|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - Włacznik Lightbar i podświetlenia kierunków
Karolus - 2014-03-01, 19:34 Temat postu: Włacznik Lightbar i podświetlenia kierunków Dziś zrobiłem coś takiego jak w załączniku, zainspirowany osobnym "gadżetem" za kilka stówek do kupienia. Ja zrobiłem sam. Wrażenie bezcenne - koszt to czas i 2x4zł włącznik mini na 220v
Pełny obaw że zniszczę chromik zabrałem się do pracy....
Jak się podoba?
Jak widać rany po pilniku...
Tylko sobie ryskę zrobiłem przy tym lewym pilniczkiem Ale może jakoś zetrę
I mam pytanie z innej beczki. Ściągnąłem tylny błotnik. Pod spodem kropki "rudej" Pomyślałem wyczyścić, podkład reaktywny, barankiem i wtedy pod kolor albo baranek szary bo moja szara...
Co o tym myślicie?
Pozdrawiam
Pirania_LM - 2014-03-01, 20:00
Sprytne, a co rozumiesz przez podświetlenie kierunkowskazów ?
Ps. w oryginale obudowa nie jest chromowana, ale nie mam pewności, czy czasem nie jest pokryta klarem, jeśli nie, to możesz śmiało spolerować tą rysę
Karolus - 2014-03-01, 20:08
Pirania_LM napisał/a: | Sprytne, a co rozumiesz przez podświetlenie kierunkowskazów ? |
Podświetlenie kierunków w wersji amerykańskiej u nas nie dozwolone - żarówka dwuwłóknowa.
Miśki stoją? BAM - kierunki nie świecą ciągle...
A tak poza tym drugi włącznik może służyć do wszystkiego, co będę chciał włączyć
Pirania_LM - 2014-03-01, 20:13
Jak dla mnie trochę to abstrakcyjne. Włącznik LB jak najbardziej sensowny, ale podświetlenie kierunków bezsensowne, no ale to Twój motocykl i Tobie ma się podobać
HELLOWEEN - 2014-03-01, 20:14
Pomysł dobry,tylko czy pomyślałeś o zabezpieczeniu przed wodą? Te włączniczki dałbym na klej,albo silikon. Wsuwki kabli na rurki termokurczliwe.
Karolus - 2014-03-01, 20:16
HELLOWEEN napisał/a: | Pomysł dobry,tylko czy pomyślałeś o zabezpieczeniu przed wodą? Te włączniczki dałbym na klej,albo silikon. Wsuwki kabli na rurki termokurczliwe. |
Od środka jest zabezpieczone sylikonem, a wsuwki? Hmm... wolałem luty i termokurczliwe też są
Drugi włącznik docelowo może służyć do czego tylko będę potrzebował...;)
artek - 2014-03-01, 20:22
... pomysł sensowny, jeżdżę z "palącymi" się kierunkami od dwóch (odkad mam Radka) i nikt z tego powodu mnie nie zatrzymał ... z przeglądem równiez nie było problemów ... więc ...
Karolus - 2014-03-01, 20:26
I OK, zrobiłem se dwa - przyda się...
Pirania_LM - 2014-03-01, 20:26
artek, wyraziłem tylko swoją opinię, o którą zresztą autor prosił, na moje może sobie zainstalować baloniki i "hello kiti" jeśli mu się to podoba
Radio - 2014-03-01, 20:44
Karolus napisał/a: |
Od środka jest zabezpieczone sylikonem.... |
Fabrycznie nie są zabezpieczone niczym ze względu na zastosowanie tzw. "wewnątrz", więc chyba że sam wypełniłeś jakąś silikonową pastą.
Karolus - 2014-03-01, 20:48
Radio napisał/a: | Karolus napisał/a: |
Od środka jest zabezpieczone sylikonem.... |
Fabrycznie nie są zabezpieczone niczym ze względu na zastosowanie tzw. "wewnątrz", więc chyba że sam wypełniłeś jakąś silikonową pastą. |
No ja, ja Zdaję sobie sprawę że trzeba zabezpieczyć przed wilgocią...
HELLOWEEN - 2014-03-01, 20:52
Właśnie teraz w trakcie czytania mnie olśniło. Zapytałem czy nie myśli o wklejeniu w celu zabezpieczenia przed wodą. A co z samymi wyłącznikami. Są to (jak Rado słusznie zauważył) wyłączniki stosowane wewnątrz pomieszczeń,czyli w ogóle nie zabezpieczone na wpływy atmosferyczne. Dostająca się do nich woda może powodować zwarcia.
Karolus - 2014-03-01, 21:01
OK, to powiedzcie mi że tutaj ekstra są wodoszczelne i zwarcia nie zrobią...
Chciałem się pochwalić inwencją twórczą a tu jak nie potrzebne do kierunków a i to złe i działać nie będzie bo wilgoć...
Nie ważne... Jak ktoś napisał - "mój motor, moje "hello kitty""
Myślałem że jak ktoś nie ma "funduszy" za bardzo to lekkim kosztem i własną pracą może coś stworzyć... A ja mu pomysł poddam...
