YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Dziwny odg³os przy za³±czaniu zap³onu

Simonides - 2014-03-10, 13:49
Temat postu: Dziwny odg³os przy za³±czaniu zap³onu
Cze¶æ wszystkim !

Dzisiaj piêkna pogoda wiêc postanowi³em rozpocz±æ sezon, jednak Yamaha wydaje z siebie bardzo dziwne odg³osy przy za³±czaniu zap³onu. Za³±czam film:

http://youtu.be/dr1KW5fkzkM

Normalnie po za³±czeniu zap³onu i stacyjki s³ychaæ taki przyjemny b±belkowy odg³os, teraz jest on do¶æ nieprzyjemny :D Mia³em zwarcie w instalacji elektrycznej ale je usun±³em. Rozrusznik krêci bez najmniejszego problemu, aku do³adowane. Motocykl nie odpala, ale wydaje mi siê ¿e gdybym nad nim trochê popracowa³ to by poszed³ (pierwsze odpalenie po zimie, a nie spuszcza³em paliwa z ga¼ników). W ka¿dym razie nie chcia³em krêciæ jak tutaj siê takie cuda dziej±. Za pomoc z góry wielkie dziêki.

Robrob - 2014-03-10, 13:54

wyra¼nie pracuj±ca pompa paliwa bez benzyny, sprawdz czy kranik masz otwarty, albo czy przewód paliwowy jest nie zatkany.
remol71 - 2014-03-10, 13:55

Pompa paliwa pompuje. Jest paliwo w baku ?
witek1965 - 2014-03-10, 14:46

Simonides, to, ¿e nie spu¶ci³e¶ paliwa z ga¼ników nie ¶wiadczy jeszcze o tym, ¿e ono tam jest, parowanie robi swoje. Sprawd¼, czy masz odkrêcony kranik i czy masz wystarczaj±co paliwa w zbiorniku. Potem powtórz ca³a operacje jeszcze raz. I nie baw siê wy³±cznikiem awaryjnym, nie do tego s³u¿y.
Simonides - 2014-03-10, 14:55

No przecie¿ to wy³±czenie to by³o ¿eby pokazaæ, nie mia³em z³ych intencji :)

Wasz podpowiedzi mnie naprowadzi³y i uda³o siê rozwi±zaæ problem - przewód paliwowy by³ nieszczelny z powodu jakiego¶ cia³a obcego. Nie wiem sk±d to siê mog³o wzi±æ. Wszystko jest ju¿ w porz±dku, po usuniêciu problemu Yamaha odpali³a na dotyk.

Dziêki wielkie za pomoc !

witek1965 - 2014-03-10, 15:03

Simonides napisa³/a:
przewód paliwowy by³ nieszczelny z powodu jakiego¶ cia³a obcego.
chyba zatkany ? jakby by³ nieszczelny to paliwo by sie la³o i by¶ poczuj jego charakterystyczny zapach.
Simonides napisa³/a:
Wszystko jest ju¿ w porz±dku
i to cieszy ;D
Radek69 - 2014-03-15, 12:09

witek1965 napisa³/a:
I nie baw siê wy³±cznikiem awaryjnym, nie do tego s³u¿y.


Witek, a do czego s³u¿y wy³±cznik awaryjny ? tzn, ¿e silnik powinno siê tylko kluczykiem wygaszaæ? Pytam bo nie wiem...

fazzi - 2014-03-15, 12:16

Wy³±cznik awaryjny s³u¿y do awaryjnego wy³±czania motocykla :)
mike79 - 2014-03-16, 10:25

fazzi napisa³/a:
Wy³±cznik awaryjny s³u¿y do awaryjnego wy³±czania motocykla :)

Panowie, je¶li mo¿na napiszcie procedure odpalania i gaszenia moto, bo te¿ troszke jestem zdziwiony, ¿e to przycisk awaryjny, jedynie kolor na to wskazuje :nie_wiem:

Merlin - 2014-03-16, 10:43

Prze³±cznik awaryjny zawsze w pozycji za³±czony, u¿ywa siê go na przyk³ad przy przewrotkach (oby nigdy siê nie przyda³) ale jak chcesz nim gasiæ moto to oczywi¶cie mo¿na trzeba tylko pamiêtaæ o nim wiêc nie pisz za tydzieñ, ¿e nie mo¿esz odpaliæ :hahaha:
Gasisz motocykl kluczykiem.

