|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Pilna pomoc - wywali³o ca³y olej
Krokus - 2013-10-26, 15:58 Temat postu: Pilna pomoc - wywali³o ca³y olej Potrzebuje info co mog³o siê staæ Otó¿ podczas jazdy nagle poczu³em uslizg tylnego ko³a. Jecha³em pó¼niej jeszcze oko³o kilometra zsiadlem z Moto - DS 1100 i szok ca³y silnik wybryzgany olejem ca³e koñcz±cy od tego oleju kontrolka oleju oczywi¶cie czerwona ca³e tylne ko³o w oleju - dlatego ten po¶lizg. Olej wszêdzie widaæ ¿e wali³ pod du¿ym ci¶nieniem - co to mog³o pój¶æ? Mam nadziejê ¿e nie stara³em motoru - silnik w³±czy³em sam
Pirania_LM - 2013-10-26, 17:20
Zacznij od elementarza. Zobacz, czy ¶ruba spustowa oleju jest na swoim miejscu, i czy dokrêcona jest pokrywa od filtra oleju. Co by³o robione w ostatnim czasie ?
Krokus - 2013-10-26, 17:36
Regulacja zaworów i synchronizacja gaznikow na pocz±tku sezonu. Ogólnie Moto ma 3,5 tys km przebiegu wiêc nowka
[ Dodano: 2013-10-26, 17:44 ]
No i rzecz jasna olej - te¿ pocz±tek sezonu
johnypl - 2013-10-26, 17:47
Krokus, umyj silnik ( u¿yj odt³uszczacz do hamulców w aerozolu - dostêpny w ka¿dym sklepie moto ) uzupe³nij olej w silniku i go odpal na postoju, bêdziesz widzia³ sk±d leci.
Krokus - 2013-10-26, 17:49
Epicentrum tego rozbryzgu jest za 2 cylindrem. Ale sch³adzamy ca³y motor i tylne ko³o ma maksa nawet, musia³o waliæ pod du¿ym ci¶nieniem..
[ Dodano: 2013-10-26, 17:54 ]
¯aden ¿e mnie mechanik a ju¿ taki obrazek jak zastalem to mnie prawdê mówi±c emitowaæ. Ca³y olej poszed³ -¶lady ma asfalcie tak z kilometr..
witek1965 - 2013-10-26, 18:21
Krokus napisa³/a: | Epicentrum tego rozbryzgu jest za 2 cylindrem. | zrób zdjêcie. Za drugim cylindrem, czyli bli¿ej siedzenia ? Bo tak naprawdê to jet to pierwszy cylinder, a ten z przodu to drugi, ale to nie istotne. Nazwijmy go Tylnym cylindrem, je¿eli dobrze siê zrozumieli¶my, jest dekiel od pokrywy zaworów. Jezeli ten dekiel siê poluzowa³ (dwie ¶ruby), lub co gorsza spad³, to masz wyciek oleju pod ci¶nieniem. Zreszt± na przednim cylindrze jest równie¿ taki dekiel i równie¿ mo¿e byæ ta sama historia.
Zdjêcie powie nam wiêcej.
[ Dodano: 2013-10-26, 18:23 ]
P.S. Ciê¿ko zrozumieæ czê¶æ Twojego postu : Krokus napisa³/a: | Ale sch³adzamy ca³y motor i tylne ko³o ma maksa nawet |
Krokus napisa³/a: | a ju¿ taki obrazek jak zastalem to mnie prawdê mówi±c emitowaæ |
moondek - 2013-10-26, 18:30
Jak google translater... Bez zdjêcia siê nie obêdzie emitowaæ nawet...
remol71 - 2013-10-26, 18:35
witek1965,
Rozumiem, ¿e pierwsze zdanie to "schlapany ca³y motor ...".
Drugiego zdania nie ogarniam. Mo¿e wkurwienie emitowa³o, to zrozumia³e.