Radio - 2014-03-01, 21:13
Karolus, nie ma powodów do urazy czy też boczenia się ponieważ wielu przerabiało podobne tematy i podpowiadają na co patrzeć, co zrobić żeby było dobrze, ot co... a czy komuś podoba się lub nie podoba to już inna "mańka"
lenio - 2014-03-01, 21:17
Karolus pomysł zajebisty , napewno zastosuje w moim Radku od light barów bo świecą ciągle, a nawet jesli zrobi zwarcie to najwyzej będą świecić non stop
Pirania_LM - 2014-03-01, 21:19
"precz, wynocha, ja mam focha"...kolego, nie obrażaj się, bo nikt nie chce Ciebie tu krytykować. Zapytałeś o nasze zdanie i takie wyrażamy. Nikt nie napisał Ci, że jesteś porąbany i masz pomysły z dupy. Fajnie, że coś kombinujesz i robisz i to Ci się chwali, jednak nie żądaj/wymagaj od nas, byśmy wpadali w hurra optymizm i wysyłali Ci kwiaty i laurki. Sam napisałeś ;
Karolus napisał/a: | ...Jak się podoba?...Co o tym myślicie? |
Więc piszemy, jak nam się podoba i co o tym myślimy. Wybacz, jeśli nasze uwagi nie są zgodne z Twoimi oczekiwaniami, a jeśli tak jest, to więcej nie zadawaj takich pytań
vaaks - 2014-03-01, 21:20
Karolus, chłopie, nie musisz się unosić. To jest forum i każdy ma prawo wnieść swoje uwagi nie po to, aby ci dowalić, ale ludzie mają swoje spojrzenie na temat i je wyrażają. Wyrażę i ja, sam lubię pomajsterkować, wychodzi to raz lepiej raz gorzej, ale pomysł masz fajny - podoba mi się. I faktycznie problem wodoszczelności wyłączników jest ważny, aby nie dochodziło do zwarcia. To po primo, a po drugie primo zastanawiam się czy da się to upchać z bebechami - czy jest wystarczająca ilość miejsca? Jak rozwiążesz problem wodoszczelności, to sam chętnie skorzystam z pomysłu.
tomboj - 2014-03-01, 21:28
Zrób i wklej zdjęcie z boku. Wycięcia na przełączniki są na wypukłej powierzchni. Mam wrażenie, że przełączniki będą się słabo trzymać obudowy i za bardzo odstawać.
Karolus - 2014-03-01, 21:40
Za bardzo nie są wypukłe, starałem się na linii właśnie dolnej gdzie potem schodzi załamanie. Pilnikiem jest tak komfortowo, że można tyle spiłować że będzie "ciasno". Przykładem są akcesoria które podałem wyżej - ale trzeba sobie kupić i dać parę groszy.
W środku jest płytka czarna, która jest przykręcona na dwie śruby. Płytka jest z dziurami na przewody - przez nie można poprowadzić (cztery otwory). Po ściągnięciu tej płytki widok jak na pierwszym zdjęciu - tam coś może montowali że tak przygotowane? Starałem się więc tak upchać że wyszło jak wyszło.
Co do przewodów i grubości włącznika to pasuje idealnie - nie opiera się o kierownice itp.
Wydaje mi się że jak ktoś lubi majsterkować i ma chwile czasu to niech próbuje.
Na uwagę tylko zwraca jedna rzecz - PRZY ROZBIERANIU ZABEZPIECZYĆ CZERWONY PRZYCISK GASZENIA - MOŻE SIĘ ROZPAŚĆ JAK MI I SZUKANIE I SZUKANIE BLASZEK I SPRĘŻYNEK...
Co do urazy to nie obrażam się bez powodów i tutaj też się nie obraziłem, lecz odniosłem wrażenie jakie odniosłem.
HELLOWEEN - 2014-03-01, 23:31
Karolus przecierasz drogę w tym temacie,więc wszyscy starają się pomóc żeby inni nie popełniali już ewentualnych błędów prototypu. Jeżeli jakaś uwaga z mojej strony była nie na miejscu,to sorry .
Miron - 2014-03-01, 23:40
Karolus, spodobało mi się to co zrobiłeś, bo sam chciałem wydać jakieś 300 na przełączniki. Gratuluję pomysłu i proszę o jakieś wytyczne na PW.
Karolus - 2014-03-02, 10:02
HELLOWEEN napisał/a: | Karolus przecierasz drogę w tym temacie,więc wszyscy starają się pomóc żeby inni nie popełniali już ewentualnych błędów prototypu. Jeżeli jakaś uwaga z mojej strony była nie na miejscu,to sorry . |
Ta wszystko gra. Dziwi mnie jednak fakt że ktoś nawet nie pomyślał o takim rozwiązaniu a i jest tam miejsce jak widać nawet na 2 włączniki.
Z montażem jednego poziomo też nie ma najmniejszego problemu...
Merlin - 2014-03-02, 10:31
Pomysł zaprawdę świetny, przełączniki ergonomiczne "pod palec", tylko jak z wodoodpornością zastosowanych przez Ciebie przełączników?
