YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - stuka silnik i to mocno po wymianie łańcuchów rozrządu

mleko8 - 2014-02-09, 20:19
Temat postu: stuka silnik i to mocno po wymianie łańcuchów rozrządu
Witam,

problem jak w temacie. Geneza wygląda tak, wymieniłem (sam) sprzęgiełko rozrusznika i oddałem motocykl do mechanika aby sprawdził czy jest dobrze poskładane. Chciałem mieć pewność czy dobrze będzie wszystko i tu się zaczęło. Mechanik powiedział że dużo pracy a przede wszystkim łańcuchy rozrządu są do wymiany, na to ja OK wymieniajcie i ustawiajcie. Tak mi kutfa wymienili i ustawili że mi teraz stuka coś w silniku. Oddałem im na reklamację ale nic nie zrobili tylko powiedzieli że mój moto jest stary i (z 2002 roku) i nie znam jego pełnej historii więc to nie ich wina.
Ogólnie nie chcę się denerwować powiem że już nigdy z ich usług nie skorzystam i nie radzę innym - mowa o MOTOŚWIDNICY ! !! - amatorzy.
Ale nie o tym. Stukot dochodzi tak jakby z przedniego cylindra ale nie do końca ponieważ tak naprawdę hałas rozchodzi się po całym silniku.
ASO Yamahy mówi (tam też byłem z moto) że prawdopodobnie kasator luzu zepsuli (taka zębatka podwójna). Odgłos nie jest taki jak zaworowy a raczej taki jakby ktoś uderzał klucz o klucz więc głośny, jest regularny i jego częstotliwość wzrasta wprost proporcjonalnie do obrotów silnika.

Moje pytanie, to czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić albo do kogo jechać bo mi pomysłów brak. Nikt nie wie co to (nawet ASO) ?? ?

POMOCY!!!

[ Dodano: 2014-02-09, 20:23 ]
A może to łańcuchy rozrządu??? Bo obadałem i napinacze nie były odkręcane ale pytałem o to i nawet ASO mówiło że przy wymianie łańcucha nie trzeba ich ściągać - Wy pisaliście że aby napiąć ponownie napinacz trzeba je odkręcić... kto mówi prawdę???

Robrob - 2014-02-09, 20:43

napisz na pw do o etek może on ci podpowie
Etek - 2014-02-10, 09:45

Cześć.
Według Nas to na 99% przestawiony rozrząd.
Trzeba sprawdzić ustawienie (są znaczniki). Napinacza jako takiego odkręcać nie trzeba, tylko śrubę na górze aby go cofnąć.

kiszka - 2014-02-10, 10:30

Etek ma racje-dupki przestawili rozrząd.
Dobrze by było aby teraz w ASO zaglądali zrobili i udowodnili.Co jest na rzeczy i że wina leży po ich stronie.ASO podpisze się pod tym i niech zwracają kase Amatorzy :evil:

OldDiver - 2014-02-10, 10:57

kiszka napisał/a:
zwracają kase Amatorzy
ONI będą się tłumaczyć, że ONI założyli dobrze, tylko mleko8, później grzebał.
Ale można by ICH postraszyć że umieścimy ICH na czarnej liście niepolecanych warsztatów.

remol71 - 2014-02-10, 11:23

Proponuję pokręcić ręcznie korbą.
mleko8 - 2014-02-10, 18:12

ASO sprawdziło i rozrząd jest dobrze ustawiony (no chyba że się nie znają).
Sami nie wiedzą co tak stuka w silniku. Dodatkowo powiem że moto ma normalną moc i nawet zrobiłem z takim stukotem około 200 km. Ale wiadomo że to stukanie jest nie normalne i może być przyczyną jakiejś większej awarii.
Macie jakieś pomysły co tu zrobić?

