YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - XVS 950 - gorące wydechy...

Wojciech Ginal - 2014-08-10, 22:43
Temat postu: XVS 950 - gorące wydechy...
Czołem,
Jak w temacie: dotyczy problemu znanego ze wszystkich chyba sprzętów chłodzonych bezpośrednio powietrzem.
Zauważyłem, że XVS 950 podczas upałów oraz dłuższej jazdy w mieście zaczyna namiętnie "smażyć" moje prawe podudzie, a przy okazji skutecznie podnosi temperaturę prawej pokrywy silnika od biegnącego tuż obok kolektora wydechu przedniego cylindra...
Męki takowe znosiłem cierpliwie do wczoraj: dwie godzinki w garażu + 10 metrów plecionki termoizolacyjnej z włókna szklanego + 4 dodatkowe opaski zaciskowe rozmiaru Fi 35-50 (do uchwycenia końcówek oplotu taśmy na izolowanych kolektorach + narzędzia + piwo (sztuk dwie / marki nie podam, coby nie tworzyć "lokowania produktu" ;D ).
Najpierw zaczynamy nawijać zwoje taśmy począwszy od cygara wydechu, poprzez pochwę sondy lambda, trójnik kolektora tylnego cylindra, potem biegniemy do kolanka przedniego wydechu i wracamy przeciw skrętnym (diagonalnym) zwojem około 25-30 centymetrów w dół, w kierunku wydechu. Taśmę odcinamy i zaciskamy z zakładką dodatkową opaską zaciskową.
Wydech tylnego cylindra zaczynamy także izolować od strony trójnika łączącego, potem lecimy ze zwojami w stronę wylotu z tylnego cylindra i powracamy przeciw zwojem (diagonalnie) do trójnika na tyle ile materiału nam zostało.
Ważne jest aby zwoje układać naprawdę ciasno (czasem trzeba pomocnych rąk na przykład kolegi - czyli 2 piwa więcej przy robocie ;D ).
W razie siermiężnych problemów z koordynacją ruchową można sobie pomóc oplotkami z miękkiego drutu aby zabezpieczyć chwilowo wykańczane końcówki taśmy.
Całość ekranów termicznych montujemy z powrotem w kolejności: dolny/centralny; przedni; górny/od tylnego cylindra (ważne: stosować opaski zaciskowe , które były w tych samych miejscach - najlepiej poznaczyć podczas demontażu / tylna dolna opaska ma inny rozmiar niż pozostałe.
całość roboty to około 2,5 godziny. Koszt rzędu 120-140 PLN + pifffo ;D
(konsumpcja chłodziwa jest wprost-proporcjonalna do zapotrzebowania instalatora...).
Efekt lepszy niż przypuszczałem: dużo chłodniej podczas jazdy miejskiej, pasażerowi bucik się nie smaży od cygara (co się zdarzało w trasie w upale nawet z prędkościami podróżnymi, bo akurat prawy podnóżek pasażera jest umieszczony bardzo blisko dyfuzora wlotowego do cygara wydechu - koleżanka małżonka już mnie ścigała za dwie pary "upalonych" kamaszy :hahaha: ).
Pokrywa silnika (prawa) też chłodniejsza podczas jazdy miejskiej.
Zabieg prosty, ale skuteczny i do wykonania we własnym zakresie.
Polecam wszystkim użytkownikom XVS 950 Midnightstar
LWG

jacek71 - 2014-08-17, 08:49

Daj foty jakie ,czy to bardzo widac ?, czy zasłoniete jako jest .
Wojciech Ginal - 2015-01-01, 14:11

Zainstalowana izolacja termiczna doskonale zasłonięta oryginalnymi maskownicami (wróciły na swoje miejsce po montażu izolacji termicznej).

[ Dodano: 2015-01-01, 14:24 ]
A tak wyglada po całkowitym montażu maskownic wydechu (trzeba od spodu maskownic zajrzeć , aby stwierdzić że jest zainstalowana izolacja termiczna na wydechach).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group