|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - mocowanie sakw
fazzi - 2008-09-11, 10:12 Temat postu: mocowanie sakw czesto widuje w Hadecjach system mocowania sakw ktory nie wymaga mocowania stelaza do moto i wydaje mi sie ze jest lepszym rozwiazaniem niz klik-fix.
poszukalem w necie i jest tez model do draga niestety tylko za wielka woda. co o tym myslicie ? http://www.motorcyclepart...t-brackets.html
http://www.chilhowee.net/easy-brackets/EB028.html
w moto wkreca sie tylko 2 male grzybki w reszta jest przy sakwie
mozna to tez kupic podobno w szwecjii, anglii i niemcach ale dla mnie to i tak bez roznicy, moze znajda sie chetni i zorganizujemy jakis zakup razem wtedy przesylka nie bedzie tak dokuczliwa.
adun2 - 2008-09-12, 08:04
Rozwiązanie jest ciekawe i pozwala na szybki montaż i demontaż sakw. Przy lekkich sakwach (nie obciążonych) myślę, że nie ma problemu. Jednak ciekawe jak zachowują się tak mocowane sakwy z pełnym obciążeniem. Mocowanie tylko na dwa "grzybki" utrzymujące sakwy w ich górnej części będzie powodowało (przy ciężkich wypełnionych sakwach) ich dociskanie dolnej części do błotnika, a w czasie jazdy sakwy będą podskakiwały przy nierównościach jezdni. Zawsze starałem się przy motocyklach wyposażonych w sakwy aby były w ich dolnej części podparte stelażem i mocowane dla ograniczenia ich ruchu przy nierównościach. Do mojego draga wybrałem stelaż z takim podparciem chociaż na rynku dostępne były rónież stelaże bez podparcia i moim zdaniem wybór był trafny. Mocowanie tylko górne przy ciężkich sakwach obciążone jest dużymi siłami i po pewnym czasie pojawiają się co raz większe luzy co doprowadza końcowo do urwania mocowania - szczególnie przy naszych dziurawych drogach.
Nie chcę oczywiscie zniechęcać do zakupu, ale takie są moje doświadczenia. Może na hiszpańskich drogach jest równiutko i nie trzeba się tego obawiać. Oj pojeździłoby się po Hiszpanii Dragiem.
Pozdrowienia z Poznania.
Jacek - 2008-09-13, 10:29
Popieram aduna2, a poza tym z własnego doświadczenia wiem, że sakwy przydają się na co dzień i nie warto kombinować i wydawać kasę na jakieś wymysły. Znam osoby, które mają zdejmowane sakwy, ale nigdy tego nie robią. Ponadto uważam, że ładne sakwy dodają uroku.
sztanga1000 - 2008-09-14, 10:07
ja w swoim mam zdejmowane sakwy- zajmuje to pare sekund a nigdy tego nie robie;)
berezx - 2008-09-14, 18:27
ja uchwyt na sakwy zrobiłem sobie sam bo innego wyjścia nie miałem. Montaż i demontaż trwa chwilkę ale jak tylko mogę to ściągam jej czem prędzej co by mi motoru nie zasłaniały.
empiq - 2008-10-03, 12:05
ja zdjąłem i się przyzwyczaiłem bez no wiadomo na wyjazd dłuższy bez sakw nie da się ale do śmigania na co dzień i w krótkie trasy jeżdżę bez żeby jak napisał berezx motóra nie zasłaniać!
pozdr
empiq
migdał - 2008-10-06, 21:34
zamontowane na stałe i uważam że jest super tylna rola zdejmowana
fazzi - 2008-10-07, 11:02
tez uwazam , ze jesli sakwy juz sa to sa ladnym dodatkiem ale jadac gdzies daleko w trase i zatrzymujac sie w hotelu latwiej chyba odpiac na parkingu pelne sakwy niz przepakowywac sie do reklamowek i isc do recepcji jak rumun
a moze ma ktos tyle odwagi zeby zostawic caly bagaz na noc na parkingu ?
adun2 - 2008-10-07, 13:02
Fazzi: Ja swoje sakwy oceniam jako zamontowane na stałe. Mimo to nie mam problemu z ich zdjęciem nawet kiedy są wypełnione bagażem. Aby je zdjąć musze tylko (może dla niektórych aż) odkręcić jedną śrubkę mocowania tylniego siodełka pasażera i rozwiązać pasy mocujące sakwy. Jest to operacja, która zabiera jakieś 3-4 minuty. Wielkokrotnie na wyjazdach z noclegiem demontowałem tak sakwy bo jest to bardzo wygodne jak zabierasz sakwy z ich zawartością ze sobą. Faktycznie tak jak piszesz wyciąganie wszystkiego z sakw i przenoszenie w jakichś torbach foliowych to by była masakra.
migdał - 2008-10-07, 17:52
jeśli posiadasz rolę bagażową to idziesz z rolą a w sakwach zamykanych sakwach zostawiasz to z czego nie korzystasz a na pewno macie takie rzeczy
Jeżyk - 2008-10-07, 21:18
Ja kupując sakwy otrzymałem od ich producenta ( firma EVKA ) praktyczne torby z uszami w kształcie sakw i rolki, w które ładuję cały bagaż i bez zdejmowania sakw mam już gotowy ładunek do wyjęcia, chociaż sakwy mam na klik-fixy.
pan_wiewiorka - 2008-10-08, 09:16
Miałem dwa mocowania, pierwsze to zwykły stelaż bez podparcia. Był problematyczny ponieważ nadawał się wyłącznie do 'oślich uszu'. Wyglądało to fatalnie a i z jazdą po wybojach średnio się sprawdzało. Postawiłem na stelaże z podparciem i sztywne mocowanie. Sprawdza się cudnie. Za wadę uznać oczywiście można brak możliwości zdejmowania (no przynajmniej bardzo byłoby to uciążliwe) jednak sposób ten pozwala na zapewnienie idealnego oparcia i załadowania do sakwy wszystkiego co niezbędne.
