YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Luzy kierownicy

peter358 - 2009-07-13, 19:32
Temat postu: Luzy kierownicy
Hej!
Wczoraj odkryłem, że kierownica w moim Dragu 1100 ma lekkie luzy... Nie sama rura kierownicy(wtedy wystarczyłoby ją dokręcić ;) ) , ale razem z dwiema śrubami mocującymi. Początkowo myślałem, że może one się poluzowały, ale nie. Zauważyłem, że mocowanie ( a dokładnie miejsce przejścia owych dwóch śrub) fabrycznie otoczone jest gumą, więc czy jest możliwe, aby drag fabrycznie miał trochę luzu? Od razu mówię, że w czasie jazdy nic nie przeszkadza ;)

arekw711 - 2009-07-13, 20:03

W moim jest przy łączeniu kierownicy z półką tak samo i tak widocznie ma być :nie_wiem:
peter358 - 2009-07-13, 20:07

No właśnie. Dziwne są te gumy na tych złączeniach, nie? Jeśli miałoby być na stałe, to raczej by ich nie było... Nie czuć tych luzów - podejrzewam, że były już od momentu kupna mojego Draga - 4 miesiące temu.
bartek_p - 2009-07-14, 18:56

W moim też są te gumy.
I też mam ( odczuwam) lekki luz, do tego stopnia że jak pokonuje wzdłużne nierówności, koleiny, łączenia asfaltu itp. to nosi maszyną na prawo i lewo.
Zauważyłem też że sama kierownica na mocowaniu lekko się wygina tzn. jak ją nacisnę mocno w dół to się ugina na mocowaniu.
Czy tak ma być??
To że nosi maszyną to wiem że to nie powinno mieć miejsca tym bardziej że przebieg mam 7 kkm, ale czy te ( luzy) to norma??

pan_wiewiorka - 2009-07-14, 19:25

Panowie może sprawdźcie luzu przy główce bo się rozpierdolicie shock
bartek_p - 2009-07-14, 19:28

No właśnie sprawdzałem wszystkie luzy i po za tym na samym mocowaniu kierownicy nic nie znalazłem.
Wrażenie mam takie jakby był luz na łożyskach koła, że po prostu raz jest trochę bardziej pochylone w jedną a raz w drugą.
Ale tylko przy pokonywaniu wzdłużnych nierówności.
Nie wiem już co mam sprawdzić, niby luzu nigdzie nie ma, szprychy ok

peter358 - 2009-07-14, 19:42

Na sobotę mam zaklepaną wizytę w salonie Yamahy - mam do zrobienia inną pierdółę - śruby mocujące kolanko wydechu do przedniego cylindra są tak zardzewiałe, że sam wolę ich nie wykręcać, żeby czasem nie spieprzyć szpilek... Uroki Anglii - do garażu mam jakieś 10 klocków - są zawsze pod ręką hehe Spytam się przy okazji o te luzy kierownicy i dam znać co i jak.

[ Dodano: 2009-07-14, 19:47 ]
bartek_p, u mnie przednie koło nie ma luzu, odczuwam tylko luzy kierownicy - ale w czasie jazdy, na wdłużnych, poprzecznych i jeszcze innych "dołach" nic nie przeszkadza. Dopiero jak na postoju zacznę bawić się kierownicą z zaciśniętym przednim hamulcem, kierownica giba się w górę i w dół... Ale jak napisałem, w sobotę zasięgnę informacji :)

Merlin - 2009-07-14, 23:25

Spróbujcie nacisnąć ręczny hamulec i potrząsnąć kierownica na boki.
Jakie sa Wasze odczucia? U mnie dziwnie się trzęsie ale w jeździe jest OK.

Greedo - 2009-07-15, 01:31

To są fabryczne tłumiki drgań. Jak ma za duży luz wynikający z przebiegu to należy wymienić silencery - tak to się nazywa.
Merlin - 2009-07-15, 16:13

Greedo napisał/a:
To są fabryczne tłumiki drgań. Jak ma za duży luz wynikający z przebiegu to należy wymienić silencery - tak to się nazywa.


