|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - Zmiana geometrii przedniego zawieszenia.
F.I.P. Berek - 2014-03-09, 12:37 Temat postu: Zmiana geometrii przedniego zawieszenia. Narazie czysto teoretycznie - na aftermarketowym rynku dostepne sa polki zmieniajace kat przedniego zawieszenia. Zmiana kata to zmiana geometrii, a co za tym idzie wlasnosci jezdnych. Drag prowadzi sie dobrze mimo, ze wielkosc wyprzedzenia wynosi okolo 17-18 cm ( dane przyblizone wynikajace ze szkicu) co stanowi okolo 11 procent rozstawu osi. Teoria mowi, ze najlepsza sterownosc dla tego typu motocykli uzyskuje sie przy wyprzedzeniu ok. 10 cm, czy 7,5 proc. rozstawu osi (jak dobrze pamietam z dawnych lat).
W planach (narazie nie wiem jak odleglych) mam zmiane polek na szerokie (aby wygospodarowac miejsce na czterotloczkowy zacisk hamulca) i w tym momencie do wyboru mam zestawy ze zmienionym katem. Z obliczen wynika, ze zmiana o 3 stopnie w stosunku do oryginalu daje parametry najbardziej zblizone do optimum ( wyprzedzenie ok 11cm - prawie 7 proc. rozstawu).
Interesuje mnie czy ktos jezdzi na jakims modyfikowanym przodzie i jakie sa odczucia w praktyce. Ew. uwagi mile widziane.
HELLOWEEN - 2014-03-09, 12:47
Berek nie wiem czy u nas ktoś ma wysunięty przód.Natomiast na forum Virago jest parę sprzętów z przodem AMG. Może tam zapytaj?
F.I.P. Berek - 2014-03-09, 12:50
Dodam, ze w rozpatrywanej opcji, przy zastosowaniu oryginalnego widelca, kolo wysuwa sie do przodu o jakies 4 cm i jednoczesnie przod motocykla obniza sie o ok.3-4 cm.
[ Dodano: 2014-03-09, 12:56 ]
Helloween
nie wiem, czy dobrze kojarze,ze AMG to b.radykalnie nachylenia i dlugosci redukujace wyprzedzenie nawet do ujemnych wartosci ( do jazdy to niezbyt dobre ) .
HELLOWEEN - 2014-03-09, 14:14
F.I.P. Berek napisał/a: | [ Dodano: 2014-03-09, 12:56 ]
Helloween
nie wiem, czy dobrze kojarze,ze AMG to b.radykalnie nachylenia i dlugosci redukujace wyprzedzenie nawet do ujemnych wartosci ( do jazdy to niezbyt dobre ) . |
Wiem FIP,ale AMG robi też krótsze widelce i mniej nachylone półki. Może ktoś tam ma takie. Nie zgłębiałem tematu. Mi marzy się klasyczny trapez,lekko wysunięty do przodu. Zaznaczam lekko,nie jakieś monstrum rodem ze Szwecji.
F.I.P. Berek - 2014-03-09, 18:46
Helloween
trapez czy springer ?
Konkretnie chodzi mi o odczucia dotyczace prowadzenia po zmianie geometrii w dragstarze, bo jak w ogole sie prowadzi z dluzszym przodem to ja wiem... Za dawnych czasow obracalem sie w takim gronie, ze jak nie miales zawieszenia 1,5 m to gadac z toba nie chcieli...
HELLOWEEN - 2014-03-09, 20:18
Berek stare dobre czasy Miałem Avoszczaka z przedłużanym przodem. Półki dorabiali mi w Ursusie.
Co do przodu to wolałbym springera,ale trapez też ładny. Tylko trzeba go ładnie zrobić.
F.I.P. Berek - 2014-03-09, 20:59
Pytalem trapez czy springer, bo trapez ma kiepska sterownosc ( bo duza masa mocno wysunieta przed os glowki ramy ) - mozna to nieco obejsc, ale w klasycznej wersji to sie nie sprawdzalo i dlatego zaniechano tych rozwiazan. Ale co prawda to prawda mozna go ladnie zrobic...
HELLOWEEN - 2014-03-09, 21:12
Widziałem parę trapezów przepięknie wykonanych i wkomponowanych w całość motka. Z grawerką i intarsjami włącznie. Zrobię sobie coś takiego jak już na emeryturce będę. Mam parę projektów które mi po głowie od dawna chodzą. Ale jak to zwykle bywa - brak czasu,funduszy... Na razie drapię się po głowie jak dalej z Mockiem i nieśmiało sam siebie zapytuję kiedy na 2oo znowu siądę...eeech
F.I.P. Berek - 2014-03-09, 22:04
Hm, wiem jak to jest - checi i plany, a zycie swoje... Ja costam juz dlubie, moze do emerytury bedzie . W kazdym razie oby Ci sie spelnilo.
|
|