YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Zniknął tylni hamulec

Sylwek - 2009-08-16, 22:49
Temat postu: Zniknął tylni hamulec
Cały wypad do Austri można uznać za udany czyli bezawaryjny , ale podczas ostrych zjazdów na alpejskiej trasie zdażyło mi się coś dziwnego. Jechaliśmy dość ostro w dół , oczywiście hamowanie silnikiem ( ostre zbijanie biegami w dół ) do tego przedni hamulec i ostre dohamowanie tyłem . No i w pewnym momencie zabawa się skończyła , przed ostrym nawrotem o 180 stopni zabrakło tylnego hamulca . Trzeba było się mocniej złożyć na winklu i udało się z tego wyjść . Ale tyłu brak . Po naciśnięciu hamulca - pedał miękki , tak jakby był zapowietrzony . Zero reakcji . Zatrzymaliśmy się na chwilę i zaczeliśmy szukać przyczyny : klocki - są , płyn w zbiorniczku - jest , pęknięć przewodów i wycieków - brak. A hamulec nie działa . Jednak po chwili postoju wszystko wróciło do normy i hamulec znowu się pojawił , a co ciekawsze działał prawidłowo . Więc zabawę można było kontynułować . Pytanie - co mogło być przyczyną takiej awarii ?
Dawid Z. - 2009-08-16, 22:56

Tylko jedno nasuwa mi się do głowy po prostu przegrzałeś hamulec. Takie jest moje zdanie, na krętych drogach tak się zdarza gdyż bardzo często używasz hamulca.
Sylwek - 2009-08-16, 23:02

No dobra , padł tył , ale czemu nie padł w takim razie przód skoro był mocniej dociskany ? Jakbym przegrzał przód to by dopiero była jazda ............................
Dawid Z. - 2009-08-16, 23:07

Przód masz dwie tarcze, a tył tylko jedną i na nią idzie siła hamowania. Z przodu rozkłada się to równomiernie na dwie tarcze. Tak myślę.
Mario - 2009-08-17, 06:37

Daleko mi do wielkiego fachowca ale wydaje mi się, że temperatura płynu hamulcowego podskoczyła, miałem podobny efekt w osobówce w górach. Pedał do podłogi auto ledwo hamuje...
grzechu - 2009-08-17, 08:00

ponieważ tylny zacisk hamulcowy jest mniejszy i jest za silnikiem szybciej się nagrzewa niż przód , dlatego płyn hamulcowy się zagotował to że wrócił do normy to poprostu ostygł ale płyn należało by wymienić bo stracił swoje właściwości
Merlin - 2009-08-17, 09:29

grzechu napisał/a:
ponieważ tylny zacisk hamulcowy jest mniejszy i jest za silnikiem szybciej się nagrzewa niż przód , dlatego płyn hamulcowy się zagotował to że wrócił do normy to poprostu ostygł ale płyn należało by wymienić bo stracił swoje właściwości


Nie można tego lepiej wytłumaczyć.
Płyn do wymiany.

Sylwek - 2009-08-17, 09:52

Przed wyjazdem płyny zostały wymienione . A to że się zagotował --- bardzo możliwe.
Długi63 - 2009-08-17, 14:34

Sylwek napisał/a:
Przed wyjazdem płyny zostały wymienione . A to że się zagotował --- bardzo możliwe.

Wymień jeszcze raz na taki z wyższą temperaturą wrzenia

Nobody - 2009-08-20, 10:52

Witam,

To zjawisko to fading - słabnące hamulce w miarę podnoszenia się temperatury klocków. Mogłeś też, jak wspomnieli Poprzednicy, przegrzać płyn hamulcowy. Do ciężkich motocykli dobrze zakładać klocki HH, są odporniejsze na fading niż standardowe. No i obowiązkowo przewody w stalowym oplocie zamiast gumiaków.
Trochę latałem po Alpach, moje moto waży 300kg, hamulce mi jeszcze nigdy nie zniknęły... a lubię pobawić się zakrętami i zjazdami :)
pozdrawiam
N.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group