|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Zakup - Szukam turystyka
tydraniu88 - 2013-12-27, 12:58 Temat postu: Szukam turystyka Hej. Szukam powoli nowej maszyny po rocznej przerwie od motocykla. Wcześniej jeździłem Drag Starem 1100, niestety wymieniłem go na auto. Teraz znowu chciałbym pośmigać na moto. Niestety w tym budżecie, który mogę przeznaczyć (ok 10tys) nie widzę żadnego podobającego mi się cruisera. Dlatego też zacząłem oglądać turystyki. Wpadła mi w oko Honda Deauville. Posiada wał kardana, co jest dla mnie bardzo ważne, kufry można powiedzieć że w zestawie . Polecacie jakieś inne maszyny? Nie tylko do turystyki, ale także aby w miarę pośmigać w miejskich korkach. Praca dom itd.
Druga sprawa, po Drag Starze zostały mi skórzane ciuchy firmy held. Bardzo je sobie cenię, są wygodne, dobrze izolują od ciepła jak i zimna. Kurtka Cosmo II i portki Avolo. Działają jako półkombinezon, spinane są razem. Komplet taki. No i właśnie, te ciuszki były dobierane pod kątem jazdy na cruiserze. Jak to będzie wyglądało na takim właśnie turystyku typu Honda Deauville?
http://i.imgur.com/pJ5F4e2.png?1
btw wiem że zaraz zaczniecie pewnie po mnie jeżdzić że nie to forum itd... Z chęcią wróciłbym do gwiazdki, nawet 650. Niestety mój budżet nie ogarnie takiego wydatku.
jacek71 - 2013-12-27, 13:29
Trzeba spróbowac wszystkiego ,to nic złego ,pomyśl tez o TDM 850 ,kolega ma takiego sprzeta i bardzo sobie chwali ,wogóle w tym budzecie co napisałes powinienes cos z pewnościa wybrać.
tydraniu88 - 2013-12-27, 13:49
spróbować swoją drogą. mnie po prostu nie stać, na gwiazdkę musiałbym przeznaczyc minimum 15tys..
yapkovitz - 2013-12-27, 15:23
tydraniu88, mam takie pytanie nie dotyczace tematu, gdzie w Rzedzianowicach lub w Mielcu sa korki?
Zyjon - 2013-12-27, 16:49
tydraniu88 napisał/a: | Polecacie jakieś inne maszyny? |
Byłem w podobnej, co Ty sytuacji. Na Draga nie było mnie stać, a chciałem coś kupić. Miałem chętkę na jakieś V 2, najlepiej z kardanem i znalazłem Suzuki VX 800. Jest to motorek z ramą i silnikiem Intrudera. Mnie udało się kupić bardzo ładną sztukę z 1996 r. za cenę poniżej 6 tys.
jusza - 2013-12-27, 17:12
Też przesiadłem się z DragStar'a1100 na motocykl turystyczny.
Po ocenie kilku firm, wybór padł na... Yamahę - FJR1300.
Zalety:
- mocny, dynamiczny, z dobrym momentem obrotowym silnik, o dużej kulturze pracy,
- wał kardana,
- wygodny (w porównaniu z DS-em - bardzo wygodny), wygodna pozycja na motocyklu,
- dwa tryby pracy amortyzatora (przełączenie zajmuje 1 sekundę),
- bardzo dobrze się prowadzi w trasie,
- bardzo zwrotny w mieście (rzekłbym, że lepiej się nim manewruje niż DS-em),
- spalanie podobne do DS-a (nie w trybie sportowym!),
- w zależności od wersji - dużo urządzeń wspomagających (ABS, kontrola trakcji, tempomat, grzane manetki, regulowana szyba... itd),
- minimum regulacji podczas przeglądów (wtryski),
- zdejmowane kufry, zabezpieczone zamkiem na kluczyk motocyklowy (można zabrać cały bagaż na nocleg).
Wady:
- cena,
- ograniczony dostęp do podstawowych miejsc obsługowych (filtr powietrza, akumulator),
- siedzenie wyżej niż w DS-ie o 10cm (osoby niskie mogą z trudem dostawać stopami do podłoża),
- duże spalanie (~8l/100km) w trybie sportowym,
- producent w turystycznym motocyklu nie przewidział montowania nawigacji (już poprawiłem to niedopatrzenie).
mike79 - 2013-12-27, 18:38
Faktycznie do 10 tys Wystarczy spojżeć na alledrogo i już widac, że ceny FJR są ogromne, to przeciez porządny turystyk.
Jeżeli chodzi o budżet, to miałem podobny, ciut wyższy ale też zastanawiałem sie nad deauvillem bo jest ładny, niezniszczalny V2, wygodny, wał, mało pali ale nie znalazłem godnego uwagi w tych pieniądzach.
