|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Eksploatacja - filtr paliwa
Budyniasty - 2014-06-10, 14:16 Temat postu: filtr paliwa Jakie filtry paliwa polecacie, jakich używacie, jakich unikać? Kupić najtańszy i wymieniać częściej, czy kupić droższy?
witek1965 - 2014-06-10, 15:25
Jak chcesz koniecznie wydać kase to oryginalny produkt Yamahy dostaniesz za 109 zł lub "taki sam" wykonany przez innego producenta za 20-30 zł, wkład papierowy.jakoś uważam, że papierowy jest dokładniejszy od siateczki Unikałbym wszelkich szklanych, karbonowych, czy chromowanych. Po pierwsze nie jest widoczny, a po drugie, koszt pro9dukcji poszedł w obudowę, a nie w jakość papieru filtracyjnego. Regularna wymiana to klucz do sukcesu. Nawet najlepszy filtr się zapcha. Najważniejsze, żeby nie puścił zanieczyszczeń do gaźnika
To tylko moja opinia rzecz jasna.
remol71 - 2014-06-10, 17:40
No i aby średnica króćców się zgadzała
Bodzio - 2014-06-10, 18:47
Zgadzam się z przedmówcami. Szkoda przepłacać w tzw ASO. Sam wymieniam i zakupuje w rozsadnej cenie i nic złego się nie dzieje.
duoma - 2014-06-10, 18:57
ja kupuję z netu, kupiłem 3 sztuki i w tym sezonie zamontowałem ostatni w dragu to jest taki filtr - króćce 8mm. W Warszawie na Bródnie tyle samo zapłacisz w sklepie (bez przesyłki) ceny z serwisu nie znam.
Używaj archiwizatora. Bemol
mike79 - 2014-06-11, 20:21
Kupiłem zwykły papierowy do silników benz. z króćcami 6-8mm. Ok 4 pln. w sklepie
Działa
duoma - 2014-06-11, 21:26
a bez problemu pasował w mocowanie? jeśli tak to rzuć jakąś fotkę, albo coś po czym można będzie znaleźć taki filtr.
mike79 - 2014-06-12, 18:43
Kupiłem taki w sklepie z filtrami i olejami "za rogiem"
http://www.jjmotocykle.pl...wklad-papierowy
elegancko "pasi" pod gumkę tylko obciałem króćce 6mm bo nie potrzebne
Kierunek montażu wskazuje strzałeczka.
duoma - 2014-06-12, 19:25
dzięki za info
mike79 - 2014-06-12, 20:15
i tak jak Witek pisał, częstsza wymiana robi robote
pawel1236 - 2014-06-12, 21:27
potwierdzam, lepiej tani i częściej wymieniać, bo możesz kupić sobie drogi filtr a zatka się jakimś syfem tylko raz i cały hajs w d... a tak to tania wymiana i po problemie, tym bardziej że nie jest to widoczna część i nie ma co bawić się w ozdóbki.
Druga sprawa to że Drag ma niskie spalanie i nie musi siorbać paliwa z baku robiąc w nim wir, przez to nie wymaga super-ultra sportowo mocnego przepływu w filtrze
Syku - 2015-12-22, 19:13
Koledzy pytanko, poznaję sprzęta i wolę dopytać. Gdzie filtr paliwa znajduje się w XVS650
I o co chodzi z tymi krućcami 8mm lub 6mm? to szerokość rurki od filtra paliwa?
Przepraszam jeżeli kogoś bawię tymi pytaniami, ale lepiej wiedzieć i coś zrobić niż nie wiedzieć i robić coś na ślepo i potem żałować że coś się źle zrobiło lub coś pominęło.
remol71 - 2015-12-22, 20:17
Syku napisał/a: | Gdzie filtr paliwa znajduje się w XVS650 |
Pod zbiornikiem paliwa po lewej stronie przy kraniku. Fi nie pamiętam ale jutro spojrzę, bo mam motocykl rozebrany i z cracked81 będziemy go składać i zrobimy rundę wokół komina. Będę nowe buty testował
Syku napisał/a: | Przepraszam jeżeli kogoś bawię tymi pytaniami |
Nie wstydź się. Ja na początku pytałem, gdzie jest ssanie
Syku - 2015-12-22, 20:24
Ale czy wymiana filtra paliwa wiąże się ze ściągnięciem baku? czy da się wymienić bez ściągania?