fazzi - 2008-10-08, 13:32
czy stelarze o ktorych piszesz to cos co w katalogu yamahy nazywa sie Canyon ?
pan_wiewiorka - 2008-10-08, 15:02
No nie wiem, cały osprzęt tego typu kupuję tutaj.
fazzi - 2008-10-08, 16:50
to jeszcze cos innego
sztanga1000 - 2008-10-08, 22:18
a moze ma ktos pomysl zak zabezpieczyc sakwy bo moje sa tak skonstruowane ze wypinaja sie bez problemu wystarczy nacisnac w odpowiednim miejscu i ktos moze je ukrasc
pan_wiewiorka - 2008-10-09, 08:50
sztanga1000 napisał/a: | a moze ma ktos pomysl zak zabezpieczyc sakwy bo moje sa tak skonstruowane ze wypinaja sie bez problemu wystarczy nacisnac w odpowiednim miejscu i ktos moze je ukrasc |
Albo rybki albo akwarium, przecież czujnika ruchu montował nie będziesz. Możesz je zamocować na stałe - innego wyjścia raczej nie ma.
adun2 - 2008-10-22, 13:04
Moje sakwy mają doszyte prostokątne kawałki grubej skóry, które podkładam pod siodełko pasażera (po jego zdemontowaniu). Te kawałki skóry lewej i prawej sakwy związuję rzemieniem ze sobą po czym montuję siodełko pasażera. W efekcie nie widać wiązania, a docisk siodełka powoduje, że wiązanie nie luzuje się i nie ma obawy, że się rozwiąże. Dolna część sakw jest mocowana opaską do podparcia dolnego ale w taki sposób że można łatwo sakwę zdjąć. W efekcie takiego mocowania mam pewnego rodzaju komfort, że nikt łatwo sakw nie zdemontuje ponieważ musiałby zdemontować siodełko pasażera. Natomiast dla mnie nie ma problemu po przyjeździe na nacleg z odkręceniem jednej śruby mocującej siodełko i zdjęcie sakw. Sakwy posiadają uchwyty w związku z czym jest je wygodnie przenosić.
Oczywiście pozostaje kwestia wizualna. Ale to już rzecz gustu albo wyboru na zasadzie coś za coś.
jusza - 2008-10-22, 13:12
Różne techniki mocowania sakw, te które tu proponujecie oraz inne też, znajdziecie w firmie EVKA - założyłem taki wątek. Dodatkowo na miejscu dokonują przeróbek i pomagają w zainstalowaniu mocowań.
adun2 - 2008-10-22, 18:00
Jusza: Czy firma EVKA ma stronę internetową, gdzie można ewentualnie zobaczyć ich produkcję? Jeżeli tak to wrzuć ją na forum. Trochę ode mnie daleko, żeby do nich jechać, a z tego co piszesz robią ciekawe rzeczy.
jusza - 2008-10-22, 19:37
EVKA nie ma strony internetowej, raczej nie sprzedaje na Allegro. Znakomitą część swojej produkcji kierują na niemiecki rynek, głównie dla firmy Hepco&Becker. Bywają na bazarach. Trudno do nich trafić, bo choć to nie mała firma (zatrudniają ok. 30 osób), to "utopiona" w lasach koło Trzebinii.
Podam kontakt do właścicielki: 609812321. Wczoraj wyjechała na kilka dni do Niemiec, więc póki co, trudno się będzie z nią umówić.
adun2 - 2008-10-23, 07:33
jusza: dzięki za informację i kontakt.
Robertold - 2008-12-28, 19:58
Wiecie może czy stelaże i sakwy do DS 650 pasują do 125?
TomHal - 2009-01-04, 19:24
Robertold napisał/a: | Wiecie może czy stelaże i sakwy do DS 650 pasują do 125? |
Nie masz się czym przejmować. 125 czy 650 w zależności od stelażu i jego sposobie montowania niczym się od siebie nie różnią. Ważne jest wcześniejsze porawne zamontowanie stelaża pasującego do wcześniej przez Ciebie wybranych sakw i sprawa załatwiona. Pozdro
Rysiek - 2009-01-04, 22:11
Wiem , że ten temat jest o mocowaniu a nie o sakwach ale mam jedno pytanie do kolegów odnosnie sakw a dokładnie o ich wielkosc . Mam zamiar kupic sakwy firmy Sako i interesują mnie sakwy o dł 55cm i teraz pytanie:
Czy ktoś z was ma takie duże sakwy zamontowane na motorku ?
Nie chciałbym miec sakw większych niż moto
pan_wiewiorka - 2009-01-04, 22:19
Ja mam długości ok. 55cm. Gwiazdka wygląda normalnie
Tutaj masz kilka fotek.
Rysiek - 2009-01-05, 01:05
Dzięki serdeczne , teraz mam absolutną pewność że bedzie grało. Pozdrawiam.
pan_wiewiorka - 2009-01-05, 08:54
Rysiek, pamiętaj, że muszą otwierać się bokiem jeśli będziesz chciał założyć tylny gmol.
Rysiek - 2009-01-05, 11:30
Tak , dzieki za przypomnienie . Te , które chce kupic otwierają sie na bok . Gmole to melodia przyszłosci . Teraz ocieram się o bankructwo Nigdy nie kupuj golasa
pan_wiewiorka - 2009-01-05, 11:41
Rysiek, Masz już jakieś upatrzone?
Rysiek - 2009-01-05, 11:51
si
http://www.sakwy.pl/pl/ka...detale&id_t=126
[ Dodano: 2009-01-05, 11:52 ]
a dokładniej to S7G
pan_wiewiorka - 2009-01-05, 11:54
Rysiek, ale to są 'ośle uszy'. Jesteś pewien, że chcesz takie?
Rysiek - 2009-01-05, 11:56
ośle uszy?
nie kumam.
