YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - od czego ten kabelek? trrrrrrr przy odpalaniu

Focus - 2014-03-01, 17:09
Temat postu: od czego ten kabelek? trrrrrrr przy odpalaniu
Wytoczyłem dziś Draga z garażu z nadzieją na przed wiosenną rundkę a tu pupa blada...

Jak wciskam starter to słyszę tylko trrrrrrr gdzieś z okolicy pod siedziskiem i rozrusznik nie kręci. Bateria naładowana, bezpieczniki sprawdziłem. Miesiąc temu odpalił bez problemu.

Jak zacząłem się przyglądać pacjentowi to zauważyłem wiszący kabelek z okolicy między cylindrami przy gaźniku. Wygląda na to że robił spięcie bo przy wcześniejszej próbie odpalania coś konkretnie strzeliło i się lekko zadymiło, dlatego tam spojrzałem i znalazłem tego wisielca



ZDJĘCIE

gdzie on powinien być podłączony?
czy to możliwe że rozrusznik się zapiekł/zablokował/zastał?
czy może jesz coś innego?

remol71 - 2014-03-01, 17:29

To "trrrr" to rozrusznik, czy pompa paliwa ? Skoro spod kanapy, to nie sądzę, aby to był rozrusznik. Skoro było spięcie, to poszukaj upalonego bezpiecznika na początek.
Focus - 2014-03-01, 17:36

Bezpieczniki sprawdziłem, bezpiecznik są tylko pod kapą z boku po siedzeniem czy jeszcze gdzieś?
Pompa po włączeniu zapłonu standardowo tyka.
Rozrusznik w ogóle nie wydaje żadnych dźwięków
to "trrrrrrr" słychać jak wciskam starter i wtedy powinien ruszyć rozrusznik

robert bagan - 2014-03-01, 17:54

wrzucić bieg i go przepchnij i spróbuj wtedy rozrusznikiem coś podobnego miałem u siebie i to pomagało
vaaks - 2014-03-01, 18:00

Padnięty akumulator. To trrrrr to przekaźnik akumulatora.
Focus - 2014-03-01, 18:43

W sumie akumulator od co najmniej dwóch tygodni był do ładowarki podłączony...

A od czego ten kabelek? Grzanie gaźników? Gdzie go podłączyć?

Pirania_LM - 2014-03-01, 18:46

Wygląda na zasilanie grzałki. Obejrzyj gaźnik. Na pewno jest w manualu.
witek1965 - 2014-03-01, 18:51

Po pierwsze to sprawdź, czy nie masz przełącznika wyłączania awaryjnego w pozycji wyłącz. Terkotanie pod siedzeniem to pompa paliwowa. Rozrusznik nie zakręci jak ten czerwony przełącznik będzie w pozycji wyłącz silnik. Mógł być przełączony przypadkowo.
Może też terkotać z braku prądu przekaźnik rozrusznika.
Ten przewód może być od grzałek gaźnika, ale mimo wszystko nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem.

Focus - 2014-03-01, 19:08

witek1965 napisał/a:
Po pierwsze to sprawdź, czy nie masz przełącznika wyłączania awaryjnego w pozycji wyłącz.


Witek proszę Cię.... ;D

witek1965 napisał/a:
Terkotanie pod siedzeniem to pompa paliwowa

Pompa paliwa terkocze inaczej

witek1965 napisał/a:
Rozrusznik nie zakręci jak ten czerwony przełącznik będzie w pozycji wyłącz silnik. Mógł być przełączony przypadkowo.

zdarza się ale nie w tym przypadku

witek1965 napisał/a:
Może też terkotać z braku prądu przekaźnik rozrusznika.
vaaks napisał/a:
Padnięty akumulator. To trrrrr to przekaźnik akumulatora.


i tu macie rację. Myślałem że jak był ładowany to będzie ok... niestety.
Po Waszych sugestiach jeszcze raz poszedłem do garażu, "pożyczyłem" prądu z osobówki i Gwiazda zagadała.

witek1965 napisał/a:
Ten przewód może być od grzałek gaźnika, ale mimo wszystko nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem.

Pirania_LM napisał/a:
Wygląda na zasilanie grzałki.


Na to wygląda bo jak w końcu odpalił to trochę się krztusił i strzelał jak był zimny.
Muszę znaleźć jak to wygląda podłączone i w którym miejscu, bo nie wiem czy coś się zerwało/złamało czy się po prostu wyczepiło

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomocne sugestie :ok:

Liczę jeszcze na podpowiedzi nt.kabelka lol

z pewnością jest od podgrzewania, znlazlem na forum temat
http://yamaha-dragstar.pl...der=asc&start=0

i jest fotka gaźnika


fotka

chodzi mi o ten przewód niemal na środku zdjęcia.
Wygląda na standardową złaczkę yamahy, tyle że u mnie ta "męska" część została w "żeńskiej"... i boje sie że się coś połamało :cry:

Pirania_LM - 2014-03-01, 19:13

Masz tu
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=10877

Focus - 2014-03-01, 19:28

Pirania_LM napisał/a:
Masz tu
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=10877


:ok:

Pirania_LM - 2014-03-01, 19:52

No to już wszystko wiesz, na Twojej fotce widać pokrętło regulacji wolnych obrotów za nią w głębi jest jedna podłączona wtyczka do grzałki i za nią jest gniazdo, którego szukasz ;p
witek1965 - 2014-03-02, 16:48

Focus, masz mocne nerwy. ja od razu bym szukał kabli i próbował odpalić z osobówki żeby mieć pewność. Sorry za sugestie z tym [przełącznikiem. Zdarza się to. Mea culpa - nie przeczytałem Twojego postu z 17:36 :wstyd:
Aku to niestety wydatek, ale jak mus to mus.
P.S. Uzupełnij w opisie jaki masz motocykl.

Focus - 2014-03-02, 19:12

witek1965 napisał/a:
Focus, masz mocne nerwy. ja od razu bym szukał kabli i próbował odpalić z osobówki żeby mieć pewność.


hehe... pierwsze co zrobiłem to podłączyłem kable bo już w pełnym rynsztunku na wyjazd ubrany byłem, ale... źle podłączyłem kable :oops:
Nigdy mi nie były potrzebne, to i wprawy w podłączaniu nie mam, a okazało się że klamra w kablach ma metalowy styk tylko z jednej strony i akurat nie z tej która stykała się z klemą aku w aucie.
No ale później poszedłem jeszcze raz, przyjrzałem się lepiej kabelkom i podłączyłem poprawnie to i moto zagadało. Człowiek to się jednak całe życie uczy....

a ten wiszący od podgrzewania na razie zaizolowałem bo nie wiem jak go podłączyć ;D

Pirania_LM - 2014-03-02, 20:15

Na wcisk. Wciśnij w gniazdo.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group