Boober - 2014-02-10, 18:30

ja bym rozłożył i poskładał porządnie od początku... takie stukanie jest destrukcyjne, na pewno na coś wpłynie, coś wytrze, pęknie coś...
benan - 2014-02-10, 19:31

Dlaczego pojechałeś do takich partaczy ? -ja o nich dawno słyszałem złe opinie - na miejscu masz w Wałbrzychu na ul. Andersa - niestety zapomniałem numeru -dwóch kolesi , jeden ma na imię Adrian -naprawdę polecam ich usługi bo korzystałem -tel.do Adriana 601 506 929
sorry zdublowałem posta ale cos mi nie poszło

soft - 2014-02-10, 19:32

Ja pierniczę, gonicie króliczka który już dawno został dogoniony, zastrzelony, tylko sekcji zwłok mu nikt nie zrobił.
Przytoczę cytaty:
mleko8 napisał/a:
Stukot dochodzi tak jakby z przedniego cylindra ale nie do końca ponieważ tak naprawdę hałas rozchodzi się po całym silniku

mleko8 napisał/a:
Odgłos nie jest taki jak zaworowy a raczej taki jakby ktoś uderzał klucz o klucz więc głośny


Przecież to typowe objawy stukania w XVS, z których na tym forum już pisaliśmy doktoraty, a w streszczeniu: te typy tak mają i już.

ps. ... i właśnie - pojawiają się zazwyczaj same lub po ingerencji w rozrząd i tak już pozostanie. Mają to nawet nowe! motocykle z salonu. Mój dostał "stukacza" po przejechaniu 1000 km i pierwszej wymianie oleju. ...... ale o tym było już ze 100X

benan - 2014-02-10, 19:37

Dlaczego pojechałeś do takich partaczy ? -ja o nich dawno słyszałem złe opinie - na miejscu masz w Wałbrzychu na ul. Andersa - niestety zapomniałem numeru -dwóch kolesi , jeden ma na imię Adrian -naprawdę polecam ich usługi bo korzystałem -tel.do Adriana 601 506 929
Kiedyś MOTO ŚWIDNICA mojemu kolesiowi założyli odwrotnie oponę w yamaha R 1-wiadomo czym mogło się to skończyć :x , inny natomiast pojechał do nich na wymianę świec , bo mu się śruby wyrobiły i nie mógł odkręcić , skasowali za usługę , której nie wykonali bo śruby były tak jak przed oddaniem do nich , więc nic nie wymienili

mleko8 - 2014-02-10, 20:03

Teraz ja też jestem mądry.
Co do stukania to to nie jest cykanie lecz napierdzielka. W ASO mi powiedzieli "jeździć, nie ma kolizji ale sie wystuka coś na 100%". I co, mam czkać?

witek1965 - 2014-02-10, 20:15

mleko8 napisał/a:
I co, mam czkać?
no coś ty ? Prowadź motocykl tam gdzie ci napisał benan, albo do Głogowa do Johnegopl.
soft - 2014-02-10, 21:16

A może to jednak nie z zaworów, tylko ze sprzęgiełka? może tu szukać?
Ono też jest przy przednim cylindrze, może coś źle złożyłeś wymieniając sprzęgiełko?

mleko8 - 2014-03-20, 21:06

OK ponownie byłem w ASO YAMAHA i usłyszałem "jeździć nic nie będzie, to zębatka napinająca (zdawcza z łańcuszka rozrządu)"
Co tu robić... śmigam :) jak się rozleci będę płakał i myślał :(

HELLOWEEN - 2014-03-20, 23:15

Moja babcia Vircia pukała jak dzięcioł. Sprawdziłem i wymieniłem wszystko sam(rozrząd,regulacja zaworów) i pukała dalej. Znalazłem wreszcie tego "pukacza". Winny był wałek rozrządu,a raczej luz łożyskowania wałka. Po wytulejowaniu przestało pukać. Sprawdź to. Nie obejdzie się bez rozbierania rozrządu,ale może warto?
remol71 - 2014-03-21, 06:39