Natomiast do miasta znajomi mi polecali transalpa z tym praktycznie samym silnikiem co deauville tylko, że łańcuch. W tym budżecie dostaniesz dobrego Dla mnie stanowiLo problem wysokie siodło i jak na pierwsze moto to duży problem poza tym V-Star jest tak śliczna, że nie mogłem sie oprzeć
johnypl - 2013-12-27, 20:20
jusza, "- duże spalanie (~8l/100km) w trybie sportowym" moja Fujarka jak jadę spokojnie i osiągnę okolice 8l/100km to jestem standard to 10l/100km a jak zaczyna się zabawa to 15l/100km pęka bez problemu ale warto bo banan na całą gębę
Wiedźma - 2013-12-27, 20:27
Po trzech klasykach ze stajni Yamahy wsiadłem na Suzuki DL 650. Turysta z lekkim zacięciem pseudoenduro i jak na razie nie myślę o zmianie. Dużo zalet (poczytaj w opinie necie). Do 10 tys. można znaleźć zacną maszynę. Aaaa... no i oczywicie łańcuch, którego się bałem zamiast bezawaryjnego kardana , a który okazał się mniej wymagający niż można usłyszeć tu i ówdzie (jeżeli masz centralną stopkę konserwacja zajmuje kilkanaście sekund). Mały DL jest większy niż Trampek i trochę mocniejszy (chociaż Transalpy subiektywnie oceniam jako ładniejsze i długo miałem dylemat - ten czy ten). Wsiądź na obydwa, przymierz się, przejedź jeżeli masz warunki i sam ocenisz.
Wnioski: Pewnie to nie jest mój ostatni motocykl ale sercem zawsze pozostanę "Dragstarowcem".
oldnita - 2013-12-27, 20:32
Wiedźma, za 10 to będzie DL po mocnych przejściach . Z pozostałym się zgadzam w 90% , bo mam centralkę , ale wrzuciłem olejarke smartbika za 2 stówki i zapomniałem o łańcuchu po 25 tys. jeszcze OK .
tydraniu88 - 2013-12-27, 23:30
yapkovitz -> w godzinach 15-17 są większe niż w Warszawie a po drugie, jeżdżę co tydzień na weekend do Krakowa (studia), i będę tam jeździł przez parę lat niestety więc wieszzz
btw dziękuję wam wszystkim za pomoc, na razie szukam, przymierzam się i myślę na co się zdecydować:)
Bakteria77 - 2013-12-27, 23:47
Co do stanu technicznego, nie wiem, nie sprawdzałem, ale ostatnio też się rozglądałem za małym turystykiem i ta oferta wpadła mi w oko Honda Deauville 650. Co do samego modelu, czytając różnego rodzaju testy, itp. moto polecane, chociaż ponoć nadaje się tylko do "spokojnej" jazdy, cudów nie można od niej wymagać . Złośliwi twierdzą, że jest to trochę większy skuter
yapkovitz - 2013-12-28, 08:47
tydraniu88, mieszkalem w Mielcu kilkadziesiat lat (ale to brzmi ) i wciaz nie wiem gdzie sa te korki wieksze niz w Warszawie, do ktorej kazdego dnia roboczego jezdze pracowac
jusza - 2013-12-28, 09:45
johnypl napisał/a: | jusza, "- duże spalanie (~8l/100km) w trybie sportowym" moja Fujarka jak jadę spokojnie i osiągnę okolice 8l/100km to jestem standard to 10l/100km a jak zaczyna się zabawa to 15l/100km pęka bez problemu ale warto bo banan na całą gębę |
To średnie spalanie na dystansie kilkudziesięciu kilometrów, odczytane z wyświetlacza - tak je ocenia elektronika.
W trybie turystycznym bez obciążenia, na prostej drodze, piątym biegu, przy prędkości ~80km/h wyświetlacz pokazuje spalanie... 2,5-3,0l/100km. Na podstawie ilości zatankowanej benzyny (używam tylko 98), w jeździe mieszanej, motocykl spala ~6l/100km. Nie jeżdżę i nigdy nie jeździłem agresywnie.
Nie jeżdżę też na trybie sportowym - turystyczny ma wystarczająco dużo mocy. Moment obrotowy pozwala z 5 biegu przy prędkości 40km/h, spokojnie prędkość podnosić, bez potrzeby redukowania.