[ Dodano: 2009-01-05, 12:04 ]
Czy te "ośle uszy " to sposób w jaki się je otwiera ? Znalazłem jeszcze takie
http://www.afyon.pl/m/big/sakwy/S21d_2.jpg
ale te wydają sie gorzej wykonane , są natomiast bardziej pakowne .
pan_wiewiorka - 2009-01-05, 12:05
'Ośle uszy' to takie przerzucane przez błotnik (z centralnym pasem). Jak patrzysz na to do tyłu, to wyglądają właśnie jak kaplate, ośle uszy
Rysiek - 2009-01-05, 12:06
panie_wiewior, doradź pan coś , bo dzisiaj jest dzień " klamka zapadła" lub też " kosci zostały rzucone "
[ Dodano: 2009-01-05, 12:10 ]
aaa , i wszystko jasne . Chyba mi to nie bedzie przeszkadzać. Natomiast korzystając z okazji ponowie pytanie które kupić? Te z Sako pochylone czy z Afyonu proste ,dodatkowo biorac pod uwage opcje zamykania na kluczyk.
pan_wiewiorka - 2009-01-05, 12:10
Popatrz na wątek od początku. Są za i przeciw dum typom sakw. Ja wybrałem stałe mocowanie ale jak kto woli
Brałem u tego gościa. Ma znacznie większy wybór. Zapomnij jednak o sakwach tego typu. Z gmolami nie zatrybią. Co do kluczyka, jak ktoś będzie chciał je rozp... to i kluczyk nie pomoże. natomiast popatrz na te z kluczykiem i z systemem szybkiego otwierania. Fajny, chociaż drogi, patent.
Rysiek - 2009-01-05, 12:50
Dzieki za pomoc , chyba jednak pozostane przy pierwszym pomysle czyli osle uszy, ten producent z Łodzi jest zbyt drogi dla mnie . Pozdrawiam .
Kozak_Barabasz - 2009-01-05, 16:22
Ja kupowałem u tego gościa.
Mogę polecić za bardzo dobry kontakt. Wysłał mi 3 próbki skóry abym mógł dopasować kolor pod moto
Szyje na zamówienie.
mikssdaniel - 2009-01-09, 07:44
Ja mam sakwy typu ośle uszy. Mocowane są na stelarzach z podpórkami dolnymi ale także wiązane pod siedzeniem plecaczka.
Zdjęcie zdjęcie
Niestety będzie problem z otwieraniem takiej salwy przy zamontowanym gmolu ponieważ jest wysunięta za bardzo do przodu. Zawsze można cofnąć sakwy do tyłu ale nie przy standardowych kierunkowskazach.
Ja właśnie myślę czy zamontować gmol tylny i zmienić sakwy, czy zostawić tak jak jest lub zamontować gmol i cofnąć sakwy (mam małe kierunki i zmieszczą mi się pomiędzy sakwami a tylnym błotnikiem niestety w tym wypadku sakwy zakryją mi kierunkowskazy i część lampy tylnej)
Co myślicie o przesunięciu sakw dotyłu tak jak napisałem?
le_maniaque - 2009-01-18, 19:55
Witam,
Panowie mam pytanko zwiazane z tematem... czy jest jakis "uniwersalny" sposob zeby przesunąć tylne kierunki ? mam xvs650 custom i kierunki sa na wysokosci oparcia pasazera zostawia to bardzo malo niejsca na sakwy... czy mozna jakos latwo przesunac te kierunki do tylu ? widze po fotach ze czesc z was ma je na samym koncu jakby juz w plastikowej (nielakierowanej) czesci tylnego blotnika...
w clasiku nie ma tego problemu tam sa mocowane przy koncu dlugasnego blotnika
pozdrawam i z gory dzieki za wskazowki
pan_wiewiorka - 2009-01-18, 23:04
le_maniaque napisał/a: | Witam,
Panowie mam pytanko zwiazane z tematem... czy jest jakis "uniwersalny" sposob zeby przesunąć tylne kierunki ? mam xvs650 custom i kierunki sa na wysokosci oparcia pasazera zostawia to bardzo malo niejsca na sakwy... czy mozna jakos latwo przesunac te kierunki do tylu ? widze po fotach ze czesc z was ma je na samym koncu jakby juz w plastikowej (nielakierowanej) czesci tylnego blotnika...
w clasiku nie ma tego problemu tam sa mocowane przy koncu dlugasnego blotnika
pozdrawam i z gory dzieki za wskazowki |
Ja mam Customa i właśnie ze względu na sakwy musiałem przenieść kierunki. Sprawa jest dość prosta. Potrzebujesz kawałka płaskownika i w zależności od tego czy jesteś estetą czy nie, możesz go chromować. Później pozostaje Ci już wyłącznie dokręcenie go do błotnika ale tego kawałka działającego na zasadzie chlapacza i jednocześnie miejsca mocowania tablicy. A! Zanim przykręcisz musisz nawiercić dziurki pod śruby na mocowanie kierunków
Efekt widoczny w galerii' której link masz w moim podpisie.
Sponor - 2009-02-24, 17:55
Kozak, czy mógłbyś napisać o stelażach, widać na zdjeciach, że masz z podpórkami, czy kupowałeś je w RoadStyler? czy sakwy masz na stałe czy można je jakoś sciągać, pytam bo mam upatrzone podobne sakwy też u Terysa, tylko sie zastanawiam jak je zamontować żeby było dobrze. Patent klick fix dobry, ale pytanie czy to nie jest bardziej bajer niż porządne zamocowanie sakw.
Kozak_Barabasz - 2009-02-24, 18:16
Sponor stelaże mam z RoadStyler. Mam taki sam jeszcze komplet więc jakbyś chciał to w dobrej cenie ci sprzedam (pisz na PW jakby co).
Sakwy są na stałe przykręcone do stelaży.
Mogę zrobić dokładniejsze zdjęcia jak chcesz.