OldDiver - 2014-03-02, 11:01
Wodoodporność - już to kiedyś było. Woda (deszczówka) ma właściwości praktycznie izolacyjne. Nie woda robi zwarcia tylko wilgotny bród. W okolicach Przemyśla ma bardziej izolacyjne niż na Górnym Śląsku. Prędzej się styki po jakimś czasie od ewentualnej wilgoci zafajdają - a od czego jest słynne WD40.
petermajster - 2014-03-02, 11:16
za innowacyjność.
I ja ten temat teraz zgłębiałem i jednak zdecydowałem się na ten przełącznik
zbudowany na takich samych włącznikach co ty wykombinowałeś, jestem przeciwnikiem wiercenia i dziurawienia oryginalnych elementów.
Rozmawiałem z producentem tych włączników i nie są one wodoszczelne ale on je ma już parę sezonów i nie ma z tym problemów, woda wpada i wypada. Oryginalne przełączniki też nie są wodoszczelne ale mają nie porównywalnie większe styki. W najgorszym wypadku będzie trzeba wymieniać same włączniki jak styki skorodują ( koszt 2 x 4 zł jak pisałeś).
Wadą tych włączników jest ich mała wielkość, trudno będzie w rękawiczce włączyć odpowiedni włącznik nie włączając od razu obydwu, zwłaszcza u ciebie ponieważ zamontowałeś je jeden za drugim ( patrząc od nadgarstka ) ale to wyjdzie w praniu
burza - 2014-03-02, 11:24
Pirania_LM napisał/a: |
"precz, wynocha, ja mam focha"...kolego, nie obrażaj się, bo nikt nie chce Ciebie tu krytykować. |
Karolus, masz Swój pomysł i go realizujesz, i jest dobrze...
Trzymam kciuki
I specjalnie dla Ciebie http://www.youtube.com/watch?v=TXLPHRZyny4
Merlin - 2014-03-02, 11:50
petermajster napisał/a: |
I ja ten temat teraz zgłębiałem i jednak zdecydowałem się na ten przełącznik
Obrazek
|
A kto je produkuje? Kolega Klusek? ewentualnie gdzie kupiłeś?
petermajster - 2014-03-02, 11:58
Merlin napisał/a: | petermajster napisał/a: |
I ja ten temat teraz zgłębiałem i jednak zdecydowałem się na ten przełącznik
Obrazek
|
A kto je produkuje? Kolega Klusek? ewentualnie gdzie kupiłeś? |
Tym razem nie klusek.
Przełączniki, peducent z Piaseczna pod Warszawą
Wykonanie i estetyka super, jedyną wadą jaką ja zauważyłem to mały rozmiar włączników.
Ja zamontowałem z prawej strony w miejsce oryginalnej obejmy pompy hamulcowej.
Fotki przełącznika
Teraz powinno być OK.
Jak widać występuje również w wersji czarnej matowej.
Merlin - 2014-03-02, 12:07
Dzięki.
Popraw proszę link do fotek bo nie działa.
Karolus - 2014-03-02, 13:07
Ale wielkość przełącznika jest taka sama jak w dedykowanym zestawie gotowcu. Poza tym jeżeli już coś się zepsuje (po paru latach bo nie wierze że tak woda hulać będzie) to po prostu rozkręcam i wymieniam na nowe.
Ja też nie jestem zwolennikiem ingerencji w oryginalne rzeczy, jednakże LB są wyposażeniem dodatkowym i wedle mojej opinii potrzebują włącznika w jak najbardziej dostępnym i wygodnym miejscu. Do tego są dedykowane włączniki, jednakże jeżeli znalazłem miejsce że można wsadzić to czego nie.
Co do rękawicy wielkość włącznika jest na tyle duża, że nie ma problemów. A jak zauważyliście odległość jednego od drugiego jest u mnie większa - nie myślałem o tym ale mi się udało, teraz to odległość jeszcze bym zwiększył - a i tak jest dobrze.
Ale przy montażu jak u mnie trochę czasu i jeszcze więcej cierpliwości potrzeba - za szybko to dziury za duże zrobić można i będzie wylatać
witek1965 - 2014-03-02, 13:53
Karolus napisał/a: | Chciałem się pochwalić inwencją twórczą | i bardzo dobrze. I za inwencje twórczą i wykonanie, ale się tak nie obrażaj, bo koledzy podpowiadają dobrze i nie w celu stłamszenia Twojej inicjatywy. Taki tani włącznik, można zapewne zastąpić innym, wodoszczelnym, niewiele droższym, a pomysł nadal będzie Twój. Kwestia, czy potrzebny, czy nie to już inna sprawa. Ty chcesz wyłączać kierunki i lightbary, kto inny zastosuje do czego innego. Jak dla mnie miodzio.
Kable muszą się zmieścić, bo w wersji europejskiej w tym miejscu jest włącznik świateł. Jak ktoś chce mieć jeden włącznik, tylko do lightbarów to można przecież założyć 1, na dodatek okrągły, więc o wiele mniej pracy. Wystarczy dobrać odpowiednie wiertło i po problemie. .
Kawał dobrej roboty kolego.
