|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - Białe pasy na oponach - odświeżanie białości
VenoMek - 2014-01-28, 09:08 Temat postu: Białe pasy na oponach - odświeżanie białości To że mam bzika na punkcie białych pasów na oponach to wielu z Was już wie.
Niestety do mojej maszyny na przednie koło nie ma na rynku fabrycznych opon z białym pasem (nie ma w takim rozmiarze: 120/90 - 17). W związku z tym przykrym faktem oraz z tym, że białe pasy to coś co absolutnie MUSI BYĆ zdecydowałem się zamówić takie opony na zamówienie. Jest firma na Węgrzech, która takie rzeczy robi. Pisałem o tym już w temacie o oponach - konkretnie TU.
Wszystko było super - na początku. Jednak z upływem czasu i biegiem kolejnych setek kilometrów pasy na przedniej oponie zaczęły żółknąć i niczym za cholerę nie dało się tego już wyczyścić. W porównaniu z oryginalnym metzelerem z tyłu, który czyści się po prostu w 5 minut do śnieżnobiałego to był koszmar. W pewnym momencie już zacząłem przecierać do czarnego. Wtedy się poddałem (jeżeli chodzi o czyszczenie).
Wtedy w necie natrafiłem na forum VW Garbusa gdzie znalazłem temat o malowaniu opon.
Jakby ktoś chciał tam poczytać: http://www.garbiarnia.com...cf2b2f252381c4d
Długo się nie zastanawiając zachęcony niską ceną produktu pt. abratex takowy nabyłem drogą zakupu przez internet.
I teraz już co i jak:
1. zdemontowałem przednie koło
2. dokładnie umyłem wodą z pastą bhp do rąk (też się świetnie sprawdza do mycia białych pasów)
3. okleiłem - zamaskowałem koło taśmą malarską tam gdzie trzeba
4. zmatowiłem pasy drobnym papierem ściernym - miałem akurat arkusz 1500 więc taki zastosowałem
5. odtłuściłem
6. wziąłem mały wałek (z gąbki) i zacząłem chlastać pasy... gęstość tej farby jest dość duża więc całkiem fajnie się to nakłada.
7. po nałożeniu pierwszej warstwy po ok godzinie nałożyłem drugą, następnie znów po godzinie trzecią i na tym robota zakończona.
zdjęcia z całego procesu poniżej lub na moim profilu g+
Niestety nie mogę jeszcze nic powiedzieć o trwałości. Nie wiem jak to się będzie zachowywało na drodze. Bazuje na wiedzy z forum Garbarnia.pl gdzie użytkownik Gajwer podzielił się jedynie spostrzeżeniami z dwutygodniowego testu. Wynika z niego, że farba się trzyma i nie pęka. Jak będzie dalej... się zobaczy w trakcie sezonu. W każdym razie teraz jest o niebo lepiej niż przedtem
Abratex
Opakowanie jest przezroczyste więc widać różnicę koloru farby i pożółkłego pasa na oponie
Porównanie z fabrycznym metzelerem na tylnej feldze
Oklejone - zamaskowane koło
Po nałożeniu wszystkich warstw (widać strukturę po nakładaniu wałkiem)
już z powrotem na osi
HELLOWEEN - 2014-01-28, 09:17
VeNomek,jak będzie pękać to zawsze można szczotką drucianą potraktować i pomalować jeszcze raz.
Żeby praca była szybsza proponuję z tektury wyciąć szablon 1/4 średnicy koła i przykładać.Jak pisałeś farba jest gęsta,więc nie powinna dostawać się pod szablon i robić kleksów.Po malunkach można szablon przetrzeć i będzie służył wielokrotnie.
VenoMek - 2014-01-28, 09:19
No... to dobry pomysł z takim szablonem , bo oklejanie taśmą malarską strasznie upierdliwe...
HELLOWEEN - 2014-01-28, 09:24
VenoMek napisał/a: | bo oklejanie taśmą malarską strasznie upierdliwe.. |
No i na dodatek nie zawsze wychodzi równo.Trzeba mieć nie lada oko i wprawę,żeby dobrze okrąg okleić.A jeszcze do gumy taśma nie za bardzo chce się kleić...
arekw711 - 2014-01-28, 10:28
No ciekawe to jest z tego co widzę to można odświeżyć biały pas i malować zwykłą czarną oponę , zastanowię się nad tym wynalazkiem
artek - 2014-01-28, 10:30
Venomek a nie lepiej pokombinować z rozmiarem opony i wstawić z oryginalnym WW?
krotom - 2014-01-28, 10:39
Coby się ponownie nie doktoryzować w czyszczeniu białego paska nadmienię, iż mamy już cn. dwa wypasione tematy traktujące o powyższym (czy są kolejne nie wiem, bo nie chciało mi się szukać głębiej)
Czyszczenie białego pasa na oponach
Opony z białym pasem
To moondrowałem ja, Wasz ukochany krotom - co też ma cztery paski na oponach do szorowania
VenoMek - 2014-01-28, 10:41
Artek już się nad tym zastanawiałem wcześniej... niestety 140 nie zmieści się w moim błotniku. Trzeba by było jeszcze z tym kombinować...
Choć na forum hondy shadow komuś się to udało to ja jednak nie zaryzykowałem zakupu od razu szerszej opony... chyba że przełożyć koło z dragstara.... to chyba ta sama felga... tylko tarcza z prawej strony a nie z lewej tak jak u mnie, choć to chyba wystarczy obrócić koło... najwyżej się zdemontuje zacisk i dopiero będzie jazda bez hamulca
[ Dodano: 2014-01-28, 10:48 ]
krotom ale to temat o malowaniu a nie o czyszczeniu... (choć wątki czyszczenia się przewijają ) i pewnie się pojawią więc dobrze, że zwracasz na to uwagę
artek - 2014-01-28, 12:19
... hmmm z błotnikiem nic nie wykombinujesz? ... może go lekko unieść?
VenoMek - 2014-01-28, 15:56
artek napisał/a: | ... hmmm z błotnikiem nic nie wykombinujesz? ... może go lekko unieść? | no chyba nie za bardzo chyba da się pokombinować, a poza tym to chcę zachować jak najbardziej oryginalny wygląd tego modelu
artek - 2014-01-28, 16:02
... rozumie, zobaczymy jak Twój patent sprawdzi się, powodzonka !!
oliwier - 2014-02-10, 18:23
ABRATEX zamówiony.
|
|