Marek73 - 2009-02-24, 19:05
Kozak_Barabasz, to zapodaj fotki jak masz te sakwy zamontowane bo zamówienie na stelaże i oparcie własnie poszło do RoadStylera i mnie tez interesuje przymocowanie sakwy
pozdrawiam Marek
Jeżyk - 2009-02-24, 19:26
Sponor napisał/a: | Kozak, czy mógłbyś napisać o stelażach, widać na zdjeciach, że masz z podpórkami, czy kupowałeś je w RoadStyler? czy sakwy masz na stałe czy można je jakoś sciągać, pytam bo mam upatrzone podobne sakwy też u Terysa, tylko sie zastanawiam jak je zamontować żeby było dobrze. Patent klick fix dobry, ale pytanie czy to nie jest bardziej bajer niż porządne zamocowanie sakw. |
A co ty chcesz wozić w sakwach ?
Kartofle na ognisko ?
Klick fixy mają udźwig 10kg
A wiesz ile wchodzi do pralki ? - 5kg
A wiesz jak to masa ciuchów ?
Zapytaj mamy lub żony.
A wygoda z klicx fixami ogromna, odjęcie sakw od motocykla to minuta i można bez problemu poświęcić się czyszczeniu gwiazdeczki po weekendzie
Sponor - 2009-02-24, 20:06
Jeżyk masz rację. cieszę się że jesteś zadowolony z klick fixów, ja też bym chciał założyć sakwy w taki sposób, żeby wszystko było ładnie i pięknie. dlatego tez pomyśle o klick fixach, na allegro są w cenie 260zł. może rzeczywiście ten bajer jest praktyczny i wygodny.
marecki - 2009-02-24, 20:27
Ja mam sakwy mocowane na śruby od środka z zewnątrz nie widać. Tylko jest problem z wypięciem jak trzeba je wypakować. Myśle że następne będą klick fixem
Kamyk - 2009-02-24, 23:25
Ja do swoich chowam ponad 20 browarów w butelkach, wiec ważna jest pojemność sakw. Nigdy nie wiadomo ile piwka ze soba zabrać
adun2 - 2009-02-25, 07:41
Kamyk napisał/a: | Ja do swoich chowam ponad 20 browarów w butelkach, wiec ważna jest pojemność sakw. Nigdy nie wiadomo ile piwka ze soba zabrać |
No to przydałaby sie jeszcze instalacja chłodząca w sakwach. Browarki trzeba przecież schłodzić.
zen - 2009-02-26, 21:00
adun2 napisał/a: |
No to przydałaby sie jeszcze instalacja chłodząca w sakwach. Browarki trzeba przecież schłodzić. |
Manetka do oporu i samo się chłodzi.
Sorry za OT
Kozak_Barabasz - 2009-03-01, 16:08
Najprostszy sposób montażu sakw
Z drugiej strony nakrętki kontrujące (takie z gumką aby się nie odkręcało samo)
W środku śruby na imbus.
Chciałem załatwić jakieś gładki aby nie wystawały no ale cóż ....
Jacek - 2009-03-01, 20:22
Kozak, a do czego je przykręciłeś ?
Kozak_Barabasz - 2009-03-01, 20:51
Jacek napisał/a: | Kozak, a do czego je przykręciłeś ? |
Do błotnika
Oczywiście, że do stelaża
Tego skośnego
Jacek - 2009-03-01, 22:11
Nie miałeś szlufek przy sakwach ?
Kozak_Barabasz - 2009-03-01, 22:16
Jacek napisał/a: | Nie miałeś szlufek przy sakwach ? |
W sakwach to musiałem dziury wywiercić.
Nie miałem żadnego mocowania...
Jacek - 2009-03-01, 22:17
A to dziwne roll
pan_wiewiorka - 2009-03-02, 19:35
Tak, w sakwach się wierci ponieważ sakwy mają to do siebie, że są uniwersalne. Inne stelaże i roztawy są dla VTXa a inne dla XVSa. Ba! Inne są dla XVS 650 Classic i Custom i inne dla XVS 1100 Classic i Custom.
Jacek - 2009-03-02, 19:51
Ja mam swoje przymocowane do stelaża za pomocą plastikowych opasek zaciskowych, przewleczonych przez szlufki ( z takim rozwiązaniem już kupiłem).
1janbo - 2009-03-03, 15:05
...ja od wczoraj zmodyfikowałem sposób mocowania sakw. Pierwotnie były one połączone centralnym pasem pod siodełkiem Plecaczka, zresztą sami zobaczcie:
moje sakwy + zoom
Ponieważ dolna część sakw mocowana była do stelaży zwykłymi rzemieniami, wszystko latało i skakało. Wkurzyłem się i jest zmiana. Pas wyleciał. Sakwy mocowane są bezpośrednio do stelaży za pomocą trzech uchwytów do lin (poważnie). Sakwy nawierciłem, uchwyty wkładane są od strony Gwiazdy, wewnątrz sakwy przykręcone nakrętkami. Wszystko stabilne i estetyczne. Dodatkowo, aby zabezpieczyć chromowane stelaże, na uchwyty naciągnąłem termokurczliwe opaski i wszystko gra. Jestem pewien, że nikt mi sakwy nie zakosi, pozostanie jedynie kwestia bezpieczeństwa towaru z sakwy, jakoś nie wierzę tym zameczkom, ale... co mi tam, złota nie wożę...
jorg - 2009-03-03, 17:08
1janbo może wrzucisz jakieś foty.Nie bardzo kapuje o jakie uchwyty chodzi,a właśnie przymierzam się do mocowania sakw.Stelaże mam takie jak Kozak a sakwy dopiero kupię na motobajzel w Katowicach(chyba).