[ Dodano: 2014-03-02, 14:09 ]
petermajster, to co pokazałeś już się skończyło. To była wyprzedaż i nie mają. Ale też ładne wykonanie. Powinni mieć w dwóch wariantach : na 1 i na 2 . Cena delikatnie wygórowana, zwłaszcza z przesyłka za jedyne 25 zeta, no, ale co dla naszych gwiazdek jest tanie ?
Merlin - 2014-03-02, 14:21
Może Kolega Klusek zrobi podobna obudowę?
F.I.P. Berek - 2014-03-02, 14:25
Nie jestem pewien czy dokladnie do takich przelacznikow , ale sa jakies zabezpieczenia przed woda - niezbyt piekne; tez budzetowka ( ale sa ).
http://www.multielektroni...147-1-1409.html
wemar - 2014-03-02, 14:57 Temat postu: Re: Włacznik Lightbar i podświetlenia kierunków
Karolus napisał/a: | Pełny obaw że zniszczę chromik zabrałem się do pracy....
|
Gratulacje zdolności manualnych i pomysłu.
Moim zdaniem, ale nie muszę mieć racji, przy krawędziach mogło zostać nadwyrężone przyleganie chromu do bazy. Daj znać za jakiś czas (np. za rok) czy chrom nie zaczął się łuszczyc przy otworach. Nie mówię, że ma odłazić i się łuszczyć - po prostu jestem ciekaw.
Pirania_LM - 2014-03-02, 15:00
wemar, a jesteś pewien, że na obudowach jest chrom ? bo wydaje mi się, że tam jest polerowany metal pokryty klarem.
wemar - 2014-03-02, 15:12
Czy jest, czy nie, tego nie wiem. Opieram się na słowach kolegi, które zacytowałem. U mnie jest chrom, ale ja nie mam DS'a.
Pirania_LM - 2014-03-02, 15:20
W DS nie ma w oryginale chromu na obudowach przełączników. Kilku z nas wprawdzie je ma ( m.in ja ), ale to nasz inwencja i wykonanie m.in Marsinusa
teper - 2014-03-02, 15:36
przełączniki o których pisał petermajster produkuje mój znajomy i to jego strona:
http://smwproject.com/akcesoria-motocyklowe/
nie są tanie ale jak napisał Witek1965 co jest tanie do motocykla ?
najtańsze jest chyba paliwo
witek1965 - 2014-03-02, 16:19
Pirania_LM napisał/a: | bo wydaje mi się, że tam jest polerowany metal pokryty klarem. | Nie wydaje ci się, to jest polerowane aluminium, ale bez lakieru.
Podobnie jak Ty, mam chromowane w tym samym źródle, i być może byłem prekursorem w tej kwestii na forum, przecierając szlak. Wstępnie sam polerowałem przed wysyłką . Wprawne oko Marsinusa wykryło braki i zostały elementy poprawione na cacy. Chromowane wyglądają miodnie. Lakierem są pokryte natomiast lagi. Warstwę tą zdejmował Vaaks metodą chemiczno-mechaniczną, potem polerka i warstwa teflonu i wyglądają jak nowe.
petermajster - 2014-03-02, 19:22
witek1965 napisał/a: | petermajster, to co pokazałeś już się skończyło. To była wyprzedaż i nie mają. |
Trzeba troszkę poczekać i będą nowe, są na etapie produkcji.
witek1965 napisał/a: | Nie wydaje ci się, to jest polerowane aluminium, ale bez lakieru. |
A ja jak swoje szykowałem do chromu to usuwałem lakier bezbarwny
witek1965 - 2014-03-02, 19:31
petermajster, wersja USA czy europejska ?
[ Dodano: 2014-03-02, 19:31 ]
odnośnie tego lakieru
Karolus - 2014-03-02, 19:36
Szczerze laickim ale troszkę mającym pojęcie zdaniem odpowiem, że u mnie na 99% jest polerowane aluminium bez klaru.
Wnioskuję po tym, że piłując pilnikiem widziałbym odchodzący chrom czy klar.
Za brzydka powierzchnia na chrom, rysę co zrobiłem to nie w klarze i na krawędzi piłowania też nie widać klaru.
Więc mogę potwierdzić że polerowane aluminium.
A ten kondon "budżetowy" raczej mi nie podchodzi, w ogóle nie lubię gumek
Wolę wymienić przełączniki niż gumkę założyć
metro - 2014-03-02, 19:45
witek1965 napisał/a: | petermajster, wersja USA czy europejska ?
[ Dodano: 2014-03-02, 19:31 ]
odnośnie tego lakieru |
Petermajster ma wersję USA.
witek1965 - 2014-03-02, 19:50
ja też. Więc jak to jest z tym klarem ? U mnie ie było na 100% podobnie jak na klamkach czy reszcie. Jedynie pompa hamulcowa pomalowana jakimś badziewiem.
