|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - WYMIANA KLOCKÓW HAMULCOWYCH TYŁ
hexim - 2009-07-13, 13:29 Temat postu: WYMIANA KLOCKÓW HAMULCOWYCH TYŁ WITAM, MAM PROŚBĘ O PODPOWIEDŹ JAK TO NAJLEPIEJ ZROBIĆ? W AUTKU WYMIENIAM SAM A W MOTO JESZCZE NIGDY TEGO NIE ROBIŁEM A W SERWISÓWCE NIE MA ZBYT WIELE NA TEN TEMAT. DZIĘKI WSZYSTKIM ZA FACHOWĄ PODPOWIEDŹ.
smart - 2009-07-13, 13:41
A dlaczego krzyczysz [czyli piszesz wielkimi literami]? Czyżbyś pisał w czasie jazdy? I takie to pilne, bo jedziesz z górki, a w dodatku pełno zakrętów?
hexim - 2009-07-13, 13:44
bo to bardzo pilna sprawa...
moondek - 2009-07-13, 14:08
Zobacz najpierw na wskaźniku (na bębnie), czy rzeczywiście jest to konieczne. Jeżeli jednak jest (tak, jak piszesz), to wiąże się to niestety ze zdjęciem tynego koła. Poszukaj na forum tematu o tylnym kole, bo tam masz czarno na białym napisane krok po kroku, co zrobić.
pajakbielsko - 2009-07-13, 14:12
a czy czasem nie tankowałeś wczoraj w żywcu? srebrny kolor? jechaliśmy wczoraj z korbielowa? pozdro i do powitalni.
Grzegorz Anis - 2009-07-13, 14:15
No i nakrzyczeli na hexima ! się chłopak zniechęci !
pan_wiewiorka - 2009-07-13, 14:17
Wpada i przeciągi robi a do tego piłuje twarz...
empiq - 2009-07-13, 14:17
Grzegorz,nie przesadzaj, nie było tak źle
Wiewiór nie trafił jeszcze na jego temat...
[ Dodano: 2009-07-13, 14:18 ]
qrde nie zdążyłem - trafił...
Mario - 2009-07-13, 14:40
krótka piłka ......
Biały - 2009-07-13, 14:40
moondek napisał/a: | Zobacz najpierw na wskaźniku (na bębnie), czy rzeczywiście jest to konieczne. Jeżeli jednak jest (tak, jak piszesz), to wiąże się to niestety ze zdjęciem tynego koła. Poszukaj na forum tematu o tylnym kole, bo tam masz czarno na białym napisane krok po kroku, co zrobić. |
Mondek, On ma 1100, więc nie ma bębna, tylko tarcze
hexim - 2009-07-13, 14:59
Przypomnę, że 2004 rok ma tarcze z tyłu i jeśli ktoś nie siedzi w temacie to proszę o niezabieranie głosu. Myślałem, że są tu fachowcy a nie...
Już mi ociera docisk o tarcze więc dlatego to pilna sprawa! Idzie pogoda i trzeba pojeździć a że jest lato mechanicy mają pełne ręce roboty albo są na urlopie i stąd wzieła się moja wizyta tutaj.
Jeśli kogoś ciekawi jak wygląda moja maszynka to oto ona:
http://www.youtube.com/watch?v=ubm77mVTxAQ
[ Dodano: 2009-07-13, 15:03 ]
Sorki, nie ten link. Tam jesteśmy w niebieskich kamizelkach A oto i moto:
http://www.youtube.com/watch?v=DvBEB1TAdfc
pan_wiewiorka - 2009-07-13, 15:07
hexim, monndek nie zauważył opisu pod avatarem, bywa. Dlatego jak już coś piszesz, to w poście nakreśl dokałdnie do jakiego modelu (a skąd kurwa mam wiedzieć czy nie pytasz w sprawie 650 kolegi?).
