|   | 
								YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - Dziwny odg³os przy za³±czaniu zap³onu 
						
												 Simonides - 2014-03-10, 13:49 Temat postu: Dziwny odg³os przy za³±czaniu zap³onu Cze¶æ wszystkim    
 
 
Dzisiaj piêkna pogoda wiêc postanowi³em rozpocz±æ sezon, jednak Yamaha wydaje z siebie bardzo dziwne odg³osy przy za³±czaniu zap³onu. Za³±czam film:
 
 
http://youtu.be/dr1KW5fkzkM
 
 
Normalnie po za³±czeniu zap³onu i stacyjki s³ychaæ taki przyjemny b±belkowy odg³os, teraz jest on do¶æ nieprzyjemny    Mia³em zwarcie w instalacji elektrycznej ale je usun±³em. Rozrusznik krêci bez najmniejszego problemu, aku do³adowane. Motocykl nie odpala, ale wydaje mi siê ¿e gdybym nad nim trochê popracowa³ to by poszed³ (pierwsze odpalenie po zimie, a nie spuszcza³em paliwa z ga¼ników). W ka¿dym razie nie chcia³em krêciæ jak tutaj siê takie cuda dziej±. Za pomoc z góry wielkie dziêki.
												 Robrob - 2014-03-10, 13:54
  wyra¼nie pracuj±ca pompa paliwa bez benzyny, sprawdz czy kranik masz otwarty, albo czy przewód paliwowy jest nie zatkany.
												 remol71 - 2014-03-10, 13:55
  Pompa paliwa pompuje. Jest paliwo w baku ?
												 witek1965 - 2014-03-10, 14:46
  Simonides, to, ¿e nie spu¶ci³e¶ paliwa z ga¼ników nie ¶wiadczy jeszcze o tym, ¿e ono tam jest, parowanie robi swoje. Sprawd¼, czy masz odkrêcony kranik i czy masz wystarczaj±co paliwa w zbiorniku. Potem powtórz ca³a operacje jeszcze raz. I nie baw siê wy³±cznikiem awaryjnym, nie do tego s³u¿y.
												 Simonides - 2014-03-10, 14:55
  No przecie¿ to wy³±czenie to by³o ¿eby pokazaæ, nie mia³em z³ych intencji   
 
 
Wasz podpowiedzi mnie naprowadzi³y i uda³o siê rozwi±zaæ problem - przewód paliwowy by³ nieszczelny z powodu jakiego¶ cia³a obcego. Nie wiem sk±d to siê mog³o wzi±æ. Wszystko jest  ju¿ w porz±dku, po usuniêciu problemu Yamaha odpali³a na dotyk. 
 
 
Dziêki wielkie za pomoc   
												 witek1965 - 2014-03-10, 15:03
 
  	  | Simonides napisa³/a: | 	 		  |  przewód paliwowy by³ nieszczelny z powodu jakiego¶ cia³a obcego. | 	   chyba zatkany ? jakby by³ nieszczelny to paliwo by sie la³o i by¶ poczuj jego charakterystyczny zapach. 
 
 	  | Simonides napisa³/a: | 	 		  | Wszystko jest ju¿ w porz±dku | 	   i to cieszy    
												 Radek69 - 2014-03-15, 12:09
 
  	  | witek1965 napisa³/a: | 	 		  | I nie baw siê wy³±cznikiem awaryjnym, nie do tego s³u¿y. | 	  
 
 
Witek, a do czego s³u¿y wy³±cznik awaryjny ? tzn, ¿e silnik powinno siê tylko kluczykiem wygaszaæ? Pytam bo nie wiem...
												 fazzi - 2014-03-15, 12:16
  Wy³±cznik awaryjny s³u¿y do awaryjnego wy³±czania motocykla   
												 mike79 - 2014-03-16, 10:25
 
  	  | fazzi napisa³/a: | 	 		  Wy³±cznik awaryjny s³u¿y do awaryjnego wy³±czania motocykla    | 	  
 
