YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - głośne wbijanie jedynki

nowy36 - 2014-09-14, 17:21
Temat postu: głośne wbijanie jedynki
witam wszystkich
mam pytanie, czy to normalne, że gdy wbijam jedynkę, to wchodzi ona dość głośno i czuć szarpnięcie motoru?, a przy kolejnych biegach już wszystka pracuje normalnie, dodam, że gdy spróbowałem wbić jako pierwszy bieg dwójkę to było to samo, a kolejne biegi już wchodziły normalnie. Kiedyś wyczytałem, że to jest stara konstrukcja silnika i żeby się tym nie przejmować, ale ostatnio znajomy trochę mnie nastraszył i nie ukrywam że trochę zacząłem się martwić :( , stad moje pytanie do Was... z góry dzięki za odpowiedź

arekw711 - 2014-09-14, 20:11

[quoteże gdy wbijam jedynkę, to wchodzi ona dość głośno i czuć szarpnięcie motoru?, ]próbowałem wbić jako pierwszy bieg dwójkę to było to samo, a kolejne biegi już wchodziły normalnie. Kiedyś wyczytałem, że to jest stara konstrukcja silnika i żeby się tym nie przejmować[/quote]

no i czym się martwisz ten mogel niestety tak ma i nie tylko ten , jak chcesz bez szarpnięć kup PAN EUROPEN nie będzie problemu tam nie szarpie

soft - 2014-09-14, 20:22

Tak ma być. Może troszkę pomóc naciągnięcie linki sprzęgła, - ale ogólnie XVS1100 tak działa.
(nie naciągnij za dużo bo będzie się ślizgać).

A - jeszcze może rzadszy olej pomóc.

MarcinBig - 2014-09-14, 20:27

soft napisał/a:
A - jeszcze może rzadszy olej pomóc.


:hahaha: :hahaha: :hahaha:

witek1965 - 2014-09-14, 20:27

nowy36 napisał/a:
żeby się tym nie przejmować
jest OK, na ssaniu pewnie ciutkę mocniej szarpnie i minimalnie głośniej - prawda ? Głowa do góry i do przodu. ;D
nowy36 - 2014-09-14, 20:29

no i o to mi chodziło, ja tak mocno to się nie martwiłem, ale kolega zabił mi ćwieka i wiecie jak to jest jak człowiek do końca nie jest pewny, dzięki bardzo za odpowiedz, pozdro ;d
powalla - 2014-09-15, 11:25

Dodam iż w Wildstarze jest tak samo (szczególnie jak motocykl jest zimny ) , a w takich HD , to już przy wrzuceniu jedynki jest konkretne jebn...cie (jak głośne klaśnięcie! ) ;D
dbopl - 2014-09-15, 12:06

Ja bym się martwił jakbym nie słyszałem strzału wbijanego biegu. :)
RTP - 2014-12-17, 23:11

Widzę , że trafiłem na temat , który też mnie interesuje. Może coś podpowiecie...
U mnie (DS650C) wygląda to tak , że tylko na zimnym silniku bardzo mocno szarpnie aż moto zgaśnie a odgłos z silnika dochodzi taki jak by zaraz zęby miały polecieć . :beczy:
Kiedy odpalę ją po raz kolejny jedynka wchodzi jak w masło.
Dodam, że na wiosnę wymieniałem sprzęgło . Przed remontem gwiazda szarpała na zimno ale nie aż tak jak teraz. Wydaje mi się , że to raczej niepokojące. :(

F.I.P. Berek - 2014-12-17, 23:26

Sprzęgło Ci się klei.
RTP - 2014-12-17, 23:34

ok ... ale co dalej ? dlaczego się klei ? czy mechanior coś spieprzył ?
F.I.P. Berek - 2014-12-17, 23:39

Nie - generalnie tak jest... Już nie bardzo pamiętam jak na oryginalnym było, chyba też kleiło... Lucas kleił... Aktualnie mam Barnetta - nie klei nawet w zimie. Musisz sobie nawyk wypracować - zanim wrzucisz jedynkę ( na zimnym ) wciśnij raz/dwa razy sprzęgło przy pracującym silniku - czasem pomaga...
RTP - 2014-12-17, 23:52

