YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Drży w czasie jazdy

Dana - 2013-10-05, 15:14
Temat postu: Drży w czasie jazdy
Koledzy podpowiedzcie co to może byc jak odczuwam silniejsze niż zwykle drżenie kierownicy i nieco inny dzwięk samego motoru?
Andrzej666 - 2013-10-05, 16:13

A prócz tego motocykl jeździ jak dawniej? Moc, przyśpieszenie?
F.I.P. Berek - 2013-10-05, 16:36

W jednym z postow pisalas ze jezdzisz max. 90 - przy predkości około 100km/h drag generuje dosyc duże wibracje - moze zdazylo Ci sie dojsc do setki i stad takie wrazenia. Inna opcja [ waham sie czy napisać ] - jazda na zbyt wysokim biegu w stosunku do predkosci...
Przeważnie wibracje na kierze to efekt zlego wyważenia przedniego kola, ale to nijak sie ma do innej pracy silnika.

jendras66 - 2013-10-05, 18:56

Napisz coś więcej, czy np. tak jest na każdym biegu, czy ten nieco inny dźwięk jest zaraz po odpaleniu, czy drgania są cały czas, co z wyważeniem, kiedy było robione itd.
Może być kilka przyczyn :) Pozdrawiam.

Merlin - 2013-10-05, 19:26

Np, gorsze paliwo.
monkton - 2013-10-05, 20:30

Sprawdź ciśnienie w kapciach.
Dana - 2013-10-07, 10:28

bieg jest mysle dostosowany do prędkosci,i to było w granicach 60, ile powinno byc barów w kapciach, amoze to za mało oleju :nie_wiem: ,bo ostatnio nie sprawdziłam.....,paliwo zawsze na orlenie tankuje, to ja sprawdze olej i cisnienie,a co do wywazenia to w marcu ostatnio jak zakładałam nowe opony i do tej pory było oki,ale nie jezdziłam jakis miesiac, może był za zimny ale po pół godzinie to sie chyba raczej rozgrzał nic sie nie zmieniło do konca jazdy wiec nie wiem i wczoraj .nie smiejcie sie ze mnie ale to moje pierwsze moto :poddajesie:
Pirania_LM - 2013-10-07, 11:14

2,5 atm.
moondek - 2013-10-07, 11:50

Może nawierzchnia drogi nie była równa (frezowanie itp)? Olej raczej nie ma tutaj nic do rzeczy ;) Gdyby go było mało, zapaliła by Ci się kontrolka oleju.
Generalnie przy jakiś wartościach obrotów silnika, motocykl bardziej drży, co jest odczuwalne na kierownicy. Przejedź się jeszcze kilka razy różnymi drogami przy różnych prędkościach...

PS. 2,5 bara na tył, 2,25 na przód.

PSZEMAS - 2013-10-07, 13:46

moondek napisał/a:
Gdyby go było mało, zapaliła by Ci się kontrolka oleju.
w 650-tce ? A która to kontrolka ?


Pirania_LM - 2013-10-07, 14:36

PSZEMAS, zapewne chodzi i pierwszą z prawej ;p
Demolka - 2013-10-07, 15:37

Nie róbcie dziewczynie wody z mózgu :evil:
Drgania nie mają najmniejszego związku z poziomem oleju !
DS-650 nie ma czujnika poziomu i żadna lampka się nie zapali bo też jej nie ma !
Piktogram silnika (kontrolka z prawej) zostawcie w spokoju bo już dość bzdur napisano w temacie "nie gaśnie kontrolka silnika" !
Dana - najpierw oceń czy to są drgania związane z częstotliwością obrotów przedniego koła, czy z obrotami silnika.
Szukaj po kolei, ciśnienie w oponie, łożyska przedniego koła, uszkodzona opona (to wykryje wyważarka), koło mocno nie wyważone. To możesz sprawdzać i usuwać sama.
Jeśli od silnika (b. szybkie wibracje) to gorzej, może być uszkodzony zespół napędowy (wał, krzyżak), mogą być łożyska główne wału korbowego (to już katastrofa), przy silniku nic sama nie naprawisz.
A tak w ogóle, to njtrudniejsze do zlokalizowania są wszelkie dreszcze, wibracje i dziwne dźwięki, to wymaga czasu i cierpliwości, a najbardziej pomocy kogoś doświadczonego. Zaocznie nikt rozsądny nic konkretnego nie doradzi.
Powodzenia :8

moondek - 2013-10-07, 15:47

Pirania_LM napisał/a:
PSZEMAS, zapewne chodzi i pierwszą z prawej ;p

Nie o pierwszą z prawej... lol W 1100 taka kontrolka jest, nie wiedziałem, że 650 jest taka "uboga" ;)

tomek70 - 2013-10-08, 06:49

Najlepiej jakby podjechał ktoś kumaty z okolicy i doradził co i jak, ewentualnie dał namiary do jakiegoś fachowca, gdzieś niedaleko, bo tak na forum trudno ustalić przyczynę.
krzycho_r - 2013-10-09, 09:38

moondek napisał/a:
Gdyby go było mało, zapaliła by Ci się kontrolka oleju.


