YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Świece XV 1700, czy tak powinny wygladać.

ksiaze_kluska - 2014-03-24, 11:45
Temat postu: Świece XV 1700, czy tak powinny wygladać.
Szybki ping-pong

tylni garnek:
pl.tinypic.com/r/2ywbegy/8
pl.tinypic.com/r/2447ds7/8

przedni garnek:
pl.tinypic.com/r/2lnd1e9/8
pl.tinypic.com/r/14o11jm/8

za bogato, za biednie, dobrze?

Pirania_LM - 2014-03-24, 14:09

Ociupinkę za bogato, ale jest OK nie grzeb tylko śmigaj ;p
HELLOWEEN - 2014-03-24, 14:28

Przy "zdrowym"spalaniu elektrody powinny mieć ceglasty nalot. Masz za bogatą mieszankę.Można tak śmigać,ale po co przepłacać? Sprawdź regulację i zobacz co ze ssaniem(może się nie domyka). Za bogata mieszanka może być przyczyną"wielu groźnych chorób"np.:przebarwienie kolanek,strzałów w kominy,itp.
remol71 - 2014-03-24, 17:26

Są podobne, więc gary pracują jednakowo. Świece wykręcone po dłuższej trasie, czy po odpaleniu w garażu ?
ksiaze_kluska - 2014-03-24, 18:23

swiece maja 5tys mil, głownie w trasie, wykręcone po przegonieniu po autostradzie na dystansie 100 km
OldDiver - 2014-03-24, 18:35

Przepraszam ale mam pytanie może jako laik, ale one nie są jednakowe. Jedna jest bardziej jasna (porcelanka) od drugiej. Czy to jest OK.
HELLOWEEN - 2014-03-24, 18:50

OldDiver napisał/a:
Przepraszam ale mam pytanie może jako laik, ale one nie są jednakowe. Jedna jest bardziej jasna (porcelanka) od drugiej. Czy to jest OK.


OldDiver to normalne. Każdy cylinder jest zasilany swoim gażnikiem(po to między innymi robi się regulację składu mieszanki i synchro gażników). Bardzo trudno jest ustawić obydwa idealnie tak samo - stąd różnica. Temperatura też odgrywa swoją rolę,ustawienie luzów zaworowych - czynników jest dużo.

powalla - 2014-03-24, 20:03

HELLOWEEN napisał/a:
Każdy cylinder jest zasilany swoim gażnikiem(po to między innymi robi się regulację składu mieszanki i synchro gażników)


Chyba nie w 1700 , bo tam jest jeden gaźnik ;D

HELLOWEEN - 2014-03-24, 20:17

Ok. W kontekście wtrysku też nie,a i tak jak wyjmiesz świece mogą występować różnice w zabarwieniu.

ksiaze_kluska napisał/a:
swiece maja 5tys mil, głownie w trasie, wykręcone po przegonieniu po autostradzie na dystansie 100 km


Czy tak,czy siak za bogaty skład mieszanki.

MIKI - 2014-03-24, 22:59

ksiaze_kluska napisał/a:
swiece maja 5tys mil, głownie w trasie, wykręcone po przegonieniu po autostradzie na dystansie 100 km

Po takiej trasce to powinny być słomkowe, przy prawidłowo ustawionym gaźniku, zalecam ingerencje w gaźnik.
Zaznaczam, że przy RS-ach nie ma złotego środka na regulację, do każdego trzeba podejść indywidualnie...... powodów może być wiele.....
zależności bardzo istotne: wydech - filtr powietrza, gaźnik z bebechami oryginalnymi lub akcesoryjnymi, aby to wszystko zestroić prawidłowo trzeba wiedzy i nieziemskiej cierpliwości......
Coś na ten temat wiem....... ile razy rozbierałem gaźnik by tylko przestawić iglicę o jeden rowek lub podkręcić PMS np. o 1/4 obrotu i tak do znudzenia.
Na forum WRS temat rzeka, polecam......