IMHO stukanie z silnika, które pojawiło się po wizycie w serwisie to nie jest normalne zjawisko. Opinia serwisu autoryzowanego jest dopełnieniem obrazu naszej chorej rzeczywistości.
toni175 - 2014-03-21, 21:40

mleko zorientuj się kto w okolicy ma stetoskop i osłuchaj dokładnie silnik, ewentualnie pokombinuj z drutem i palcem w uchu.
Ja bym jeszcze sprawdził, czy wałki rozrządu mają jakiś luz obwodowy. Na marginesie powiedzieć komuś aby jeździł jak mu stuka, to ułatwianie sobie roboty - jak coś się urwie to będzie wiadomo co wymieniać.

remol71 - 2014-03-21, 22:07

toni175 napisał/a:
stetoskop i osłuchaj


Zwykła rurka PCV wystarczy.

janekhes - 2014-03-23, 12:53

Witam
Przepraszam ze podpinam się pod temat ale mam podobny problem.
Obecnego draga mocno przebudowałem (osobiście) dostał nietypowe kufry inne konstrukcje i kształy uchylnego oparcia pasażera, duży kufer tylny to wszystko prastikowe i malowane na kolor draga.
Jest to piękna maszyna , ale spędza mi sen z oczu praca silnika tej maszyny , jest mocny, pali na dotyk ale problem powszechnie omawiany, przeklęte stuki w silniku podczas przyspieszania . Nie dociera do mnie informacja że ten typ tak ma. Znam się co nieco na mechanice i wiem że nie może być stuków podczas pracy silnika .
Sprawdziłem luzy zaworowe, naciągi łańcuszka,ustawienie rozrządu, synchronizację gaźników itd.
Mieszkam w Lubuskim , może jest ktoś z pobliża abym mógł porównać pracę innego silnika może wyciągnę jakieś wnioski.
Lub proszę o kontakt do dobrego mechanika w okolicy.

MIKI - 2014-03-23, 13:49

johnypl, może Ci pomoże, napisz do niego na PW
witek1965 - 2014-03-23, 14:12

janekhes napisał/a:
Mieszkam w Lubuskim , może jest ktoś z pobliża abym mógł porównać pracę innego silnika może wyciągnę jakieś wnioski.


Stary, lepiej trafić nie mogłeś. W samej Zielonej Górze masz co najmniej trzy 1100, w Przemkowie, jeden, czyli mój ;D , w Głogowie, super speca o niku johnypl. Jeżeli sam czemuś nie podołam, Johny jest jedyną osobą, której powierzę swój motocykl, czy samochód. Pomijając, że to jecgo chleb powszedni, to jeśli chodzi o motocykle jeszcze pasja. A fachowiec i pasjonat = mistrz :dumny: Zapraszam http://yamaha-dragstar.pl...p=460016#460016 i na najbliższą ustawkę. Poznasz ekipe, ich maszyny, porównasz.

janekhes - 2014-03-23, 15:15

Cześć

Wielkie dzięki , jak tylko będzie to możliwe to się skontaktuję , nawiasem cenne uwagi.
może też się przydam.

[ Dodano: 2014-04-05, 19:08 ]
Witajcie , dzięki za powitanka ,skorzystałem z waszych porad, Johny z Głogowa super gość, chętnie mi pomógł , ale nie koniec problemu. Wychodzi na to, że lednak łańcuszki rozrządu są do wymiany.Proszę o opinie na temat łańcuszków DID ,mam zamiar kupić z zakuwką , nie jestem do końca przekonany co do procedury ich wymiany. Jeśli dojdę do sposobów postępowania to myślę że dam radę , to dla mnie zabawa i szkoła na przyszłość. jak zrezygnuję to liczę że Jochny mi pomoże. Jeśli możecie i macie chęć to słucham porad.
Pozdrowionka :)
Na razie z ustawki lipa , muszę dograć moto.