A to mnie moondek oświeciłeś
Teraz wiem że w kontrolka oleum powinna świecić przy niskim poziomie oleju.
U mnie chyba cuś nie teges , bo się nie świeci

Demolka - 2013-10-09, 12:36

krzycho_r napisał/a:
... Teraz wiem że w kontrolka oleum powinna świecić przy niskim poziomie oleju...

Tak powinna (dot.DS-1100) przy tak niskim poziomie, który jest już niebezpieczny dla silnika.
Nie myl tego z poziomem minimalnym we wzierniku, który jest jeszcze stanem bezpiecznym.

moondek - 2013-10-09, 12:50

krzycho_r napisał/a:
A to mnie moondek oświeciłeś
Teraz wiem że w kontrolka oleum powinna świecić przy niskim poziomie oleju.
U mnie chyba cuś nie teges , bo się nie świeci

To widocznie masz wystarczający poziom. Odpal motonga i postaw na chwile na stopce. Po ok 20-30 sek. powinna się zaświecić. A najlepiej sprawdzić to jak radzi powyżej Demolka.

jendras66 - 2013-10-09, 17:17

Demolka napisał/a:
Zaocznie nikt rozsądny nic konkretnego nie doradzi.
Powodzenia :8


Tak to bardzo rozsądne w twojej sytuacji. Po tym co piszesz to może być coś z napędem. Pojedź do warsztatu i niech to sprawdzą, bo może to być błahostka, czyli przednie koło, albo coś gorszego, czego ci nie życzę. I zrób to w miarę szybko, bo jeśli to coś z napędem to może być nieciekawie. Powodzenia. :>

Dana - 2013-10-09, 18:04

juz wiem mam lekko skrzywioną przednia felge... czy samo wyważenie pomoże?
vaaks - 2013-10-09, 18:19

Niestety, nie. Można próbować wyprostować, ale bez gwarancji uzyskania efektu. Lepiej rozglądać się za nową felgą.
Demolka - 2013-10-09, 21:46

Zależy co Dana masz na myśli pisząc "skrzywioną felgę". Jeśli jest to skrzywienie od uderzenia, np. wgniecenie to vaaks dobrze radzi, jeśli natomiast jest to "zwichrowanie" wskutek źle naciągniętych lub luźnych szprych to spokojnie naciągając szprychy można koło wyprostować (tzw. centrowanie), ale to wymaga "fachowej ręki".
Nie wiem czy nie masz felgi bez szprychowej (alu), ale i takie w specjalistycznych warsztatach da się wyprostować.
Po naprawie lub wymianie koło z założoną już i napompowaną oponą koniecznie daj do wyważenia.

moondek - 2013-10-09, 23:17

Szkoda, że nie jesteś ze Śląska, bo by Cię Miodzik ponaciągał :)
witek1965 - 2013-10-09, 23:48

moondek napisał/a:
nie wiedziałem, że 650 jest taka "uboga" ;)
zapomniał wół jak cielęciem był ;D

[ Dodano: 2013-10-09, 23:55 ]
Dana, dużo więcej otrzymasz pomocy od nas, przekazując nam jak najwięcej szczegółów, w tym zdjęć.
Zakładam, że masz koła szprychowe i po prostu się koło lekko zwichrowało. Tak czasami bywa i nie należy się tym martwić zanadto, ponieważ jest to zjawisko normalne w kołach szprychowych i odwracalne. Lekkie zdarcie na krawężniku również nie jest powodem do bezsenności. Poszukaj w okolicy dobrego speca od centrowania kół, tak jak to podpowiada Demolka i powinno być po problemie.
Jeżeli masz koła aluminiowe to profesjonalny zakład ci ją wyprostuje. np. taki http://www.braciki.com.pl/1005/prostowanie-felg
Po wykonaniu naprawy felgi koniecznie wyważ koło, bez względu na to co ci będą wmawiać niektórzy fachmani.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group