[ Dodano: 2014-03-24, 23:07 ]
powalla napisał/a:
HELLOWEEN napisał/a:
Każdy cylinder jest zasilany swoim gażnikiem(po to między innymi robi się regulację składu mieszanki i synchro gażników)


Chyba nie w 1700 , bo tam jest jeden gaźnik ;D

Eee tam, Helloween wozi zawsze zapasowy w razie czego to ma dwa :hahaha:

HELLOWEEN - 2014-03-24, 23:15

Cytat:
Eee tam, Helloween wozi zawsze zapasowy w razie czego to ma dwa :hahaha:


Miki nie pisałem tu konkretnie o gaźnikach,tylko o świecach. A że na forum draga jesteśmy,to tak mi się o dwugaźnikowcu z automatu napisało :oops: Z resztą kto by te wszystkie typy motongów spamiętał :nie_wiem: Ja już stary jestem ;D Najważniejsze że świece czarne to "rozstrój" mieszanki i tu się ze mną zgodzisz?

MIKI - 2014-03-24, 23:54

Helloween :terefere: :terefere:
Pewnie, że się zgadzam :pokooj:

ksiaze_kluska - 2014-03-25, 08:48

pozostały mi manewry na iglicy - moge obnizyc o jeden rowek oraz odejmowac podkladki, dysze na bank sa akcesoryjne, mam hypka i longshoty

spalanie na tym ustawieniu mam spoko ~5,5 /100 ale w trasie na spokojnie moge zejsc grubo ponizej 5/100

wemar - 2014-03-25, 09:35

ksiaze_kluska napisał/a:
spalanie na tym ustawieniu mam spoko ~5,5 /100 ale w trasie na spokojnie moge zejsc grubo ponizej 5/100

I tak zostaw. Świece są czyste, bez nagarów - ważny jest osad na ceramice, a nie na wychłodzonym gwincie. Drobny nalot powstał prawdopodobnie przy dojeździe do domu, gdzie większą rolę odgrywa dysza wolnych obrotów i otwory przejściowe, a w tym zakresie zawsze będzie trochę bogato. Różnica między garnkami u mnie też występuje, choć nie w takim stopniu jak u Ciebie.

ksiaze_kluska - 2014-03-25, 11:56

wemar napisał/a:
ksiaze_kluska napisał/a:
spalanie na tym ustawieniu mam spoko ~5,5 /100 ale w trasie na spokojnie moge zejsc grubo ponizej 5/100

I tak zostaw. Świece są czyste, bez nagarów - ważny jest osad na ceramice, a nie na wychłodzonym gwincie. Drobny nalot powstał prawdopodobnie przy dojeździe do domu, gdzie większą rolę odgrywa dysza wolnych obrotów i otwory przejściowe, a w tym zakresie zawsze będzie trochę bogato. Różnica między garnkami u mnie też występuje, choć nie w takim stopniu jak u Ciebie.

jak spojrzałem na swiece to pierwsza myśl, ze jest ok i zmniejszając dawke paliwa na przednim cylindrze już bedzie za ubogo. później pogooglowałem i powstał metlik bo jedni to interpretują ze jest ok inni ze na granicy zbyt ubogiej jeszcze inni ze za bogato (chodzi o przedni garnek)

WITT33 - 2014-03-25, 12:34

Wg mnie jest za ubogo. Możesz mieć za dużą dyszę główną ale na iglicy ja tu widzę pole manewru jeśli interesują Cię osiągi. Tylne świece będą zawsze ciut ciemniejsze gdyż cylinder dostaje bogatszą mieszankę. Przednie świece z jednej strony będą miały tzw księżyc (mocniejsze przebarwienie z jednej strony), jest to normalne.
Uboga mieszanka powoduje przebarwienie kolanek w związku ze wzrostem temperatury natomiast przy bogatej..tak, będą strzały w wydech ale przy zapalaniu a w czasie jazdy to już faktycznie na granicy zalania to też mogą być ale to rzadka sytuacja.
Tak czy siak iglicę możesz podnieść o pół podkładki lub spróbować o jedno całe nacięcie.
Twoje świece nie mają żadnego zabarwienia prawie. Ten czarny osad węglowy na dole może powodować oryginalna dysza główna. Podaj co masz w gaźniku to Ci odpiszę.
Załączam swoje świece, ciemniejsza to oczywiście tył ale już teraz mam bez osadu gdyż był za wysoki poziom paliwa, kolor się nie zmienił tylko nagaru nie ma.
Zobacz że w porównaniu do moich Twoje są białe jak ze sklepu.