witek1965 - 2013-10-26, 18:52
remol71, pierwsze tez jakos tak t³umaczy³em sobie, ¿e ca³y motocykl zachlapany itd
Krokus - 2013-10-26, 19:23
Sorki ale pisa³em z miejsca zdarzenia z neta z komórki. Musia³em podj±æ decyzjê o sholowaniu motonga bo ca³a rzecz wydarzy³a siê 15 km od domu.Stwierdzi³em ¿e skoro ju¿ laweta to od razu do warsztatu pójdzie i tak oto gwiazda ju¿ w warsztacie. Maj± w poniedzialek co¶ orzec. Dziêkujê za pomoc poinformuje jak siê sprawy rozsyrzygna. Sorki za b³êdy ale smartfon i trzesace rêce
[ Dodano: 2013-10-26, 19:26 ]
Nie zd±¿y³em zrobiæ foto bo ju¿ o ciemno o warunki polowe.Mam nadziejê ¿e w serwisie poradz±. Dziêki raz jeszcze
Peters - 2013-10-26, 19:41
Krokus napisa³/a: | gwiazda ju¿ w warsztacie. Maj± w poniedzialek co¶ orzec |
Do którego warsztatu go odstawi³e¶ ?
remol71 - 2013-10-26, 19:41
Albo uszczelka dekla zaworów albo dekla rozrz±du. W 650 jest jeszcze w g³owicy ¶ruba w magistrali olejowej do kontroli ci¶nienia. Czy jest w 1100 to nie wiem. Ogl±da³em instrukcjê serwisow± ale nie znalaz³em, co nie znaczy, ¿e jej nie ma, bo pijê <piwo>
Krokus - 2013-10-26, 20:07
Najbli¿ej mia³em do motocult Niedrzwica k. Lublina Poza tym u nich na wiosnê zmienialem olej, robi³em synchronizacjê i luzy zaworów. Mam nadziejê ¿e to nic powa¿nego - ¿e da radê moto szybko o¿ywiæ.. Taki zoom na koniec sezonu..
[ Dodano: 2013-10-26, 20:11 ]
Zonk mia³o byæ - ca³y czas pisze z telefonu
moondek - 2013-10-26, 20:26
Gorzej, gdyby Ci siê to przydarzy³o na pocz±tku albo w trakcie. A tak, je¶li trzeba bêdzie pod³ubaæ przy motocyklu, to bêdziesz mia³ na to ca³± zimê Pocieszê Ciê, ¿e s± tacy, którzy dzisiaj postawili motocykl na zimê na ko³ki
wemar - 2013-10-26, 20:50
Krokus napisa³/a: | Ca³y olej poszed³ -¶lady ma asfalcie tak z kilometr.. |
Powiadomi³e¶ stra¿, by inny biker nie zaliczy³ gleby, czy ola³e¶ temat?
Krokus - 2013-10-26, 22:02
Nie no a¿ tak to nie zapaskudzilo drogi
remol71 - 2013-10-26, 22:20
JAk Ikarus napaskudzi³, to glebê mia³em
U-BOOT - 2013-10-26, 22:30
moondek napisa³/a: | Pocieszê Ciê, ¿e s± tacy, którzy dzisiaj postawili motocykl na zimê na ko³ki |
No Ty sobie chyba jaja kurde robisz?
Krokus - 2013-10-26, 22:35
A jak my¶licie bêd± jakie¶ nastêpstwa dla silnika po takiej pracy bez oleju -w sumie Moto nie zgas³o - to chyba pocieszaj±ce?
remol71 - 2013-10-26, 22:36
Jeli by³o ci¶nienie to OK. Je¶li nie by³o, to tr±ci³o panewki.
Krokus - 2013-10-26, 22:51
A jak my¶licie bêd± jakie¶ nastêpstwa dla silnika po takiej pracy bez oleju -w sumie Moto nie zgas³o - to chyba pocieszaj±ce?
[ Dodano: 2013-10-26, 22:56 ]
Ju¿ nie wiem na co siê nastawiæ...chyba nocka bezsenna. A w najgorszym wypadku jak to finansowo wyjdzie?
Raider - 2013-10-27, 10:24
Silnki typu Mignight posiadajace zbiornik oleju do nolmalnej pracy potrzebuj± nieca³y litr oleju. Tyle pompy zasysaj± ze zbiornika. Dragi o ile sie nie mylê to jednak inna konstrukcja, nie maj± zbiornika oleju i wszystko jest w silniku. Jezeli tak, to nie pocieszê Ciê bo silnik wówczas potrzebuje ca³ego oleju do pracy. Ale to wytrzyma³e sprzêty. Warto po naprawie zalac go olejem dac mu popracowac a pozniej zlaæ olej. Jezeli nie bedzie opi³ków a podczas pracy nie by³o stuków, to znaczy ¿e jest ok.
skoro to nowy sprzêt to jak do tego dosz³o?!
witek1965 - 2013-10-27, 10:45
Raider napisa³/a: | Silnki typu Mignight | co to takiego ?
