YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Blokady Drag Star 125

kowalo20 - 2014-09-18, 16:11
Temat postu: Blokady Drag Star 125
Siemanko :D
Nie wiem czy to dobry dział ale bardzo proszę o poradę.
Mianowicie gdzie są blokady w Yamaha Drag Star 125. Moja idzie 90 km/h. Moduł mam niby 61 czyli ten dobry. Proszę bardzo o pomoc.
Z góry THX

wemar - 2014-09-18, 16:26

Jeśli ten Drag był pierwotnie sprzedany w Niemczech, to najprawdopodobniej ma zwężki na dolocie.
kowalo20 - 2014-09-18, 16:31

Motor jest z Niemiec. Nie wiem jednak czy samemu dało by rade go odblokować. Czy te zwężki da się jakoś usunąć ? Gdzie znajduje sie dolot ?
wemar - 2014-09-18, 17:39

kowalo20 napisał/a:
Nie wiem jednak czy samemu dało by rade go odblokować. Czy te zwężki da się jakoś usunąć ? Gdzie znajduje sie dolot ?

Z ostatniego pytania wnioskuję, że nie dasz rady sam tego zrobić. Niemieckie przepisy dotyczące odpowiednika naszego A1/2 nakazują solidne zakneblowanie silnika. Zwężki powinny być zarówno na dolocie, jak i na wydechu. O ile usunięcie tych za gaźnikiem nie powinno być problemem, o tyle z tymi za wylocie będzie trudniej. Najprawdopodobniej też trzeba będzie wymienić dysze w gaźniku, bo wstawiono mniejsze dysze, dostosowane do zmniejszonej mocy.
Nie wiem czy tak robiono w Dragach, ale w innych motocyklach ściągniętych z Niemiec tak właśnie je kastrowano.

HELLOWEEN - 2014-09-18, 19:47

kowalo20 napisał/a:
Motor jest z Niemiec.


Jeżeli to prawda,to masz wszystko wypisane w briefie. Jeżeli jest wpis "gedrosselt bis..." (zdławiony,obniżony do...) ileś tam kW,to musi być też wpis co zostało zrobione. Diagnosta na stacji ma to sprawdzać przy każdym przeglądzie,dlatego jest to tam umieszczone. Nawet w małym briefie to jest,żeby policjant wiedział i mógł ewentualnie sprawdzić. Poczytaj i będziesz wiedział czego i gdzie szukać.

kowalo20 - 2014-09-18, 19:57

Dziwna sprawa ale motocykl kupowałem od pierwszego właściciela w Polsce i nie miał briefu. Napisałem do różnych serwisów Yamahy ale wątpie żeby odpowiedzieli. Myśle, że te motocykle z łatwością powinny łapać 100 km/h. A może to sprawa zębatki bo podobno były dwie opcje. Ja mam podajże 49. A były jeszcze 56 albo 57. Chce wykorzystać pełną moc motocykla ponieważ często jeżdze we dwie osoby i tej mocy ciut brakuje.
A może koledzy z forum pochwalą sie v maxami ich dragów 125 ?

HELLOWEEN - 2014-09-18, 20:14

Ten dokumenty powinien mieć,bo bez nich nie mógłby zarejestrować pojazdu. Ale jeżeli ich nie ma,to poprę Wemara. Zwężki na dolocie i wydechu,blokada przepustnicy(taka mała blaszka montowana na zewnątrz gaźnika uniemożliwiająca maksymalne otwarcie),zmieniony moduł zapłonowy,ewentualnie przełożenie napędu(z tym się jeszcze w motocyklach z normalną skrzynią biegów nie spotkałem - najczęściej stosuje się zmianę w bezstopniowej przekładni skuterów). Tu szukaj.
wemar - 2014-09-18, 23:08

HELLOWEEN napisał/a:
Ten dokumenty powinien mieć,bo bez nich nie mógłby zarejestrować pojazdu.

Musiał mieć, ale możliwe, że dokonano tam wpisu, którym się nie chciał chwalić.

kowalo20 - 2014-09-19, 07:36

Nie wiem już co mam robić. Rozbierać motocykl i szukać krok po kroku czy dać sobie spokój. Jednak wkurza mnie to, że byle jaki pseudo ścigacz 50cc. Mnie wyprzedza :( Spodziewałem się czegoś więcej po 125.
HELLOWEEN - 2014-09-19, 07:50

wemar napisał/a:
HELLOWEEN napisał/a:
Ten dokumenty powinien mieć,bo bez nich nie mógłby zarejestrować pojazdu.

Musiał mieć, ale możliwe, że dokonano tam wpisu, którym się nie chciał chwalić.


Zgadza się. Czasami przy wymeldowaniu pojazdu na eksport obcinają narożnik dokumentu i wpisują też stan licznika - a to już nie jest pożądane w polskich realiach ;/

Kowalo20 nie panikuj. Koniec sezonu się zbliża,a potem dłuuuga pora roku którą nie wszyscy lubią - zima. Będziesz miał czas rozebrać i odblokować motocykl do następnej wiosny.

wemar - 2014-09-19, 09:11

HELLOWEEN napisał/a:
Czasami przy wymeldowaniu pojazdu na eksport obcinają narożnik dokumentu i wpisują też stan licznika - a to już nie jest pożądane w polskich realiach ;/

W przypadku motocykli stan licznika nie jest tym, co najbardziej straszy. Wiele pojazdów ma wpis o wycofaniu z ruchu po kolizji.