wemar - 2014-03-25, 14:08

Witt, ale weź pod uwagę warunki jazdy, po których świece były wykręcone - autostrada i kawałek do domu. Jak wzbogaci po takiej jeździe, to na zwykłej trasce będzie miał zbyt bogato. Ja zostawiłbym to tak, jak jest. Narobi się, a efektu wielkiego nie będzie.
WITT33 - 2014-03-25, 14:47

Zgadza się ale ja mu nie każe wymieniać pilot jeta od wolnych obrotów czy wykręcać śrubki PMS od mieszanki, jak manual Mikuni mówi ustawienie iglicy w zasadzie ma wpływu na spalanie powyżej 65 mil na godzinę a na trasie to on ledwo muska manetkę i cały czas jedzie na pilocie. Jeśli te świece nie nabrały koloru przynajmniej kawy z mlekiem to coś jest nie tak, możemy przyjąć że to jest lekko szarawy nalot czyli po prostu ujdzie ale optimum to to nie jest. Musiałby odkręcić gaźnik i podać wielkość dyszy głównej i producenta oraz ustawienie iglicy ale strzelam że główna dysza jest za duża a na iglicy trzeba wzbogacić żeby złapać kolorek i jednocześnie nie przedobrzyć. Ja zarżnąłem tylne świece dopiero jak ustawiłem niedorzecznie bogatą mieszankę i wtedy miałem spalanie 6.7 litra ale non stop ogień po mieście.
ksiaze_kluska - 2014-03-25, 17:32

jutro zajrze, problemu nie ma bo i tak regulowalem luzy na zaworach i mam bak zdjęty.
do zerkniecia na swiece sklonilo mnie przebarwienie przedniego wydechu po kuracji seafoamem, normalnie psikam w gaznior trzymam na obrotach i co ja pacze, przedni wydech żółknie...:)

dodam, ze na takim ustawieniu jak jest zamknalbym budzik ale jak wskazówka osiagnela 180 nie mialem juz koncepcji na utrzymanie sie na siodle (bez szyby)

tymczasem porownanie swiec z przedniego cylindra i nówki:


[ Dodano: 2014-03-26, 13:24 ]
Dysze:
pilot i starter bez opisu:
[img][/img]
Główna bez opisu:

Iglicy:

ori 837MX-2
Iglica:



6 rowków, zapieta na 2 od góry. Po kupnie moto była zapięta na 4 od góry ale to była masakra. Spalał 7,5/100, odpalał bez ssania i kopcił jak leciwy dieselek.
Jedna podkładka jest na górze druga na dole - czy tak powinno być?
Zmierzyłem iglice i wygląda to tak - długość 62,6mm, średnica na końcu 1,58mm, średnica u góry - tam gdzie kończy się stożek 2,94 mm

pilot powietrza -100 to chyba ori

[ Dodano: 2014-03-26, 17:33 ]
wemar napisał/a:
Witt, ale weź pod uwagę warunki jazdy, po których świece były wykręcone - autostrada i kawałek do domu. Jak wzbogaci po takiej jeździe, to na zwykłej trasce będzie miał zbyt bogato. Ja zostawiłbym to tak, jak jest. Narobi się, a efektu wielkiego nie będzie.


chyba jednak bede musial cos zrobic (tzn wzbogacic) bo w niedziele wsadziłem stare max okopcone swiece i przepalilem ok 15 minut na wolnych obrotach, wyciagam świece ktore przed wsadzeniem byly czarne jak noc (info w przedostatnim poście) i na przednim garnku widze ze izolator zaczał sie oczyszczac. Biały jak snieg to już nigdy sie nie zrobi ale widać to ewidentnie,ze przedni ma mniej paliwa porównując wyjęte stare świece. Uważnie przyjrzałem się portkom i nie widać uszkodzeń. W wolnej chwili zdejmę i dokładnie zlustruję czy przedni garnek nie dostaje lewego powietrza.