fazzi - 2009-03-03, 17:17
jorg napisał/a: | 1janbo może wrzucisz jakieś foty.Nie bardzo kapuje o jakie uchwyty chodzi,a właśnie przymierzam się do mocowania sakw.Stelaże mam takie jak Kozak a sakwy dopiero kupię na motobajzel w Katowicach(chyba). |
jorgus chodzi o sciski do lin, czyli takie U z dwoma nakretkami i kawalkiem blaszki (po indiansku kabłąk , lasza i 2 nakretki )
migdał - 2009-03-03, 19:10
Kozak sprawdziłeś co się dzieje teraz pod sakwani, ja u siebie (a mam zamontowane tak jak TY)zauważyłem przytarte błotniki ,Będę ściągał wszystko i oklejał błotnik folią przezroczystą do zabezpieczeń znaków .Trzeba jakoś osłonić błotniki
pan_wiewiorka - 2009-03-03, 19:20
W jaki sposób błotnik ma się przytrzeć? Przecież sakwa nawet nie ma styku z błotnikiem wink
migdał - 2009-03-03, 19:36
też tak myślałem ale drgania sakw w czasie jazdy to powodują
pan_wiewiorka - 2009-03-03, 20:14
migdał napisał/a: | też tak myślałem ale drgania sakw w czasie jazdy to powodują |
No u mnie dystans był spory i nie było opcji z ocieraniem.
migdał - 2009-03-03, 20:18
mnie została polerka i zabezpieczenie błotnika
jorg - 2009-03-03, 20:40
fazzi napisał/a: |
jorgus chodzi o sciski do lin, czyli takie U z dwoma nakretkami i kawalkiem blaszki (po indiansku kabłąk , lasza i 2 nakretki ) |
fazzi teraz kapewu.Dzięki.
1janbo - 2009-03-03, 23:30
...dobra, już mam foty.
1a - takie mam uchwyty pod sakwy
2a - wykorzystałem taki uchwycik, na górną część naciągnąłem koszulkę termokuczliwą (blaszki wywaliłem, bo za duży dystans robiły)
3a - tak to wygląda pomiędzy kołem a sakwą
4a - tak mi wyszło, czyli widoczek z tyłu.
W sakwie nakrętka tzw. "kołpakówka" i jest siii
pan_wiewiorka - 2009-03-04, 09:00
To masz do oślich uszu, czyli mogło się tak zdarzyć z obcieraniem. Proponuję te stelarze z podporami.
jorg - 2009-03-04, 16:57
1janbo dzięki za foty,dobry pomysł.
Kozak_Barabasz - 2009-03-04, 18:10
migdał nie ma żadnej mowy o otarciu ...
migdał - 2009-03-04, 20:22
Jak zacznę polerować to zrobię zdjęcia albo zapraszam to sam zobaczysz,
Kozak_Barabasz - 2009-03-04, 20:40
Mam prawie tak samo jak kolega. Nie ma możliwości aby sakwy dotykały błotnika
Chyba migdał u ciebie sakwy wiszą sobie bez stelaży
Merlin - 2009-03-04, 21:23
A jak macie zdystansowane (tuleje dystansowe) stelaże w stosunku do błotnika.
Czy od strony wału kardana stelaż jest bardziej oddalony od błotnika.
U siebie wyrównałem dystansy, obciąłem śruby mocujące i to chyba błąd, bo ocierało i musiałem odgiąć troszkę stelaż.
Nie wiem co będzie jak dociążę sakwę.
mikssdaniel - 2009-03-05, 06:16
Ja także przerabiałem stelaże. Zwiększałem kąt, ale niestety było to możliwe poprzez odcięcie tulejek i ponowne spawanie. Teraz zostało pochromować i montować na moto.
Miałem ten problem bo nie kupiłem oryginalnych. Gdy wjeżdżałem w dziurę było słychać metaliczne stuki. Później się okazało że na wybojach stelaże dobijały do śrub mocujących tylne koło.
migdał - 2009-03-05, 17:02
skoro wiecie lepiej to nie ma sprawy przewidziało mi się sorki
Kozak_Barabasz - 2009-03-05, 17:36
migdał napisał/a: | skoro wiecie lepiej to nie ma sprawy przewidziało mi się sorki |
Jesteś na 100% pewien, że to sakwy spaskudziły ci błotnik ?
Jeśli widzisz, że stelaż oddziela sakwy od błotnika to nie ma siły aby dotykał go ...
pan_wiewiorka - 2009-03-05, 17:49
Może stelaż jest źle zamontoany (za lekko) i powoduje dobijanie do błotnika nie_wiem
Kozak_Barabasz - 2009-04-09, 20:35
Ciągle myślałem o stukach, jakie dochodziły od mojego Draga podczas jazdy po dużych dziurach.
Myślałem, że mam może jakąś śrubę nie dokręconą i przez obluzowanie stuka.
Przyjrzałem się dokładniej poszczególnym elementom i znalazłem
Co było tego przyczyną ? STELAŻE evil
Zobaczyłem wgniecenie na tłumiku właśnie od stelaży.
Nic z tym fantem nie zrobię więc podkleiłem gumową naklejkę.
PS: Stelaże kupione w RoadStyler.
Robo - 2009-04-09, 21:01
Nie bardzo kumam jak może stelaż dobijać do tłumika. Stelaż jest zamocowany na stałe do konstrukcji na której trzyma się błotnik, tłumik też jest zamocowany na stałe do ramy. Myślę że widoczny ślad na tłumiku jest spowodowany czymś innym /chociaż cuda się zdarzają/.
Kiedyś miałem problem ze stelażami – okazało się że stelaż dobijał do nakrętki osi tylnej. Zdystansowanie stelaża załatwiło problem.
Kozak_Barabasz - 2009-04-09, 21:04
Robo napisał/a: | Nie bardzo kumam jak może stelaż dobijać do tłumika. |
Normalnie, po najechaniu na dziurę motocykl obniża się (tylny amortyzator) i stelaż uderza w wydech.
Robo - 2009-04-09, 21:09
W customie 1100 tylny błotnik jest na stałe powiązany z ramą.