Bakteria77 - 2014-03-16, 11:00

Cytat:
Panowie, je¶li mo¿na napiszcie procedure odpalania i gaszenia moto


kluczyk - stacyjka - prze³±czamy na ON - jak silnik zimny, ssanie - starter
kluczyk na OFF, chowamy do kieszeni i do domu, baru, itp. lol

sq5naz - 2014-03-16, 11:05

Bakteria77 napisa³/a:
Cytat:
Panowie, je¶li mo¿na napiszcie procedure odpalania i gaszenia moto


kluczyk - stacyjka - prze³±czamy na ON - jak silnik zimny, ssanie - starter
kluczyk na OFF, chowamy do kieszeni i do domu, baru, itp. lol


Zapomnia³e¶ o kraniku (jak kto¶ ma). :hahaha:

Bakteria77 - 2014-03-16, 11:05

mój drag ma, ale nie u¿ywam ;D
mike79 - 2014-03-16, 11:06

Merlin napisa³/a:
Prze³±cznik awaryjny zawsze w pozycji za³±czony, u¿ywa siê go na przyk³ad przy przewrotkach (oby nigdy siê nie przyda³) ale jak chcesz nim gasiæ moto to oczywi¶cie mo¿na trzeba tylko pamiêtaæ o nim wiêc nie pisz za tydzieñ, ¿e nie mo¿esz odpaliæ :hahaha:
Gasisz motocykl kluczykiem.

...nie mam pytañ :hahaha: :hahaha:
Dzieki :)

fazzi - 2014-03-16, 11:46

Wy³±czanie kluczykiem ma ta zaletê, ¿e wy³±czamy równie¿ napiêcie na cewkach, gasn± ¶wiat³a i co najwa¿niejsze automatycznie kluczyk trafia do kieszeni.
Motocyklista ma wiele rzeczy do zrobienia po skoñczonej je¼dzie, musi czêsto prê¿yæ miê¶nie i wci±gaæ brzuch bo patrz± laski, ¶ci±gn±æ rêkawice, kask, rozpi±æ kurtkê i ten nat³ok czynno¶ci mo¿e sprawiæ,¿e po wy³±czeniu na tym magicznym czerwonym przycisku zapomnimy o dodatkowym wy³±czeniu kluczykiem zap³onu i odchodz±c zostawimy kluczyki w motocyklu.
Je¶li chodzi o kranik to mam motocykl ponad 6 lat i zakrêca³em go 2 razy gdy musia³em ¶ci±gn±æ bak przy regulacji zaworów.

sq5naz - 2014-03-16, 12:01

Do tego jeszcze odpowiedzi na pytania: jaka pojemno¶æ, ile pali, który rocznik, ile taki kosztuje...

Ja tak¿e zawsze kluczykiem gaszê ca³y interes. Ale widzê, ¿e s± ludzie, którzy robi± zawsze odwrotnie: najpierw awaryjny, a potem stacyjka.

vaaks - 2014-03-16, 12:15

Panowie, po co m³óciæ ponownie ten temat http://yamaha-dragstar.pl...+engine&start=0
My¶lê, ¿e wszystko zosta³o powiedziane .

mike79 - 2014-03-16, 13:43

vaaks napisa³/a:
Panowie, po co m³óciæ ponownie ten temat http://yamaha-dragstar.pl...+engine&start=0
My¶lê, ¿e wszystko zosta³o powiedziane .

Jasne, sorki :oops:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group