HEHEHE, dobre z tym ssaniem (myślę, że kobiety z tym mają problem kiedy potrzeba na ssaniu ruszyć - ehh), miałem kiedyś Trabanta więc na nim się uczyłem (tzn. kiedy ssanie)
remol71 - 2015-12-22, 20:32
Syku napisał/a: | czy wymiana filtra paliwa wiąże się ze ściągnięciem baku? |
Wymieniałem przy zdjętym baku, bo inaczej to robota dla ginekologa, a ja po politechnice jestem
Syku - 2015-12-22, 21:42
Napisałem w innym temacie zapytanie ale ciężko się ściąga ten bak??
[ Dodano: 2015-12-23, 11:57 ]
remol71 mam kilka pytań. Faktycznie dojście dość kiepskie do filtra ale na "ginekologa" też przejdzie, tak myślę.....
1)- jeżeli na koniec sezonu wypaliłem paliwo z gaźników to w samym filtrze paliwa i przewodach od niego nie powinno być paliwa, gdyż jak zamknąłem kranik to paliwo zostało pociągnięte przez pompę i wypalone aż do samego kranika?
2) - zobaczyłem, że sam filtr paliwa jest włożony w "gumową opaskę" ale czy on jest dodatkowo zakręcony czy w coś wczepiony bo na czymś się trzyma (inaczej by dyndał) i jak pociągnę sam filtr to wyskoczy z jakiegoś zaczepu?
3) - filtr jest stosunkowo mały, jeżeli zamontuję troszkę większy bo nie znajdę takiego samego, to nie będzie to miało znaczenia na pracę pompy i samej pracy maszyny?
Trochę pytań ale myślę że komuś udzielone odpowiedzi mogą pomóc - dziekuję
[ Dodano: 2015-12-24, 09:57 ]
Czy ktoś zna odpowiedzi na powyższe pytania? Będę wdzięczny za udzielenie odp.
[ Dodano: 2016-01-10, 19:21 ]
Koledzy dostałem się do filtra paliwa bez ściągania baku w XVS 650. Co trzeba zrobić:
- kiera max w prawo i odkręcam plastikową osłonę 4 śrubki imbus, która jest na górze cylindra (od koła przedniego)
- po odkręceniu przesuwam osłonę max. w prawo (tam gdzie manetka gazu), da się ją przesunąć tylko 3-4 cm ale to w zupełności wystarczy
- odpinam fajkę od świecy i mam dobry dostęp do filtra paliwa który jest pod bakiem przy kraniku, on jest zaczepiony w gumowej osłonie na metalowym "cycku", można go zsunąć i filtr jest twój
fotki wrzucam dla ułatwienia
http://www.fotosik.pl/zdjecie/41b5f2fd1d7fae77
widać jak plastikowa osłona zrobiła miejsce na dostanie się do filtra
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fec31bfe4147a2e9
i mamy filtr
oczywiście jak ktoś ma duże ręce i grubsze paluchy to może mieć problem, mnie operacja kosztowała 20 min. pracy
[ Dodano: 2016-02-12, 21:07 ]
Koledzy mam pytanie, kupiłem dzisiaj filtr paliwa do DS-a 650 średnica przepływu paliwa w starym filtrze miała 0,6mm a ten który kupiłem ma 0,4mm - czy będzie to miało wpływ na pracę pompy paliwa (intensywniejsza praca bo mniej paliwa przepływa przez filtr ?)
Dzięki za szybkie info bo jutro będę chciał montować filtr
|
|