Kozak_Barabasz - 2009-04-09, 21:16
Robo napisał/a: | W customie 1100 tylny błotnik jest na stałe powiązany z ramą. |
A w classicku jest ruchomy roll
Robo - 2009-04-09, 21:27
Teraz kumam . Nigdy na ten detal związany z mocowaniem błotników nie zwróciłem uwagi. Czyli mam rozumieć że błotnik w classicu jest przymocowany do stelaża który jest powiązany z wachaczem?
Kozak_Barabasz - 2009-04-09, 21:39
Robo napisał/a: | Teraz kumam . Nigdy na ten detal związany z mocowaniem błotników nie zwróciłem uwagi. Czyli mam rozumieć że błotnik w classicu jest przymocowany do stelaża który jest powiązany z wachaczem? |
grzechu - 2009-04-09, 21:45
Kozak_Barabasz, a to co za teoria ale teraz to dałeś ognia do pieca
czy aby napewno sie dobrze przyjżałeś mocowaniu błotnika
a ta naklejka co sobie na tłumik przykleiłeś to mam rozumieć że żaroodporna czy lubisz sfond palonej gumy?
Robo - 2009-04-09, 21:48
Czyli pasażer siedzący na tylnym siodełku classica jeździ w górę i w dół wraz z kołem i błotnikiem. Jeśli takie jest rozwiązanie techniczne to jest to do d..y. To tylko moje przemyślenia ale logicznie myśląc lepiej siedzieć sztywno na tyłku a pracować pozwolić tylko samemu wahaczowi z kołem. W końcu tylne siodło to nie winda. Mam wątpliwości co do poprawności tej konstrukcji którą przedstawił Kozak_Barabasz.
Kozak_Barabasz - 2009-04-09, 21:57
grzechu napisał/a: | Kozak_Barabasz, a to co za teoria ale teraz to dałeś ognia do pieca |
Po wejściu na miejsce pasażera i skakaniu na podnóżkach ugina się błotnik roll
grzechu - 2009-04-09, 21:59
chłopie ty spawdź swoje moto bo to oznacza że sie rozpada
pan_wiewiorka - 2009-04-09, 21:59
Jechałem jakiś czas za Krokodylem i miałem okazję przyjrzeć się dokładnie jak pracuje tylne zawieszenie Classica. Wg mnie - ale mogę się mylić - błotnik się nie porusza.
Kozak, może za bardzo najebałeś tego ubrania i moto się już ugina? Zdejmij trochę i sprawdź, pewnie będzie lepiej
Kozak_Barabasz - 2009-04-09, 22:00
Daliście mi do myślenia, idę jeszcze raz to wszystko sprawdzić roll
Robo - 2009-04-09, 22:05
Z serwis-bzdeta wynika że błotnik w classiku jest zamocowany na stałe.
Kozak może błotnik się w moto poluzował albo gdzieś pękł - sprawdź dobrze bo zgubisz kiedyś pasażera.
Kozak_Barabasz - 2009-04-09, 22:26
Przetestowane
Skakaliśmy we 2 na podnóżkach i nic.
Natomiast jak docisnąłem ręką tylny bagażnik to już delikatnie dochodziło.
Tak jak napisałem na początku, zjawisko stuknięcia występowało tylko wtedy, jak się najechało na dużą dziurę ze średnią prędkością.
I to się poniekąd zgadza z testem bagażnika, ponieważ przy średniej prędkości (z pasażerem lub bez) następuje maxymalne dobicie amortyzatora i ugięcie błotnika.
PS: Śruby mam podokręcane.
Maro - 2009-04-10, 21:52
Kozak_Barabasz napisał/a: | ...Zobaczyłem wgniecenie na tłumiku właśnie od stelaży.
Nic z tym fantem nie zrobię więc podkleiłem gumową naklejkę.
... |
Niech tylko temperatury dostanie to będziesz miał pięknie zawulkanizowany tłumik.
Ciekawy pomysł na wgniecenia.
Kozak_Barabasz - 2009-04-10, 22:27
Miałem delikatnie poluzowane 4 śruby mocujące błotnik i resztę do mocowań.
Zobaczymy jaki będzie teraz.
PS: Gumę zdjąłem
kostass - 2009-04-23, 11:20
juz mam upatrzonego Draga w Customie , a ponieważ jest golutki wiec znów musze ubrac kolejny motocykl , jaki rozmiwar sakw jest dla draga najlepszy , oczywiscie mam na mysli jak największe . Co co mocować to w Louisie widziałem moim zdaniem optymalne mocowanie . Pas ze skóry z dwoma oczkami który przekałda sie pod siedziniem , do tego sakwy są też z oczkami do kompletu jest listwa kotra mocuje sakwy do pasa i jednoczenie zamknieta na kłodke uniemozliwi ich zdjęcie . Fajne tylko troche drogie . A jak wam sie sprawdzają stelaze z podporkami ?
Biały - 2009-04-23, 11:27
Moim zdaniem stelaże sa lepsze i stabilniejsze. Wszystko jest wtedy takie sztywne.
Robertold - 2009-04-23, 16:04
Może wiecie czy stelaże od 650 pasują do 125?
empiq - 2009-04-23, 16:50
kostass napisał/a: | Pas ze skóry z dwoma oczkami który przekłada się pod siedzeniem |
nie polecam - z doświadczenia - niszczy lakier pod siedzeniem- jak będziesz chciał singla zrobić to zdejmiesz siedzenie a tam d...a porysowane i pościerane Stelaże lepsze znacznie!!