HELLOWEEN napisał/a:
Kowalo20 nie panikuj. Koniec sezonu się zbliża,a potem dłuuuga pora roku którą nie wszyscy lubią - zima. Będziesz miał czas rozebrać i odblokować motocykl do następnej wiosny.

Dokładnie tak, dotarcie do wszystkich wstawek ograniczających osiągi wymaga trochę pracy warsztatowej. Zajrzyj na forum Virago, tam jest więcej takich przypadków i więcej się o tym mówiło. Znajdziesz analogie.

kowalo20 - 2014-09-19, 09:17

Dzięki Panowie :D Zmotywowaliście mnie do zimowego przeglądu i kompleksowego czyszczenia moto.
Na pewno osiągnę swój cel :D
LwG :D

HELLOWEEN - 2014-09-19, 11:57

Wemar dobrze że wspomniałeś o notatce o kolizji - wyleciała mi z głowy najważniejsza sprawa!
Twoje sugestie na temat forum Virago są również trafne. Mają tam parę wpisów. Można zajrzeć również na inne fora motocyklowe. Też na pewno będą mieli takie tematy.

philip-spider - 2014-09-19, 13:28

:) witam kolegę, w końcu ktoś z moim problemem.
Ja mam 125. Przelotowa na trasie to ok 90-95 km/h (Poznań - Łódź przez wiochy :) ).
Jak pod górkę i pod wiatr to 80,
Jak z górki lekko to do 100 się rozbuja, ale lekkie hamowanie przed zakrętem
i już muł od nowa.
Zębatka z tyłu to 56-57 zębów, z przodu jeszcze nie liczyłem.
Wiem że dyszę mam rozwierconą i lekko powiercony wydech.
W gaźniku membranę mam do wymiany - bo jest klejona.
Sam szukałem informacji o blokadach ale nikt nic pewnego nie napisał.
Tu na forum jest już temat o tym. Kolega z Poznania oferował, że zrobi tak, że 120 poleci. Przypuszczam że trochę kosztem "odejścia" z pod świateł :) .
W małym Briefie nic nie widać.
W rury wydechowe też ktoś zaglądał i nic nie znalazł.
Najmniej wiadomo mi o module.

[ Dodano: 2014-09-19, 13:32 ]
Co do pseudo-ścigaczy to możliwe, że są po prostu lżejsze. To co masz to przynajmniej nie wygląda jak rower z owiewkami :)

[ Dodano: 2014-09-19, 13:36 ]
To co mnie zastanawia to twoje 49 zębów a parametry podobne do moich 56. Zobacz ile masz z przodu a ja policzę ile ja mam.

HELLOWEEN - 2014-09-19, 13:56

Chłopaki za dużo nie możecie też wymagać. 125 to nie demony prędkości i mocy,tylko typowe miejskie jednoślady. 90 - 110 km/h to max co można wycisnąć z fabrycznego moto. Jeżeli chcecie większych osiągów,bez przeróbek się nie obejdzie. Jednak czy warto aż tak inwestować? To dość duże koszty. Odblokujcie tylko swoje 2oo do stanu fabrycznego,a jak się już najeździcie maleństwami,kupcie coś o wyższej pojemności ;D
philip-spider - 2014-09-19, 14:05

Dobrze gadasz. Ja się już pogodziłem, ale faktycznie spodziewałem się większej radochy. Bardziej chodzi mi oto właśnie żeby nie jeździć jakoś sztucznie zdławionym motorkiem. W moim przypadku jeżdżenia do pracy i z powrotem to nawet 80km/h się rzadko zdarza, co chwile światła itd. Ale na dłuższe/dalsze przejażdżki to raczej słabo...
kowalo20 - 2014-09-19, 15:21

Siemanko kolego philip-spider.
Z tyłu JT 49. Z przodu jak uda mi się policzyć to na pewno to napisze tutaj. Dziwi mnie ciągle gdzie są te blokady w końcu. :cry:

[ Dodano: 2014-09-19, 16:32 ]
Kurcze nie moge za bardzo policzyć ile ma przednia :/

[ Dodano: 2014-09-22, 13:43 ]
Może ktoś jeszcze pomoże ? :)

[ Dodano: 2014-09-28, 12:11 ]
Słuchajcie.
Wczoraj gdy jechałem z zakończenia sezonu sprawdziłem v-max. Wyniósł on 95km/h. Dziwi mnie to że na 5 biegu dochodzi do maksymalnych obrotów. A z tego co wiem blokowane dławią się na wysokich obotach. Osiąga pełne obroty aż do odcięcia. Może to wina zębatek. Z tyłu jest 49 zębów. Ile powinny mieć zębatki w tym motocyklu ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group