YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Gasnie silnik

Łukasz - 2015-01-09, 19:14
Temat postu: Gasnie silnik
Witam.
Napisze krótko: Jak silnik się zagrzeje to przy dodawaniu krótko gazu i zaraz cofajać manetke i z powrotem dodając - moto gasnie. Nie dzieje się to za kazdym razem. Miałem to już pod koniec sezonu jadąc i wysprzęglając gasł silnik. Odpala bez problemu. Wymieniłem świece na irydowe; regulacja zaworów, myślałem że może to pomoże, ale jednak dzisiaj jak go zagrzałem do ok 60-70 st. przy delikatnej przegazówce moto zgasło.
Moze ktoś miał taką przypadłość?

teper - 2015-01-09, 20:23

po mojemu to coś z zapłonem ale pewności nie ma :nie_wiem:
tqmeh - 2015-01-09, 20:25

Nie masz za niskich wolnych obrotów?
griswald - 2015-01-09, 20:54

Ja stawiam na membrany, kolega miał podobnie w Virago 535, tylko , że u niego przy okazji strzelał w tłumik i palił jak czołg.
Łukasz - 2015-01-09, 20:54

No własnie podniosłem obroty. Tak jeszcze myślę, czy synchronizacja gaźników by nie pomogła?

[ Dodano: 2015-01-09, 20:56 ]
griswald napisał/a:
Ja stawiam na membrany, kolega miał podobnie w Virago 535, tylko , że u niego przy okazji strzelał w tłumik i palił jak czołg.



Możesz mieć rację z tymi membranami. Mi nie strzela i pali na dotyk.

griswald - 2015-01-09, 20:57

Spróbuj jeszcze wyjąc na trochę filtr powietrza jak będzie się zachowywał, przy bardzo zabrudzonym też tak moze się dziać

Z tym ,,palił jak czołg" chodziło mi o to, że prawie 12 litrów

Łukasz - 2015-01-09, 20:58

Filtr wymieniony na nowy.
remol71 - 2015-01-09, 21:07

Wyczyść gaźniki na początek sezonu.
griswald - 2015-01-09, 21:15

No z tym nowym to też różnie bywa. Miałem kiedys klasyka Honda CM 400 T. Przez ,, nowy filtr " wogóle nie mogłem z silnikiem dojść do ładu. Regulacje zaworów, czyszczenie i regulacja gaźników, składam wszystko do kupy, jadę a moto słaby aż strach. No to na nowo regulacja, składanie i znów to samo :beczy: . Za trzecim razem przejażdzka na niekompletnym sprzęcie i wszystko idzie jak ta lala. Złożyłem wszystko i znowu muł :ryczy: Zdemontowałem do poprzedniego stanu i znów idzie jak należy. Dopiero wtedy przyjrzałem się mojemu ,,nowemu " filtrowi a tam co ? Fabryczna wada, felernie wykonany i po wewnętrznej stronie zalany jakby rozpuszczoną uszczelką i wogóle nie przepuszcza powietrza. Założyłem stary i wszystko wróciło do normy, odzyskał siły i spalanie wróciło do normy :brawo:
Łukasz - 2015-01-09, 21:18

Tylko,że ja z mocą nie mam problemu, spalanie też mam dobre. ogólnie wszystko jest ok, jedyny problem,to taki jak wczesniej opisałem, przy wysprzęglaniu (zmianie biegów) czasami gasnie.

[ Dodano: 2015-01-09, 21:21 ]
remol71 napisał/a:
Wyczyść gaźniki na początek sezonu.


No i tak zrobię. Dziękuję.

[ Dodano: 2015-01-09, 21:22 ]
No chyba,że są jeszcze jakieś sugestie?

griswald - 2015-01-09, 21:37

1. Membrany
2. Filtr powietrza lub jakiś dolot doprowadzający powietrze
3. Pływak, gdy się zawiesi może zalewać silnik zwłaszcza na rozgrzanym dlatego przygasa. Aby to sprawdzić należy odpalony motocykl przechylić w jedną a później w drugą stronę i zobaczyć, czy obroty się nie zmieniają, jeśli nie to pływaki ok.
To są moje typy.

Łukasz - 2015-01-10, 06:25

pkt. 2 i 3 sprawdzony, zostały membrany.
Dzięki za pomoc.

wemar - 2015-01-10, 10:32
Temat postu: Re: Gasnie silnik
Łukasz napisał/a:
Napisze krótko: Jak silnik się zagrzeje to przy dodawaniu krótko gazu i zaraz cofajać manetke i z powrotem dodając - moto gasnie.

W krótkim czasie dwa razy dolewasz paliwa z pompki przyspieszacza. Możesz mieć zbyt bogato ustawiony gaźnik(i) lub zbyt duży wydatek na pompie przyspieszacza.

Łukasz - 2015-01-10, 10:56

dzięki za porady.
remol71 - 2015-01-10, 12:27

wemar napisał/a:
dolewasz paliwa z pompki przyspieszacza


Nie ten typ gaźnika.

wemar - 2015-01-10, 13:36

DS1100 ma gaźniki bez pompki wzbogacającej? To sorki za mącenie w temacie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group