WITT33 - 2014-03-26, 22:43

Hej. A więc pilot jet do wolnych obrotów bez oznaczeń to jest 37.5 dynojeta, sprawdź dobrze tą główną dyszę na pewno coś na niej pisze, nie ma bata, dobrze ją oblukaj jaką ma cyferkę.
Masz iglicę i cały zestaw dynojeta i potrzeba znać jaka jest dysza główna bo to ważne ale co do podkładek to tak ma być jak to widać na rysunku ułożone. Teraz sobie daj na 3 zapinkę od góry i tą podkładkę z góry daj na sam spód czyli będziesz miał tak jakby 3 i pół na iglicy. 4 iglica to trochę bogato tzn trochę i nie trochę ale jak moto z usa i zakładali wg instrukcji to dali dynojeta dj200 i w połączeniu z zapinką na 4 to faktycznia masakra. U mnie było to samo. Sama w sobie iglica na 4 zapince to jeszcze nie powód to paniki. Czyli zaczynając od grubego końca iglicy zapinka na 3 potem ten biały plasticzek i 2 metalowe podkładki pod nim na sam spód ;-) i sprawdź jeszcze raz dobrze co pisze na tej grubej dyszy na 100% ma wybity numer albo wsadź jeśli dysponujesz pozostałościami zestawu DJ190 lub DJ185 o ile taką masz...
A jeśli się okaże że wyryte jest na niej DJ200 a nie dysponujesz inną to radzę Ci nie odkręcać manetki na razie do samego końca :-) a na 2 zapince na tej iglicy jeździć nie możesz, to jest za ubogo, za mało paliwa.

ksiaze_kluska - 2014-03-27, 16:28

WITT dzieki za odpowiedź.
W sobote postaram się wyjąc jeszcze raz głowna dysze ale na bank nie było żadnych oznaczeń na niej. Widziałem u kumpla to miał opisane na boku u mnie nic.
Może podać jakieś wymiary?

Co do innych dysz to nie mam niczego tylko to co w gaźniorze :)

WITT33 - 2014-03-27, 17:46

ksiaze_kluska napisał/a:
WITT dzieki za odpowiedź.
W sobote postaram się wyjąc jeszcze raz głowna dysze ale na bank nie było żadnych oznaczeń na niej. Widziałem u kumpla to miał opisane na boku u mnie nic.
Może podać jakieś wymiary?

Co do innych dysz to nie mam niczego tylko to co w gaźniorze :)


Na boku to ma pilot jet opisane, główna ma wyryte od czoła cyferki, musi mieć liczbę wyrytą, popatrz dobrze.

HELLOWEEN - 2014-03-27, 21:08

Witt33 spotkałem sie również z dyszami niewymiarowanymi na korpusach. Zestawy były opisane na pudełkach,a same dysze już nie. Może na taki trafił Książę_Kluska.
WITT33 - 2014-03-28, 10:29

No to chyba że trafił na tzw samoróbkę dorosłego tunera. Wszyscy producenci zestawów do XV oznaczają dyszę. Tak czy siak do 1700 do TEJ iglicy w zakresie 170-175 będziesz bezpieczny, niektórzy widzę ten zakres przekraczają i też jeźdżą no ale są wyjątki. Jak masz wkładki w wydechu to 170-172.5 bez wkładek puste rury dysza główna 175. Poziomu paliwa w gaźniku nie zrusz bo znowu zaczniemy nowy wątek.
A co do takich zestawów nie opisanych na dyszy tylko na pudełku to nie spotkałem się z takimi jeśli są przeznaczone do XV1600/1700 a widziałem wszystkie. To by było niepoważne.

ksiaze_kluska - 2014-03-31, 10:45

Zmierzyłem dyszę główną mam 2,10
WITT33 - 2014-03-31, 16:32

Milimetra rozumiem ? Ja ci nie powiem w milimetrach ale z tego co pamiętam Mikuni oznacza dysze wg przepływu czyli np 170 to 170 cc cieczy na minutę natomiast inni producenci oznaczają wg średnicy. Tak czy siak na pewno prawidłowej nie masz i musisz zakupić coś pewnego w takim zakresie jak pisałem.
ksiaze_kluska - 2014-03-31, 18:51

WITT33 napisał/a:
Milimetra rozumiem ? Ja ci nie powiem w milimetrach ale z tego co pamiętam Mikuni oznacza dysze wg przepływu czyli np 170 to 170 cc cieczy na minutę natomiast inni producenci oznaczają wg średnicy. Tak czy siak na pewno prawidłowej nie masz i musisz zakupić coś pewnego w takim zakresie jak pisałem.