Dzięki za podpowiedzi , mam gwiazdę już ponad 4 lata i w zasadzie do remontu nie miałem tego problemu. Strzelała ale w normie. Jak Ciebie czytam okazuje się , że dotychczasowe nawyki trzeba będzie zmienić :-)

To co już próbowałem to wciskanie sprzęgła jak już chodziła, potem próbowałem zanim uruchomiłem silnik "bujnąć" ją do przodu na jedynce potem na dwójce . Następnie odpalałem i znowu mocny strzał moto gaśnie . Może trzeba się przyzwyczaić :)
Czekamy do wiosny i w długą :-)

[ Dodano: 2014-12-17, 23:54 ]
cholerka nie wiem co za firmy sprzęgło mechanior wrzucił ale chyba stracił moje zaufanie bo wiedział , że ma wstawiać same dobre i wypróbowane części . . . wrrrrr :evil:

Robrob - 2014-12-18, 06:52

RTP a może masz za gęsty olej i dla tego się klei, bo jak piszesz na ciepłym tego niema,
RTP - 2014-12-21, 01:56

No widzisz Robrob właśnie to jest dziwne, że po pierwszym strzale wbijania jedynki już kolejne wrzucenie idzie ok i to na zimnym silniku. Ale te pierwsze jebnięcie jest porządne i włos się jeży . :nie_wiem:

[ Dodano: 2014-12-21, 01:57 ]
cholera może te sprzęgło się klei ... hmmm

tplonka - 2014-12-21, 08:48

[ Dodano: 2014-12-21, 01:57 ]
cholera może te sprzęgło się klei ... hmmm[/quote]

Na pewno Ci się sprzęgło klei. Miałem to samo w swoim dragu jak wymieniłem tarcze sprzęgła (olej miałem dobry) :/ Zrobiłem chyba z 3 tys km i dalej się kleiło. Rozebrałem i za drugim razem namoczyłem tarcze w oleju po sugestiach forumowiczów i pomogło tak na 90 %. Mogłem rozkleić tarcze ruszając moto do przodu i do tyłu. (wcześniej nie było takiej opcjii żeby mi się tarcze tak właśnie rozkleiły ) powodzenia :)

Peters - 2014-12-21, 09:12

Cytat:
cholera może te sprzęgło się klei .

To łatwo sprawdzić , wrzuć 5 bieg ( jak nie możesz to po prostu zostaw go na 5 po odpaleniu ) i jak już będzie zimny szarpnij go parę razy do tyłu , sprzęgło się rozklei , wrzuć na luz , odpal i wrzuć 1 , będziesz wiedział czy to sprzęgło.

RTP - 2014-12-21, 23:57

Dzięki za wszystkie sugestie, wypróbuję dopiero na wiosnę bo gwiazda już wysoko ponad ziemią ;-)

[ Dodano: 2015-02-18, 22:26 ]
Wracam do tematu ponieważ dzisiaj przypadkowo poznałem nowego mechanika , który z tego co się chwali specjalizuje się w Yamaszkach. Zasugerował błąd poprzedniego mechaniora , który wymieniał mi sprzęgło. Mianowicie prawdopodobnie wstawił sprężyny "sportowe" ... ciekawa hipoteza . :roll:

arkady007 - 2015-08-03, 00:16

No to ja mam "sportowe" sprężyny w XVS 1300 od nowości... ;D
Za każdym razem jak 1 wrzucam to walnięcie jest jak w bęben lol

Beny - 2015-08-03, 19:14

nie wiem jak przy MS1900 ale w 1300 to jest norma
HELLOWEEN - 2015-08-03, 19:43

Ha,ha,ha,"sportowe sprężyny"! Dobre! To samo co moczenie tarcz w oleju. Przecież sprzęgło pracuje cały czas w oleju! Co ma dać moczenie ich przed założeniem? :nie_wiem: Chociaż może być,bo tarcze i tak lepiej składać na mokro. Sprawdźcie lepiej stan kosza sprzęgłowego (wycięć w ściankach kosza) i wypustów w tarczkach. Tam z reguły tkwi przyczyna klejenia sprzęgła. Co do "strzałów" przy wbijaniu biegów,to musielibyście słyszeć moją TDM. I,II,III, wali jak z karabinu. Reszta jak w masełko. I nic na to sie nie poradzi. Taki urok tego sprzęta. ;D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group