Krokus - 2013-10-27, 11:09
No w³a¶nie jak do tego dosz³o??? Sprzêt ma 3,5 tys przebiegu - ledwo dotaraty..
witek1965 - 2013-10-27, 11:48
Krokus napisa³/a: | Regulacja zaworów i synchronizacja gaznikow na pocz±tku sezonu. Ogólnie Moto ma 3,5 tys km przebiegu wiêc nowka
[ Dodano: 2013-10-26, 17:44 ]
No i rzecz jasna olej - te¿ pocz±tek sezonu |
w jakim celu skoro motocykl jak sam napisa³e¶ nówka ?
[ Dodano: 2013-10-27, 11:50 ]
Krokus napisa³/a: | No w³a¶nie jak do tego dosz³o??? | no tego sie dowiemy chyba od Ciebie. Je¿eli nie dokrêcono dekli od zaworów, to masz przyczynê.
I g³owa do góry. Nie przes±dzaj sprawy. Byæ mo¿e wystarczy wymieniæ uszczelnienia, dokrêciæ i wlaæ nowy olej.
dasz te zdjêcia ?
Krokus - 2013-10-27, 11:59
Chcia³em dobrze - pomy¶la³em ¿e siê to nale¿y motongowi - tzn zawory i synchronizacja. Zrobi³em j± 1500 km temu. Nie¼le spenialem ¿e silnik oberwal.. Tak jak pisa³em Moto posz³o od razu na laweta i do warsztatu - jutro pewnie co¶ powiedz±. My¶la³em ¿e praktyczne nowe moto bêdzie nie¶miertelne..
Raider - 2013-10-27, 12:07
witek1965 napisa³/a: | Raider napisa³/a: | Silnki typu Mignight | co to takiego ? |
Midnight mia³o byæ - tak to jest jak siê pisze ze smartfona z u¿yciem s³ownika
witek1965 - 2013-10-27, 12:15
Raider, nie chodzi o pisowniê tylko o silnik.
Co to takiego jest silnik typu Midnight.
wemar - 2013-10-27, 12:18
Raider napisa³/a: | witek1965 napisa³/a: | Raider napisa³/a: | Silnki typu Mignight posiadajace zbiornik oleju ... | co to takiego ? |
Midnight mia³o byæ - tak to jest jak siê pisze ze smartfona z u¿yciem s³ownika |
Midnight to jedynie odmiana malowania silnika, a nie rozwi±zanie konstrukcyjne, bo rzecz nie w czarnym kolorze, a w silniku z tzw. such± misk±.
witek1965 - 2013-10-27, 12:25
wemar, wiem, wiêc dlatego zapyta³em, bo nie bardzo rozumiem wypowied¼ z 10:24
Co ma kolor cylindrów i pokryw do konstrukcji. Chyba, ¿e kolega chcia³ napisaæ o silnikach Midnight Starów XVS 950 i XVS 1300, to inna para kaloszy
wemar - 2013-10-27, 12:34
Nie wiem co chcia³ (sam mo¿e napisze), ale pisanie o MS, to te¿ pewien przeskok, bo Yamaha stosowa³a silniki z such± misk± ju¿ wcze¶niej w innych modelach. Poza tym mówimy tu o cechach konstrukcyjnych silnika, a nie modelach.
Równie dobrze mo¿na by w ten sposób powiedzieæ, ¿e silnik do Malucha by³ konstrukcj± Porsche. ... no, bo ch³odzony powietrzem, za tyln± osi± i j± napêdzaj±cy.
witek1965 - 2013-10-27, 12:37
wemar, silnik MS 1300 i MS 950 ma mokra miskê olejow±.
robert bagan - 2013-10-27, 12:40
Równie dobrze mo¿na by w ten sposób powiedzieæ, ¿e silnik do Malucha by³ konstrukcj± Porsche. ... no, bo ch³odzony powietrzem, za tyln± osi± i j± napêdzaj±cy.[/quote] tak jak zaporo¿ec dobre
wemar - 2013-10-27, 12:41
witek1965 napisa³/a: | wemar, silnik MS 1300 i MS 950 ma mokra miskê olejow±. |
To tym bardziej wpis jest niezrozumia³y.
WITT33 - 2013-10-29, 17:02
Czy gumowy przewód odmy od tylnego cylindra siê nie zagi±³ powoduj±c nadmierne ci¶nienie a w efekcie wywalenie uszczelki pod deklem ? Rzadki przypadek ale o jednym czyta³em i wygl±da³o to tak samo jak tutaj.
remol71 - 2013-10-29, 18:10
Jest diagnoza ?
