YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Białe pasy na oponach - odświeżanie białości

VenoMek - 2014-01-28, 09:08
Temat postu: Białe pasy na oponach - odświeżanie białości
To że mam bzika na punkcie białych pasów na oponach to wielu z Was już wie. ;D
Niestety do mojej maszyny na przednie koło nie ma na rynku fabrycznych opon z białym pasem (nie ma w takim rozmiarze: 120/90 - 17). W związku z tym przykrym faktem oraz z tym, że białe pasy to coś co absolutnie MUSI BYĆ :koksik: zdecydowałem się zamówić takie opony na zamówienie. Jest firma na Węgrzech, która takie rzeczy robi. Pisałem o tym już w temacie o oponach - konkretnie TU.

Wszystko było super - na początku. Jednak z upływem czasu i biegiem kolejnych setek kilometrów pasy na przedniej oponie zaczęły żółknąć i niczym za cholerę nie dało się tego już wyczyścić. W porównaniu z oryginalnym metzelerem z tyłu, który czyści się po prostu w 5 minut do śnieżnobiałego to był koszmar. W pewnym momencie już zacząłem przecierać do czarnego. Wtedy się poddałem (jeżeli chodzi o czyszczenie).

Wtedy w necie natrafiłem na forum VW Garbusa gdzie znalazłem temat o malowaniu opon.
Jakby ktoś chciał tam poczytać: http://www.garbiarnia.com...cf2b2f252381c4d

Długo się nie zastanawiając zachęcony niską ceną produktu pt. abratex takowy nabyłem drogą zakupu przez internet.

I teraz już co i jak:

1. zdemontowałem przednie koło
2. dokładnie umyłem wodą z pastą bhp do rąk (też się świetnie sprawdza do mycia białych pasów)
3. okleiłem - zamaskowałem koło taśmą malarską tam gdzie trzeba
4. zmatowiłem pasy drobnym papierem ściernym - miałem akurat arkusz 1500 więc taki zastosowałem
5. odtłuściłem
6. wziąłem mały wałek (z gąbki) i zacząłem chlastać pasy... gęstość tej farby jest dość duża więc całkiem fajnie się to nakłada.
7. po nałożeniu pierwszej warstwy po ok godzinie nałożyłem drugą, następnie znów po godzinie trzecią i na tym robota zakończona.

zdjęcia z całego procesu poniżej lub na moim profilu g+



Niestety nie mogę jeszcze nic powiedzieć o trwałości. Nie wiem jak to się będzie zachowywało na drodze. Bazuje na wiedzy z forum Garbarnia.pl gdzie użytkownik Gajwer podzielił się jedynie spostrzeżeniami z dwutygodniowego testu. Wynika z niego, że farba się trzyma i nie pęka. Jak będzie dalej... się zobaczy w trakcie sezonu. W każdym razie teraz jest o niebo lepiej niż przedtem :D


Abratex


Opakowanie jest przezroczyste więc widać różnicę koloru farby i pożółkłego pasa na oponie


Porównanie z fabrycznym metzelerem na tylnej feldze


Oklejone - zamaskowane koło


Po nałożeniu wszystkich warstw (widać strukturę po nakładaniu wałkiem)


już z powrotem na osi

HELLOWEEN - 2014-01-28, 09:17

VeNomek,jak będzie pękać to zawsze można szczotką drucianą potraktować i pomalować jeszcze raz.
Żeby praca była szybsza proponuję z tektury wyciąć szablon 1/4 średnicy koła i przykładać.Jak pisałeś farba jest gęsta,więc nie powinna dostawać się pod szablon i robić kleksów.Po malunkach można szablon przetrzeć i będzie służył wielokrotnie.

VenoMek - 2014-01-28, 09:19

No... to dobry pomysł z takim szablonem :brawo: , bo oklejanie taśmą malarską strasznie upierdliwe... :roll:
HELLOWEEN - 2014-01-28, 09:24

VenoMek napisał/a:
bo oklejanie taśmą malarską strasznie upierdliwe..


No i na dodatek nie zawsze wychodzi równo.Trzeba mieć nie lada oko i wprawę,żeby dobrze okrąg okleić.A jeszcze do gumy taśma nie za bardzo chce się kleić...

arekw711 - 2014-01-28, 10:28

No ciekawe to jest z tego co widzę to można odświeżyć biały pas i malować zwykłą czarną oponę , zastanowię się nad tym wynalazkiem
artek - 2014-01-28, 10:30

Venomek a nie lepiej pokombinować z rozmiarem opony i wstawić z oryginalnym WW?
krotom - 2014-01-28, 10:39

Coby się ponownie nie doktoryzować w czyszczeniu białego paska nadmienię, iż mamy już cn. dwa wypasione tematy traktujące o powyższym (czy są kolejne nie wiem, bo nie chciało mi się szukać głębiej)
Czyszczenie białego pasa na oponach
Opony z białym pasem

:szukaj:

To moondrowałem ja, Wasz ukochany krotom :fryz: - co też ma cztery paski na oponach do szorowania :P

VenoMek - 2014-01-28, 10:41

Artek już się nad tym zastanawiałem wcześniej... niestety 140 nie zmieści się w moim błotniku. Trzeba by było jeszcze z tym kombinować...
Choć na forum hondy shadow komuś się to udało to ja jednak nie zaryzykowałem zakupu od razu szerszej opony... chyba że przełożyć koło z dragstara.... :nie_wiem: to chyba ta sama felga... tylko tarcza z prawej strony a nie z lewej tak jak u mnie, choć to chyba wystarczy obrócić koło... najwyżej się zdemontuje zacisk i dopiero będzie jazda bez hamulca :P

[ Dodano: 2014-01-28, 10:48 ]
krotom ale to temat o malowaniu a nie o czyszczeniu... (choć wątki czyszczenia się przewijają :P ) i pewnie się pojawią więc dobrze, że zwracasz na to uwagę :)

artek - 2014-01-28, 12:19

... hmmm z błotnikiem nic nie wykombinujesz? ... może go lekko unieść?
VenoMek - 2014-01-28, 15:56

artek napisał/a:
... hmmm z błotnikiem nic nie wykombinujesz? ... może go lekko unieść?
no chyba nie za bardzo chyba da się pokombinować, a poza tym to chcę zachować jak najbardziej oryginalny wygląd tego modelu :D
artek - 2014-01-28, 16:02

... rozumie, zobaczymy jak Twój patent sprawdzi się, powodzonka ! !!
oliwier - 2014-02-10, 18:23

ABRATEX zamówiony.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group