Alojz - 2014-04-18, 12:58

DID jest oki.
Rozepnij stary i podepnij drutem nowy z obu stron do starego.
Trzymaj napięty (koło zdejmij górne) i niech ktoś ci kręci silnikiem ,aż wyjdzie nowy.
Napięcie jest ważne ,bo jak ci się łańcuszek wtryni w otwór na dole pod kołem ,to zonk.
Trzeba wtedy silnik wyciągać.
Spinasz ,lekko rozbijasz bolce ,ustawiasz rozrząd i gitara.
Robota na 2 godzinki.
Znaki są na kole dolnym i na kole wałka jest kropka
Tylni gar kreska z literką T ,przedni sama kreska - pod małym korkiem w lewym deklu.
Ustawiasz tył ,następnie 290 stopni w prawo kręcisz wałem i ustawiasz przedni gar.
Klucz 22 -trzeba uważać aby nie wpadła nasadka do silnika ,bo dekielek trzeba będzie ściągać
;D

janekhes - 2014-04-19, 18:36

Cześć Alojz , wielkie dzięki za informacje wszystko oki , jednak wywalam silnik ponieważ po trasie N sól, Częstochowa i z powrotem napieprza mocniej i myślę że to jest jeszcze inna sprawa .
Łańcuchy wymieniam i tak, ale muszę sprawdzić sprzęgło , wałek rozrządu,prowadnice zaworu.układ korbowodowy.
Kompletna demolka silnika aż do usunięcia dzięcioła,bo moc jest przyśpieszenie jest i jest stuk który nie daje mi spokoju.
Pozdrowionka i dzięki. 8)

Raider - 2014-04-20, 15:23

Znam goscia który w silnik Yamahy włożył kilka dużych tysi by go wyciszyć. I jak nap*lało tak nap*la. Jest biedniejszy o kasę ale bogatszy o doświadczenie. Od tej pory wszystkim właścicielom Yamah powtarza - ten model tak ma.
Ja tylko moge dodać, że te same motocykle jeżdżą u Arabów. Uwierzcie mi, te silniki potrafią wiele znieść i to w z nacznie gorszych warunkach.

Jaro5 - 2014-04-20, 15:46

A ja powiem że stukanie to nie dobry objaw, a zwłaszcza nasilający się w tak szybki sposób.
janekhes ,silnik na stół i weryfikacja od a do z zanim coś bokiem wyjdzie.
I jeszcze jedno ,obsłuchiwałeś silnik stetoskopem?

Alojz2 - 2014-04-22, 14:15

Janek zobacz czy czasami nie urwała się nakrętka na wałku zdawczym.
Będzie napierd..ała w kardanie.
Wałek jak się nie wysunie ,to będzie śmigało , ale npie.dala.
Odkręć dekiel i sprawdź kardana.
Zgaduję oczywiście ,bo nie wiem jak to u Ciebie jest "napierd..a"
Mógł zapiec się wałek na wieloklinie i przy wjechaniu w dziurę z plecaczkiem lubi się urwać.

Jeśli to stukanie nie jest tak straszne jak mi się wydaje ,to wina łańcuszków.
Po prostu rozrząd jest lekko przestawiony z powodu dużego rozciągnięcia łańcuszków.
Wtedy luzy zaworowe nie są "kompatybilne" z pracą silnika.
Wymień rozrząd ,ustaw zawory i synchronizację gaźników zrób.
Ps

Zaraz dostanę bana za nie przywitanie się ,więc mogę się nie odezwać więcej.
Napiszę do Ciebie prv w razie W

Najważniejsze to spokój ,wszystko zrobił człowiek ,to i człowiek naprawi.
;-)

TAK nie przywitam się , proszę dać mi bana- 300 punktów karnych ,albo 1000000
Pozdrawiam.

janekhes - 2014-05-04, 07:05

Witajcie
Myślę że w piątek silnik na stole i demontaż do skutku aż dzięcioła zlokalizujemy z
Jochnym .
Co prawda bylem z tym stukaczem w Częstochowie przeleciał ponad 700 km i wrócił w jednym kawalku.
Ale to jest jazda pod strachem ,czy się doturla.
Jak będzie cos wiadomo dam znać.
Pozdrowionka
8)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group