Poza tym jak gdzieś wchodzisz, to pukaj i się przedstawiaj a nie zachowaujesz się jak jakis niedojeb. Administrację mamy delikatną w takich sprawach ale z miejsca powinien być.
hexim napisał/a: | Przypomnę, że 2004 rok ma tarcze |
Poza tym tarczę z tyłu ma każdy rocznik XVS 1100, bez względu na to czy Classic czy Custom. I to jedną. Rozumiem, że wg Ciebie (czy też wg tego co napisałas) XVS 650 z 2004 ma tarczę z tyłu?
A Twojego Draga jakiś czas temu na Alledrogo widzialem czy mi się zdaje?
zen - 2009-07-13, 15:09
oj wiewior, bez przesady, gdzie Twoja goscinnosc. Facet moze byc kompletnym laikiem w sprawach netu.
Biały - 2009-07-13, 15:13
hexim napisał/a: | Przypomnę, że 2004 rok ma tarcze z tyłu i jeśli ktoś nie siedzi w temacie to proszę o niezabieranie głosu. Myślałem, że są tu fachowcy a nie...
Już mi ociera docisk o tarcze więc dlatego to pilna sprawa! Idzie pogoda i trzeba pojeździć a że jest lato mechanicy mają pełne ręce roboty albo są na urlopie i stąd wzieła się moja wizyta tutaj.
Jeśli kogoś ciekawi jak wygląda moja maszynka to oto ona:
http://www.youtube.com/watch?v=ubm77mVTxAQ
[ Dodano: 2009-07-13, 15:03 ]
Sorki, nie ten link. Tam jesteśmy w niebieskich kamizelkach A oto i moto:
http://www.youtube.com/watch?v=DvBEB1TAdfc |
Tu nie chodzi o to, że jest z 2004 i ma tarcze, tylko 1100 mają tarcze a 650 bęben.
Co do wymiany klocków, to z tyłem jest to upierdliwe. My (ta druga osoba wie o kogo chodzi ) zdjęliśmy górny tłumik, żeby było lepiej się dostać do zacisku. Jak będziesz zdejmował klocki, to uważaj na takie małe zawleczki, ja np miałem popękane i musiałem wsadzić nowe.
hexim - 2009-07-13, 15:19
Widzę, że piszecie o wszystkim tylko nie o tym co trzeba. Zarejestrowany na tej stronce byłem tak dawno temu, że zapomniałem swego poprzedniego nicku i hasła, więc trza było zrobić to ponownie. Proszę o pomoc w temacie a nie o biadolenie ...
Czekam na konkrety koledzy KONKRETY. Dzięki
[ Dodano: 2009-07-13, 15:20 ]
Dzięki White
[ Dodano: 2009-07-13, 15:26 ]
Czyli mam rozumieć, że koła nie trzeba demontować?!
moondek - 2009-07-13, 15:34
hexim napisał/a: | Przypomnę, że 2004 rok ma tarcze z tyłu i jeśli ktoś nie siedzi w temacie to proszę o niezabieranie głosu. Myślałem, że są tu fachowcy a nie... |
Człowiek ma klapy na oczach, bo jeździ 650ką i nawet nie wie, że 1100 mają tarcze z tyłu. Kurwa, jaki obciach... No niestety kolego, dupy, a nie fachowcy jesteśmy, tu trafiłeś w samo sedno. W dodatku ślepe dupy (oprócz Whita), no i wredne jak sam skurwysyn... Chciałem pomóc, nie zobaczyłem tego drobnego 1100, a Ty od razu z grubej rury, żebym się zamknął? shock W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak tylko cieszyć się z tego, że będziesz musiał zdejmować tłumik do tych klocków... evil Przysłowiowego połamania zawleczek życzę!
smart - 2009-07-13, 15:36
moondek, aleś jesteś podły, fuj. Tak się cieszyć, że kolo będzie miał dużo roboty, nieładnie nieładnie
hexim - 2009-07-13, 15:37
He he, przy okazji wymienię olej bo aby zmienić filtr oleju trza je zdemontować.