Karolus - 2014-03-02, 19:53
U mnie pompa w chromie tylko górne wieko. Klamki i reszta jak pisałem - jak dla mnie polerowane aluminium.
metro - 2014-03-02, 19:58
A co do tych wyłaczników o których pisał petermajster - porównywałem je z tymi co robi Klusek:
http://www.vbike.eu/photogallery.php?photo_id=62
Te od Kluska są na pewno solidniejsze i podobno wodoodporne, ale maja dwie wady - kosztują 300 zł i jak dla mnie mają za duże gabaryty.
Z kolei te z linku petermajstra są ciut przymałe. No i nie wiadomo jak będzie z wytrzymałością. Ale za to można je użyć jako obejmy pompy hamulca i wtedy sie dość ładnie komponują z całością.
witek1965 - 2014-03-02, 20:08
teper, skoro to Twój znajomy, to zapytaj jak by widział opcję z jednym, ale większym przełącznikiem. Wersja przykręcana do pompy hamulcowej.
petermajster - 2014-03-02, 20:42
witek1965 napisał/a: | petermajster, wersja USA czy europejska ?
[ Dodano: 2014-03-02, 19:31 ]
odnośnie tego lakieru |
Wersja USA.
Jak szykowałeś do chromu to od razu użyłeś papieru ściernego??
Jeśli tak to mogłeś lakieru nie zauważyć.
Moje przygotowania wyglądały tak:
1. Kąpiel w płynie hamulcowym.
( całkiem nie potrzebnie i cały lakier i tak nie zszedł więc musiałem zeszlifować go grubym papierem.)
2. Papier 80
3. papier 200
4. papier 800
5. papier 1200-1500 ( nie pamiętam )
6. polerowanie
witek1965 napisał/a: | teper, skoro to Twój znajomy, to zapytaj jak by widział opcję z jednym, ale większym przełącznikiem. Wersja przykręcana do pompy hamulcowej. |
Ciekawy pomysł, godny rozważenia.
teper - 2014-03-02, 21:13
zapytam
witek1965 - 2014-03-02, 21:16
petermajster napisał/a: | Jak szykowałeś do chromu to od razu użyłeś papieru ściernego?? | wcale nie użyłem papieru ściernego. Pasta polerska i bawełna. Sęk w tym, że nie zauważyłem kompletnie ani śladu warstwy lakieru. Nic.
vaaks - 2014-03-02, 21:23
W DS 650 na obudowach przełączników miałem clarr. W 1100 nie ma go. A lakier z lag zdejmowałem środkiem do usuwania farb i lakierów za kilkanaście zetów. Występuje w postaci żelu, po nałożeniu na element powłoka po chwili marszczy się i wystarczy ją zmyć wodą. Jeżeli na lagach są tzw. wżery usuwam je czyścikiem do lutowania.
petermajster - 2014-03-02, 21:28
witek1965 napisał/a: | wcale nie użyłem papieru ściernego. Pasta polerska i bawełna. |
Bo nie miałeś lakieru.
Dziwne, na jednych jest a na innych nie ma.
Gdybym nie zabrał się od dupy strony lub nie miał lakieru też bym tylko wypolerował i by było git a tak to sobie narobiłem roboty
F.I.P. Berek - 2014-03-02, 21:34
Karolus
ja bym sie na ta budzetowa gumke tak nie boczyl - moze zapewnic wodoodpornosc, a i te przelaczniki po 4 zyle tez troche zamaskuja... Sorry - dla mnie to element z 'innej bajki', zupelnie ne komponujacy sie ( stylem) z motocyklem - cos jak detal wyjety z taniej lampki na biurko. To samo zreszta tyczy sie przedstawionych przelacznikow z firmy z Piaseczna.Myslalem, ze taki tuning odszedl juz do przeszlosci... Ale to tylko moja opinia, byc moze odosobniona. Natomiast koncepcja wykorzystania miejsca w oryginalnej obudowie jak najbardziej sluszna.
petermajster - 2014-03-02, 21:37
F.I.P. Berek napisał/a: | Myslalem, ze taki tuning odszedl juz do przeszlosci |
Masz jakieś lepsze rozwiązanie na dodatkowe przełączniki poza przełącznikiem Kluska??
F.I.P. Berek - 2014-03-02, 21:44
Petermajster
za gruby papier do usuniecia lakieru i za duzo zmian gradacji. Rzeczywiscie nadales sobie roboty - przy alu, zwlaszcza takim jak na obudowach przelacznikow juz po gradacji okolo 200 mozna przejsc na filc . Przy polerowaniu lag uzylem 150 tki do usuniecia lakieru, 240 do zatarcia rys po 150 tce i polerka...
[ Dodano: 2014-03-02, 21:48 ]
Czy mam lepsze rozwiazanie na przelaczniki? Nie wiem bo nie szukalem ... Idea umiejscowienia jest ok i u Karolusa i ta z Piaseczna, ale same przelaczniki dla mnie nie do przyjecia...