Krokus - 2013-10-29, 20:09
A wiêc..okaza³o siê ze podczas wiosennego przegl±du przeciêta zosta³a jaka¶ uszczelka - oring, no i to w koñcu pusci³o...Na szczê¶cie sporo oleju jeszcze zosta³o.Naprawa to wymiana przeciêtego oringu i zalanie nowego oleju. Generalnie serwis zachowa³ siê bardzo - podkre¶lam bardzo w porz±dku. Ca³o¶æ oczywi¶cie zrobili gratis. Do tego sami umieli przyznaæ siê do wpadki. Gratis motokosmetyki i rabat przy nastêpnych serwisach. Równie dobrze mogli co¶ nasciemniaæ . Jednak bardzo uczciwi ludzie .
[ Dodano: 2013-10-29, 20:12 ]
Dziêkujê wszystkim za pomoc
wemar - 2013-10-29, 21:25
Raider - 2013-10-29, 21:32
wemar napisa³/a: | Nie wiem co chcia³ (sam mo¿e napisze), ale pisanie o MS, to te¿ pewien przeskok, bo Yamaha stosowa³a silniki z such± misk± ju¿ wcze¶niej w innych modelach. Poza tym mówimy tu o cechach konstrukcyjnych silnika, a nie modelach.
Równie dobrze mo¿na by w ten sposób powiedzieæ, ¿e silnik do Malucha by³ konstrukcj± Porsche. ... no, bo ch³odzony powietrzem, za tyln± osi± i j± napêdzaj±cy. |
Cytowa³em dwóch swoich mechaników. Przyznajê, ¿e nie bardzo siê na tym znam, wiêc w razie czego mnie poprawcie i skorygujcie moj± wiedzê a wynika z niej, ¿e silnik Draga jest rozwiniêciem silnika Virago. W tym silniku olej znajduje siê w misie olejowej. W Road Star i rozwiniêciach tego silnika, olej nie znajduje siê w misie, tylko jest pompowany do silnika po ka¿dym uruchomieniu ze zbiornika oleju.
Dlaczego moi mechanicy (o\baj niezale¿nie) za ka¿dym razem powtarzaj±, ¿e to silnik Midnight - nie wiem. Powtórzy³em za nimi.
WITT33 - 2013-10-29, 21:52
Dok³adnie tak jest. 1100 mokra miska, 1600-1700 pompy oleju i sucha miska.
witek1965 - 2013-10-30, 02:08
WITT33, z tym siê zgadzamy, chodzi³o tylko o okre¶lenie Midnight, co nic nie oznacza poza kolorystyka.
Krokus, super, ¿e to tylko wyciek z pod pokrywy zaworów. Bardzo dobry warsztat, godny polecenia. Uczciwo¶æ dzisiaj to bardzo cenna rzecz, a oni zachowali siê bardzo przyzwoicie. Znam takich, którzy zdarli skórê z kolegi i psuli mu motocykl, ¶ciemniaj±c przy ka¿dej wizycie.
remol71 - 2013-10-30, 10:22
Krokus napisa³/a: | A wiêc..okaza³o siê ze podczas wiosennego przegl±du przeciêta zosta³a jaka¶ uszczelka - oring, no i to w koñcu pusci³o.... |
Dlatego prawie wszystko przy rowerze, motocyklu i samochodzie robiê sam. Do warsztatu oddajê moje pojazy w sytuacji, gdy juz zupe³nie nie mam wyj¶cia z powodu braku narzêdzi, miejsca lub niekiedy czasu.
gery73 - 2013-11-04, 14:15
Ja tak samo wszystko robie sam i powiem ¿e po paru motocyklach, które mia³em wszystko oprócz remontu silnika (bo nie mia³em jeszcze okazji) sam robiê. Moto nie kosztuje wtedy prawie nic oprócz materia³ów.
pozdrawiam gery73
duoma - 2013-11-04, 22:01
remol71 napisa³/a: | Krokus napisa³/a: | A wiêc..okaza³o siê ze podczas wiosennego przegl±du przeciêta zosta³a jaka¶ uszczelka - oring, no i to w koñcu pusci³o.... |
Dlatego prawie wszystko przy rowerze, motocyklu i samochodzie robiê sam. Do warsztatu oddajê moje pojazy w sytuacji, gdy juz zupe³nie nie mam wyj¶cia z powodu braku narzêdzi, miejsca lub niekiedy czasu. |
Prawie sam
|
|