moondek - 2009-07-13, 15:43
smart napisał/a: | moondek, aleś jesteś podły, fuj. Tak się cieszyć, że kolo będzie miał dużo roboty, nieładnie nieładnie |
Nie ma nic piękniejszego, niż chęć niesienia pomocy, tyle ile człowiek jest w stanie, a w zamian otrzymać: "nie znasz się, to spierdalaj". Może nie dosłownie, ale przesłanie to samo. Już kiedyś była dyskusja na podobny temat i jakoś nie mam wyrzutów sumienia...
hexim - 2009-07-13, 15:57
Dzięki za dobre chęci
Pozdro
Biały - 2009-07-13, 16:01
hexim napisał/a: | He he, przy okazji wymienię olej bo aby zmienić filtr oleju trza je zdemontować. |
Nie musisz zdejmować całego tłumika, wystarczy ta część co nakręcasz na rurę
shipp - 2009-07-13, 23:32
Nosz karwasz twasz, wytłumaczcie koledze bo i mnie najszła potrzeba wymiany klocków z tyłu, oleju i filtra. Pójdzie za jednym zamachem, a właściwie tłumikiem...
hexim - 2009-07-14, 06:51
Więc czekamy z niecierpliwością na prawdziwego fachowca w tej dziedzinie...;)
[ Dodano: 2009-07-14, 19:38 ]
ALE TAKICH NIESTETY BRAK!!!!!!!!
[ Dodano: 2009-07-15, 20:33 ]
HELP...
[ Dodano: 2009-07-30, 11:01 ]
No i wymienione, bez odkręcania koła itd. Wystarczy odkręcić śrubkę mocującą szlauszek ciśnieniowy do ramy, potem 2 śruby docisku. Wyjmujemy wszystko na rurę wydechową, zdejmujemy plaskikową osłonę z środka docisku. Demontujemy druty blokujące trzpienie przechodzące przez klocki i je wyciągamy. Wymieniamy klocki wcześniej ściskamy tłoczki, bo inaczej nowe klocki nie wejdą i składamy w odwrotnej kolejności. Dzięki za forum ale poradzić trzeba było sobie samemu
krzycho_r - 2011-08-23, 22:09
Witam
Za późno się zarejestrowałem
Ale może kilka fotek pomogą innym pytającym :
https://picasaweb.google.com/117565574882008646738/YadwiniaAKlockiHamulcoweTy?authkey=Gv1sRgCO3m1ZyXiKeUkQE
fazzi - 2011-11-28, 15:08
fajna foto relacja tylko w czasie montazu chyba najpierw daje sie blaszke dociskowa a pozniej bolce (przynajmniej jeden)
krzycho_r - 2011-11-29, 11:06
fazzi napisał/a: | fajna foto relacja tylko w czasie montazu chyba najpierw daje sie blaszke dociskowa a pozniej bolce (przynajmniej jeden) |
No wiesz , nie pamiętam dokładnie jak to robiłem , ale sądząc po kolejności fotek , że jest O.K.
A możesz mi wytłumaczyć jakie ma znaczenie ,c chodzi o aspekt techniczny, włożenie jednego sworznia a dopiero później blaszki a nie odwrotnie ?
Bo jakoś nie kaman
fazzi - 2011-11-29, 13:00
na fotce sa wlozone 2 bolce bez blaszki a wtedy juz jej sie nie da wlozyc, da sie ja wsadzic gdy wlozony jest jeden bolec lub gdy nie ma zadnego
krzycho_r - 2011-11-29, 22:16
fazzi napisał/a: | na fotce sa wlozone 2 bolce bez blaszki a wtedy juz jej sie nie da wlozyc, da sie ja wsadzic gdy wlozony jest jeden bolec lub gdy nie ma zadnego |
Widzisz nie wiedziałem o tym i dlatego bez problemu włożyłem rzeczoną blaszkę.
Gdybym dysponował taką wiedzą wcześniej z pewnościa nie dał bym rady włozyć tych "bolców", o które się rozchodzi.
P.S.