Panowie, je¶li mo¿na napiszcie procedure odpalania i gaszenia moto, bo te¿ troszke jestem zdziwiony, ¿e to przycisk awaryjny, jedynie kolor na to wskazuje   
												 Merlin - 2014-03-16, 10:43
  Prze³±cznik awaryjny zawsze w pozycji za³±czony, u¿ywa siê go na przyk³ad przy przewrotkach (oby nigdy siê nie przyda³) ale jak chcesz nim gasiæ moto to oczywi¶cie mo¿na trzeba tylko pamiêtaæ o nim wiêc nie pisz za tydzieñ, ¿e nie mo¿esz odpaliæ    
 
Gasisz motocykl kluczykiem.
												 Bakteria77 - 2014-03-16, 11:00
 
  	  | Cytat: | 	 		  | Panowie, je¶li mo¿na napiszcie procedure odpalania i gaszenia moto | 	  
 
 
kluczyk - stacyjka - prze³±czamy na ON - jak silnik zimny, ssanie - starter
 
kluczyk na OFF, chowamy do kieszeni  i do domu, baru, itp.    
												 sq5naz - 2014-03-16, 11:05
 
  	  | Bakteria77 napisa³/a: | 	 		   	  | Cytat: | 	 		  | Panowie, je¶li mo¿na napiszcie procedure odpalania i gaszenia moto | 	  
 
 
kluczyk - stacyjka - prze³±czamy na ON - jak silnik zimny, ssanie - starter
 
kluczyk na OFF, chowamy do kieszeni  i do domu, baru, itp.     | 	  
 
 
Zapomnia³e¶ o kraniku (jak kto¶ ma).    
												 Bakteria77 - 2014-03-16, 11:05
  mój drag ma, ale nie u¿ywam    
												 mike79 - 2014-03-16, 11:06
 
  	  | Merlin napisa³/a: | 	 		  Prze³±cznik awaryjny zawsze w pozycji za³±czony, u¿ywa siê go na przyk³ad przy przewrotkach (oby nigdy siê nie przyda³) ale jak chcesz nim gasiæ moto to oczywi¶cie mo¿na trzeba tylko pamiêtaæ o nim wiêc nie pisz za tydzieñ, ¿e nie mo¿esz odpaliæ    
 
Gasisz motocykl kluczykiem. | 	  
 
...nie mam pytañ        
 
Dzieki   
												 fazzi - 2014-03-16, 11:46
  Wy³±czanie kluczykiem ma ta zaletê, ¿e wy³±czamy równie¿ napiêcie na cewkach, gasn± ¶wiat³a i co najwa¿niejsze automatycznie kluczyk trafia do kieszeni.
 
Motocyklista ma wiele rzeczy do zrobienia po skoñczonej je¼dzie, musi czêsto prê¿yæ miê¶nie i wci±gaæ brzuch bo patrz± laski, ¶ci±gn±æ rêkawice, kask, rozpi±æ kurtkê i ten nat³ok czynno¶ci mo¿e sprawiæ,¿e po wy³±czeniu na tym  magicznym czerwonym przycisku zapomnimy o dodatkowym wy³±czeniu kluczykiem zap³onu i odchodz±c zostawimy kluczyki w motocyklu.
 
Je¶li chodzi o kranik to mam motocykl ponad 6 lat i zakrêca³em go 2 razy gdy musia³em ¶ci±gn±æ bak przy regulacji zaworów.
												 sq5naz - 2014-03-16, 12:01
  Do tego jeszcze odpowiedzi na pytania: jaka pojemno¶æ, ile pali, który rocznik, ile taki kosztuje...
 
 
Ja tak¿e zawsze kluczykiem gaszê ca³y interes. Ale widzê, ¿e s± ludzie, którzy robi± zawsze odwrotnie: najpierw awaryjny, a potem stacyjka.
												 vaaks - 2014-03-16, 12:15
  Panowie, po co m³óciæ ponownie ten temat http://yamaha-dragstar.pl...+engine&start=0
 
My¶lê, ¿e wszystko zosta³o powiedziane .
												 mike79 - 2014-03-16, 13:43
  
 
Jasne, sorki    
												 
					 | 
				 
			 
		 |