1janbo - 2009-04-23, 20:00
...a poza tym, pas zasłania elementy chromowane... Miałem, odradzam... i jeszcze raz polecam swój sposób mocowania. Teraz wiem, że nawet na trasie z bagażem się sprawdził
Novy - 2009-04-27, 23:41
Empiq, przekonałeś mnie do stelaży, ba nawet te sakwy, które masz założone wydają się być idealne. Zdradź, co to za model i czy da się je wcisnąć na 650-tkę?
empiq - 2009-04-28, 11:19
Odpowiedź masz na privie powtórzę tylko co najważniejsze
Generalnie co do sakw:
1. koniecznie stelaż (Śwagier miał na pas i dupa moto porysowane i mocowanie nie stabilne samo w sobie przy obciążeniu bagażem)
2. Sztywne ścianki (do stelaża to oczywiste że tylna jest sztywna, ale warto kupić ze sztywnymi bokami - bo się nie odkształca nie załadowana i na wietrze nie łopocze
3. Po cholerę Ci sakwy - najładniej wygląda jako singiel bez he he he
pozdrófka.
Novy - 2009-05-03, 23:17
Dzięki Empiq za wyjaśnienia, a czy udało się w weekend ustalić producenta Twoich sakw?
empiq - 2009-05-06, 14:02
Novy odpowiedź na Priva , sorry dopiero dojrzałem Twojego posta po Twojej wiadomości . Zakręcony ostatnio jestem .
Patent z plecaczkiem polecam , i jak możesz to na serio do zlotu zaczekaj. pooglądasz sobie sakw i mocowań
jaro - 2009-05-07, 12:24
Tylko sztywne i na stelażu inaczej wyglądają jak dwa kondomy.
mały - 2010-02-25, 19:07
wszystkie rady przeczytane teraz nie wiem jak to zrobic, daremnie wygladaja te sakwy na tych uszach, najlepszy pomysł od 1janbo tylko jakos boje sie tego podjąc zeby nie spieprzyc sobie sakw:/
ttom - 2010-02-25, 21:10
A zapytam o stelaże...
Widział ktoś w necie stelaże z podparciem od dołu poza roadstylerem ?
Sępioł ma na stronie ale już nie robi... Tak mi napisał...
kostass - 2010-02-26, 14:04
ja nie widziałem ale te roadstylera sa ok , w zestawie sa nawet sróby do mocowania sakw
mały - 2010-02-27, 17:37
Udalo sie pomysł 1janbo jak najbardziej sprawdził sie jest po prostu super. Śruby trzymaj mocno sakwe, tylko jeden maly mankametn w srodku sakwy wystaje reszt śrubu moze denerwowac ale coś za coś. Najbardziej obawialem sie wiertania w nowiutkich sakwach AFYON-a, ale na szczęscie nie zdupiłem tego i wykonanie też pierwsza klasa, jestem z siebie dumny myśle ze sie sprawdza teraz podczas wypadów;) Jeszcze raz polecam jak najbardziej pomysl 1janbo ! Dzięki
ttom - 2010-04-14, 19:26
Znalazłem coś takiego:
Podobne sprzedają na alledrogo
Robi to firma Tokart
Na forum ani w necie nic nie znalazłem...
Ktoś ma ?
Wygląda solidnie, szybkie zdejmowanie i po zdjęciu w zasadzie ani śladu na moto... Takie coś by mnie uszczęśliwiło, ale czy sakwy nie latają na tym na boki ? Pisałem do nich z pytaniami, ale jeszcze nie odpowiedzieli...
darkside - 2010-04-15, 00:30
W moim VTX byly bolce po takich mocowaniach, generalnie tylko widac sruby z duzym lbem. Mysle ze scianki sakwy powinny byc z blachy bo inaczej je wyrwie z tych blaszanych mocowan. Zbyt mala ilosc metalu przylega do sakwy.
fazzi - 2010-04-15, 10:10
zakladajac ten temat pisalem wlasnie o takim mocowaniu
ttom - 2010-04-15, 22:00
fazzi, wiem... czytałem... ale to jest nasza rodzima produkcja spod Białegostoku...
darkside, akurat w Terysie (mam) jest blacha stalowa... A na ich www widać, że to całkiem spore tulejki są...
PASS - 2010-05-15, 19:56
ttom napisał/a: | Znalazłem coś takiego:
Obrazek |
Podepnę się pod temat.
Planując dłuższy wakacyjny wyjazd postanowiłem zamontować sakwy Terysa (z blachą stalową na tyle) na stelażu jak na powyższym obrazku, z dodatkową podpórką dolną. Dobrze jest, gdy ma sie możliwość zabrania klamotów razem z sakwami . Jest jednak jeden problem. Śruby mocujące stelaż(jaki by nie był) musiałem już przedłużyć z uwagi na montaż płetw i sissybaru z bagażnikiem. Wygląda to tak:
Uploaded with ImageShack.us
Do zamocowania rolek pod stelaż kufrów musze zastosować śruby o ok.1cm dłuższe(teraz mają długość 70mm gwint M8). I tu jest sęk. Cała konstrukcja (kufry, oparcie plecaczka, bagażnik tylny z rolą) trzymałby się na 4 śrubkach M8!!! Dodatkowo nasi japońscy przyjaciele nie spisali się i gwint tylnej sruby w ramie ma +- 3 zwoje(grubość ramy), przedni z dospawaną nakrętką 4,5 zwoja. Zdjecie poniżej od strony wewnętrznej ramy.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Pytanie.Nie wiem jak to wygląda w XVS1100, ale w XVS950 Japońce dali totalnie ciała Czy wystarczy od tyłu wzmocnić nakrętką z podkładką śruby mocujące?(bo oryginalne gwinty na naszych dziurach padną na 100%) Może ktoś przerabiał już ten temat i ma jakiegoś "pomysła"?
Poradźcie bo ja się już
PS. Sorry za jakość fotek, ale robione komórką.
Andrzej11 - 2010-05-16, 19:19
PASS, kup nowe śruby klasy 8.8 lub wyższej (to są te mocniejsze śruby).Od środka błotnika nakretki samokontrujące (lub zwykłe + podkładka sprężynująca ) i bedzie dobrze. Tak zrobilem w swoim XVS650.