A co uniemożliwia włożenie blaszki ?
fazzi - 2011-11-29, 23:48
Widocznie nie jestem tak zdolny jak ty i ja po wsadzeniu 2 bolcow musialem jeden usunac aby wsadzic blaszke, bo nijak nie potrafilem jej tam umiescic, uznalem ze bolce ja rowniez zabezpieczaja przed wypadnieciem.
krzycho_r - 2011-11-30, 11:43
Ale słodzisz
Moja żona jak mi tak mówi , to znak że cuś kce
Ale rozumiem że dałeś radę i jesteś ciągle śmigalny.
Gratulacje.
blady00 - 2011-11-30, 17:29
[quote="krzycho_r"]Ale słodzisz
Moja żona jak mi tak mówi , to znak że cuś kce
chodzi jej o ten podpis w 12 zdjęciu
fazzi - 2011-12-01, 12:24
zebys nie myslal ze ci slodze to dodam jeszcze ze na twoich fotkach blaszka przed demontazem jest odwrotnie zalozona niz po demontazu
krzycho_r - 2011-12-12, 11:21
fazzi napisał/a: | zebys nie myslal ze ci slodze to dodam jeszcze ze na twoich fotkach blaszka przed demontazem jest odwrotnie zalozona niz po demontazu |
Widzę , że Cię gryzie.
Wytłumaczenie tego jest bardzo proste. Pierwsze zdjęcie zrobiłem po demontażu , a wszystko zostało "położone" do zdjęcia.Nie widziałem potrzeby dokładnego "układania" do fotki , bo ważniejszy wydawał mi się właściwy montaż.
Co do wkładania blaszki , to obawiam się , że możesz mieć rację.
Dzarko - 2013-06-20, 18:20
Rozmontowałem, zdjąłem zacisk ale tłoczki za cholerę nie chcą wyjść. Nie ruszają się. Znajomy twierdzi, że zapowietrzyłem układ i dlatego nie ruszają się. Jak je wyjąć?
Demolka - 2013-06-20, 21:47
Dzarko napisał/a: | Rozmontowałem, zdjąłem zacisk ale tłoczki za cholerę nie chcą wyjść. Nie ruszają się. Znajomy twierdzi, że zapowietrzyłem układ i dlatego nie ruszają się. Jak je wyjąć? |
A po co wyjmować jeśli nie mają wycieków? Popsikaj uszczelniacze (są płyny do zacisków) i wciśnij tłoczki za pomocę np. trzonka od młotka (jest owalny, dopasuj go węższym przekrojem i obracaj). Możesz je jaszcze podpompować z włożonymi klockami i powtórzyć wciśnięcie trzonkiem. Złóż zacisk, a tłoczki i tak będą pracowały w nowych miejscach w zw. z wymianą klocków.
CaponeAl - 2013-06-20, 21:50
A po co chcesz wyjąć tłoczki?
Z tego co pamiętam to po wyjęciu starych klocków należy wszystko porządnie wyczyścić, wcisnąć tłoczki w zacisk i założyć nowe klocki, ewentualnie zewnętrzną część klocka tą przylegającą do tłoczka przesmarować smarem miedzianym. Potem wszystko ponownie zmontować i naciskać i luzować tak długo klamkę aż klocki dojdą do tarczy. Ot i cała robota.
Demolka - 2013-06-20, 21:57
CaponeAl napisał/a: | A po co chcesz wyjąć tłoczki?
... wcisnąć tłoczki w zacisk... |
W tym celu urządzenie do wciskania opisałem (trzonek). Tanie, działa, nic nie uszkodzi, każde tłoczki wciśnie
CaponeAl - 2013-06-20, 22:02
No tak uprzedziłeś mnie z odpowiedzią.
Dzarko - 2013-06-21, 21:22
Dałem radę. Tłoczków nie wyjmowałem.
fazzi - 2013-06-22, 09:20
tloczkow nie trzeba wyjmowac tylko wazne aby dobrze wymyc do polysku wystajaca czesc, poniewaz gdy zalozymy nowy klocek to wejdzie on glebiej i ta czesc zasyfina bedzie pracowac w srodku i moze zniszczyc uszczelnienie a jesli nawet nie to tloczek nie bedzie chodzil plynnie i sie bedzie grzala tarcza bo nie beda sie dobrze chowaly tloczki do srodka
|
|