[ Dodano: 2014-03-02, 22:02 ]
Podlaczajac niedawno dodatkowe diodowe oswietlenie tak 'na szybko' zalozylem wodoodporny wylacznik z Louisa http://www.louis.de/_3008...tnr_gr=10032904
dosyc gowniany ale to tymczasowe rozwiazanie ( i wprawdzie pisze, ze na kiere 22mm, ale na calowke tez wszedl). Zastanawialem sie czy nie wywalic przycisku flesza na rzecz wylacznika dodatkowych swiatel, bo miganie raczej mi nie jest potrzebne, a na kierze tez nie lubie jak jest wersja 'kierowca bombowca' (czyli napieprzone wszystkiego...). Ale to jeszcze otwarty temat - planuje troche zmian ,to po nich pewne sprawy sie wyjasnia.
witek1965 - 2014-03-03, 14:17
takie samo gówno kupiłem w motoakcesoriach. Musiałem zmienić śrubkę, bo na calowej nie łapała.
F.I.P. Berek - 2014-03-03, 14:24
- ja tez zmienialem srubke. Gowno , ale dziala ?
witek1965 - 2014-03-03, 16:50
działa, ale cholernie mnie drażni, bo jest paskudne
metro - 2014-03-03, 16:59
Ja kupilem jeszcze bardziej paskudny włącznik:
http://www.moto-akcesoria...zczelny,p,22027
Miałem kupić ten co i Wy ale potrzebowałem monostabilny
Pirania_LM - 2014-03-03, 17:10
metro, ojej
metro - 2014-03-03, 17:11
Teraz kombinuje gdzie go schować co by w oczy nie raził
Karolus - 2014-03-03, 17:41
metro napisał/a: | Teraz kombinuje gdzie go schować co by w oczy nie raził |
To jednak ja wolę swoje...
Pozdrawiam
petermajster - 2014-03-03, 17:46
Nie no ładnie ci to wyszło.
Pirania_LM - 2014-03-03, 17:55
ładnie, ładnie, ciekawe ile razy pierdykniesz w przycisk rozrusznika przy włączaniu odbiorników
F.I.P. Berek - 2014-03-03, 18:38
Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich...
Karolus - 2014-03-03, 18:43
F.I.P. Berek napisał/a: | Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich... |
To na zdjęciu rzuciło mi się w oczy to taka miseczka na pączki? Ta co przykrywa ten włącznik?
F.I.P. Berek - 2014-03-03, 18:50
Rozszyfrowales bezblednie .
soft - 2014-03-03, 19:03
Karolus - moje gratulacje za wykonanie bardzo fajnych przełączników.
Jeżeli chodzi o wodoodporność przełączników to zainteresuj się żelem silikonowym "H", a jeżeli nie H - to ogólnie żelem silikonowym.
Należało by zaaplikować troszkę żelu do każdego z przełączników - tak aby posmarować nim ścianki dookoła włącznika. (ciekawe czy one są rozbieralne).
Takie żele stosuje się bardzo szeroko w elektrotechnice do uszczelnień p. wilgoci i smarowania części plastikowych.
Karolus - 2014-03-03, 19:22
soft napisał/a: | Karolus - moje gratulacje za wykonanie bardzo fajnych przełączników.
Jeżeli chodzi o wodoodporność przełączników to zainteresuj się żelem silikonowym "H", a jeżeli nie H - to ogólnie żelem silikonowym.
Należało by zaaplikować troszkę żelu do każdego z przełączników - tak aby posmarować nim ścianki dookoła włącznika. (ciekawe czy one są rozbieralne).
Takie żele stosuje się bardzo szeroko w elektrotechnice do uszczelnień p. wilgoci i smarowania części plastikowych. |
Bardzo ciekawe rozwiązanie - na pewno skorzystam...
Jaro5 - 2014-03-03, 20:08
Czepiacie się wodoszczelności, a czy zastanawialiście się na ile wodoszczelne są oryginalne przełączniki,i czy są wodoszczelne ? ? ?
A patent wyłączników w oryginalnej obudowie spoko
soft - 2014-03-03, 20:15
Nie wodoszczelność a wilgocioszczelność.
Oczywiście - wszystkie wyłączniki motocyklowe są tak zaprojektowane aby nie rdzewiały wewnątrz, nie pokrywały się nalotem na stykach i w warunkach zwiększonej wilgotności nie zapalił się łuk między stykami.
Za to płacimy inżynierom, i tym różnią się maszyny japońskie od chińskich, których żywotność jest "symboliczna", a w których to nie zwraca się uwagi na takie szczegóły.
witek1965 - 2014-03-03, 20:18
soft napisał/a: | Za to płacimy inżynierom, i tym różnią się maszyny japońskie od chińskich | może od chińskich się różnią, ale czy od polskich ? to na pewno kilkunastokrotnie wyższą ceną. No i same przełączniki nie do kupienia. Całość, z obudową, kablami itd.
soft - 2014-03-03, 20:25
wymień choć jeden polski motocykl ..... bo ja piszę o motocyklach.
Jeżeli chodzi o wyłączniki to jest oczywiste że zupełnie inne parametry mają wyłączniki stosowane na zewnątrz, inne wewnętrzne dla warunków o zwiększonej wilgotności (np. urządzenia w łazienkach) a wyłączniki stosowane wewnątrz.
To jest bardzo skomplikowane, ale właśnie polskie produkty spełniają bardzo wyśrubowane normy urządzeń elektrotechnicznych.