Gdybyś Tydraniu88 zdecydował się na FJR, omijaj wersję z automatyczną skrzynią biegów!
tydraniu88 - 2013-12-28, 12:50
yapkovitz, ale się czepiasz no ale skoro lubisz to proszę bardzo. oczywiście że przesadziłem z tą Warszawą. ale na przykład na tą chwilę wracając o 15 z pracy na samym końcu strefy autem przedzieram się przez miasto aż do mostu przez wisłokę niecałą godzinę. z pracy wychodzę nie punktualnie lecz około 10 po. to też daje sporo na minus. Gwiazdką jeździło się wygodnie i komfortowo między autami.
dziewczyna ostro mnie namawia na goldwinga. strasznie jej się spodobało siedzenie pasażera no ale kurde, bądźmy rozsądni, po co mi ciężki turystyk? którym jeździłbym najczęściej raz na miesiąc gdzieś dalej. a na miejscu tym nie pośmiga. tzn pośmiga, ale więcej się napoci niż to wszystko warte.
Jusza, FJR jest raczej poza moim budżetem. coraz bardziej nabieram ochoty albo właśnie na Hondę Deauville albo Yamahę XJ 900 Diversion. ta druga chyba nawet stoi taniej niż honda.
Merlin - 2013-12-28, 13:10
Albo Hondę Varadero.
Jacek6 - 2013-12-28, 18:27
Miałem Deauvilla (3 lata), nie ma żadnych wad (tylko w sumie jedna, mała moc), polecam.
Miałem również FJR (3 lata), ta już nie ma absolutnie żadnej wady.
RSTD 1300 mam juz ........... hmmm, 3ci rok leci ...... ma tylko dwie wady, cieżki jak cholera i nie hamuje )) (w sumie to i nie przyspiesza) - wszystko to w porównaniu z FJR
sagittarius - 2013-12-28, 19:11
Jacek6, to nadszedł czas na kolejną zmianę jak tak wszystko po 3 lata masz
jusza - 2013-12-28, 19:34
tydraniu88 napisał/a: |
dziewczyna ostro mnie namawia na goldwinga. strasznie jej się spodobało siedzenie pasażera no ale kurde, bądźmy rozsądni, po co mi ciężki turystyk? którym jeździłbym najczęściej raz na miesiąc gdzieś dalej. a na miejscu tym nie pośmiga. tzn pośmiga, ale więcej się napoci niż to wszystko warte.
|
Jeździłem też i GoldWingiem - właściwości trakcyjne podobne do FJR mimo większej masy. Pali podobnie, opony zużywa szybciej - przednią potrafi "wyząbkować". Faktycznie... jeśli poruszanie się w korkach po mieście na FJR nie różni się niczym od poruszania się na DS-ie, to GL-em w korkach jest trudno...
No ale GL jest półtora razy droższy od FJR.
Jacek6 - 2013-12-29, 09:58
sagittarius - moja XVZ 1300 RSTD do sprzedania
norbas - 2014-01-25, 23:51
Tak czytam Wasze wypowiedzi odnośnie turystyka i nie Wiem co zakupić,jedni polecają yamahę inni hondę trochę czytałem o tych maszynach to z akcesoriami lepiej wypada honda ponieważ jest więcej dostępnych gadżetów do niej a osobiście wolę yamahę
mikruss - 2014-04-28, 20:37
Witam ponownie po długiej nieobecności. Jeżeli to nie problem podczepię się pod post. Też jestem w podobnej sytuacji. mam około 10 tyś chciałbym coś kupić aby spowrotem jeździć. Mnie znajomi namiawiają na Hondę CBF 600 lub CB 600 Hornet S. Sam nie wiem co zrobić bo na takich maszynach nie miałem przyjemności jeździć ale ciągnie mnie też to draga. No ale koszt nawet 650 w dobrym stanie to koszt zaczynający sie od 12-13 tyś. Zacząłem więc myśleć o jakiejś Virażce. Czy możecie jakieś swoje mądre zdanie ta ten temat wypowiedzieć.
tqmeh - 2014-05-27, 10:38
Może to Cię zainteresuje: jest do sprzedania od motocyklisty Kawasaki Eliminator z 1997 pojemność 650
Zanim "wyrobisz" sobie opinie z samej nazwy popatrz na zdjęcia
Motor ma nowe opony i aku, jest na wale posiada sakwy trochę chromu szybkę
KLIK zdjęcia
Azmadan - 2014-05-28, 22:57
Yamaha Fazer 600 - 2002-2003
Suzuki Bandit 650 - 2004-2005
za 9-10k kupisz bez problemu...
Bemol - 2014-05-28, 23:40
Yamaha TDM też będzie w tym przedziale cenowym
s1roman - 2014-05-30, 07:39
mikruss, jeśli masz około 170 cm wzrostu to SUZUKI bandit 600 olejak, 4 cylindry nie do zarżnięcia bardzo fajna sylwetka podczas jazdy, zrywny wiem co mówię bo zasuwałem nim z Berlina do Rybnika, bardzo się zdziwiłem jak zajebiście się zasuwa, tylko mały problem ja jestem za wysoki na ten motocykl no i waga też troszkę przekroczona ale za 10000 dostaniesz igiełkę, jak szukasz dobrej maszyny zapytaj Etka z forum
|
|