Mam 42000 przebiegu, czyżby to?
A gdzie sa te silencery?

peter358 - 2009-07-18, 19:24

Byłem dziś w salonie Yamahy. Pokazałem kolesiowi z garażu w czym problem i okazało się, że Drag tak ma. "Shock absorber" - kierownica ma lekkie luzy aby zbierać drgania podczas jazdy. Merlin, u mnie kierownica nie giba się na boki, tylko w górę i w dół...
Pordzewiałe nakrętki też wykręcone. Yamaha nie produkuje już więcej szpilek, więc koleś wykręcił stare, pordzewiałe i wkręcił kolanko na śruby. No i w końcu można zmienić olej z filtrem :)

Merlin - 2009-07-19, 08:08

Muszę usiąść na inną maszynę i porównać, może jestem przewrażliwiony.
Długi63 - 2009-07-19, 11:06

peter358 napisał/a:
Drag tak ma. "Shock absorber" - kierownica ma lekkie luzy aby zbierać drgania podczas jazdy)


Ja chyba źle słyszę shock . I Ty w to wierzysz, kolego ?

peter358 - 2009-07-19, 12:06

Długi63 napisał/a:
Ja chyba źle słyszę . I Ty w to wierzysz, kolego



A co w tym dziwnego? Myślisz, że mechanik mógł mnie okłamać i ewentualnie nie zarobić na naprawie??

zen - 2009-07-19, 13:01

peter358 napisał/a:
Długi63 napisał/a:
Ja chyba źle słyszę . I Ty w to wierzysz, kolego



A co w tym dziwnego? Myślisz, że mechanik mógł mnie okłamać i ewentualnie nie zarobić na naprawie??


No to, że niezły kit Ci wcisnął. DSy nie mają układu amortyzującego drgania kierownicy, możesz ewentualnie wkręcić ciężarki w kierę.
Luzy w kierownicy to nic dobrego i należy to zdiagnozować i naprawić. Jak znam życie, to sytuacja będzie się pogarszać

peter358 - 2009-07-19, 15:39

K####..., jeżeli w salonie Yamahy wciskają kity, to chyba źle się dzieje. Zen, a u Ciebie nie ma owych silencerów? W salonie stoją 2 Midnight Star'y - 1900 i 1300 - oba je mają...
Długi63 - 2009-07-19, 20:00

peter358 napisał/a:
Długi63 napisał/a:
Ja chyba źle słyszę . I Ty w to wierzysz, kolego



A co w tym dziwnego? Myślisz, że mechanik mógł mnie okłamać i ewentualnie nie zarobić na naprawie??


Jak myślisz- ile można wziąć za dokręcenie śrubki , za małe zleconko żeby sobie łapki pobrudził
A po drugie, kolego to w serwisie są łośki a nie mechanicy. Jakbym miał oddać swoje drago do serwisu to wolałbym je zapchać do Dudka .
Zen Ci dobrze gada- sytuacja będzie się na pewno pogarszać i o to "mechanikowi" chodzi:
dokręcenie śrubki=5 zeta
wymiana póły, łożysk=500 zeta

dadamos - 2009-07-19, 20:20

Panowie czy wy nie czytacie co inni piszą? Przecież Peter358 na wstępie napisał, że to nie jest kwestia dokręcenia śrub. Pewnie sam by to zrobił a nie jechał z pierdołą do serwisu.
Silencery owszem tłumią drgania ale luzów wyczuwalnych pod naciskiem własnych mięśni nie powinno być. Być może kolo z serwisu uznał że jest to minimalny luz dopuszczalny niemniej ja Peter358 wymieniłbym ustrojstwo albo rozebrał i zobaczył jak temu zaradzić we własnym zakresie.