PASS - 2010-05-16, 23:18
Andrzej11
Śruby były w komplecie z kitem do mocowania płetw, ale ich jakość jest marna. Zrobię tak jak radzisz. Zakupię nowe, porządne śruby i skontruję od wewnątrz błotnika poprzez duże podkładki. Obciążenie rozłoży się na ramę, a nie tylko na gwint i powinno utrzymać. Dzięki za radę
Ronow - 2011-10-09, 19:50
Może ma Ktoś doświadczenie z mocowaniem sakw za pomocą stelaży firmy TOKART ? Chciałbym kupić, ale szukam opinii, może jest Ktoś, kto podzieli się Sowim doświadczeniem.
ttom - 2011-10-09, 20:53
Ja mam. A z czym masz problem ?
MIKI - 2011-10-09, 21:29
Ronow napisał/a: | Chciałbym kupić, ale szukam opinii, może jest Ktoś, kto podzieli się Sowim doświadczeniem. | Ronow a dlaczego "Sowim", czyżby chodziło o nocny montaż?
Rici - 2011-10-09, 22:06
Dolaczam sie do pytania - Ronow - tez interesuje mnie ten system.
Chce w nowo zakupionym moto zamocowac sakwy w ten sposob.
Forumowicze- wiem ze mozna na WAS liczyc- podzielcie sie swym doswiadczeniem!
Ronow - 2011-10-09, 22:11
Przepraszam za "Sowim " miało być "Swoim" zwykła "palcówka" - tak zwana pomyłka klawiaturowa.
Rici - 2011-10-09, 22:20
ttom- nie pytaj sie - czy sa problemy - opisz jak sie ten system sprawuje i jakie masz zalozone sakwy ( z sztywna sciana tylna?). Czy nie mialas problemow z montazem.
Dzieki - chociaz tylko virtualny,
Ronow - 2011-10-09, 22:23
Problemu jeszcze brak, dopiero myślę nad zakupem. Szukam opinii tych, co już mają takie.
ttom - 2011-10-10, 00:36
No dobra...
Tak to wygląda.
Wrażenia z dwóch lat użytkowania:
1. Podstawa to żeby wziąć podparcia do sakw od spodu (opcja). Mam sakwy od Terysa, więc są wzmocnione na plecach.
2. Mocowanie jest solidne, choć ja mam sakwy raczej z tych mniejszych. Mocowanie dobiera się z jednej strony do rozstawu uchwytów, ale trzeba tez uwzględnić wielkość sakw. W dużych problemu raczej nie będzie. Ja w swoich musiałem zrobić małą poprawkę.
3. Wygoda użytkowania - pakowanie w domu, mycie moto, itp.
4. Jedyna wada to trochę hałasują na dziurach. Ale muszą to być naprawdę dziury albo kocie łby. Po normalnych drogach jest ok... Nic nie obijają, ale trzeba to przewidzieć (konkretnie wydech) na etapie montowania wszystkiego do kupy...
Generalnie - jestem bardzo zadowolony, zaryzykowałem bo nikt nie miał i nie żałuję...
Ronow - 2011-10-10, 08:09
Dzięki za informację, jestem już zdecydowany.
Rici - 2011-10-10, 22:17
ttom´- dzieki! - napewno przy najblizszym spotkaniu.
Przekonales mnie - opisem ,jak i zdjeciami.
Zdecydowalem sie na ten system- zakupic musze w Polsce.
Antek_86 - 2011-12-30, 10:27
Witam kolegów Miałbym prośbę czy któryś z posiadaczy stelaży pod sakwy z podpórkami, mógłby napisać mi ich podstawowe wymiary? Zabieram się do samodzielnego konstruowania- a że sezon zamknięty to na brak czasu narzekać nie mogę
witek1965 - 2011-12-30, 14:50
Antek_86, rozstaw śrub zmierzysz sam i to jest najważniejszy wymiar. Resztę dostosuj do swoich sakw- długość, szerokość i wielkość podpórki. Na początek poświęć dwie byle jakie nakrętki oraz trochę drutu fi 4 mm i zrób sobie byle jak, byle trzymało się kupy wzór. Ile czasu ci to zajmie ? 30 minut
Tokart - 2013-02-18, 13:58
Witam,
Bardzo się cieszymy , że jesteście Państwo zadowoleni z naszych stelaży.
Nadal je produkujemy, gdyby ktoś był zainteresowany to proszę :
Aukcja allegro ( w razie gdyby się skończyła , szukać ''stelaż do sakw'' )
http://allegro.pl/mocowan...3012648578.html
Film montażowy
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Więcej informacji www.tokart.eu / biuro@tokart.eu / nr tel. na stronie internetowej
Przed zakupem najlepiej napisać / zadzwonić
Pozdrawiam
Ronow - 2013-02-18, 14:36
Miałem te stelaże przy swoim sprzęcie i mogę stwierdzić że, spełniły moje oczekiwanie. Łatwy montaż, zdejmowania i zakładanie sakw proste jak budowa cepa.
Po zdjęciu sakw, nie rzucające się w oczy uchwyty.
PatrykR922 - 2013-10-27, 23:24
Siemka , ma ktos jakies pomysły na jakies fajne proste przymocownanie sakw do stelaży ?
grabi - 2013-10-28, 14:57
Przypinam na "trytytki"
stachcse - 2013-10-28, 20:18
Ja też
PatrykR922 - 2013-10-28, 20:38
Ok , dzieki , bd sie bawił z tym za tydzien
Krokus - 2014-04-13, 14:00
Witam mam pytanie czy orientujecie się czy mocowanie sakw ( rozstaw śrub błotnika) w classic i custom 1100 są takie same. Chodzi mi o to czy podpórki sakw z custom podpasuja do classic
mike79 - 2014-12-29, 18:55
Zakupiłem niedawno kufry skórzane od Royal Stara i oczywiście zastanawiam się nad ich montażem. Czy stelaż z podpora dedykowany do XVS1100 classic bedzie odpowiedni, np z Road Stylera ?
Myślałem nad systemem z Tokart'a ale ściana kufra nie jest prosta, poza tym cena
|
|