YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - filtr paliwa

Budyniasty - 2014-06-10, 14:16
Temat postu: filtr paliwa
Jakie filtry paliwa polecacie, jakich używacie, jakich unikać? Kupić najtańszy i wymieniać częściej, czy kupić droższy?
witek1965 - 2014-06-10, 15:25

Jak chcesz koniecznie wydać kase to oryginalny produkt Yamahy dostaniesz za 109 zł lub "taki sam" wykonany przez innego producenta za 20-30 zł, wkład papierowy.jakoś uważam, że papierowy jest dokładniejszy od siateczki Unikałbym wszelkich szklanych, karbonowych, czy chromowanych. Po pierwsze nie jest widoczny, a po drugie, koszt pro9dukcji poszedł w obudowę, a nie w jakość papieru filtracyjnego. Regularna wymiana to klucz do sukcesu. Nawet najlepszy filtr się zapcha. Najważniejsze, żeby nie puścił zanieczyszczeń do gaźnika
To tylko moja opinia rzecz jasna.

remol71 - 2014-06-10, 17:40

No i aby średnica króćców się zgadzała :D
Bodzio - 2014-06-10, 18:47

Zgadzam się z przedmówcami. Szkoda przepłacać w tzw ASO. Sam wymieniam i zakupuje w rozsadnej cenie i nic złego się nie dzieje.
duoma - 2014-06-10, 18:57

ja kupuję z netu, kupiłem 3 sztuki i w tym sezonie zamontowałem ostatni w dragu to jest taki filtr - króćce 8mm. W Warszawie na Bródnie tyle samo zapłacisz w sklepie (bez przesyłki) ceny z serwisu nie znam.



Używaj archiwizatora. Bemol

mike79 - 2014-06-11, 20:21

Kupiłem zwykły papierowy do silników benz. z króćcami 6-8mm. Ok 4 pln. w sklepie :)
Działa :brawo:

duoma - 2014-06-11, 21:26

a bez problemu pasował w mocowanie? jeśli tak to rzuć jakąś fotkę, albo coś po czym można będzie znaleźć taki filtr.
mike79 - 2014-06-12, 18:43

Kupiłem taki w sklepie z filtrami i olejami "za rogiem" ;D
http://www.jjmotocykle.pl...wklad-papierowy
elegancko "pasi" pod gumkę tylko obciałem króćce 6mm bo nie potrzebne :)
Kierunek montażu wskazuje strzałeczka.

duoma - 2014-06-12, 19:25

dzięki za info
mike79 - 2014-06-12, 20:15

:dumny:
i tak jak Witek pisał, częstsza wymiana robi robote :)

pawel1236 - 2014-06-12, 21:27

potwierdzam, lepiej tani i częściej wymieniać, bo możesz kupić sobie drogi filtr a zatka się jakimś syfem tylko raz i cały hajs w d... a tak to tania wymiana i po problemie, tym bardziej że nie jest to widoczna część i nie ma co bawić się w ozdóbki.
Druga sprawa to że Drag ma niskie spalanie i nie musi siorbać paliwa z baku robiąc w nim wir, przez to nie wymaga super-ultra sportowo mocnego przepływu w filtrze :>

Syku - 2015-12-22, 19:13

Koledzy pytanko, poznaję sprzęta i wolę dopytać. Gdzie filtr paliwa znajduje się w XVS650 ??
I o co chodzi z tymi krućcami 8mm lub 6mm? to szerokość rurki od filtra paliwa?
Przepraszam jeżeli kogoś bawię tymi pytaniami, ale lepiej wiedzieć i coś zrobić niż nie wiedzieć i robić coś na ślepo i potem żałować że coś się źle zrobiło lub coś pominęło.

remol71 - 2015-12-22, 20:17

Syku napisał/a:
Gdzie filtr paliwa znajduje się w XVS650


Pod zbiornikiem paliwa po lewej stronie przy kraniku. Fi nie pamiętam ale jutro spojrzę, bo mam motocykl rozebrany i z cracked81 będziemy go składać i zrobimy rundę wokół komina. Będę nowe buty testował :D