[ Dodano: 2014-03-03, 20:30 ]
Oczywiście nie przesadzajmy bo włączniki lightbarów to nie coś co może wybuchnąć, ale jak dostanie się kropla wody deszczowej między styki wyłączonego wyłącznika to może spowodować zapalenie małego łuku - co zniszczy styki wyłącznika .... i na tym koniec zniszczeń.
(chyba że wyłącznik będzie włączał przekaźnik - wtedy łuk nie zapali się - za małe obciążenie)
Jaro5 - 2014-03-03, 20:36
Panowie ,w motocyklach mamy 12v ,więc bez znaczenia większego jest wodoszczelność.
Najważniejsze jest zabezpieczenie styków przed korozją czy śniedzią .
wystarczy do tego zwykła wazelina techniczna, dla przykładu w enduro miałem założony odkryty tani wyłącznik ,,chiński,, do światła obciążony 55w i przez dwa lata z nim nic się nie działo a lekko nie miał ,przeprawy przez rzeczki bagna itp., dodam że kosztował około 3zł.
witek1965 - 2014-03-03, 20:41
soft, miałem okazje mieć rozebrane to dzieło japońskiej inżynierii. Bardzo proste i nieskomplikowane. Najważniejsza jest jakość materiałów, a zwłaszcza styków.
Jaro5 - 2014-03-03, 21:01
soft, Sokół ,Junak i choć by WSK
Bardzo Polskie
metro - 2014-03-03, 21:18
F.I.P. Berek napisał/a: | Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich... |
Tak bez urazy ale mam w domu podobną maselniczkę
F.I.P. Berek - 2014-03-03, 21:31
Ale ja ne widze powodu do bycia urazonym. Kupilem pare latek temu to chromowane pudeleczko o konkretnym przeznaczeniu, czyli na zapasowe swiece... Nie uzywam maselniczki, ani miseczki na paczki wiec nie mam takich skojarzen . Zreszta to nie ten dzial .
OldDiver - 2014-03-04, 09:03
Tak przy okazji trochę OT. Szukam takiej ... (polecę stosowanym Tu nazewnictwem) ... maselniczki ale mocowanej do kierownicy ale mniejszych rozmiarów. Wielkości ... (no to czego by to porównać) ... o do pudełka na pierścionek zaręczynowy
petermajster - 2014-03-04, 10:01
W tej dyskusji poruszyliście dosyć istotny temat.
Te przełączniki maja małe styki i MUSZĄ STEROWAĆ PRZEKAŹNIKIEM ( przy większym obciążeniu ). Niech nikomu nie przychodzi do głowy podłączyć lightbary bezpośrednio pod te przełączniki co Karolus zastosował.
Karolus - 2014-03-04, 11:28
petermajster napisał/a: | W tej dyskusji poruszyliście dosyć istotny temat.
Te przełączniki maja małe styki i MUSZĄ STEROWAĆ PRZEKAŹNIKIEM ( przy większym obciążeniu ). Niech nikomu nie przychodzi do głowy podłączyć lightbary bezpośrednio pod te przełączniki co Karolus zastosował. |
Ja mam bezpośrednio, a jeżeli o "małe styki" chodzi to te małe przełączniki są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie...
Co człowiek to opinia, ja mam swoją...
OldDiver - 2014-03-04, 11:55
Karolus napisał/a: | są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie... | Przy danej mocy to przy 12 V popłynie większy prąd niż przy 220V. Wzór P[W] = U[V] * I[A] ... 18 razy większy.
petermajster - 2014-03-04, 12:12
Karolus napisał/a: | przełączniki są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie |
Oj ktoś fizyki nie lubił ( ja byłem w kinie wtedy )
Karolus - 2014-03-04, 12:17
E tam, śmiejcie się... Ja prosty człowiek jestem...
A zdanie mam swoje jak dup...e....
JozefK - 2014-03-04, 13:17
Koledzy przestańcie gdybać:
2x55W-110W, I=P/U=110W/12V=9,16A
2x35W=70W, I=70W/12V=5,83A\
W zależności od żarówek w światłach
Czyli przełącznik w pierwszym przypadku co najmniej 15A w drugim 10A
Trudno takie przełączniki do motocykla dostać dlatego naprawdę warto stosować przekaźniki, i do tego przewody o odpowiedniej średnicy.
wemar - 2014-03-04, 13:18
OldDiver napisał/a: | Karolus napisał/a: | są na 220V i nigdy takie napięcie jak i natężenie przez nie nie popłynie... | Przy danej mocy to przy 12 V popłynie większy prąd niż przy 220V. Wzór P[W] = U[V] * I[A] ... 18 razy większy. |
W dodatku to prąd stały, a nie jak w gniazdku przemienny i ma większą gęstość, przez co obciążalność styków przy komutacji prądu stałego jest ok. 2-3 razy mniejsza, niż podana dla przemiennego 230V.
