01-14, 17:36

witek1965 napisał/a:
Jak poradzić sobie ze zdjęciem szparunku, jeżeli istnieje :nie_wiem:


Nijak Wiciu. Jak jest pod lakierem to nie ma co próbować - nie ściągniesz. Jak nalepka na lakierze,to ściągnąć można nawet w całości. Tylko pokaż mi asa,który to z powrotem przyklei. I równo.

witek1965 - 2015-01-14, 17:44

HELLOWEEN, toz napisałem, że :nie_wiem:
mike79 - 2015-01-14, 18:21

Ja olałem szparunek i teraz jest jeszcze ładniej (koszt szparunku - kosmos) ;D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group