Długi63 - 2009-07-19, 21:55

Dla mnie nie ma czegoś takiego jak minimalny luz w sterze. Kiera powinna być spasowana ciasno. Kolo ze serwisu pierdzieli bzdury-jak to w serwisie
Naprawę we własnym zakresie popieram

dadamos - 2009-07-19, 22:01

Zawsze i weszędzie występuje tak zwany luz minimalny! Czasami nawet o tym nie jesteśmy świadomi. Ale tak jak mówisz w kierze nie powinno być to wyczuwalne. To w końcu nasz ster a tam ma nie być żadnych popierdółek.
zen - 2009-07-20, 12:52

peter358 napisał/a:
K####..., jeżeli w salonie Yamahy wciskają kity, to chyba źle się dzieje. Zen, a u Ciebie nie ma owych silencerów? W salonie stoją 2 Midnight Star'y - 1900 i 1300 - oba je mają...


Są, ale nie nazwałbym tego shock absorberami, poza tym nie ma żadnych luzów.

warek07 - 2009-07-21, 15:05

no wlasnie ja luzu nie czuje ale jak musze awaryjnie przyheblowac tak na max prawie w miejscu, to zdaza sie dziwne uczucie jakby coś puknęło w kierze ;/

a moze to od klocków

Lokis - 2009-07-21, 18:56

Raczej od amorów
warek07 - 2009-07-22, 17:15

mam sie bac ?
peter358 - 2009-08-02, 23:37

Siema !
Sorki, że przez 2 tygodnie nie skomentowałem co niektórych rad. Zostałem wtedy postawiony w krzyżowym ogniu słów mechanika i kolegów z forum.
Nie mogłem się niczego doszukać, co mogłoby być źle skręcone itp.
Tydzień temu wybrałem się nawet specjalnie do innego salonu motocyklowego, aby usłyszeć opinię z 3ciego źródła ;) No i oczywiście diagnoza zgadzała się ze słowami poprzedniego mechanika... Pomyślałem, no ładnie, kurwa hehe Jeśli koledzy z forum są pewni tego co piszą, to chyba nie ma sensu dalej drążyć tematu. Poczekam, aż w przyszłości będę się tym musiał zająć, gdy już się konkretnie zjebie ;)
Aż do dziś ta myśl tkwiła mi w głowie. Do dziś, bo dzisiaj właśnie odwiedziłem owy salon Yamahy w celu kupienia oleju i filtru. Taaak, Angole otwierają też w niedziele ;) Wszystko poszło sprawnie, ale babka - trochę zakręcona - szperała parę minut na zapleczu.
Pisałem wcześniej, że w tym salonie stoją 2 Midnight Stary. Czekam więc przy ladzie i coś mnie kusi, aby podejść do tych Gwiazdeczek i coś sprawdzić...
Oba Stary, fabrycznie nowe, mają identyczne luzy jak w moim Dragu.

pan_wiewiorka - 2009-08-03, 06:48

peter358 napisał/a:
Czekam więc przy ladzie i coś mnie kusi, aby podejść do tych Gwiazdeczek i coś sprawdzić...
Oba Stary, fabrycznie nowe, mają identyczne luzy jak w moim Dragu.

Jeśli to wersja Classic (czy jakie tam wersje one mają), to norma :hahaha:

zen - 2009-08-03, 09:52

Hmm, może problem tkwi w subiektywnym odczuciu czym jest delikatny luz. Każde mocowanie ma jakiś luz, i risery rzeczywiście leciutko się ruszają. Skoro mechanicy twierdzą, że tak ma być, to pewnie jest ok, a my jesteśmy za mało wrażliwi a ty za bardzo ;)
peter358 - 2009-08-03, 21:48

Tak czy siak dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem. Przynajmniej kolejne "coś" zostało rozwiązane i może się kiedyś komuś przydać.
Pozdrawiam wszystkich biorących udział w dyskusji ! !!

[ Dodano: 2009-08-03, 21:52 ]
Warek07, puknięcie w kierze przy ostrym hamowaniu to dobijające amorki... Polecałbym rozebranie i sprawdzenie stanu sprężyn/oleju.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group