OldDiver - 2014-03-04, 13:29
wemar napisał/a: | ma większą gęstość | ?!!!!
http://pl.wikipedia.org/w...u_elektrycznego
Chyba że masz na myśli naskórkowość - http://pl.wikipedia.org/w...owo%C5%9B%C4%87 ale chyba nie przy tej częstotliwości 50 Hz
witek1965 - 2014-03-04, 14:21
Karolus napisał/a: | E tam, śmiejcie się... Ja prosty człowiek jestem...
A zdanie mam swoje jak dup...e.... | nikt się z Ciebie nie śmieje, tylko dobrze radzi. Przekaźnik kosztuje wraz z kostką ok. 25 zł. Spalony motocykl ? Schematów na forum do diabła i trochę, na jeden obwód, lub na dwa ( H4) . Twój motocykl, twoje lampy. Tylko, żeby potem nie było - nie mogliście od razu powiedzieć ?
Smaruj do sklepu i bez przekaźnika nie wracaj
soft - 2014-03-04, 15:03
1. Wydaje mi się że użyte przełączniki mają od 6A-10A prąd maksymalny, więc są za małe do żarówek halogenowych ok. 2 x 5A = 10A (kolega wcześniej słusznie zauważył że redundancyjnie musi być 15A)
2. Bardzo łatwo dojdzie do zwarcia i przebicia (przy 10A) jak kropelka wody dostanie się między styki.
Wniosek - musi być stycznik (przekaźnik) w obwodzie + bezpiecznik minimum 15A
witek1965 - 2014-03-04, 17:22
Cholera, skąd mi się wzięła ta dwójka ?
Przekaźnik kosztuje wraz z kostką ok. 25 zł. miało być 5 zł soft napisał/a: | + bezpiecznik minimum 15A | ja jadę na 10A. Lepiej niech w razie W strzeli szybciej.
metro - 2014-03-04, 17:40
witek1965, gdzie widzialeś przekaźniki wraz z kostką po 5 zl?
petermajster - 2014-03-04, 19:33
metro napisał/a: | witek1965, gdzie widzialeś przekaźniki wraz z kostką po 5 zl? |
Może tu:
Przekaźniki
Kostki
witek1965 - 2014-03-04, 19:46
metro napisał/a: | witek1965, gdzie widzialeś przekaźniki wraz z kostką po 5 zl? | na allegro jest do cholery http://www.allegromat.pl/aukcja155125 i w sklepach motoryzacyjnych również
http://www.allegromat.pl/aukcja155127
http://www.allegromat.pl/aukcja155130
Czy zawsze trzeba mnie sprawdzać ?
Ale można taniej i nawet lepiej - oryginalny np. VW z rozbiórkowych samochodów. Mam takich całe pudło.
wemar - 2014-03-04, 20:28
Z samej definicji - prąd stały - czyli parametry niezmienne w czasie. Prąd zmienny, a w zasadzie przemienny, jeśli mowa o 230V AC w gniazdku ściennym - parametry zmienne w czasie. W czasie pracy (zwarcie styków) mamy sytuację ustaloną i w zasadzie nie ma znaczenia czy płynie prąd stały czy przemienny. Zaczyna to mieć znaczenie w momencie komutacji (łączenie/rozłączenie), a w zasadzie najistotniejsze jest rozłączenie. Powstaje wtedy łuk elektryczny, który dla prądu stałego ma większą gęstość (choć powinienem dodać "w czasie rozłączenia)i trwa dłużej, niż przy prądzie przemiennym, którego łuk zanika dość szybko i samoistnie, gdyż prąd (gęstość przepływu) zmienia się w czasie. Ponieważ łuk powstający przy rozłączeniu ma istotny wpływ na ilość ciepła wydzielanego na stykach, ich degradacja dla prądu stałego jest większa, niż dla prądu przemiennego, nawet jeśli komutowana moc jest taka sama.
To w ramach OT, bo temat jest inny - jak chcesz więcej, to zapraszam na PW.
metro - 2014-03-04, 20:43
witek1965, nie denerwuj się. Nie chciałem Cię sprawdzać tylko autentycznie źle wpisalem w wyszukiwarkę.
Tak sobie myślę, czy te przekaźniki za 2 zlote są równie tanie co trwałe.
Te z linku Petermajstra jakoś bardziej do mnie przemawiają, ale może być tak, że jedne i drugie klepie ten sam Chińczyk
witek1965 - 2014-03-04, 20:45
metro napisał/a: | Tak sobie myślę, czy te przekaźniki za 2 zlote są równie tanie co trwałe. | 3 sezon. Powiedz, a co ma tam być drogiego ?, ale na pewno te co są produkowane do samochodów będzie trwalsze. 1 zł za używkę z Vaga
Karolus - 2014-03-08, 13:17
Zgodnie z radami Kolegów z forum dzisiaj zamontowałem włączenia LB przez przekaźnik.
Drugi włącznik zrobiony do podświetlenia kierunkowskazów został zastąpiony włącznikiem świateł mijania także przez przekaźnik, ze względu na to że w wersji amerykano światła mijania włączają się po zapłonie.
No i tutaj doszedłem do wniosku że owe włączniki spełnią najważniejszą rolę do LB i mijania - i dzięki za rady dotyczące przekaźników...
Pozdrawiam
|
|