YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Jaki olej do XV1700 z 2006 roku

Misyo - 2014-07-08, 22:23
Temat postu: Jaki olej do XV1700 z 2006 roku
Witam,

Pewnie gdzieś już to jest napisane ale nie znalazłem... ogólnie moja nowa miłość trafiła do znajomego na wymianę filtrów i oleju... Kupiłem w sklepie syntetyczny Motul chyba 5W30 bo taki mi powiedziano, że powinien być..

Kolega twierdzi, że nie... Napiszcie proszę... a i jeszcze jedno - ile tego oleju potrzeba... Przegieg jakieś 22K mil...

MIKI - 2014-07-08, 23:02

Oleju powinno być 4,1 litra, ale jak wlejesz 4 to spokojnie wystarczy bo i tak zawsze kilka mililitrów zostanie.
Co do oleju, pół, czy pełen syntetyk szkół jest wiele.....
Przewalając internet każdy będzie starał się udowodnić Tobie wyższość jednego nad drugim, wybrać musisz sam.
Ja zalewam półsyntetykiem.

ttom - 2014-07-08, 23:06

Ja jeżdżę na półsyntetycznym Motulu 15W50.
Wg instrukcji z wymianą filtra wchodzi 4,1 litra.

powalla - 2014-07-09, 00:06

W manualu piszą o 20w40 (rozdział 8.1) .
burza - 2014-07-09, 06:55

ja podobnie jak ttom zalewam
ttom napisał/a:
Motul 15W50

Robrob - 2014-07-09, 07:10

i ja tak jak tomek, motul, ale nawet z wymianą filtra lej spokojnie 4l i styka
wemar - 2014-07-09, 07:53

Ja tym razem zalałem Orlen Moto 4T Synthetic 10W-50 i jestem zadowolony, choć po wymianie gaźnika nie powiem, by miał lekko.
Misyo - 2014-07-09, 12:49

Zdecydowałem się na pół syntetyk. Dzisiaj odbieram motocykl :)
Przy okazji... jak już pisałem zaraz po rejestracji - jest to mój pierwszy motocykl w życiu... I dla mnie to mega torpeda... Spotkałem znajomego który mnie uczył jezdzić i przygotowywał do egzaminu (które nota bebe za 2 tygodnie)... On wsiadł, przejechał się i stwierdził, że mam tak filtr powietrza zawalony - że motor ledwo idzie :D
Zobaczymy dzisiaj co bestia potrafi przy wyczyszczonym :) )))

Merlin - 2014-07-09, 19:43

Misyo napisał/a:
Spotkałem znajomego który mnie uczył jezdzić i przygotowywał do egzaminu (które nota bebe za 2 tygodnie)... On wsiadł, przejechał się i stwierdził, że mam tak filtr powietrza zawalony - że motor ledwo idzie :D


Fachura :hahaha:

Misyo - 2014-07-10, 12:58

Ale miał rację :) Wczoraj odebrałem motor i jakby 30% więcej mocy :)

Ostatecznie zalałem syntetyk - Modul 7100 20W50...
Co do filtra, został umyty w specjalnym środku i będę musiał dobrze poszukać gdzie mogę zamówić nowy na przyszłość... Czy możecie mi pomóc z identyfikacją po zdjęciu obudowy? :)

http://w966.wrzuta.pl/obraz/5h8EGLfK3IL/img_0699

ttom - 2014-07-10, 13:05

Jeśli został umyty to zakładam, że to jakiś K&N... A skoro K&N to się tylko myje i nie wymienia...
Robrob - 2014-07-10, 13:23

wygląda na filtr kuriakina i pewnie wkład K&N który się myje
Misyo - 2014-07-10, 14:32

To samo powiedział mi koleś na serwisie, że się go tylko myję... Zapłaciłem za pudełko K&N z dwoma produktami... więc to na bank to :)
remol71 - 2014-07-10, 14:33

Tak. To szampon do mycia i olej do nasączania. A ja właśnie kupiłem filtr K&N do naszego Dragusia :)
benan - 2014-07-10, 15:17

Misyo jeżeli to twój pierwszy moto jak piszesz to zachowaj wieeeelką ostrożność bo nie ukrywam że poszedłeś po bandzie zaczynając od lokomotywy ;d on nie wybacza błędów a 135 Nm swoje robi ;D
burza - 2014-07-10, 15:19

benan, nie strasz chłopaka ;p Jak będzie jeździł z głową to da sobie radę ;D
Merlin - 2014-07-10, 16:58

Misyo napisał/a:
Ale miał rację :) Wczoraj odebrałem motor i jakby 30% więcej mocy :)

Ostatecznie zalałem syntetyk - Modul 7100 20W50...
Co do filtra, został umyty w specjalnym środku i będę musiał dobrze poszukać gdzie mogę zamówić nowy na przyszłość... Czy możecie mi pomóc z identyfikacją po zdjęciu obudowy? :)

http://w966.wrzuta.pl/obraz/5h8EGLfK3IL/img_0699


Zwracam honor, nie pisałeś, że to K&N.
Do mycia i nasączania lepiej używać specjalnych preparatów, nie łapią tak brudu.