Syku napisał/a:
Przepraszam jeżeli kogoś bawię tymi pytaniami


Nie wstydź się. Ja na początku pytałem, gdzie jest ssanie :D

Syku - 2015-12-22, 20:24

Ale czy wymiana filtra paliwa wiąże się ze ściągnięciem baku? czy da się wymienić bez ściągania?
HEHEHE, dobre z tym ssaniem (myślę, że kobiety z tym mają problem kiedy potrzeba na ssaniu ruszyć - ehh), miałem kiedyś Trabanta więc na nim się uczyłem (tzn. kiedy ssanie)

remol71 - 2015-12-22, 20:32

Syku napisał/a:
czy wymiana filtra paliwa wiąże się ze ściągnięciem baku?


Wymieniałem przy zdjętym baku, bo inaczej to robota dla ginekologa, a ja po politechnice jestem :D

Syku - 2015-12-22, 21:42

Napisałem w innym temacie zapytanie ale ciężko się ściąga ten bak??

[ Dodano: 2015-12-23, 11:57 ]
remol71 mam kilka pytań. Faktycznie dojście dość kiepskie do filtra ale na "ginekologa" też przejdzie, tak myślę.....
1)- jeżeli na koniec sezonu wypaliłem paliwo z gaźników to w samym filtrze paliwa i przewodach od niego nie powinno być paliwa, gdyż jak zamknąłem kranik to paliwo zostało pociągnięte przez pompę i wypalone aż do samego kranika?
2) - zobaczyłem, że sam filtr paliwa jest włożony w "gumową opaskę" ale czy on jest dodatkowo zakręcony czy w coś wczepiony bo na czymś się trzyma (inaczej by dyndał) i jak pociągnę sam filtr to wyskoczy z jakiegoś zaczepu?
3) - filtr jest stosunkowo mały, jeżeli zamontuję troszkę większy bo nie znajdę takiego samego, to nie będzie to miało znaczenia na pracę pompy i samej pracy maszyny?
Trochę pytań ale myślę że komuś udzielone odpowiedzi mogą pomóc - dziekuję

[ Dodano: 2015-12-24, 09:57 ]
Czy ktoś zna odpowiedzi na powyższe pytania? Będę wdzięczny za udzielenie odp.

[ Dodano: 2016-01-10, 19:21 ]
Koledzy dostałem się do filtra paliwa bez ściągania baku w XVS 650. Co trzeba zrobić:
- kiera max w prawo i odkręcam plastikową osłonę 4 śrubki imbus, która jest na górze cylindra (od koła przedniego)
- po odkręceniu przesuwam osłonę max. w prawo (tam gdzie manetka gazu), da się ją przesunąć tylko 3-4 cm ale to w zupełności wystarczy
- odpinam fajkę od świecy i mam dobry dostęp do filtra paliwa który jest pod bakiem przy kraniku, on jest zaczepiony w gumowej osłonie na metalowym "cycku", można go zsunąć i filtr jest twój
fotki wrzucam dla ułatwienia

http://www.fotosik.pl/zdjecie/41b5f2fd1d7fae77
widać jak plastikowa osłona zrobiła miejsce na dostanie się do filtra

http://www.fotosik.pl/zdjecie/fec31bfe4147a2e9
i mamy filtr

oczywiście jak ktoś ma duże ręce i grubsze paluchy to może mieć problem, mnie operacja kosztowała 20 min. pracy

[ Dodano: 2016-02-12, 21:07 ]
Koledzy mam pytanie, kupiłem dzisiaj filtr paliwa do DS-a 650 średnica przepływu paliwa w starym filtrze miała 0,6mm a ten który kupiłem ma 0,4mm - czy będzie to miało wpływ na pracę pompy paliwa (intensywniejsza praca bo mniej paliwa przepływa przez filtr ?)
Dzięki za szybkie info bo jutro będę chciał montować filtr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group