tak jest otwór w dyszy 2,10 mm
z dynojeta którą powinienem mieć do tej iglicy? hypek +longshoty z dbkillerami
co mnie interesuje - żeby moto był dynamiczny ale bez przesady, żeby szedł w miarę równo od biegu jałowego do wyższych obrotów. sporadycznie przy wyprzedaniu osiągam 140, lub gdy lece z kumplem raz do roku to 150/160 jak się da tak poza tym jazda spokojna do max 130km/h
spalanie hmm wiadomo ze lipa jak żre 7/100 ale 6 może być :)

WITT33 - 2014-03-31, 22:29

No rozumiem
Dynojet podaje dla 1700 stage 1 - DJ175 a dla stage 2 DJ200 więc na to zupełnie nie patrz bo ani jedna ani druga nie jest prawidłowa, jeśli masz pudełko dynojeta z pozostałymi dyszami i jest to zestaw dla XV1600 to w środku powinienieś mieć DJ180 i DJ185 - obie będą dobre natomiast jeśli masz zestaw dla 1700 to w środku może nie być w/w dysz i wtedy wkładasz wieksza DJ190 ale ponieważ ona jest bardzo duża to iglica musi być na 3 zapince od góry oraz na samym dole pod nią nie jedna a dwie metalowe podkładki pod tym białym plasticzkiem.
Do tego seryjna dysza do wolnych obrotów 35 rozmiar lub max 37.5.
Podsumowując jeśli jesteś pewien że w ręce masz dysze dynojeta to zakladasz numer w przedziale 180-190 natomiast najlepiej oczywiście posiadać Mikuni 170-172.5 do 1700 silnika i tej iglicy. Jak coś to pytaj.

p.s. już nie pamiętam jaki masz filtr powietrza ale jeśli seryjna puszka (obudowa) to na iglicy nawet na 3 ząbku i nie dwie podkładki tylko jedna metalowa będzie dobrze śmigać. Będziesz sam widział, uniwersalnych ustawień raczej nie ma, ja podałem Ci dobry punkt startowy żeby się nie męczyć.

ksiaze_kluska - 2014-04-01, 13:28

mam hypka z filtrem K&N + V&H longshoty z dbkillerami
WITT33 - 2014-04-02, 11:55

zmierzyłeś i masz dyszę 2,1mm czyli dynojeta 210 jest dużo za duża stąd czarne świece głęboko gdzie wzrok nie sięga a na iglicy masz ubogo. tak przychodzą ustawione motocykle z usa, to jest wg instrukcji, złej instrukcji.
Daj mu paliwa na iglicy 4 zapinka od góry i ogranicz wielkością dyszy tak jak napisałem, maksymalnie dj190 ale dobrze jakbyś miał dj185 lub mikuni 172.5.
Pilota hyperchargery lubią dużego, ja jeździłem nawet na 45, musisz sam wyczuć, kupisz w sklepie Larson potrzebne dysze, celowałbym coś koło 40 dla fajnego spalania i momentu. Przy 45 delikatnie zacząłem już podnosić koło przy startach co nie oznacza że mówię żebyś od razu 45 założył, spróbuj z 40.

artek - 2014-04-02, 13:19

Panowie temat jest tak ciekawy, że powinien zaistnieć nowy post: Modyfikacja i regulacja gaznika w XV 1700 ! !! Co na to Modzi ?? ?
WITT33 - 2014-04-02, 13:49

Hehehe toć przecież mamy na drugim forum roadstar taki temat ;-) a tutaj szybka pomoc :koksik:
artek - 2014-04-02, 15:07

... wiem, że jest ... ale tutaj pusty dział praktycznie dot. XV 1700 a nie Wszyscy są na forum W/R Stara ...
ksiaze_kluska - 2014-04-02, 18:25

tak to wyszło wkleilem zdjecia i tu i tam dyskusja tutaj bardziej konkretna w moim temacie :)

[ Dodano: 2014-04-05, 19:03 ]
czekam na zestaw barona:)

WITT33 - 2014-04-05, 20:16

Najlepszy wybór. Kup od razu u Larsona w Polsce dyszę pilot jet 40.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group