Misyo - 2014-07-10, 17:23

No jak na razie jest OK. Czuję się coraz pewniej i co najważniejsze, nie boję się jechać na miasto... a dodam, że moje miasteczko to ponad 6mln mieszkańców i do tego w Rosji :) Więc oczy mam do okoła głowy x 4... Jazda sprawia mi niesamowitą frajde i cieszę się, że nie kupiłem tak jak planowałem Shadowki... Później w planach była Honda vtx1300... Ale jak zobaczyłem w salonie yamahe XV1700 z wymienionym wydechem, manetkami, kuframi.... po prostu była moja z miejsca :) ))))
fazzi - 2014-07-11, 11:35

Super że motocykl spasował ale i tak miej szacunek do mocy i bądź ostrożny, bo często nowi motocykliści myślą, że potrafią już dużo a życie brutalnie potrafi pokazać jaka jest prawda.
PrzemekN - 2014-07-13, 09:41

Misyo napisał/a:
Ale miał rację :) Wczoraj odebrałem motor i jakby 30% więcej mocy :)

Ostatecznie zalałem syntetyk - Modul 7100 20W50...
Co do filtra, został umyty w specjalnym środku i będę musiał dobrze poszukać gdzie mogę zamówić nowy na przyszłość... Czy możecie mi pomóc z identyfikacją po zdjęciu obudowy? :)

http://w966.wrzuta.pl/obraz/5h8EGLfK3IL/img_0699


To jest hypercharger Twin Velocity Kuryakyna.
Czyści się dedykowanym płynem Kuryakyna.

Misyo - 2014-07-15, 12:14

Niestety tutaj gdzie mieszkam jest niedostępny... muszę poszukać nowego "wkładu" i płynu i zamówić na przyszłość.. bo cholera wie ile ten co mam teraz już przeżył czyszczeń :)

Notabene, czy K&N środki nie dadzą tego samego efektu co Kuryakyana?

Przy okazji zapytam w tym wątku by nie zakładać kolejnego... Lusterka które mam są "za krótkie".. Są krótsze a właściwie to węższe od manetek i aby przez nie cokolwiek widzieć muszę się delitaknie przesunąć na siodełku...

Same lusterka są ok i dobrze się prezentują.. Ale niestety muszę to jakoś rozwiązać bo się tak nie da jezdzić... co polecacie?

EDIT:

Additional slots on both sides and enlarged openings at the bottom to allow more air to enter the sides of the K&N filter. End Breather Technology - We added a large, round foam filter element beneath the teardrop center cover to allow filtered air to enter the end of the filter.

Opis ze strony Kuryakyana - więc w środku siedzi filtr K&N...

Mickey. - 2015-02-22, 11:39

Też mam XV1700 z 2006 r. i wątpliwość w temacie oleju. Przed zimowaniem odstawiłem do wymiany oleju i wlali 5l. Wg serwisówki wchodzi 4,1 l - twierdzą, że + filtr oleju to powinno być 4,9l. Sprawdzę ile wyszło (wg. nich 3 mm ponad stan na bagnecie i tak może zostać)

Mam obawę jakie negatywne skutki może przynieść zbyt wysoki stan oleju i czy nie lepiej upuścić mu trochę krwi?

MIKI - 2015-02-22, 11:52

Chłopie, zmień czym prędzej mechanika, pierdoły Ci opowiadają.
Stan dużo dużo za wysoki.
Maks to jest 4.1, ale zlewając olej wiadomo że całości nie zlejesz, więc jak zalejesz 4 litrową bańkę będzie Ok. na połowie miarki.
Zmniejsz stan oleju bo narobisz sobie kłopotów......

Robrob - 2015-02-22, 12:14

robisz wymianę oleju z filtrem to ponownie wlewasz 4 l i nic więcej a jak cię nabili na 5l to albo kłamią albo nie mają pojęcia jak sprawdzić olej w RS a spuść natychmiast ten litr oleju bo wywali ci uszczelki
jacek71 - 2015-02-22, 13:36

Dokładnie jak pisza przedmówcy ,jest na necie filmik jak sprawdza sie stan oleju w Radku 1700 ( taka mała procedura ;p ) ,obejrzyj sobie to zobaczysz wtedy jaki masz stan - napewno sie zdziwisz jak ci wlali 5 l.

Tu masz link i jest ten filmik na dole https://sites.google.com/site/testankieta/wymiana-oleju

Mickey. - 2015-02-22, 14:33

Dzięki serdeczne - potwierdziliście moje wątpliwości. Najlepsze, że to był niezrzeszony serwis yamahy...

jacek71 - dzięki za filimik :>

burza - 2015-02-22, 14:40

Mickey. napisał/a:
Najlepsze, że to był niezrzeszony serwis yamahy...


:shock: zasługują na medal

artek - 2015-02-22, 15:48

I oddaj debilom motocykl :capone:
witek1965 - 2015-02-22, 15:49

Mickey. napisał/a:
Najlepsze, że to był niezrzeszony serwis yamahy...
a co to oznacza ? Nic, kompletnie nic.

Ja jutro wywalę wielki szyld - Niezależny Serwis Yamahy, Suzuki i Hondy.
To wolny kraj.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group